Тренінг для педагогів «Подивися на світ позитивно»
Епіграф: світ не такий поганий, як ми про нього думаємо
Мета: активізувати позитивні реакції на різні життєві ситуації, профілактика емоційного вигорання ..
Завдання: навчити учасників використовувати позитивні вербальні і невербальні форми спілкування в різних ситуаціях, навчити деяким прийомам саморегуляції емоційних станів.
Вправа. «Поговоримо про хороше»
По колу дати позитивне емоційне визначення погоди (незалежно від реальної погоди дати тільки позитивне визначення).
Рефлексія: Як впливає позитивне сприйняття погоди на настрій?
Ознайомлення з правилами роботи в групі.
Як у будь-якій справі є свої правила, так і під час тренінгового заняття потрібно дотримуватися певних правил, вони приймаються всією групою і за якими живуть під час проведення занять.
Правила роботи в групі.
1. Слухати один одного і чути.
2. Бути лаконічним, говорити лише по темі.
3. Бути толерантним, терпимим.
4. Обговорювати проблему, а не людину.
5. Бути доброзичливим, посміхатися, зберігати почуття гумору.
6. Говори від себе, використовуючи « Я-висловлення».
7. Працювати в групі від початку до кінця.
8. Виконувати прийняті правила.
Вправа Гра «Паровозик»
Учасники по одному приєднуються до паровозика і зі звуками «паровозик - я паровозик чух-чух-дуууу !!», «я-вагон один (два, три ..) чух -чух », (інші продовжують вимовляти свої номери) рухаються по колу.
Ведучий показує учасникам різний текст, що стосується поїздки в поїзді. Наприклад: «Проводжаючі покиньте вагони!», «Вода, чіпси», «Приготуйте квитки», «Щасливої дороги!», І т.д.
Учасники, продовжуючи рухатися по кімнаті, промовляють номер свого вагона і читають текст.
Рефлексія: розкажіть про свої відчуття під час проведення вправи.
Вправа «Похвали себе»
Учасники повинні закінчити пропозицію з позитивним настроєм.
приклади:
Учасники промовляють свої позитивні моменти.
Інформування: уявіть собі будь-яку неприємну ситуацію, в яку ви потрапляли (несправедлива, на ваш погляд, критика з боку керівника). Спробуємо проговорити її і перевести на позитив.
Діємо за принципом: Немає безвихідних ситуацій (крім смерті) завжди можна вийти через вхід.)
Рефлексія: ваші відчуття під час виконання вправи.
Вправа «Портрет в рожевих кольорах»
Спробувати дати позитивну характеристику людині, до якої відчуваєте недружелюбність. Для групового обговорення може підійти будь-який негативний казковий герой: Баба-Яга, Кощій - Безсмертний, Карабас - Барабас ... Приклад: Іван-царевич змінив стан Баби - Яги.
Інформування: діємо за принципом «ти не можеш змінити світ, але ти можеш змінити своє відношення до нього»
Рефлексія: чи змінилося ваше ставлення до казкового героя після такої характеристики? Чи зміниться ваше ставлення до людини і ставлення цієї людини до вас, якщо ви подивитеся на нього з позитивної сторони?
Вправа «Пантоміма»
Тренування невербальної передачі емоційно-позитивної інформації. Учасники стають у ряд і всі, крім першого, відвертаються до стіни .. Першому дається листок з написаними ласкавими словами, наприклад «ти у мене, як сонечко», «ти моя рибка» або «ти мені подобаєшся». Перший повинен невербально передати цю інформацію наступному учаснику і так до останнього, який повинен озвучити отриману ним інформацію.
Рефлексія: ваші відчуття при отриманні і передачі інформації.
Вправа «Неприємність цю ми переживемо»
Сталася неприємність: розбилася улюблена ваза, загубилися ключі, зламався каблук, спіткнулися, перед вами пішов автобус, пролили на себе суп ... Як ми висловлюємо свої емоції в цій ситуації?
Інформування: Зазвичай ми мимоволі вербалізуємо свої емоції. Спробуємо використовувати позитивні формули емоційного реагування. «Подумаєш, важливість яка ..», «Ось так фокус ...», «Подумаємо, що можна зробити ...».
Тренування:
- ситуація - ви прийшли в гості, а носок виявився з діркою на пальці або на п'яті. Ваша реакція.
- ситуація - вас оббризкала машина. Ваша реакція.
Рефлексія: чи важко було виконати вправу? Ви помітили, що створюється ланцюжок: наше слово-реакція, наші дії і наш стан. Цей ланцюжок змінює наше стан від переживання агресії на пошук позитивного виходу.
Вправа «Загальний комплемент всім»
Учасники стають в коло, руки на плечі один одному, і кажуть (попередньо порадившись) хором загальний для всіх комплемент, своє ставлення до тренінгу.
Рефлексія: думка про тренінг.
Завершення: Дякую учасникам тренінгу за роботу.