Психологічний практикум для вчителів молодшої ланки навчання"Подолання проявів тривожності в діяльності педагога"

Про матеріал
Проблема тривожності серед вчителів молодшої ланки навчання дуже актуальна, адже вам доводиться увесь день бути в напруженому стані хвилюючись за своїх вихованців. Хтось біг і впав, хтось загубився, хтось захворів і так увесь день…
Перегляд файлу

Подолання проявів тривожності

 в діяльності педагога

Психологічний практикум для вчителів молодшої ланки навчання

 

Мета: визначити поняття «тривожність», ознайомити вчителів з методами саморегуляції, самоконтролю, контролю дихання, дати  поради щодо збереження психічного здоров’я.

Час: 1 год.

 

Вступ

 

Проблема тривожності серед вчителів молодшої ланки навчання дуже актуальна, адже вам доводиться увесь день бути в напруженому стані хвилюючись за своїх вихованців. Хтось біг і впав, хтось загубився, хтось захворів і так увесь день…

 

Інформаційне повідомлення

 

Взагалі, тривожність бере свій початок у ранньому дитинстві й з часом може перетворитися на рису характеру. Слід зазначити, що тривожність, як і інші прикрі переживання, не є однозначно шкідливою. Будь-яка емоція виконує певну конкретну функцію та допомагає людям орієнтуватися в навколишньому середовищі, захищає від зайвого ризику. Емоції регулюють поведінку, розвивають моральні риси характеру. Тому емоції тривоги також є регулятором, ознакою реальної реальної небезпеки або її ймовірності у майбутньому.

Це може бути обумовлено різноманітними факторами: властивістю нервової системи, типом темпераменту, загальним станом здоровя, особливостями особистості.

Наслідком особистісної тривожності може стати агресивність, нервовість, порушення у спілкуванні, розлади сну або діяльності внутрішніх органів.

Процес формування тривожності проходить у декілька етапів.

На першому етапі відбувається її зародження, формується динамічна основа, яка складається із психічних процесів, в яких і проявляється тривожність.

Для другого етапу характерна тривожність та її закріплення у конкретній діяльності і поведінці.

На третьому етапі сформовані новоутворення мають характерні властивості особистості.

 

Вправа «Розслаблення в ритмі дихання»

 

Мета: зняття напруження, розвиток самоконтролю емоційних станів.

 

Природна зміна процесів напруження і розслаблення в організмі найкраще виявляється в ритмі дихання. Тому найпростіші прийоми тілесної релаксації проводяться в цьому ритмі.

«Сядьте  у зручну позу. На вдиху повільно максимально стисніть руки в кулаки. З видихом розслабте руки. Чергуйте стискання-розтискання кілька разів. Зверніть увагу, як ви відчуваєте різницю між розслабленими і напруженими м’язами. Зосередьтеся на своїх тілесних відчуттях та зауважте, яка частина тіла у вас найбільш напружена. Вдихніть, на видиху намагайтеся максимально розслабити всі м’язи».

 

Вправа «Суперувага»

 

Мета: розвиток  саморегуляції , розподілу уваги.

 

Якщо ви відчуваєте, що починаєте хвилюватися, знайдіть у полі зору якийсь предмет (папірець на підлозі, пляму на столі, олівець) і роздивляйтеся дуже уважно, так, щоб знайти якомога більше непомітних на перший погляд деталей. Якщо всі можливості побачити непомітно вичерпані, розширте поле зору -  у зоні вашої уваги мають одночасно знаходитись 5-7 предметів.

 

Вправа «Ковток води»

 

Мета: навчитися свідомо створювати образи, які запобігають напруженню.

 

Якщо у вас є змога випити води в напруженій ситуації, не пийте її похапцем. Уявіть, що дегустуєте її: відчуйте її смак, температуру, консистенцію, зверніть увагу, як вона повільно тече по горлу, стравоходу, наповнює шлунок.

 

Вправа «Слухаємо себе»

 

Мета: розвиток здатності до релаксації, уміння слухати себе, визначати свій настрій.

«Сядьте в зручній позі, заплющте очі, розслабтеся й прислухайтесь до себе, ніби зазирніть у себе й подумати: що відчуваєте, який у вас настрій. Не розплющуючи очі розкажіть, який у вас настрій, як ви почуваєтесь».

 

Вправа «Сонячні ванни»

 

Мета: опанувати прийоми розслаблення, навчитись контролювати відчуття і дихання.

Інструкція:

 

«Перша  частина

  • Займіть  зручну позу і заплющте очі. Дихання розслаблене. Ви на березі озера. Яскраве сонце виходить через хмари й поступово освітлює ваше тіло. Ось воно торкнулося ваших  ніг:
  • Гомілок
  • Стегон
  • Нижньої частини тулуба
  • Грудної клітки, спини
  • Пліч
  • Шиї
  • Обличчя, усієї голови
  • Кистей, передпліч, усіх рук

 

 

Друга частина

  • Усе ваше тіло освітлене теплими променями сонця. Вимовте подумки кілька формул самонавіювання. Якість якої ви прагнете, називайте у стверджувальній формі

 

Третя частина

  • Настає фаза активації. Дихання на активізації. Сонце поступово ховається за хмари й залишає ваше тіло. Віє свіжий вітерець.»

 

 

 

 

 

Поради вчителям

щодо збереження психічного здоров’я

 

  • Вмійте тимчасово відволіктись від неприємностей, клопотів
  • Гнів – поганий порадник і непридатний метод у роботі та стосунках з людьми
  • Майте мужність поступитися якщо ви неправі
  • Будьте вимогливі перш за все до себе
  • Не тримайте в собі своє горе, не накопичуйте неприємності
  • Будьте співчутливими, добрими, людяними, милосердними і мудрими
  • Не думайте, що ви кращі або  гірші за інших, оцінюйте себе реально, не принижуйте себе та інших
  • Знайдіть власні методи розвантаження

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
23 жовтня 2021
Переглядів
236
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку