Тренінг для керівників "Секрет педагогічного становлення молодих учителів"

Про матеріал

Мета заняття: зорієнтувати учасниківна психологічну підтримку молодих спеціалістів на етапі адаптації до умов професійної діяльності; віднайти найефективніший стиль керівництва в практиці управлінської діяльності; відпрацьовувати навички співпраці; підвищувати свій професійний рівень, знаходити вихід із будь-якої ситуації.

Завдання: формувати вміння працювати в команді; сприяти формуванню позитивної самооцінки; визначити проблемні зони в особистісній та діяльнісній сфері учасників; розвивати фахову майстерність.

Перегляд файлу

               Тренінг для керівників шкіл

              Секрет педагогічного становлення молодих учителів

Мета: зорієнтувати учасників  на психологічну підтримку молодих спеціалістів на етапі адаптації до умов професійної діяльності; віднайти найефективніший стиль керівництва в практиці управлінської діяльності; відпрацьовувати навички співпраці; підвищувати свій професійний рівень, знаходити вихід із будь-якої ситуації.

Завдання: формувати вміння працювати в команді; сприяти формуванню позитивної самооцінки; визначити проблемні зони в особистісній та діяльнісній сфері  учасників; розвивати фахову майстерність.

 

Хід заняття

1. Самопрезентація "Ініціали".

 Мета: допомогти познайомитися всім учас­никам між собою; більше дізнатися один про одного, створити умови для ефек­тивної співпраці

   Кожному учасникові пропонується назвати своє прізвище, імя, по батькові, а потім свої позитивні якості, що починаються з літер власних ініціалів. Наприклад, Раєнко Вікторія Іванівна - романтична, відповідальна, ініціативна. Усі представляються по колу.  

2.Правила роботи в тренінговій групі.

Мета: сформувати єдиний робочий простір та згуртувати групу.

Форма роботи: групова

Обладнання: плакат із написаними правилами.

Час виконання: 5-7 хв.

Інструкція:

Для того, щоб наша робота була комфортною та приємною для кожного учасника, ми приймемо правила роботи у групі.

Активність

Якщо виникають питання ми їх задаємо та намагаємось бути активними та уважними, бо від цього залежить те, що ми винесемо із заняття.

Відкритість

Ділитись своїми відчуттями як хорошими так і поганими, щодо того що відбувається у групі. Кожен з учасників відкривається настільки, наскільки він хоче та почуває при цьому себе комфортно.

Безоціночне ставлення до особистості

Ми можемо бути незгодними із думкою людини, але ми не маємо пра­ва зневажати її у цілому.

Тут і тепер

Бути уважними до себе, своїх почуттів та особистості іншої людини.

Добровільна участь у вправах.

 Один висловлюється, інші слухають.

Ведучий: У кого є якісь доповнення, заперечення. Чи всі погоджуються із запро­понованими правилами? (Доповнення до правил фіксуються на плакаті. Плакат з правилами розміщується в такому місці аудиторії, де б їх було всім видно).

   Ведучий: Не буває професій неважливих або непотрібних, але є   визначальні для всьо­го людства. До них належить професія вчителя. Вашій увазі пропоную прослухати притчу «Кращий учитель»

ПРИТЧА

   Батьки хотіли вибрати для сина кращого вчителя. Вранці дід повів онука до школи. Коли вони ввійшли на подвір'я, їх оточили діти.

 Який смішний старий, — засміявся один хлопчик.

 Гей, маленький товстун! — скорчив пику інший.

Діти кричали та скакали навколо діда й онука. Тут учитель подзвонив у дзвіночок, оголошуючи початок уроку, і діти втекли. Дідусь рішуче взяв онука  за руку і вийшов на вулицю.

 Ура, я не піду до школи, — зрадів хлопчик.

 Підеш, але не до цієї, — сердито відповів дід. — Я сам знайду тобі  школу.

   Дід відвів онука до свого будинку, доручив його турботам бабусі, а сам пішов шукати кращого вчителя. Побачивши якусь школу, старий заходив у двір і чекав, коли вчитель відпустить дітей на перерву. У деяких закладах школярі не звертали на чоловіка уваги, в інших — дражнили його. Дід мовчки повертався та йшов. Нарешті він увійшов у крихітний дворик маленької школи і втомлено притулився до огорожі. Пролунав дзвінок, і діти висипали на подвір'я.

         Дідусю, вам погано? Принести води? — почув він голосок.

 У нас у дворі є лавка, сідайте, будь ласка, — запропонував один хлопчик.

 Хочете, я покличу вчителя? — запитала інша дитина.

Незабаром у двір вийшов молодий учитель. Старий привітався і сказав:

 Нарешті я знайшов кращу школу для мого онука.

 Ви помиляєтеся,  дідусю, наша школа не найкраща. Вона маленька й тісна.

Чоловік не став сперечатися. Він про все домовився з учителем і пішов.

Увечері мама хлопчика запитали діда:

 Батьку, ви неграмотні. Чому ви думаєте, що знайшли кращого вчителя?

 По учнях дізнаються про вчителів, — відповів дід.

3.Оголошення теми та мети заняття

Ведучий. Шановні керівники! Батьки довірили нам найцінніший скарб світу — дитину, людину, свою надію, своє майбутнє, яку  потрібно навчати  і виховувати. А це вимагає  від учителя постійної творчості, невтомної   роботи   думки,   величезної   душевної щедрості і, найголовніше, любові до дітей. Саме в перші роки, із перших днів розпочинається найбільш інтенсивне формування тих якостей, які й визначають рівень майстерності майбутнього педагога.   Успішна педагогічна діяльність молодого вчителя залежить не тільки від його професійної підготовки і особистих якостей, а й від того, у який колектив він потрапить, які умови праці й побуту йому створять, яку нададуть методичну допомогу, як стимулюватимуть його ініціативність і творчість. Саме про це ми і поговоримо   з вами, визначимо, що необхідно для того, аби молоді спеціалісти  стали хорошими  вчителями; як допомогти їм  долати труднощі,  знаходити вихід із будь-якої ситуації.  
Тема нашого заняття: Секрет педагогічного становлення молодих учителів (Робота у трьох групах)

4. Вправа «Мій перший тиждень»

Ведучий. Кожна людина відрізняється одна від одної. Різниться власним сприйняттям навколишнього, ставленням до того, що відбувається навколо нас. Різні люди по-різному адаптуються до нових життєвих  умов, до колективу, до людей навколо себе. Одному, для того щоб почувати себе впевнено в колективі, на новій роботі, необхідно небагато часу, другому, навпаки, цього часу необхідно більше. Але всі педагоги, які тільки прийшли на роботу, стикаються з проблемами, і всім необхідний адаптаційний період для того, аби пристосуватися до нових умов. Спробуймо пригадати, що відбувалося з вами, коли ви вперше прийшли до школи. Спробуйте повернути ті відчуття, переживання. Пригадайте найскладнішу проблему вашого першого тижня роботи в навчальному закладі. З ким вона була пов'язана? ( «Учитель — адміністрація», «учитель — діти», «учитель — учитель», «учитель—батьки»).

Ведучий. Пригадайте, хто допоміг Вам у розв'язуванні перших професійних проблем (учителі, адміністрація, ваші батьки тощо).

Як  вас зустріли, чого навчили?

 Що вам   подобалось?

Що вас  засмучувало?

Хто допоміг?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ведучий. У будь-якій ситуації можна віднайти того, хто може та хоче допомогти. Від проблем не треба ховатися, їх треба розв'язувати

 *5.Тест « Чи оптиміст Ви?» (Самостійна робота, кожному учаснику видається бланк тесту та бланк з відповідями до тесту, за бажанням учасники можуть обговорити результат).

1. День з ранку не склався, Ви:

  • Відмічаю це, але нічого не міняю – 1б
  • По можливості змінюю плани – 3б
  • Зазвичай не замислююсь над цим – 2б

2. Ваші ранкові думки про роботу:

  • Позитивні – 2б
  • Швидше негативні – 1б
  • Ранком ніяких думок про роботу – 3б

3. У пресі Ви у першу чергу читаєте про:

  • Культурні події – 3б
  • Трагічні події – 1б
  • Політичні, ділові новини – 2б

4. Незабаром у вас день народження, він наводить Вас на думки:

  • Про незворотність часу – 1б
  • Про веселий вечір – 3б
  • Про турботи – 2б

5. У Вас на вибір декілька фільмів, Ви подивитесь:

  • Легку комедію – 3б
  • Фільм  відомого режисера – 2б
  • Фільм, про який чули схвальні відгуки – 1б

6. Відчуваєте Ви задоволення, дивлячись на себе у дзеркало?

  • Рідко – 1б
  • А як же, треба радіти тому, що є – 3б
  • Перед виходом з дому – так – 2б

7. Як Ви реагуєте на недобру новину, яка не стосується Вас особисто:

  • Думаю, як про інформацію – 2б
  • Мене це не зачіпає – 1б
  • Співчуваю, мене це бентежить – 3б

8. Ви не можете знайти потрібну адресу, Ваші дії:

  • Питаю у перехожих – 3б
  • Продовжую пошук – 1б
  • Щоб такого не трапилось, заздалегідь дивлюся мапу – 2б

9. Зрозумівши, що у Вас щось болить та заважає нормально жити, Ви:

  • Йду до лікаря, потрібно з’ясувати, що трапилось – 2б
  • Вип’ю знеболююче ,може пройде – 3б
  • Відкрию довідник і знайду, що це може бути – 1б

10. На що Ви зважаєте, приймаючи важливе рішення?

  • На себе – 2б
  • На долю – 3б
  • На об’єктивне положення справ – 1б

11. Чи візьмете Ви з собою теплі речі, збираючись влітку  до Африки?

  • Так, бо там теж може бути прохолодно – 1б
  • Ні, шуба в Африці – це з анегдоту  -3б
  • Пуховик ні, але джинси та кофтинку візьму – 2б

Ви набрали:

18 і менше. Ви завершений писеміст. Мало того, що Ви усе бачите у чорному кольорі, так ще й поширюєте такий настрій. Спілкування з Вами мука для оточуючих. При цьому працювати з Вами добре для справи – Ви завжди точно бачите усі недоліки і слабкі сторони проектів. Ваш супутник життя, або досконалий «пофігіст», або неспинний оптиміст – «середній» людині з Вами не вжитися.

Від 19 до 25б. Ви людина, яка скаже, що налито півстакана води, а не на скільки він повний чи порожній. Іншими словами Ви реаліст, дивитесь на все тверезо. Не літаєте в хмарах, розраховуєте лише на себе. Це дуже не погані якості для керівника, хоча колеги можуть вас звинувачувати. У побуті - реаліст, майже завжди авторитарний, що зовсім не говорить про деспотичність.

26 і більше. Безумовно Ви оптиміст. Спілкуватися з Вами одне задоволення, завжди підтримаєте.  Віра «у щасливе закінчення» допомагає Вам вистояти в самих складних ситуаціях. Ви не знаєте що таке неможливо, а тому якщо бажаєте, доб’єтесь усього. Жити з Вами під одним дахом – все одно, що дихати свіжим повітрям, іноді голова іде обертом, але в цілому - один лікувальний ефект.

6.Вправа - проект "Новачок у колективі" .

Мета: зорієнтувати учасників  на психологічну підтримку молодих спеціалістів на етапі адаптації до умов професійної діяльності.

  Ведучий:     І для того, щоб молоді вітрильники не загубилися в життєвому морі я пропоную розробити можливі заходи в колективах для того, щоб молоді спеціалісти якомога краще  та швидше могли адаптуватися до умов професійної діяльності. Презентувати проект.

7.Інтерактивна вправа «Недоліки в роботі молодого вчителя»

Мета: знайти  шляхи подолання  недоліків у роботі молодих спеціалістів. Ведучий. Перед вами помилки, які допускають молоді вчителі під час проведення уроку. Запропонуйте шляхи їх подолання.

ВАДИ І ПОМИЛКИ

ШЛЯХИ ПОДОЛАННЯ

 

1.Пояснюючи  навчальний матеріал, вчитель спрямовує погляд на стіни, поверх голів учнів або за вікно

 

2Допускає мовні огріхи: русизм, неправильне вживання наголосів

 

3.Використовує складні  наукові терміни, запозичені з іноземних мов, незрозумілі слова

 

4.Під час самостійної роботи учнів учитель на перші прохання про допомогу «бігає» по класу, вистукуючи підборами або намагається ходити навшпиньках

 

5.Зосереджує увагу на помилках учнів, дорікає їм, що часто  стає причиною негативного ставлення до нього вихованців

 

6.Під час пояснення нового матеріалу окремі учні починають розмовляти, до них приєднуються інші. Але вчитель продовжує розповідь

 

7. При проведенні уроку припускається помилок і учні йому роблять зауваження.

 

8   Іде урок, до якого вчитель довго та старанно готувався, багато цікавих ситуацій, ідей, інтерактивні форми, але клас сидить «німий», тому що слідкують за так би мовити неформальним лідером, за його реакцією.

 

 

9.Між двома педагогами не склалися відношення в колективі. При дітях один із них, виясняючи стосунки, образив іншого.

 

 

 

  7. Криничка здоров’я. Релаксація «Море»

(Під музику «Голос океану» із серії аудіозаписів «Звуки природи»)

http://svitloforchuk.ck.ua/wp-content/uploads/2012/06/img_5.jpg

Ведучий. Розслабтеся, заплющіть очі. Ми від­чуваємо тепло, спокій. Тепер уявімо, що ми з вами на березі теплого, лагідного моря. Лежи­мо на м’якому пісочку й усміхаємося сонечку. Воно ніжно торкається своїми промінцями на­ших рук: лівої, правої, обох (двічі). Нам приємно відчувати тепло сонечка. У нас гарний настрій. Аж ось війнув легенький вітерець. Як любо вдихнути свіжість моря. Зробимо вдих-видих (двічі).

  Вдихаємо на повні груди. Нам подобаєть­ся слухати прибій. Слухаючи його, ми від­почиваємо. Відпочивають наше тіло, думки. Голова ясна й легка. Тіло — немов пушинка. Аж ось нарешті на обрії з’являється корабель-вітрильник. Він повільно наближається до острова. Ми так само повільно сходимо на його палубу. Крок — вдих, крок — видих; ще крок — вдих, ще крок — видих. Ми відчу­ваємо безмежність простору. Майже можемо доторкнутися рукою неба. Море напуває нас своєю свіжістю. Корабель підпливає до берега. Морська подорож завершилася. Ми сходимо на землю. Розплющіть очі, потягніться. Втоми вже немає, ви збагатились енергією. Бажаю вам провести решту дня цікаво й у доброму настрої.

 

  8. Вправа «Конверт проблем»

Ведучий. Сформулюйте на аркуші найбільші проблеми  у роботі з молодими вчителями і покладіть до конверта. Обміняйтесь. Дайте поради, як краще вирішити це питання. Вони повинні бути конкретними і дієвими

 

9. Ділова гра "Випадки з життя"

Мета: віднайти найефективніший стиль керівництва в практиці управлінської діяльності.

Ситуація 1. Побудуйте взаємодію всіх учасників ситуації та завершіть її.

Педагогічний працівник некоректно звернувся до свого вихованця. Дитина поскаржилася батькам, і вони прийшли до директора школи для з'ясування ситуації.

 

Ситуація 2. Побудуйте взаємодію всіх учасників ситуації та завершіть її.

З декретної відпустки повернулася на своє робоче місце вчителька української мови та літератури. Доти всі мали повне навантаження. Завдання, яке постало перед директором та заступником, - забезпечити працівника, що повернувся, повним навантаженням.

 

Ситуація 3. Побудуйте взаємодію всіх учасників ситуації та завершіть її.

У трудовий колектив надійшла путівка, за якою може оздоровитись одна людина.Охочих поїхати  відпочити в престижний санаторій виявилось троє, серед них і молодий спеціаліст.На основі цього виникла суперечка. Як її вирішити?

 

 Ситуація 4. Побудуйте взаємодію всіх учасників ситуації та завершіть її.

   Учителька застає в туалеті дев’ятикласницю, що палить, і, звичайно, починає її відчитувати. Дівчинка зривається й у відчаї викладає, що школа її вкінець «дістала», батьки доконали нескінченними докорами і, на додаток до всього, вона посварилася зі своїм хлопцем. Ось і схопилася за сигарету —допомагає.. Не довго думаючи, молодий спеціаліст бере  дівчинку за руку і прямо з сигаретою (речовий доказ!) приводить  до директора. Що робити?

Ситуація 5. Побудуйте взаємодію всіх учасників ситуації та завершіть її.

 Батьки першокласниці звернулися до дирекції з проханням про допомогу: кожен ранок сльози, дівчинка не хоче йти до школи — вона їй не подобається, однокласники — теж  учителя боїться. Що робити?

Ситуація 6. Побудуйте взаємодію всіх учасників ситуації та завершіть її

У дівчинки зіпсувалися взаємини з класним керівником. Учениця не відповідає на її уроках, на спроби з’ясувати ситуацію відповідає грубощами або вперто мовчить. Прохання і вимоги не виконує, порушує дисципліну, причому робить це демонстративно, підкреслюючи свою неповагу до вчительки. Що робити?

Ситуація 7. Побудуйте взаємодію всіх учасників ситуації та завершіть її.

У відповідь на зауваження вчителя «Як ти розмовляєш з учителем?» - учень говорить «Людина, яка неправильно вимовляє слова «піджак» та «коридор» взагалі не має права бути учителем!» Що робити?

Ситуація 8. Побудуйте взаємодію всіх учасників ситуації та завершіть її

Педагогічний працівник некоректно звернувся до свого вихованця. Дитина вдома поскаржилася батькам, і вони звернулись до директора закладу для прояснення ситуації.

Ситуація 9. Побудуйте взаємодію всіх учасників ситуації та завершіть її

Перше вересня. Вчитель з хорошим настроєм заходить до класу, вітає учнів, розпочинає урок. Один з хлопчиків ігнорує вчителя, сидить спиною і розмовляє з товаришами, при цьому не реагує на зауваження вчителя. Педагог ніяковіє, за ситуацією спостерігають батьки та учні, вчитель робить ще раз зауваження, але школяр просить, щоб йому не заважали.

Ситуація 10. Побудуйте взаємодію всіх учасників ситуації та завершіть її

 Після контрольної роботи вчитель оголошує оцінки. Встає учениця, яка незадоволена своєю  оцінкою і починає звинувачувати вчителя в тому, що він сам нічого не знає, нічого не навчив, а ще й виставляє оцінки. Загалом, таким вчителям немає місця в школі, клас слідкує за ситуацією. Як вчинити вчителеві?

Ситуація 11. Побудуйте взаємодію всіх учасників ситуації та завершіть її

Звичайний середньостатистичний учитель з середньою заробітною платою, можливостями, веде урок в класі, де навчаються діти з багатих родин. Під час уроку починається дискусія між двома модно одягненими дівчатками, які , як він розуміє, починають зухвало та цинічно насміхатися над його зовнішнім виглядом, діти починають слухати те, про що йде мова на задній парті, і вже навіть ті, хто не звертали уваги на зовнішність вчителя, починають придивлятися. Що порадити  вчителю?

11.Вправа "Зміни позицію"

    Дуже багато існує випадків, коли вчитель ігнорує думку учня, необ'єктивно ставиться до його відповіді, самостверджується за рахунок образи, своє незнання предмета приховує зверхнім ставленням до дитини, невмотивовано виставляє бали, скаржиться батькам, ображає. Це може статися випадково, але буває і навмисне. Педагог за будь-якої ціни намагається довести, що він доросліший, розумніший, що його потрібно беззаперечно слухати і виконувати  вказівки, забуваючи при цьому, що дитина – особистість, що має гідність, самоповагу і свою точку зору, навіть при спілкуванні, звичними словами, без образ,  можна не лише відштовхнути дитину від себе, налаштувати її проти, а й загубити віру в самого себе.

     Отож давайте відійдемо від шаблонів спілкування «Ти повинен» і спробуємо побудувати розумні звернення до учнів

Типова фраза

Краще сказати

1.Ти повинен добре вчитися, як тобі не соромно?

 

2.Як ти збираєшся жити далі, про що ти взагалі думаєш?

 

3.Ти повинен поважати старших

 

4. Ти грубий і невихований

 

5.Ти ледар, ти повинен нарешті навчатися

 

6.Ти постійно зриваєш мій урок. Ти повинен сидіти і спокійно слухати

 

 

12.Вправа "Родзинка" (Поради молодим учителям).

Мета: дати поради молодим колегам із власного досвіду

Замисліться, кого ми можемо назвати справжнім учителем?

Притча про мудрого вчителя

В. О. Сухомлинський

     Був учитель немічний та худий. Жилисті були руки його, і сумна мережа зморшок зборознила високе чоло. Але очі вчителя, коли він говорив, блищали світло і чисто, сила випромінювалася з них. Коли говорив учитель, неначе стіна розсувалася перед людьми, і хід сонця розумів його, і спів пташок, і ярість тварин, і життя будь-якої тварини на землі. І були в нього три учні. Молоді вони були та любили життя. Усе, що знав, передавав їм учитель. Коли прийшов час їм іти, він сказав: «Я навчав вас багато років. Ось шлях. Він веде до селища. Я вже старий і не піду з вами. До того ж я знаю кожний камінь цього шляху. Через три доби ви повернетесь до мене і розкажете, що саме знайшли в кінці шляху».
Пройшло три доби. Прийшов перший учень. «Мене ласкаво зустріли,— сказав він, — називали мене вчителем, дивувалися моїм знанням, щедро пригощали в кожній хаті». 

- А якого кольору очі в дітей цього селища? — спитав учитель. 

- Не знаю, — відповів учень,— бо в перший день я випив стільки прекрасного духмяного вина, що всі очі здавалися мені однаковими». 

- Повертайся в селище, — наказав старий, — ти ще зможеш оволодіти ремеслами, але вчителем ти не станеш ніколи.
Повернувся до вчителя другий учень. 

- Я був вражений красою жінок у селищі, — промовив він, — проте є там одна краща за всіх у світі, я готовий до будь-якої жертви заради неї. 

І сказав тоді йому вчитель: 

- Ти будеш люблячим чоловіком, можливо, ти станеш гідним батьком, але вчителем ти не станеш ніколи.

І побачивши третього учня, спокійно дивився на нього вчитель, як дивляться люди, які вже дізналися про каміння шляху великого, на тих, хто лише вступає на цю путь. 

- Я дізнався, що діти бувають голодні, — вимовив юнак ледве чутно. 
  Я дізнався, як вони плачуть і як важко розкрити їхні серця. Біль і тривога оселилися в моїй душі. Я нічого не знаю. Я знову твій учень.
Але обійнявши юнака, учитель сказав: «Ти вже не учень. Ти — учитель!"


Шановні колеги, я бажаю, щоб у вашій школі працювали саме такі вчителі.
А які б поради ви дали молодим спеціалістам із власного досвіду?
13. Вправа   «Ліцензія на щастя»

Ведучий  розповідає притчу:

Усе у твоїх руках

   Мудрець передавав своєму учню всі таємниці буття. Це тривало багато років. Одного разу учень вирішив перевірити учителя, наскільки той мудрий. Тоді учень підійшов до наставника зі стиснутими долонями, в яких був живий метелик, і запитав: «У мене в руках живе чи мертве?». Учень вирішив, що якщо мудрець скаже, що живе, він стисне долоні, й метелик помре. Якщо скаже, що мертве, - він  розкриє долоні, й метелик полетить. Відповідь мудреця була такою: «Усе у твоїх руках».

   Отже, лише від Вас залежить, чи буде Ваша взаємодія з іншими живою, яскравою, плідною, чи навпаки.

    Пропоную написати на   аркушах паперу те, що ви маєте право робити, щоб почувати себе  щасливими, що при цьому  можете відчувати, про що думати, як поводитися. Спочатку   напишіть своє ім’я, дату, а потім виконуйте роботу. Після завершення роботи   переверніть аркуші, на яких Ви писали. Там (заздалегіть) уже  зроблений  напис: «Ліцензія на щастя»

Таким чином, кожен учасник одержує власну ліцензію на щастя.

14. Підведення підсумків

Ведучий.

Притча «Мудрість батьків»

Приходить до батька молода дівчина і го­ворить:

   Тату, я втомилася, у мене таке важке жит­тя, так багато проблем, я весь час пливу проти течії, у мене немає більше сил… Що мені робити?

Замість відповіді батько поставив на вогонь три однакових каструлі з водою, в одну кинув моркву, в іншу поклав яйце, а в третю насипав зерна кави. Через деякий час він вийняв із води моркву та яйце і налив у чашку кави з третьої каструлі.

   Що змінилося? — запитав він свою дочку.

Яйце і морква зварилися, а зерна кави розчинились у воді, — відповіла вона.

   Ні, доню моя, це лише поверхневий по­гляд на речі. Подивися: тверда морква, побу­вавши в окропі, стала м’якою і піддатливою. Крихке і рідке яйце стало твердим. Зовні вони не змінилися, а змінили свою структуру під впливом однакових несприятливих обста­вин — окропу. Так і люди: сильні зовні можуть розклеїтись і стати слабкими там, де крихкі й ніжні лише тверднуть і зміцнюються…

   А кава? — запитала дочка.

   О! Це найцікавіше! Зерна кави повністю розчинилися в новому ворожому середовищі і змінили його — перетворили окріп на пре­красний ароматний напій.

    Є особливі люди, які не змінюються в силу обставин — вони зміню­ють самі обставини і перетворюють їх на щось нове й прекрасне, отримуючи користь і знання в такій ситуації. Саме такими людьми є ви, керівники шкіл..
       Я щиро дякую всім Вам за співпрацю, за те, що давали мудрі поради, ділились досвідом своєї  роботи, були активними та відкритими , і ми  разом віднайшли секрет педагогічного становлення молодих спеціалістів.

     Миру, любові та взаєморозуміння вам, успіхів у роботі і щастя від безмежної вдячності колег!

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
23 грудня 2018
Переглядів
816
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку