1 заняття КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ З РОЗВИТКУ ДРІБНОЇ МОТОРИКИ РУКИ ДЛЯ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

Про матеріал
ЗАНЯТТЯ 1. « БУДЬМО ЗНАЙОМІ» Мета: знайомство з учнями; створення позитивної атмосфери; визначення рівня розвитку дрібної моторики руки, саморегуляції; відбір учнів до корекційної групи.
Перегляд файлу

 

ЗАНЯТТЯ 1. « БУДЬМО  ЗНАЙОМІ»


Мета: знайомство з учнями; створення позитивної атмосфери; визначення рівня розвитку дрібної моторики руки, саморегуляції; відбір учнів до корекційної групи.

Матеріали: чисті аркуші паперу, звичайні та кольорові олівці; картки, на яких написано безглузді склади.

 

Хід заняття:

 

  1. Знайомство (5 хв)

      Ведучий представляється всім і пропонує учням назвати своє ім’я та при бажанні розповісти про себе.

  1. Вправа «Веселе сонечко» (10 хв)

Мета: визначити рівень розвитку дрібної моторики руки.

     Діти мають намалювати сонечко: спочатку коло діаметром 3—3,5 см одним рухом — за зразком. Якщо долоня розвинена слабко, то малюку важко впоратися із цим завданням: замість кола виходить овал, або ж коло значно меншого розміру, або ж він виконує малюнок у кілька прийомів, періодично пересуваючи руку. Далі запропонуйте зафарбувати сонечко. Якщо дитина постійно перевертає аркуш, не може змінювати напрямок ліній за рахунок тонких рухів пальців і долоні, це означає, що рівень розвитку дрібної моторики недостатній.

3.Тест копіювання безглуздих складів (5 хв)

Мета: виявити рівень саморегуляції.

Матеріали: 10 наборів карток зі складами.

     Роздайте кожному учневі картку, на якій від руки написані безглузді склади. Діти мають переписати їх якомога точніше.

Склади містять усі графічні елементи, необхідні для прогнозування успішності опанування навичок письма у шкільному класі.
Ось 10 варіантів рівноцінних завдань:

1. Вел зу бот.

2. Ко рат вен.

3. Са пре веж.

4. Пул ке баш.

5. Кот взо ли.

6. Бру то шас.

7. Тор же мур.

8. Лу кеб шан.

9. Су боз кин.

10. Гор ну маж.

Вчитель. Подивись, тут щось написано. Виявляється, у нас в гостях був зайчик (інопланетянин) і залишив тобі записку. Ти ще не вмієш писати, але спробуй це перемалювати. Добре придивися й напиши так само на аркуші.
Час виконання завдання необмежений.

       Однак експериментатор звертає увагу на випадки, коли дитина особливо повільна, що свідчить про флегматичний тип темпераменту. Трапляється, що несмілива чи збентежена дитина заявляє, що вона не може перемалювати літери, тому що не вміє писати. У такому разі їй можна запропонувати перемалювати спочатку будиночок, потім геометричні фігурки — прямокутники, кола, ромбики, і лише тоді, після неодноразового заохочення, — склади. Оцінюється, звісно, тільки останнє завдання.


Оцінювання результатів

1 бал — карлючки.

2 бали — є подібність до зразка, але розпізнати можна не більше ніж три літери.
3 бали — можна прочитати щонайменше 4 літери.

4 бали — можна прочитати всі літери.

5 балів — кожна літера написана чітко, вся фраза має нахил не більше ніж 30
      Чому цей тест характеризує розвиток саме здатності до саморегуляції? Відповісти можна так: для того, щоб більш-менш точно скопіювати той чи інший набір складів, дитина має виконати комплекс регуляторних дій:
• проаналізувати заданий зразок, виокремити у ньому основні елементи;
• зафіксувати першу його частину у зоровій короткочасній пам’яті;
• перевірити якість відображення цієї частини на папері, порівняти з відповідним
еталоном;
• при потребі виправити помилки і тільки потім перейти до копіювання наступного елемента.
        Саме ці операції утворюють структуру, будь-якої письмової дії.
        Друге запитання стосується врахування вікової різниці між дітьми шести- й семирічного віку. Як показує аналіз, вимоги до семирічок у цьому тесті не повинні перевищувати вимоги до шестирічок, оскільки здатність, яку перевіряємо, не тренують у дошкільному віці. Тому рівень розвитку саморегуляції під час виконання графічних дій у цих вікових групах також визначається за єдиними критеріями.

Інтерпретація результатів

1бал -рівень розвитку низький

 2—3бали -середній.
4—5 балів-високий.

Підсумок заняття (2 хв). Проаналізуйте роботу групи.

  1. Ритуал прощання «Коло дружби» (3 хв)Учні стають у коло і беруться за руки. Психолог посилає «сигнал дружби» (наприклад, усмішку чи потиск долоні). Цей сигнал діти передають одне одному по колу. Надалі їм пропонують придумати нові «сигнали».


 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Інкл
Додано
3 вересня 2019
Переглядів
925
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку