Семінар – практикум для батьків та дітей "Розвиток внутрішньої мотивації учнів та роль батьків у її формуванні".

Про матеріал

Розробка буде корисна для психолога та класного керівника щодо проведення батьківських зборів разом з дітьми з використанням інтерактивних методів роботи.Надати батькам можливість побачити своїх дітей у компанії однолітків і сприяти формуванню навичок взаємодії, співпраці та емоційної підтримки у дітей та батьків, вчити знаходити рішення у стресових ситуаціях.

Перегляд файлу

 Розвиток внутрішньої мотивації учнів та роль батьків у її формуванні.

Семінар – практикум для батьків та дітей.

Дата проведення:

Цільова група: батьки та учні 7 класу

Мета: надати батькам можливість побачити своїх дітей у компанії однолітків і сприяти формуванню навичок взаємодії, співпраці та емоційної підтримки у дітей та батьків, вчити знаходити рішення у стресових ситуаціях.

Вправа «Знайомство, привітання»

Учасникам потрібно назвати своє ім’я і рису характеру на першу букву імені.

Вправа 1. «Зустріч».

Мета: стимулювати учасників до створення комфортної психологічної атмосфери.

Час проведення: 10 хв.

Хід вправи:

Учасники утворюють два кола (зовнішнє і внутрішнє) і стають обличчям один до одного. Їх завдання: привітатися з людиною, яка стоїть навпроти, після того, як ведучий прочитає умову. Після кожної умови учасники зовнішнього кола роблять крок вправо.

Умови:

-         ви зустрілися після довгої розлуки, а до цього були в добрих, але не близьких стосунках;

-         ви були найкращими друзями і не бачилися рік;

-         людина навпроти вас дуже налякана, підбадьорте її;

-         ця людина зробила для вас щось вагоме, ви щойно про це дізналися;

-         ця людина врятувала іншу людину. Що ви їй скажете?

Питання для обговорення:

1.     Які відчуття були у вас під час висловлювань?

2.     Як було одержувати вітання?

3.     Від чого залежали ваші відчуття?

Інформаційне повідомлення «Ознайомлення з результатами вивченні мотиваційної сфери учнів»

Робота в групах «Що таке успіх? Що заважає мені вчитися?»

Учасники об’єднуються в дві групи: групу дітей та групу батьків і на аркушах паперу пишуть причини, які заважають їм вчитися. Відбувається обговорення

Після цього учасники об’єднуються в нові групи змішані і визначають те, що потрібно зробити, щоб учні гарно вчилися і поводилися в школі  і від кого це залежить.

Мозковий штурм «Негативні емоції»

Давайте з вами з’ясуємо навіщо людині потрібна здатність відчувати негативні емоції та стани: злість, страх, сум, апатію.

Злість мобілізує нас, дає змогу захищатися,

Страх символізує про небезпеку,

Сум сприяє роздумам,

Апатія дає перепочинок, допомагає подивитися на ситуацію з боку.

Вправа  «Позитивне мислення»

Мета: вчити знаходити конструктивні рішення у стресових ситуаціях, налаштувати на позитивне мислення.

Вам під силу розірвати ланцюг підживлення стресу, змінивши негативні думки на позитивні. Позитивне мислення послаблює емоційне напруження, допомагає знайти ефективне рішення і діяти згідно з обставинами.

Ваше завдання: змінити негативні думки на позитивні.

Негативні думки, що поглиблюють стрес , їх можна змінити на позитивні:

У мене  нічого не вийде

 

 

Усе пропало

 

 

Я дурень

 

 

Мені обов’язково треба мати це

 

 

Я повинен бути першим

 

 

Вони мусять це зробити

 

 

Це безнадійно

 

 

Не варто й починати

 

 

Я не зможу

 

 

Я безнадійна людина

 

 

Усе втрачено

 

 

  • «У мене  нічого не вийде» -  Я зроблю все можливе, коли не вийде, переживу.
  • «Усе пропало» -  Це не кінець світу.
  • «Я дурень» -  Я помилився, я успішна людина.
  • «Мені обов’язково треба мати це» -  Мені б хотілося мати це, але необов’язково матиму те, що хочу.
  • «Я повинен бути першим» -  Мені б хотілося стати першим.
  • «Вони мусять це зробити» - Сподіваюся вони це зроблять.
  • «Це безнадійно» -  Ще не все втрачено.
  • «Не варто й починати» -  Треба хоч спробувати.
  • «Я не зможу» - Я ніколи не переймаюся через дрібниці.
  • «Я безнадійна людина» -  Я дивлюся на світ оптимістично

«Усе втрачено»  - Варто спробувати ще раз.

Отже, формула позитивного мислення така: «Було б добре, якби ми завжди отримували те, що хочемо. Ми робимо для цього все можливе. Та якщо попри наші зусилля бажання не справджуються, ми почуваємося трохи розчарованими, але не впадаємо у відчай, не панікуємо, не зневажаємо себе чи інших людей.

Робота в парах

Вправа «Навіть якщо…» - «У будь – якому разі…»

Мета: застосувати отримані знання на практиці.

Учням роздаються заготовки квітів на яких написано «Навіть якщо…», а батькам з написом «У будь – якому разі…».

Діти вимовляють напис із своєї квітки і називають проблему: мені погано, не щастить і т. д. Батько каже «У будь – якому разі….» і закінчує позитивною фразою: це тільки на сьогодні, не треба засмучуватись і т.д.

Висновок. У складних ситуаціях потрібні навички саморегуляції. Можна користуватися правилом: «Думки вибирай, як квіти – тільки красиві, позитивні.

Вправа «Не носись з проблемою, як з писаною торбою…»

Мета:  сприяти формуванню практичних навичок володіння собою  в стресових ситуаціях; вміння знайти вихід за допомогою наявних ресурсів; розвивати креативні здібності та комунікативні вміння.

Час проведення: 30 хв.

Хід вправи:

Для проведення треба підготувати одноразові стаканчики на кожного учасника, ножиці, клей, скотч, різні намистинки, мотузочки, кольоровий папір, пластилін – усе, що можна використати для творчості в групах із трьох - п’яти осіб. Перед проведенням гри всі стаканчики потрібно «попсувати»:  порізати, зім’яти. Гра проводиться в кілька етапів.

Етап 1. «Не носись з проблемою, як з писаною торбою»

Інструкція. Зараз я вам роздам чудові подарунки. Що вам не подобається?

  • Чи не буває так, що життя нам також дарує такі погані «подарунки»?
  • Як ми реагуємо на такі явища?
  • Кожен з нас може зазнати невдачі. Хочу запропонувати вам  кілька вправ, які допоможуть перемогти невдачу.

Вправа 1.  Візьміть до рук ваш стаканчик. Вам необхідно, не випускаючи стаканчика з обох  рук, якось полагодити його або зробити з нього щось корисне (1 хв.). Учасники  працюють індивідуально, дотримуючись умови. Дехто може полагодити відразу, але більшості це не вдається.

Обговорення.

  • Кому вдалося полагодити стаканчик?
  • Чи зручно було працювати?
  • Якби стаканчик був проблемою, чи вдалося б її вирішити у такий спосіб ( не випускаючи з рук)?

 

Справді, інколи ми, як то кажуть,  хапаємося за свої проблеми, застрягаємо на них і не хочемо відпустити їх, утратити контроль над ситуацією. Але цей спосіб, як ви вже переконались, не діє.

Вправа 2. Тепер стаканчик можна випускати. Можна робити з ним що завгодно й використовувати будь-які  матеріали, які ви знайдете на столі. А оскільки кожен намагається вирішити свої проблеми якнайшвидше, спробуйте виконати завдання за 3 хвилини. Завдання залишається таким самим. Вам потрібно зробити з вашого стаканчика щось корисне, а потім розказати про свій вибір.

Обговорення:                                                                                                                         - Кому вдалося щось змайструвати? ( Зазвичай за такий короткий термін мало кому вдається зробити щось цікаве. Майже завжди можна почути скарги на те, що комусь не вистачило часу, матеріалів чи інструментів. Потрібно використати учительські «скарги» та їхні витвори для того, щоб підвести до розуміння: під час розв’язання проблеми недостатньо  зусиль тільки одного, необхідне об’єднання та взаємодопомога, до того ж результат не завжди можна отримати швидко).

  • Кому не вдалося щось змайструвати? Чому?
  • Коли ми розраховуємо на дуже швидке розв’язання наших проблем і тільки на самих себе, можемо опинитися в такій ситуації, коли може не вистачити часу та ресурсів. Який вихід?

(Зазвичай учасники швидко знаходять рішення. Якщо це не вдається, можна підказати запитанням : як зробити,щоб в нашому колективі всім вдалося вирішити дану проблему зі стаканчиком).

 

Етап 2. «Шукай спільників і тих, хто допоможе»

Вправа 3. Зараз у вас спільна проблема: що зробити зі стаканчиком? Але умови дещо змінюються. Тепер можна об’єднатися в групи і вирішувати проблему спільними зусиллями. Можна працювати кожному над своїм задумом, можна підказувати один одному, а можна створювати колективні витвори. На роботу відводиться 10-15 хвилин. По закінченні приготуйтесь показати і описати свій витвір. По закінченні роботи проведіть виставку та обговоріть результати. Зверніть увагу на розмаїття, відзначаючи «плоди» спільної праці.

Обговорення.

  • Колеги, порівняйте свої відчуття в першій, другій і третій вправі.
  • Коли легше було вирішувати проблему, а коли цікавіше?
  • Які поради ви могли б дати педагогам щодо дій у розв’язанні проблеми?
  • Зараз я вам запропоную інструкцію щодо того, як розв’язувати проблему.

 

Пам’ятка

Щоб боротися з проблемами:

1. не зв’язуй ними собі руки, не носися з ними як з писаною тобою;

2.  не чекай, що проблеми вирішаться миттєво, май терпіння;

3.  знайди собі спільників, не бійся звернутися по допомогу (одна голова – добре, а дві – краще!);

           4.  вір в успіх!

 

 

Вправа – рефлексія «Подарунок»

Всі учасники отримують аркуші, на якому малюють дерево, після цього всі свої дерева  кладуть в центр кола, а інші учасники повинні домалювати кожному дереву подарунки. Відбувається обговорення. Чи сподобалися вам подарунки учасників.

 

 

Практичний психолог             Н.П.Вдова

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
1 лютого 2018
Переглядів
926
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку