Тренінг для педагогів «Ми всі різні»

Про матеріал

Мета. Згуртування колективу, навчання активного стилю спілкування, гармонізація внутрішнього стану.

Завдання:

• Показати наявність різних точок зору на одну й ту ж проблему;

• Розвивати уміння слухати свого співрозмовника і поважати його думку

Перегляд файлу

Тренінг для педагогів «Ми всі різні»

Мета. Згуртування колективу, навчання активного стилю спілкування, гармонізація внутрішнього стану.

Завдання:

• Показати наявність різних точок зору на одну й ту ж проблему;

• Розвивати уміння слухати свого співрозмовника і поважати його думку

Матеріали: тексти казок «Машина часу», «Два озера», текст притчі «Про сліпців і слона», листи А-4, фломастери, картини озер блакитного і синього кольору.

Хід тренінгу.

Привітання один одному "Вправа" Хіп-хоп ".

При слові "Хіп" назвати ім'я сусіда зліва, при слові "Хоп" - сусіда праворуч. Я починаю.

Казка "Машина часу"

У кожного жителя однієї чарівної країни була машина часу. Але всі нею користувалися по-різному. Одні подорожували в минуле: їм подобалося тільки згадувати, і вони зовсім не думали про те, що їх чекає. Інші подорожували тільки в майбутнє: їм не хотілося згадувати те, що було, а теперішнє їм не подобалося. Але були в тій країні і люди, які жили справжнім. Жив в тій країні хлопчик на ім'я Тім. Одного разу Тім пробрався в гараж, змастив всі важелі машини часу і опинився в майбутньому. Через кілька днів хлопчик повернувся і розповів про те прекрасне і загадкове, що там побачив. Його розповіді зацікавили багатьох жителів країни, і вони вирішили відправитися туди, де ще не були.

Але важелі машини рухалися тільки в одну сторону: так, як вони звикли. Майже всі жителі змирилися з цим і продовжували подорожувати, як раніше, і лише завзятість деяких досягло мети: люди змогли самі вибирати час і місце, де їм хотілося б побувати.

Уявіть, що ми потрапили у казку і вирушаємо в подорож на машині часу. Подумайте про те прекрасне, що у вас було в минулому, є в цьому і очікує в майбутньому. Поділимося своїми відчуттями один з одним

 

 Вправа  "Карусель"

Педагоги встають в два кола - зовнішній і внутрішній - обличчям один до одного. За сигналом розповідаємо про найкращі моменти свого минулого, теперішнього або майбутнього. При повторному сигналі, зовнішнє коло робить крок вправо, і гра триває (всього три ходи). Кожен зможе висловитися про своє минуле, сьогодення і майбутнє.

 Казка "Два озера"

Педагогам пропоную розглянути картини озер. Одне - блакитного кольору, інше - синього:

- Є на світі два озера - обидва глибокі і загадкові. В одному з них вода завжди світла і тепла, в іншому - темна і холодна. Людина може потрапити в будь-яке з них з власної волі чи з волі обставин. Але в якому б озері людина не виявився, через деякий час вона втомлюється плисти. Людина починає захлинатися, шукати опору і, не знайшовши її, може потонути. Тоді буде не важливо, в якому з озер - світлому або темному - це сталося.

Але часто буває так: коли практично не залишається жодної надії, з'являється човен. Тепер людина може вирішити, що робити далі: сісти в нього і дістатися до берега, або плисти на ньому туди, де мілина, або ще трохи поплавати в озері.

Як ви думаєте, що ж означають ці два озера і рятувальний човен?

.Світле - радість, щастя. Темне - смуток, печаль, тривога. Човен - сама людина, яка вибирає, які почуття її відчувати) Додаток 1

 Вправа "Причини наших почуттів"

Візьміть папір і олівці, намалюйте два озера - блакитне і синє. Подумайте, в якому озері вам хотілося б скупатися? Якщо гарненько придивитися, то на дні цих озер можна розгледіти причини наших почуттів і настроїв: на дні Темного озера можна розгледіти те, що нас турбує, а на дні світлого - то, що нас радує. Подумки "увійдіть" в Темне озеро і подивіться на причини вашого поганого настрою. Тепер "увійдіть" в Світле озеро і "дістаньте" з дна причини позитивних почуттів (запишіть на листочках).

Хто бажає висловитися?

 Малювання "Будиночок з кубиків"

Пропоную вийти двом педагогам і побудувати будинок з кубиків. Зараз кожен з присутніх намалює ту частину будинку, яку видно найкраще.

Покажіть свої малюнки. "Як же так вийшло, що всі ми малювали один і той же будиночок, а малюнки у всіх різні?"

 Притча "Про сліпців і слона"

Відпочиньте і послухайте притчу.

За горами було розташоване великий місто. Всі його мешканці були сліпими. Одного разу якийсь чужоземний король зі своїм військом відпочивав в пустелі неподалік від міста. У королівському війську був величезний бойовий слон, який прославив себе у багатьох битвах. Одним своїм виглядом він приводив ворогів у трепет. Жителям міста не терпілося дізнатися, що ж таке слон, і кілька сліпих городян побігли, як божевільні, щоб дізнатися про нього.

Не маючи ніякого поняття про те, якими бувають слони, вони почали обмацувати його з усіх боків. Кожен з них, обмацавши якусь його частину, вирішив, що тепер він дещо знає про слона. Коли вони повернулися, їх оточив натовп нетерплячих співгромадян. Перебуваючи в глибокому невіданні, сліпці пристрасно бажали дізнатися правду від тих, хто сам помилявся. Люди запитували про форму і розміри слона, вислуховували пояснення.

Людина, яка помацала   вухо слона, сказала:

- Слон - це щось велике, широке і шорстке, як килим.

Але той, хто обмацував хобот, сказав:

- У мене є про нього справжні відомості. Він схожий на пряму і порожнисту трубу, страшну і руйнівну.

- Слон могутній і міцний, як колона, - заперечив інший, який обмацав ногу і ступню слона.

Кожен з них відчував тільки одну з багатьох частин слона. Кожен сприйняв його помилково. Вони не могли розумом охопити всього: знання не буває супутником сліпців. Всі вони щось уявили про нього, але були однаково далекі від істини.

Висновок. Підходячи до життя, до різних явищ, подій з одного боку, ми схожі на сліпих, що  обмацують слона.

Вправа "Ми всі чимось схожі"

Необхідно розбитися на групи з п'яти осіб. Кожна група складає список того, що об'єднує її членів. Наприклад, "У кожного з нас є сестра.". Переможе та група, яка знайде і напише найбільшу кількість спільних рис.

Вправа «Серце колективу»

Чи знаєте ви, що у кожного колективу є своє серце, і у нашого колективу воно теж є. Я хочу, щоб ви зараз зробили один одному що-небудь приємне. Напишіть своє ім'я на аркуші паперу і опустіть в чарівний мішечок. Тепер, витягнувши ім'я учасника, придумайте для нього дружню приємну фразу. Візьміть сердечко, напишіть ім'я, яке ви витягли і те, що придумали для цієї людини. Потім ми приклеїмо всі маленькі сердечка на наше велике серце.

Додаток 2

Дякую за увагу!

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

Похожее изображение

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Картинки по запросу сердечко

 

 

Картинки по запросу сердечко

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
15 серпня 2018
Переглядів
897
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку