Тренінг для педагогів: «Відчуй себе щасливим!»

Про матеріал
Автори: Сологуб К.Б., соціальний педагог, Яковенко Н.О., практичний психолог. Мета тренінгу: розкрити розуміння поняття «щастя» кожного з учасників, допомогти педагогам глибше засвоїти поняття «щастя» та сприяти розвитку унікального вміння володіти ним; сприяти формуванню позитивної самооцінки й усвідомленню унікальності особистості кожної людини; розвивати рефлексивні навички.
Перегляд файлу

Тренінг для педагогів: «Відчуй себе щасливим!»

 

Автори: Сологуб К.Б., соціальний педагог, Яковенко Н.О., практичний психолог.

 

Мета: розкрити розуміння поняття «щастя» кожного з учасників, допомогти педагогам глибше засвоїти поняття «щастя» та сприяти розвитку унікального вміння володіти ним; сприяти формуванню позитивної самооцінки й усвідомленню унікальності особистості кожної людини; розвивати рефлексивні навички.

Обладнання: мультимедійна установка, ноутбук, презентація, анкети «Іграшка мого дитинства», пластилін, шоколадні цукерки.

 

 

1. Вступне слово.

Як часто протягом дня ми згадуємо про щастя? Відповіли? Тоді друге запитання: як часто ми дозволяємо собі бути щасливими? Замислились? Про щастя слід не мріяти, щасливим треба бути. І нехай увесь світ зачекає!

Ми всі хочемо бути щасливими. А що таке — щастя? Що впливає на наше відчуття щастя? Як навчитися бути щасливим? Про це ми сьогодні і поговоримо.

2. Вправа «Моя улюблена іграшка».

У кожної людини в дитинстві була улюблена іграшка. А чи пам’ятаєте ви свою? Що це було? Заповніть анкети та поділіться своїми спогадами. (Додаток 1).

3. Вправа «Чарівне слово «Так»».

Зараз ми з вами пограємо у гру «Чарівне слово «Так»». На будь-яке питання, незалежно від «правильності» відповіді, кожен учасник повинен відповісти «Так».

  • У Вас є мільйон гривень?
  • Вам подобається океан?
  • Ви творча людина?
  • Ви добрий?
  • У Вас бувають рвані шкарпетки?
  • Вам подобається танцювати?
  • Ви любите їсти сало?
  • На сніданок кожен день у вас жаби?
  • Чи використовуєте Ви огірки для обличчя?
  • Чи посміхаєтесь Ви під час сну?
  • Ви за вухом чухаєте лівою ногою?
  • Ви мрієте, щоб канікули тривали вічно?

 

 

 

4. Інформаційне повідомлення «Що таке щастя?».

На запитання, що таке щастя, намагалися відповісти історики, письменники й філософи, залишивши нам перлини своїх геніальних думок.

Щастя — це відчуття цілковитого задоволення життям, глибокого вдоволення і безмежної радості, які може відчути будь-хто.

В нашому головному мозку виробляються ендорфіни – «гормони щастя». Ендорфіни з'єднуються з рецепторами, що є в нашому організмі і полегшують проведення нервового імпульсу, який «біжить» в «центр задоволення». Збудження цього нервового центру дає нам відчуття легкості, радості і бадьорості. Найпростішим способом підвищення концентрації ендорфінів є поїдання шоколаду та морозива.  Шоколад і морозиво  – це відмінний антидепресант. Він стимулює викид ендорфінів, які покращують настрій і підтримують тонус організму. 

Зараз ми з вами будемо збільшувати «гормони щастя» в нашому організмі – з’їмо шоколадну цукерочку.  Але після того як ви дасте щиру відповідь на питання: «В чому виявляється ваше щастя?».

5. Вправа «Щастя — це…».

Учасникам роздається пластилін та пропонується зліпити асоціацію зі словом «щастя».

Після виконання завдання починається обговорення.

- Чи виникли труднощі під час виконання завдання?

- Чому саме цей виріб у вас асоціюється  із щастям?

- Які відчуття та емоції викликала вправа?

- Від чого залежить щастя?

- Якою мати бути щаслива людина?

 

6. Інформаційне повідомлення «Всесвітній звіт щастя-2021».

Виявляється існує у світі щорічний «Всесвітній звіт щастя». Дослідники з’ясовували, як рік пандемії коронавірусу вплинув на добробут людей у 149 країнах світу. В цьому році Україна посіла 110-е місце в рейтингу щасливості країн. Попри той негатив, який принесла з собою коронавірусна пандемія, Україна піднялася на 13 позицій у «Всесвітньому звіті щастя-2021», порівняно зі звітом 2020 року і на 23 порівняно зі звітом 2019 року. Четвертий рік поспіль рейтинг щасливих країн у світі очолює Фінляндія. За нею йдуть Данія, Швейцарія, Ісландія, Нідерланди, Норвегія, Швеція, Люксембуг, Нова Зеландія та Австрія. Половина у першій десятці найщасливіших країн – скандинавські. Словаччина займає 34-е місце у рейтингу, Польща – 44-е, Румунія – 46-е, Угорщина – 53-є, Молдова – 65-е, Білорусь – 75-е, Росія – 76-е. На найнижчій сходинці – 149-й – Афганістан, у якому ось уже понад чотири десятиліття іде війна. Країни «Групи семи» (G7) з’являються у рейтингу з 13-го місця: Німеччина – 13-е, Канада – 14-е, Велика Британія – 17-е, США– 20-е, Франція – 21-е, Італія – 28-е і Японія – 56-е.

7. Релаксаційна вправа.

Давайте з вами трішки відпочинимо. Сядьте зручно. Розслабтесь. Зробіть кілька глибоких вдихів і видихів. Заплющте очі. Викличте у спогадах ту мить чи той день, коли ви почувалися абсолютно щасливими. Спробуйте пригадати все у деталях. Зверніть свою увагу на емоції, які вас переповнювали в цей момент, на відчуття у тілі. Зафіксуйте цей стан. Повільно відкрийте очі та спробуйте самі собі дати відповідь на запитання: що вам необхідно, щоб відчувати себе щасливим?

8. Підбиття підсумків.

Ми з вами красиві, здорові, розумні, добрі люди. Ми маємо свою мету, до якої прямуємо. І кожен несе в своєму серці мрію…

Рецепт щастя на кожен день

Беремо день і добре очищаємо його від заздрості, ненависті, розпачу, жадібності, впертості, егоїзму, байдужості. Додаємо три повні (з верхом) ложки оптимізму, велику жменю віри, ложечку терпіння, кілька зерен терпимості, і, нарешті, трішки ввічливості і порядності по відношенню до всіх! Всю отриману суміш заливаємо зверху любов'ю! Тепер, коли страва готова, прикрашаємо її пелюстками квітів доброти і уваги.

Подавати щодня з гарніром з теплих слів і сердечних посмішок, що зігрівають серце і душу. Смачного! Вдалого дня!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Іграшка мого дитинства

 

Коли мені було _____ років,

у мене була іграшка на ім’я ____________________.

 

Мені зараз _____ років.

 

Намалюйте іграшку

Моя іграшка…

1.________________________

2.________________________

3.________________________

4.________________________

5.________________________

6.________________________

7.________________________

8.________________________

9.________________________

10._______________________

 

Коли я згадую іграшку, то…

 

 

Вона мені допомагала…

 

 

Захищала коли…

Зараз іграшка (підкресліть):

 

Поряд зі мною

 

Живе на горищі

 

Подарував/ла

 

Віддав/ла

 

Інше

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
29 жовтня 2021
Переглядів
330
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку