Тренінг для батьків «Віртуальне життя – територія безпечного Інтернету»

Про матеріал
Метою тренінгу є познайомити батьків з небезпеками, які можуть чекати на дітей при користуванні Інтернетом, показати також переваги Інтернету. Та як можна контролювати користування дітьми Інтернетом.
Перегляд файлу

Тренінг для батьків

«Віртуальне життя – територія безпечного Інтернету»

 

Мета: познайомити батьків з небезпеками, які можуть чекати на дітей при користуванні Інтернетом, показати також переваги Інтернету. Та як можна контролювати користування дітьми Інтернетом. Познайомити батьків з правилами спілкування в Інтернет, з небезпечними кібертехнологіями, з якими можуть зустрітися їх діти, працюючи в Інтернеті. Створити колаж на тему «Безпека дітей в інтернеті».

Обладнання:

 

Хід тренінгу

Вступне слово: Доброго дня шановні батьки. У наш час - час стрімкого розвитку інформаційних технологій комп’ютер увійшов у всі сфери людської діяльності. Саме тому  гостро постає питання як захиститися від реальних загроз мережі Інтернет. Ось чому сьогодні ми проведемо з Вами  тренінгові заняття  на тему «Віртуальне життя – територія безпечного Інтернету.», в ході якого розглянемо існуючі загрози  віртуального життя та способи захисту своїх прав та життя.

  1. Вправа « Прийняття правил роботи у групах»

Мета: показати необхідність вироблення й дотримання певних правил, за якими відбувається взаємодія людей у групі. Прийняти правила для продуктивної роботи в групах.

Інструкція

Тренер: Перш ніж перейти до подальшої роботи, пропоную вам прийняти певні правила, за якими будемо працювати протягом нашої зустрічі.  Практика проведення тренінгу показує, що найбільш корисними в групі є такі правила:

  1. Щирість спілкування;
  2. Спілкування за принципом «тут» і « тепер» ( говорити про те, що турбу єсаме зараз);
  3. Толерантність один до одного;
  4. Вимкнути мобільні телефони;
  5. Активна участь у тому, що відбувається.

Тренер: Чи згодні з такими правилами? Пропоную прийняти їх в цілому.

 

  1. Вправа «Знайомство»

Розпочнемо ми наш тренінг зі знайомства один з одним. Для цього пропоную кожному по черзі назвати своє ім’я, ким ви працюєте та як багато часу проводите у Інтернет – мережі. І розпочнемо з мене.

  1. Вправа «Очікування»

Кожен з вас отримав долоньку, напишіть будь – ласка, на ній свої очікування від сьогоднішнього заняття, щоб Ви хотіли дізнатися та з чим познайомитися у ході тренінгу.

  1. Робота в групах «Плюси та мінуси Інтернету»

Тренер: Як ми вже побачили під час знайомства один з одним, ви є активними користувачами Інтернету. Давайте тепер спробуємо визначити, яким є його позитивний і негативний вплив. Для цього об’єднаємося у дві групи «плюс» і «мінус».

  • Команда «плюс» наводить приклади позитивного впливу Інтернету.
  • Команда «мінус» розповідає про негативний вплив Інтернету.

Кожна група працює 5 хвилин над презентацією своєї роботи.

Тренер: Інтернет – цікавий і корисний засіб навчання, відпочинку, спілкування з друзями. Водночас світова комп’ютерна мережа містить багато небезпек для психічного та фізичного здоров’я користувачів. Які це саме небезпеки пропоную переглянути на відео.

  1. Гра «Хто більше?»

Яку Інтернет-термінологію ви знаєте?

  • По черзі „через одного” батьки поділяються на дві групи:

    «facebook» знаходяться в одній стороні, а «instagram» - в іншій.

  • Кожній з команд видається маркер та лист формату А4.
  • Тренер пропонує командам написати за 3 хвилини якомога більше Інтернет-термінологій, тобто все, що пов’язано з Інтернетом. Але назви сайтів писати не можна.

Наприклад: спам, комунікації, вірус, друзі, сайт, пошта та інші.

  • Далі кожна з команд називає одне слово по черзі. Якщо в іншій команді воно є, обидві групи закреслюють слово.
  • Перемагає той, в кого найбільша кількість незакреслених слів.

Знаймомство з  новою інтернет термінологією:

Знайомство з новою інтернет-термінологією

Буллінг -  в перекладі з англійської означає травлю, залякування.

Буллінг можна вважати різновидом насильства, тому існує декілька різновидів буллінга. Це:

  • буллінг у школі;
  • буллінг на робті;
  • буллінг в армії («дідовщина»);
  • кібербуллинг (насильство в інформаційному просторі).

Звісно, прояви буллінга можна спостерігати і в інших більш-менш організованих коллективах.

Тро́лінг (від англ. trolling) — розміщення в Інтернеті (на форумах, у групах новин Usenet, у вікі-проектах та ін.) провокаційних повідомлень з метою викликати  конфлікти між учасниками, образи, війну редагувань, марнослів'я тощо.

Тролінг є грубим порушенням мережевого етикету (нетикету).

В інтернет-термінології, «троль» — це людина, яка розміщує брутальні або провокаційні повідомлення в Інтернеті, наприклад, у дискусійних форумах, перешкоджає обговоренню або ображає його учасників. Слово «тролінг» може характеризувати одне конкретне повідомлення, або розміщення таких повідомлень загалом. Поняття «тролінг» також використовується, щоб описати діяльність тролів взагалі.

Найхарактернішою рисою тролінгу є те, що його постійна кінцева мета — привернути увагу до власної персони. Троль хоче відчувати свою значущість і популярність, справити незабутнє враження, і для цього застосовує будь-які засоби. Існує думка, що це люди, які страждають комплексом меншовартості, розчаровані чи стомлені повсякденною рутиною. Але слід пам'ятати, що крім цілком суб'єктивних проявів тролінг взято на озброєння бійцями інформаційних воєн. У цьому випадку мета застосування тролінгу — це, зокрема, відвернення уваги від гострих тем і переведення конструктивного обговорення в перепалку, а також один із методів нападу шляхом агресивного вкидання наклепу, компромату, чуток тощо.

У наш час серйозної відповідальності за тролінг як явище нема. Єдине, чим можна боротися з інтернет-тролями — ігнорування, або ж введення на даному інтернет-ресурсі певних обмежень на IP-адресу комп'ютера.

Фішинг – вид шахрайства, метою якого э «виманювання» персональних даних, будь-якими способами.

Кібергрумінг -  входження у довіру до дитини з метою використання її у сексуальних цілях.

Саме через це є небезпечним знайомство і анонімність в інтернеті.

  1. Вправа  «Створення колажу»

Мета: виявити, наскільки актуальна тема безпеки  дітей в Інтернеті

Метод: індивідуальна робота, обговорення в групі

Опис вправи: Учасникам пропонують зробити колаж на тему: «Безпека дітей в інтернеті», де вказати основні правила безпеки в інтернеті.

 

  1. Підведення підсумків тренінгу

Обговорення порад, щодо безпечного поводження в Інтернеті.

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
23 травня 2020
Переглядів
727
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку