ТРЕНІНГОВЕ ЗАНЯТТЯ «ТВОРІМО ДОБРО І ПОСМІХАЙМОСЯ КОЖНОМУ»

Про матеріал

Мета: формування в учнів почуття власної гідності і поваги до людей; пізнати себе.

Завдання:
• розвивати вміння поважати інших;
• формувати здатність до вираження своїх почуттів;
• формувати адекватну самооцінку;
• розвивати вміння вести розмову, позитивно впливати на інших людей.

Перегляд файлу

            ТРЕНІНГОВЕ ЗАНЯТТЯ  «ТВОРІМО ДОБРО І ПОСМІХАЙМОСЯ КОЖНОМУ»
Мета: формування в учнів почуття власної гідності і поваги до людей; пізнати себе.
Завдання:
• розвивати вміння поважати інших;
• формувати здатність до вираження своїх почуттів;
• формувати адекватну самооцінку;
• розвивати вміння вести розмову, позитивно впливати на інших людей.
Вправа «Правила групи»
Мета: актуалізація правил групової роботи. Ведучий пропонує пригадати правила роботи у групі.
Вправа «Доброта»
Мета: визначити і з’ясувати сутність поняття «доброта» і «добрий вчинок».
Учасники пишуть, як вони розуміють поняття «доброта».
Ведучий пропонує дітям згадати і розказати про свої добрі вчинки. Після цього кожен висловлюється. Ведучий допомагає зробити загальний висновок.
Доброта:
• це допомога ближнім;
• повага до інших;
• здатність до співчуття;
• уміння вибачати.
А зараз ми перейдемо до вправи, яка називається «Я тобі вибачаю».
Вправа «Я тобі вибачаю»
Мета: формування вміння вибачати образи. Учасники стають у коло, по черзі пригадують образи, які колись і хтось завдав (якщо їх немає, то вигадують). Ведучий вказує на одного з учасників групи і дає йому завдання: підійти до будь-яких трьох членів групи і вибачити їм образи, почуті у групі. Не можна, щоб учасник вибачав образи, висловлені тим учасником, до якого
він підійшов. Наступним гравцем стає той, до кого підійшов попередній гравець. Ведучий наголошує, що учасники групи мають запам’ятовувати
висловлювані у групі образи і вибачити, не задумуючись, стосуються вони учасників групи чи ні.
Обговорення:
— Що ви відчували, коли виконували цю вправу?
— Що було найважчим?
Вправа «Поважний стілець»
Мета: формування позитивного образу «Я»; підняття самооцінки.
Психолог пропонує учасникам сісти колом. Посередині стоїть порожній стілець, який умовно називають «поважним». Завдання: сідаючи на стілець, зобразити самоповагу, гідність і з упевненістю охарактеризувати себе з позитивного боку. Ведучий дає змогу всім учасниками посидіти на «поважному стільці».

Вправа «Сила дихання»
Мета: навчання дітей за допомогою дихання нормалізувати психологічний стан.
Ведучий. Сядьте зручно і зосередьтеся на своєму диханні. Коли ви видихаєте
повітря, сконцентруйтеся на тому, чого прагнете позбутися. А вдихаючи, побажайте собі сили, енергії, наснаги. Вправу виконують протягом хвилини.
Вправа «Приказки»
Мета: усвідомлення своїх вчинків, формування навичок самоаналізу.
Як ви розумієте такі твердження?
• Дерево міцне корінням, а людина — друзями.
• Брехнею світ пройдеш, та назад не вернешся.
• Пташка красна пір’ям, а людина — своїм знанням.
• Берись дружно — не буде сутужно.
• Хто бреше, тому легше, хто правдує — той бідує.
• Хто чисте сумління має, той спокійно спати лягає.
Ведучий пропонує обговорити прислів’я.
Вправа «Ситуації»
Мета: формування навичок аналізу доброзичливого ставлення.
Необхідно знайти позитивні слова у запропонованих ситуаціях (діти працюють у парах, ситуації надруковані на окремих картках):
1. Друг занедужав;
2. Поділися яблуком;
3. Друг одержав погану оцінку;
4. Хтось зателефонував;
5. Приятель запропонував пограти у гру;
6. Поділися цукерками;
7. Тебе запросили у гості;
8. Однокласник просить поділитися печивом;
9. Ти не можеш виконати прохання друга;
10. Друг штовхнув тебе;
11. Ти заходиш до класу;
12. На заміні ти хочеш узяти участь у грі;
13. Ви зустрілися після розлуки;
14. Сусід тебе скривдив;
15. Ти втішаєш і розраджуєш друга.
Долина і пісок
Дівчина, гуляючи разом із мамою пляжем, запитала:
— Мамо, як мені поводитися, щоб утримати своїх улюблених друзів?
Мама подумала хвилинку, потім схилилась і взяла дві пригорщі піску. Підняла обидві руки вгору і затиснула міцно одну долоню. А пісок утікав крізь її пальці: що більше стискала пальці, то швидше висипався пісок.
Друга долоня була відкритою: весь пісок на ній залишився.
Дівчинка дивилася здивовано, а потім вигукнула…
Обговорення:
— Як ви думаєте, що сказала дівчинка?
— Що треба робити, щоб не втратити друзів?
 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
15 серпня 2018
Переглядів
1250
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку