Мета: формування і розвиток уважності, доброзичливості, взаємовідносин в групі.Одним із напрямків у моральному розвитку дитини є виховання культури поведінки.
Тренінгове заняття «Доброзичливі та уважні»
Мета: формування і розвиток уважності, доброзичливості, взаємовідносин в групі.
Вправа «Привіт друже»
Хід вправи: група сидить колом. Вам потрібно по черзі привітатися з кожним учасником групи. Але при цьому обов’язково підкреслюється індивідуальність партнера, його найхарактерніші риси
Вправа «Асоціація»
Хід вправи: один учасник виходить у центр кола і показує жестами, мімікою, рухами на кого чи на що він перетворився. Інші учасники відгадують і „розкодовують”, його а в центр кола виходить інший учасник. Гра продовжується.
Обговорення:
Вправа «Ім’я»
Хід вправи: На аркуші паперу великими літерами напишіть ім’я. Потім пропонується написати на кожну літеру (імені) позитивні і негативні якості.
Обговорення:
– Які якості було писати легше? Які складніше?
– Чому саме ці якості було написано?
Вправа «Кого загадали»
Мета: визначення співпадання самооцінки особистісних якостей з оцінкою оточуючих.
Хід вправи: один учень виходить за двері. В класі всі останні загадують одного з учасників. Коли повертається учень, що виходив він починає вгадувати кого саме загадали. При цьому він може задавати запитання оточуючим, щоб краще описати портрет загаданого учня. І так по черзі.
Обговорення:
Вправа «Продовж малюнок»
Мета: визначення емоційного настрою учнів.
Хід вправи: учням роздаються заготовлені листочки на яких зображене сонечко, що виглядає із – за хмаринок. (Додаток 24) Учням пропонується завершити малюнок, зображуючи свій настрій. Потім кожен учень демонструє свій малюнок йде аналіз та обговорення.
Вправа «Шосте почуття».
Хід вправи: Ця вправа використовується як діагностичний метод вивчення ступеня єдності групи. Для цього дітям пропонується відповісти на питання , але не від себе, а як би від усіх учасників групи, так, як, на їх думку, відповіла би більшість. Відповіді діти повинні мовчки записувати. Не називаючи ніяких варіантів вголос, інакше гра не відбудеться, «не буде цікаво». Пропонуються питання наступного плану: який у більшості групи улюблений день тижня? Яка найулюбленіша емоція? Який найулюбленіший число жарт? Яку гру повторили б знову? Що хотіли б робити учасники групи у даний момент? Після виконання першої частини завдання керівник знову зачитує питання а учні озвучують свої відповіді. Проводиться експрес-обробка результатів виконання завдання. Найбільша кількість відповідей на дане питання вважається думкою групи, діти визначають його по кількості піднятих рук. Діти тут же отримують інформацію про ступінь розвитку в них «шостого почуття».
Обговорення :
Вправа «Долоня».
Хід вправи: Ведучий пропонує дітям прикласти руку до аркушу паперу, обвести її ручкою або олівцем та написати в центрі своє ім’я, а в кожному пальчику – по одній хорошій якості, які дитина може знайти в собі. Намальована долоня розфарбовується, завершені малюнки представляються групі та коментуються. На завершення влаштовується виставка малюнків. Якщо хтось із дітей не знаходить в собі достатньої кількості позитивних якостей, йому допомагає тренер, залучаючи до цього дітей.
Вправа «Посмішка по колу»
Хід вправи: всі беруться за руки і «передають» посмішку по колу: кожна дитина повертається до свого сусіда праворуч чи ліворуч і, побажавши щось хороше та приємне, посміхається йому. При цьому можна образно «взяти посмішку» в долоні і обережно передавати її по колу, з рук в руки. Така форма прощання може стати традиційним ритуалом за час роботи групи. Керівник цікавиться враженнями дітей від заняття, дякує групі за роботу та запрошує на наступну зустріч.