Мета. Згуртування колективу, навчання активного стилю спілкування, гармонізація внутрішнього стану.
Завдання:
• Показати наявність різних точок зору на одну й ту ж проблему;
• Розвивати уміння слухати свого співрозмовника і поважати його думку
Тренінг для педагогів «Ми всі різні»
Мета. Згуртування колективу, навчання активного стилю спілкування, гармонізація внутрішнього стану.
Завдання:
• Показати наявність різних точок зору на одну й ту ж проблему;
• Розвивати уміння слухати свого співрозмовника і поважати його думку
Матеріали: тексти казок «Машина часу», «Два озера», текст притчі «Про сліпців і слона», листи А-4, фломастери, картини озер блакитного і синього кольору.
Хід тренінгу.
Привітання один одному "Вправа" Хіп-хоп ".
При слові "Хіп" назвати ім'я сусіда зліва, при слові "Хоп" - сусіда праворуч. Я починаю.
Казка "Машина часу"
У кожного жителя однієї чарівної країни була машина часу. Але всі нею користувалися по-різному. Одні подорожували в минуле: їм подобалося тільки згадувати, і вони зовсім не думали про те, що їх чекає. Інші подорожували тільки в майбутнє: їм не хотілося згадувати те, що було, а теперішнє їм не подобалося. Але були в тій країні і люди, які жили справжнім. Жив в тій країні хлопчик на ім'я Тім. Одного разу Тім пробрався в гараж, змастив всі важелі машини часу і опинився в майбутньому. Через кілька днів хлопчик повернувся і розповів про те прекрасне і загадкове, що там побачив. Його розповіді зацікавили багатьох жителів країни, і вони вирішили відправитися туди, де ще не були.
Але важелі машини рухалися тільки в одну сторону: так, як вони звикли. Майже всі жителі змирилися з цим і продовжували подорожувати, як раніше, і лише завзятість деяких досягло мети: люди змогли самі вибирати час і місце, де їм хотілося б побувати.
Уявіть, що ми потрапили у казку і вирушаємо в подорож на машині часу. Подумайте про те прекрасне, що у вас було в минулому, є в цьому і очікує в майбутньому. Поділимося своїми відчуттями один з одним
Вправа "Карусель"
Педагоги встають в два кола - зовнішній і внутрішній - обличчям один до одного. За сигналом розповідаємо про найкращі моменти свого минулого, теперішнього або майбутнього. При повторному сигналі, зовнішнє коло робить крок вправо, і гра триває (всього три ходи). Кожен зможе висловитися про своє минуле, сьогодення і майбутнє.
Казка "Два озера"
Педагогам пропоную розглянути картини озер. Одне - блакитного кольору, інше - синього:
- Є на світі два озера - обидва глибокі і загадкові. В одному з них вода завжди світла і тепла, в іншому - темна і холодна. Людина може потрапити в будь-яке з них з власної волі чи з волі обставин. Але в якому б озері людина не виявився, через деякий час вона втомлюється плисти. Людина починає захлинатися, шукати опору і, не знайшовши її, може потонути. Тоді буде не важливо, в якому з озер - світлому або темному - це сталося.
Але часто буває так: коли практично не залишається жодної надії, з'являється човен. Тепер людина може вирішити, що робити далі: сісти в нього і дістатися до берега, або плисти на ньому туди, де мілина, або ще трохи поплавати в озері.
Як ви думаєте, що ж означають ці два озера і рятувальний човен?
.Світле - радість, щастя. Темне - смуток, печаль, тривога. Човен - сама людина, яка вибирає, які почуття її відчувати) Додаток 1
Вправа "Причини наших почуттів"
Візьміть папір і олівці, намалюйте два озера - блакитне і синє. Подумайте, в якому озері вам хотілося б скупатися? Якщо гарненько придивитися, то на дні цих озер можна розгледіти причини наших почуттів і настроїв: на дні Темного озера можна розгледіти те, що нас турбує, а на дні світлого - то, що нас радує. Подумки "увійдіть" в Темне озеро і подивіться на причини вашого поганого настрою. Тепер "увійдіть" в Світле озеро і "дістаньте" з дна причини позитивних почуттів (запишіть на листочках).
Хто бажає висловитися?
Малювання "Будиночок з кубиків"
Пропоную вийти двом педагогам і побудувати будинок з кубиків. Зараз кожен з присутніх намалює ту частину будинку, яку видно найкраще.
Покажіть свої малюнки. "Як же так вийшло, що всі ми малювали один і той же будиночок, а малюнки у всіх різні?"
Притча "Про сліпців і слона"
Відпочиньте і послухайте притчу.
За горами було розташоване великий місто. Всі його мешканці були сліпими. Одного разу якийсь чужоземний король зі своїм військом відпочивав в пустелі неподалік від міста. У королівському війську був величезний бойовий слон, який прославив себе у багатьох битвах. Одним своїм виглядом він приводив ворогів у трепет. Жителям міста не терпілося дізнатися, що ж таке слон, і кілька сліпих городян побігли, як божевільні, щоб дізнатися про нього.
Не маючи ніякого поняття про те, якими бувають слони, вони почали обмацувати його з усіх боків. Кожен з них, обмацавши якусь його частину, вирішив, що тепер він дещо знає про слона. Коли вони повернулися, їх оточив натовп нетерплячих співгромадян. Перебуваючи в глибокому невіданні, сліпці пристрасно бажали дізнатися правду від тих, хто сам помилявся. Люди запитували про форму і розміри слона, вислуховували пояснення.
Людина, яка помацала вухо слона, сказала:
- Слон - це щось велике, широке і шорстке, як килим.
Але той, хто обмацував хобот, сказав:
- У мене є про нього справжні відомості. Він схожий на пряму і порожнисту трубу, страшну і руйнівну.
- Слон могутній і міцний, як колона, - заперечив інший, який обмацав ногу і ступню слона.
Кожен з них відчував тільки одну з багатьох частин слона. Кожен сприйняв його помилково. Вони не могли розумом охопити всього: знання не буває супутником сліпців. Всі вони щось уявили про нього, але були однаково далекі від істини.
Висновок. Підходячи до життя, до різних явищ, подій з одного боку, ми схожі на сліпих, що обмацують слона.
Вправа "Ми всі чимось схожі"
Необхідно розбитися на групи з п'яти осіб. Кожна група складає список того, що об'єднує її членів. Наприклад, "У кожного з нас є сестра.". Переможе та група, яка знайде і напише найбільшу кількість спільних рис.
Вправа «Серце колективу»
Чи знаєте ви, що у кожного колективу є своє серце, і у нашого колективу воно теж є. Я хочу, щоб ви зараз зробили один одному що-небудь приємне. Напишіть своє ім'я на аркуші паперу і опустіть в чарівний мішечок. Тепер, витягнувши ім'я учасника, придумайте для нього дружню приємну фразу. Візьміть сердечко, напишіть ім'я, яке ви витягли і те, що придумали для цієї людини. Потім ми приклеїмо всі маленькі сердечка на наше велике серце.
Додаток 2
Дякую за увагу!
Додаток 1
Додаток 2