Тренінг "Дружба нас єднає"

Про матеріал
Тренінг "Дружба нас єднає " дає змогу психологу,соціальному педагогу,вчителю навчити дітей цінувати дружбу та друзів; викликати у них прагнення бути справжніми друзями; виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвивати почуття відповідальності перед друзями; виховувати чесність, щирість.
Перегляд файлу

ТРЕНІНГ

«Дружба нас єднає»

Підготувала: соціальний педагог Ценівської  ЗОШ

Попик Ольга Степанівна

Мета: вчити дітей цінувати дружбу та друзів; викликати у них прагнен­ня бути справжніми друзями; виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвивати почуття відпові­дальності перед друзями; виховува­ти чесність, щирість;

Обладнання: плакат «Правила роботи», цитати про «дружбу», «Хмаринка настрою» , «Правила дружби», скринька, дзеркало, торбина для сміття, пов'язка для зав'язування  очей.

Хід заняття:

Вступна частина

Соціальний педагог:Діти сьогодні у нас дуже цікава та серйозна тема нашого заходу, ми поговоримо про одне з найбільших багатств що може мати людина – ДРУЖБУ.

Соціальний педагог: Сьогодні під час заняття ми будемо дотримуватись деяких правил. Правила потрібні, щоб робота була злагодженою, цікавою.Отже, які правила нам допоможуть у цьому.

  • бути позитивним,
  • говорити по черзі,
  • бути активним,
  • слухати і чути кожного,
  • з повагою ставитися одне до одного,
  • користуватися «правилом піднятої руки».

Якщо ви будете дотримуватись цих правил, то наше заняття буде обов’язково хорошим і дружнім.

Соціальний педагог:В усі часи дружба вважалася великою цінністю. У скіфів дружба перевірялася кров’ю і служила військовим справам. Дружба оформлювалася спеціальним договором і великою клятвою. В епоху середньовіччя дружба вважалася утіленням благородства і вірності

Для людей епохи романтизму, дружба – це живе почуття, безпосереднє життєве переживання, вони називають її святою.

А як ви розумієте , що таке дружба?- відповіді учнів.

Дружба – це особистісні відносини між людьми, що ґрунтуються надовірі, щирості, взаємних симпатіях, спільних інтересах і захопленнях.

 

Знайомство:

Соціальний педагог: Назвати своє ім'я  і додати прикметник до нього. (Оля- Яка? Який? скромна, ввічлива) .

Ось ми всі познайомились таким цікавим способом. Переходимо до наших вправ.

      Соціальний педагог: Кожен, мабуть, мріє мати справжнього друга. Комусь із вас, напевно, поталанило, і такого друга ви вже маєте. У когось – безліч знайомих, і приятелів, але важко обрати справжнього друга. А хтось, можливо, з сором'язливості чи замкнутості почувається самотнім і друзів не бачить. Але в будь-якому разі справжній друг нікому не завадить.

Вправа «Наш настрій»

Соціальний педагог:Діти! А ще тому, що до нас у клас завітала хмаринка настрою. Подивіться, яка вона гарна,усмінена. У нього, мабуть, сьогодні хороший настрій! А який настрій у вас? Будь ласка, оберіть і покажіть той, який відповідає вашому настрою. Сподіваюсь, що в процесі спілкування ваш настрій стане кращим.

Вправа « Асоціативний кущ».

Соціальний педагог: На дошці надпис ДРУГ – кожен з вас назве ту рису, яким повинен бути справжній друг( щирий, вірний, справедливий, добрий, чуйний, чесний, тактовний, дружба, спільні захоплення, спільна праця, повага одне до одного, допомога, підтримка, друзі, спілкування, спільна мета.)

Як називають людей яких пов’язує дружба?- ДРУЗЯМИ

Чи зобов’язують дружні стосунки до дотримання правил взаємності?

ТАК! Існують неписані правила дружби. Давайте розглянемо їх:

Правила дружби:

  • Не ображати і не ображатись;
  • Бути щирим, щедрим другом;
  • Бути впевнений у другові, довіряти йому;
  • Захищати друга за його відсутності,
  • Бути ввічливим до його друзів, поважати їх,
  • Не критикувати друга перед іншими
  • Зберігати довірені таємниці;
  • Бути толерантним!

 

Ці правила я даю кожному з вас!!!

Соціальний педагог:А зараз ми з вами трішки пограємо, ви по черзі зможете або заперечити словом «НІ», або підтвердити  словам « ТАК» почуте твердження про те, як краще спілкуватися з друзями.

Частіше посміхатися

Розповідати другові про себе

Поводитися так як хочеться тобі

Називати друга на ім’я

Вміти слухати друга, не перебиваючи його

Поводитися так як би ти хотів щоб поводилися із тобою

Ображати друга , називати на прізвисько

Пробачати другу свої помилки

Соціальний педагог: А зараз буде цікава вправа. Станьмо в одне велике коло. (Учні утворюють коло). Скажіть, як ви розумієте значення слова «унікальний»? (Інший, не схожий не інших, неповторний). У мене в руках чарівна скринька. Зараз ви передаватимете її один одному. Той, хто одержує скриньку, повинен зазирнути всередину. Там, на дні, ви побачите найунікальнішу людину на землі. Посміхніться їй мовчки і передайте скриньку сусідові.

Вправа «Дзеркало»

Соціальний педагог: Хто ж ця унікальна й неповторна людина? (Відповіді учнів.)

Кожен з вас –  унікальний та неповторний. Але ви на світі не одні. Вас оточують люди, з якими ви спілкуєтеся, відпочиваєте, навчаєтесяТому ми повинні дбайливо, з любов’ю та повагою ставитися до себе й оточення, приймати себе й інших такими, як є, тобто ставитись до себе й інших толерантно.

Вправа «Казка»

Соціальний педагог: А я підготувала вам чарівну і повчальну казку.

Жила-була на світі сім’я. Вона була непроста. Налічувала понад сто чоловік, і усі були такі різні. Сім’я займала ціле село. Так і жили всією ріднею, всім селом. Ви запитаєте: «Хіба мало великих сімей на світі?» Але річ у тому, що сім’я була особлива. Мир і злагода панували в ній. В селі не було ні сварок, ні бійок.

Дійшов поговір про цю родину до самого владики країни. І вирішив він дізнатися, як селяни досягли такого ладу Прийшов до голови родини і сказав: «Розкажи, як ти досягаєш такої злагоди та миру в своїй сім’ї?» Той взяв аркуш і став писати. Писав довго, потім передав папірець владиці.

Як ви думаєте, які слова написав на аркуші голова родини?

(Відповіді учнів)

На ньому було написано три слова: «любов», «прощення», «терпіння». І в кінці аркуша: «сто разів любов», «сто разів прощення», і «сто разів терпіння». Прочитав владика, почухав за вухо і сказав:

  • Це і все?
  • Так, – відповів старий, – це і є основа будь якої сім’ї.

І, подумавши, додав:

– І світу теж.

Отже, для того, щоб колектив,дружба був міцним, треба мати спільну мету, допомагати одне одному, розуміти одне одного, уміти спілкуватися, любити та прощати одне одного.

Наш клас – це маленька сім’я. Хотілося б, щоб в нашій сім’ї завжди панували доброта, пошана, любов, взаєморозуміння.

Тобто усім разом в колективі бути гарними друзями.

Вправа «Торбина для сміття»

Соціальний педагог:

– А які риси ускладнюють відносини в дружбі? Через що руйнуєтьсядружба?

(невпевненість у собі, пихатість, гордість, брехливість, злість, недовіра, підозрілість, коли в очі кажуть одне, а поза очі інше, коли доносять одне на одного)

Соціальний педагог:

– А тепер запишіть риси, які ускладнюють ваше життя на окремих аркушах, спробуйте найдужче їх зім’яти і викиньте ваші погані риси у торбину

для сміття.

(Учні викидають папірці в торбинку для сміття)

Вправа “Впізнай друга”. (10 хв.)

Одному учаснику зав’язують очі. По черзі до нього підводять дітей, а він за допомогою рук обмацуючи волосся, одяг, руки повинен дізнатися хто перед ним.

 

Соціальний педагог:

Притча про цвяхи

Жив собі хлопчик із жахливим характером. Якось батько дав йому мішок цвяхів і звелів по одному забивати їх у паркан щоразу, коли хлопчик втрачає терпець і з кимось свариться. У перший день він забив 37 цвяхів. Згодом навчився контролювати себе, і кількість цвяхів щодня зменшувалася. Хлопчик зрозумів, що легше опановувати свої емоції,ніж забивати цвяхи.

Нарешті настав день, коли він не забив жодного цвяха. Син підійшов до батька і сказав про це.

Тоді батько звелів синові витягати з паркана по одному цвяху в ті дні, коли він не втратить самоконтролю і ні з ким не посвариться.

Минав час, і згодом син зміг похвалитися батькові, що у паркані не залишилося жодного цвяха. Батько відповів: «ти добре поводишся, але подивися, скільки дірок залишилося… Паркан уже ніколи не буде таким, як колись».

Якщо ви з кимось сваритеся й говорите щось неприємне, то залишаєте після себе такі ж рани, як ці дірки від цвяхів. І рани залишаються, незважаючи на те, скільки разів ви потім перепросите. Словесні рани завдають такого ж болю, як і фізичні.

Не залишайте на своєму шляху дірок! Не забивайте цвяхів ворожнечі, непорозуміння, жорстокості в душі людей! Будьте толерантними!

Якщо ви про­тягом сьогоднішньої розмови відчули, що досі поводилися не так, як годиться справжньому товаришеві, і вирішили виправити свої помилки, то це плюс. Адже головне — вчас­но усвідомити свою помилку, подивитися на себе критич­но і разом спробувати знайти шляхи подолання труднощів у спілкуванні.

Вправа «Незакінчені речення»

  • Щоб поліпшити відносини в нашому класі, потрібно…
  • Людину можна назвати другом, якщо вона…
  •  Кращий друг – це той, хто … .
  • Я переживаю, коли мій друг… .
  • Я радію, коли мій друг … .
  • Мені приємно, коли мій друг … .
  • Мені не приємно, коли мій друг … .
  • Мені хотілося, щоб мій друг … .
  • Коли я виросту, я хочу, щоб мій друг … .
  • Коли я виросту, я не хочу, щоб мій друг … .

 

      Соціальний педагог: ДРУЖИТИ – це …

Піклуватися, співчувати, допомагати, провідувати, прощати, турбуватися, гратися, ділитися, підтримувати, радіти, не битися, не обманювати, підбадьорювати, радити.

Прощання:     

Соціальний педагог:Хай на вашому життєвому шляху ніколи не зустрічаються грубість і лють вітру. Хай доброта і дружелюбність сонця, тепло і ніжність його променів завжди зігрівають і освітлюють вас. У кожного з вас є крапелька сонця. Геніальний Сократ вивів формулу: «У кожній людині є сонце, тільки дайте йому світити». Хай ваше сонце сяє яскраво, ясно і довго. Хай негаразди, невдачі, прикрощі не зможуть його згасити. Поділіться своїм світлом і теплом з оточенням.

 

 

Нехай дружба буде вашим найціннішим скарбом. Бережіть її, щоб ніякі проблеми чи негаразди не змогли її зломити.

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мельникова Ольга Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Інкл
Додано
12 березня 2019
Переглядів
4854
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку