Тренінг для вчителів початкових класів НУШ "Психологічна готовність вчителів початкової школи до викладання в НУШ".

Про матеріал
Тренінгове заняття для педагогів з метою формування в педагогів власної стратегії психологічної підготовки до НУШ на основі отриманих у ході тренінгового заняття ресурсів
Перегляд файлу

Тренінг для вчителів початкових класів НУШ

 

Підготував:

пр. психолог Перевозчікова О.М.

 

Тема: Психологічна готовність вчителів початкової школи до викладання в НУШ.

Мета: формування в педагогів власної стратегії психологічної підготовки до НУШ на основі отриманих у ході тренінгового заняття ресурсів; надання психологічної підтримки вчителям у роботі в умовах Нової української школи; активізувати творчий потенціал вчителів початкових класів; розвивати здібності регулювати власні емоції та почуття; розвивати критичне мислення та стресостійкість.

           

           

 

Матеріали: стікери, кольорові олівці, ручки, маркери, м′яч,папір, надувні кульки ,  плакат «Пісочний годинник», плакат «Правила роботи в групі, листок з тілом людини                                                                                     

 Час проведення: 60 хв.                                                                                                                      

 

СТРУКТУРА ТРЕНІНГОВОГО ЗАНЯТТЯ

 

з/п

Види роботи

Орієнтовна тривалість, хв.

Необхідні матеріали

1.

Вступ

2

 

2.

Привітання. Вправа «Чарівний глечик»

5

 

3.

Правила роботи у групі

3

Плакат «Правила роботи групи», маркери, ручки

4.

З’ясування очікувань учасників. Вправа «Пісочний годинник»

5

Плакат «Пісочний годинник», кольорові стікери, ручки

5.

Вправа  «Незапланована подорож»

5

М’яч

6.

Вправа «Фантом»

10

Листок з тілом людини, червоні, чорні та сині ручки

7.

  1. Вправа «Правила та антиправила  креативності»

10

Папір, ручки, маркери, олівці

8.

Вправа «Взуття»

5

 

9.

Вправа «Правила та антиправила  стресостійкості»

10

Папір, ручки, маркери, олівці

10.

Вправа «Надувні кульки»

2

Надувні кульки

11.

  1. Рефлексія. Плакат «Пісочний годинник»

3

Плакат «Пісочний годинник», кольорові стікери, ручки

Хід заняття:

  1. Вступ (2 хв)

Наша держава постійно перебуває у стані реформ, і от одна з них торкнулася освіти. Її мета – створити школу, у якій дітям буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті. Умовно таку школу названо НУШ – новою українською школою.

Педагоги, навіть досконало вивчивши теорію, хвилюються щодо вдалого її втілення у повсякденну практику. Чи відповідатимуть вони образу особистості вчителя, яку вимагає НУШ?

Маю надію, що дане заняття сприятиме формуванню у кожного з Вас своєї індивідуальної стратегії психологічної підготовки до НУШ, яка дасть оптимальний результат – стійку психологічну, емоційно-вольову, мотиваційну готовність до роботи у новій українській школі.

 

  1. "Привітання ".  Вправа «Чарівний глечик»(5 хв.)

Мета : створення сприятливого емоційного клімату .

Інструкція. Колеги! Пропоную вам дістати по одному папірцю з чарівного глечика (вази, мішечка), який підкаже, що на вас чекає сьогод­ні або що вам потрібно зробити найближчим часом. Ці побажання чарівно впливають на на­стрій, підбадьорюють, надають упевненості.(побажання можна змінювати на розсуд тренера)

  •                   Тобі сьогодні особливо пощастить!
  •                   Життя готує тобі приємний сюрприз!
  •                   Усе складається для тебе найкращим чи­ном!
  •                   Сьогодні твій день, щасти тобі!
  •                   Сьогодні Фортуна з тобою разом!
  •                   Пам’ятай: ти народилася, щоб бути щас­ливою!
  •                   Сьогодні очікуй прибутку!
  •                   Люби себе такою, якою ти є, — неповтор­ною!
  •                   Потурбуйся про здоров’я свого тіла!
  •                   Зроби собі подарунок, ти на нього за­слуговуєш!
  •                   Вищі сили оберігають тебе!
  •                   У тебе є все, щоб насолоджуватися жит­тям!
  •                   Усе, що потрібно тобі, легко приходить до тебе!
  •                   Усі твої бажання та мрії реалізуються, повір у це!
  •                   Сьогодні з тобою спокій і радість!
  •                   Сьогодні щасливий день

 

  1. " Правила роботи" (3 хв.)

Мета: показати необхідність вироблення і дотримання з певних

правил за якими відбувається взаємодія людей у групі; прийняти

правила для продуктивної роботи під час тренінгу.

Хід вправи: перш ніж перейти до подальшої роботи, пропоную вам

прийняти певні правила, за якими ми будемо працювати протягом

нашої зустрічі. Практика проведення тренінгової роботи показує,

що найбільш корисними в роботі груп є такі правила:

1 .Конфіденційність.

2.Право промовчати.

З.Бути відвертим.

4. Активність.

5.Бути позитивним.

6.Право піднесеної руки.

7.Щирість в спілкуванні.

8.Працювати "від і до".

9.Правило "тут і зараз"

1О.(На розсуд членів групи).

Чи згодні ви з правилами?

Чи приймаємо ми ці правила?

 

  1. "Очікування " (5 хв.) Вправа «Пісочний годинник».

 

Мета: сформулювати завдання тренінгу, налаштувати учасників на роботу.

Хід роботи: кожен з вас, ідучи на тренінг, почувши його тему, поспілкувавшись з колегами, можливо, має певні питання, які хотів би вирішити під час роботи. Кожен з вас щось очікує від цієї зустрічі. Що ж саме? Зараз я пропоную вам з’ясувати це питання, конкретизувати його для самих себе.  Перед вами знаходиться зображення пісочного годинника. Пропоную кожному записати на своєму стікері кількома словами очікування від заняття і прикріпити його на «годиннику».

Наприкінці нашої роботи ми знову повернемося до них.

 

  1. Вправа «Незапланована подорож».(5 хв)

Дана вправа сприяє розвитку креативності, уяви, почуття гумору, гнучкості та оригінальності мислення. Учасники тренінгу утворюють коло, у тренера в руках м’яч.

Хід вправи. Зараз я почну вправу, кинувши м’яч кому-небудь з вас, і скажу, куди потрапить отримувач м’яча. Можна направляти своїх партнерів куди завгодно – у Давню Грецію, на Південний полюс тощо. Гравець, який ловить м’яч, швидко називає три предмети, які необхідно взяти з собою, направляючись у це місце. Тож починаємо: Ви їдете на рибалку!

  1.  Вправа «Фантом».(10 хв)

Психолог. Емоції, їх надміра чи їх дефіцит, займають чільне місце у формуванні стресостійкості педагога, чи, навпаки, загостреної вразливості. Негативні стреси тягнуть за собою безліч соматичних захворювань.

Всім учасникам роздаються малюнки тіла людини

Уявіть, що ви зараз дуже сильно роздратовані на когось чи щось. Спробуйте відчути цю злість усім тілом. Можливо, вам буде легше уявити, якщо ви пригадаєте конкретний випадок, коли ви розізлились на когось. Відчуйте, де у вашому тілі знаходиться ваша злість. Як ви її відчуваєте? Можливо, вона схожа на вогонь десь у вашому організмі? Можливо, це свербіння в кулаках? Заштрихуйте ділянки концентрації роздратування червоним олівцем на своєму малюнку. Тепер уявіть, що ви несподівано перелякалися чогось. Що вас може налякати? Де знаходиться ваш страх? На що він схожий? Замалюйте чорним олівцем це місце на своєму малюнку. Аналогічно позначається синім олівцем сум.

Зверніть увагу, які ділянки тіла заштриховані. Вже доведено, що сильні та постійні негативні емоції викликають ті чи інші захворювання. Зокрема, гнів може бути першопричиною гепатиту, гіпертонії, страх – діареї, виразки шлунку, сум – інфаркту міокарда, анемії. Можливо, вдивившись у власний «фантом», ви зрозумієте, чому певні хвороби вже турбують вас або можуть вам загрожувати в майбутньому.

  1. Вправа «Правила та антиправила креативності» (10 хв)

Учасники об’єднуються у 2 групи. Перша група формулюює 5 золотих правил креативності, друга – створює 5 антиправил креативності. Матеріали закріплюються на дошку та озвучуються представниками груп.

 

Правила креативності

Антиправила креативності

Читайте літературу, що не має відношення до вашої професії.

Намагайтеся виконувати все за зразком. Це збереже ваші енергетичні ресурси.

Заведіть щоденник з цікавими ідеями.

Не витрачайте час на ознайомлення з літературою, що не стосується вашого фаху.

Спробуйте себе у малій прозі.

Користуйтеся тільки тими методами та формами, що перевірені досвідом.

Дозвольте собі творити  – малюйте,  ліпіть, шийте, склеюйте тощо.

Розвивайтеся у чомусь одному, не витрачайте сили на нове, поки не довели до досконалості старе.

Займіться фізичними практиками – вони мають позитивний вплив на творче мислення.

У жодному разі не порушуйте правил, адже вони створені на основі досвіду.

 

  1. Вправа "Взуття" (5хв.)

Мета: розвиток уяви, виразності рухів, почуття гумору.

Хід вправи: я називаю взуття, а ви по черзі повинні пройтись в

цьому уявному взутті:

- Туфлі на високих підборах;

- Валянки;

- Балетні тапочки;

- Кросівки;

- Калоші великого розміру;

- А тепер кожний походіть в своєму улюбленому взутті.

 

9. Вправа «Правила та антиправила  стресостійкості»(10 хв)

Учасники об’єднюються у дві групи. Перша група формулюює 5 золотих правил стресостійкості, друга створює 5 антиправил стресостійкості. Матерали закріплюються на дошку та озвучуються представниками груп.

 

Правила стресостійкості

Антиправила стресостійкості

Плануйте свій час.

Ніколи не відмовляйте людям, коли можете виконати їхнє прохання.

Дозвольте своїй нервовій системі відпочивати (здоровий сон, раціональне харчування, оптимальний режим праці та відпочинку).

Постійно використовуйте максимально свої енергетичні ресурси.

Підтримуйте в собі позитивний настрій. Мисліть позитивно

Не розповідайте нікому про свої емоції та переживання. Ви повинні впоратися з ними самостійно.

Навчіться говорити «ні».

Намагайтеся придушувати свої емоції, навчіться жити без сліз.

Давайте негативним емоціям волю без шкоди для себе та оточуючих                (сублімуйте їх, малюючи, займаючись спортом, танцями чи рукоділлям).

Змиріться з вашим оточенням. Продовжуйте спілкуватися з людьми, які пожирають вашу енергію.

 

Отже, оскільки повністю уникнути стресових ситуацій нереально, важливо вчасно розпізнати у себе ознаки стресу і допомогти нервовій системі: не «зациклюватися» на проблемі, переключатися на щось інше. І завжди пам’ятати, що стрес – це не те, що з нами відбувається, а те, як ми на це реагуємо.

 

10. "Надувні кульки" (2 хв.)

Мета: зняття негативних емоцій, розвиток позитивних емоцій. Хід вправи: пригадайте всі свої негативні емоційні переживання, не

приємні моменти в житті і в роботі... Надуйте кульки думаючи про

ці емоції... Пробийте їх.

А тепер давайте згадаємо все приємне, веселе, радісне, саме

найкраще... Надуйте цими самими позитивними емоціями ще по

одній кульці. Зав'яжіть. Нехай вони залишаються з вами

назавжди!!!

  1.   Рефлексія. Плакат «Пісочний годинник».(3 хв) 

Мета: очікування плюс побажання.

Хід вправи: сподіваюсь, що наш тренінг був для вас корисним та

цікавим. Я пропоную вам висловити про це свою думку,

звернувшись до своїх очікувань. Чи справдились ваші очікування? Стисло запишіть свої враження від заняття. Після цього всі по колу озвучують свої записи та розміщують стікери навколо нижньої частини «пісочного годинника».

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
23 жовтня 2021
Переглядів
2629
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку