Безцінним скарбом кожного суспільства є моральна, духовно збагачена, освічена, творча особистість, наділена вищими універсаліями національної та загальнолюдської культури.
Психологічні аспекти. Морально-духовний розвиток дитини:
Номер слайду 2
Безцінним скарбом кожного суспільства є моральна, духовно збагачена, освічена, творча особистість, наділена вищими універсаліями національної та загальнолюдської культури.
Номер слайду 3
Питання до розгляду. Умови морально-духовного розвитку дитини. Моральна свідомість суспільства.“Вчинок” як основа духовного розвитку особистості. Вплив сімейного виховання на морально-духовний розвиток дитини. Щоб здійснилися сподівання…
Номер слайду 4
Умови морально-духовного розвитку дитини: Постійна перебудова поглядів, переконань, цінностей соціума. Нові орієнтири творення життя і культури в державі. Особливості сімейного виховання.
Номер слайду 5
Моральна свідомість суспільства - складний, суперечливий феномен духовної культури, що має свої рівні,форми, структуру. Моральна свідомість функціонує на двох рівнях:емоційно-почуттєвому(моральні почуття)раціонально-теоретичному(моральні знання)
Номер слайду 6
Моральна свідомість суспільства. Моральні почуття. Моральні знанняЄ соціальними. Формуються за допомогою виховання і самовиховання. Виражаються у милосерді, співчутті, співпереживаніВиявляються у вчинках, культурі поведінкиЄ уявленням про те якою має бути дійсністьЄ історично сформованими. Виражаються у теоретичних знаннях про етикет, норми, принципи, ідеали. Виявляються у проекції загальних вимог суспільства
Номер слайду 7
Номер слайду 8
“Вчинок” як основа духовного розвитку особистості. Вчинок. Засіб самоствердження людини. Вища форма морально-духовної активності людини. Вчинковий потенціал дитини. Психологічна здатність і готовність до вчинку. Вчинок породжується вчинком
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Вплив сімейного виховання на морально-духовний розвиток дитини. Умови реалізації морально-духовного розвитку дитини в сім’ї : Громадянська спрямованість батьків, їх авторитетність для своїх дітей. Загальний культурний потенціал, традиції, моральні та духовні цінності в сім’їМісце дитини в сімейному колективіПедагогічна культура батьків
Номер слайду 11
Сприятливі умови виховання дітей виникають, коли: Сім'я повнаІснує взаємоповага і любов між членами родини. Наявні соціально-побутові умови, які забезпечують повноцінність розвитку дитини та функціонування родиниЄ висока мотивація до виховання дитини на підставі глибокої поваги до особистості дитини. Розуміння самоцінності дитини
Номер слайду 12
Щоб здійснилися сподівання…Дитина має право бути такою, якою вона єДитина має знати, чого хочуть від неї дорослі, що в її поведінці їх задовольняє, а що – ні Дитину не можна карати за те, чого вона не знала. Відповідальність за вчинки формується на розумінні скоєного. Дорослі не повинні щось вимагати від дитини, якщо самі не дотримуються цих вимог. Треба відрізняти дитячу безпорадність і небажання слухатись
Номер слайду 13
Щоб здійснилися сподівання…Конфлікт необхідно завершувати демонстрацією ніжностіСтосунки з дітьми варто вибудовуються, керуючись Любов'ю. Гідність дитини не можна принижувати фізичними покараннями