Тренінг «Емоційний інтелект та набуття навичок миротворення професійна потреба сучасного педагога»

Про матеріал

Емоційний інтелект та набуття навичок миротворення професійна потреба сучасного педагога.

Інтерактивна робота педагогів була спрямована на реалізацію актуального питання: виховання культури професійного мислення та професійної інтуїції сучасного педагога

і

Перегляд файлу

Кожна людина має потенційні можливості для розвитку здібностей

Тренінг «Емоційний інтелект та набуття навичок миротворення професійна потреба сучасного педагога»

Мета та завдання: виховання культури професійного мислення та професійної інтуїції;

  • інформування про емоційну сферу людини; моделювання образу емоційно-компетентної людини
  • налаштування учасників на підвищення власної емоційної компетентності через групову діяльність, з метою подальшого перенесення цього досвіду в життєвий простір- з’єднати теоретичні знання з передумови дій в самі дії;
  • розвиток навичок групової взаємодії «шкільної команди педагогів»

 

Дата 14.12.2017          Місце проведення: КЗ «Канівська санаторна                         Час: до 2 год    

                         ЗОШ-інтернат І-ІІІст.Черкаської обласної ради»

Структура  заняття

№з/п

Етапи та зміст роботи

Час

 

1

Виклик

Загальні принципи взаємодії

 

5

2

Вправа на знайомство «Більшість знають про мене те…,але мало хто знає…»

 

5

3

Вправа «День народження»

 

3

4

  • Вправа  в парах «Невербальна  домовленість»   або   «3 улюблені речі»

 

12

5

Самотест « Шляхи розвитку» або «Що ми за команда»

Як підсумок (можливо!) : Історія про трьох мудреців

15

6

Самоусвідомлення  Інтерактивна  міні-лекція «Ідентифікація поняття «емоційна компетентність. Трохи історії»

10

7

Вправа  «Портрет емоційно-компетентної людини»

 

10

8

Вправа «Злий собака»

10

9

Інтерактивна  міні-лекція  «Про  навички ненасильницького спілкування (матеріал для самонавчання)

10

10

 

«Серпантин індивідуальних вправ»: «Спостереження або оцінка» ►«Почуття чи думка» ►«З’ясування потреб» ►«Висловлювання прохання»

20

11

Рефлексія

Оцінювальна анкета

Матеріал для самонавчання »Шлях до розвитку емоційного інтелекту полягає через…»

Техніка «Чобіток  радості»

10

 

 

 

Структура  заняття

Етапи, основні вправи

Зміст

Час

Виклик

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Для мотивації учасників

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проблемне

запитання

Привітання.

З практики педагогічних спостережень:

   Якщо ви звернетесь до своїх спогадів зі школи чи вузу, ви, ймовірно, можете згадати однокласників/одногрупників, котрі гарно вчилися, отримували п’ятірки та витрачали безліч часу на підготовку до занять, однак так і не стали успішними в соціальній сфері та не настільки успішно реалізувались у професійній. У чому ж проблема? – людина може бути розвинена інтелектуально, але соціально не адаптована та не розуміти емоційної складової поведінки інших. Тому, у розумінні інтелекту, як пізнавальної здатності людини, слід виокремлювати емоційний інтелект. Пояснення цьому феномену можемо знайти у  людських потребах,  зокрема у психологічних джерелах Киричука О.

Підсумок: Емоції-це реакції нашого мозку на наші (незадоволені або задоволені) потреби. Рівень розвитку ЕІ - це подарунок долі для виживання у такому сучасному складному світі…, зокрема і у час великих змін у українській школі...у організації виховної функції школи в період розбудови нової школи, яка (ця функція) звичайно якнайбільше пов’язана з емоційною сферою людини . Тому ми для роботи обрали саме тему ЕІ

У дослідженні Мартіна Селігмана(Seligman)  було виявлено, що люди з високим емоційним інтелектом  мають високий рівень оптимізму. У цьому сенсі Seligman має на увазі здатність справлятися з невдачами. Він виявив, що оптимісти можуть подивитися на проблеми, як щось зовнішнє для них і тимчасове, в той час як песимісти розглядають їх як власні внутрішні дефекти і як такі, що мають постійний характер.

Це звучить добре, але чому це так важливо для роботи?

Одна страхова компанія провела дослідження при якому за допомогою психологічних тестів визначили рівень оптимізму та порівняли показники продаж людей з високим і низьким рівнями оптимізму. Виявилося, що оптимісти продавали на                          37 відсотків більше товарів ніж песимісти на аналогічних посадах протягом двох перших років роботи. В іншій компанії було проведено експеримент при прийомі на роботу з використанням тестів на ЕІ, так, працівники з високим рівнем ЕІ протягом першого року роботи продавали на 21 відсоток більше товарів ніж працівники з низьким рівнем ЕІ.

Аналогічні результати були отримані в L'Oreal. У порівнянні з традиційним процесом прийняття на роботу в компанію були використані тести на EI компетенції, в результаті найму продавців з високим рівнем ЕІ, які в середньому продавали на $ 90.000 більше, ніж інші продавці, річний результат був збільшенням загального доходу                                   на $ 2,5 млн.

Чому важливо для нашої з вами професійної діяльності?

(відповіді учасників)

 

 

Загальні принципи роботи

Загальні принципи взаємодії

  • Будьте присутніми
  • Будьте уважними до того, що має значення для вас і до чого “лежить серце”
  •  Говоріть щиро  без звинувачень та оцінок
  • Будьте відкритими до нових ідей

 

Вправа на знайомство «Більшість знають про мене те…,але мало хто знає…»

 

Хід вправи:

1-ше коло: (по бажання) закінчують складне речення;

 

2-ге коло учасники обирають ту людину, з якою найменше знайомі і саме вона «повертає» інформацію…

 

Вправа «День народження»

 

Хід вправи:  усі учасники повинні пересісти за датою свого народження.

 

 

  • Вправа  в парах «Невербальна  домовленість»   або   «3 улюблені речі»

 

Хід вправи: виконується в парах. Пари розходяться на п'ять хвилин і мовчки жестами показують один одному 3 найбільш важливих для себе речей. Потім пара розповідає про себе те, що зрозуміла. При цьому перша особа розповідає про другу, а друга про першу.

(Варіанти: п'ять найстрашніших для мене речей, самих улюблених і т. п.)

 

 

Самотест

« Шляхи розвитку» або «Що ми за команда»

 

Притча

 (за потреби)

 

  • Надіюсь , ми більше дізнались один про одного, як особистості…А що ми є як команда допоможе дізнатись наступний  само тест

(Практична діяльність учасників)

Як підсумок: історія про трьох мудреців  та минуле, сьогодення і майбутнє…Конструктивний час разом

 

 

Осмислення

Інтерактивна  міні-лекція «Ідентифікація поняття «емоційна компетентність. Трохи історії»

 

 

Вправа   (2 групи, по кольору листочків)«Портрет емоційно-компетентної людини»

Інтуїтивно діємо

 

Ресурси: картки з мудрими думками

 Хід вправи: - Для більш поглибленого розуміння обговорюваної теми та пошуку якостей емоційно компетентних людей, звернемося до народної мудрості. Афоризми коротко і ясно передають накопичену століттями мудрість, пояснюють людям причини багатьох життєвих явищ.  

 Ви отримали листочки двох кольорів: на одному афоризм, на іншому -емоційні якості і уміння. Будьте уважні до тверджень колег , доберіть, які якості та вміння емоційно компетентної людини Виберіть одну чи декілька карток з написаними на них думками, прочитати й дати короткий коментар, про ті. Перелік рекомендов них мудрих висловів наведений у таблиці. Під час виконання вправи ведучий виконує роль фасилітатора, тобто спрямовує, активізує думку, ставить запитання, підказує, коментує, а також допомагає уточнювати якості та вміння емоційно компетентної людини. Усі думки записуються на фліпчарті.

 

 

Вправа «Злий собака»

- Що відбувається, коли ми бачимо «злого собаку»? На великому аркуші ведучий малює або прикріплює фотографію злого собаки і каже групі: «Уявіть собі, що на прогулянці раптом перед Вами зупиняється зла тварина». Потім він задає наступні питання, а відповіді групи записує на аркуші:

Які почуття з’являються? – страх, переляк, паніка.

Що відбувається з нашим тілом? – наприклад, ми завмираємо без руху, нам стискає горло, ноги стають ватними, з’являється гусяча шкіра і т.п.

Що відбувається в думках (які думки з’являються першими?) – втекти; що робити; може, прогнати його; це кінець і т.п.

Як ми поводимось? – тікаємо, стоїмо на місці, вилазимо на дерево, кличемо на допомогу і т.п.

Після запису всіх відповідей, ведучий задає питання:

  • Чи маємо ми контроль над тим, які відчуття з’являються в різних ситуаціях?
  • Чи впливаємо ми на різні реакції тіла?
  • Чи маємо ми вплив на різні думки, що пробігають у нас в голові?
  • Чи впливаємо на те, як поводимось у різних ситуаціях?

Обговорення вправи, інформація для ведучого:

- Коли ми стаємо учасниками різних ситуацій в нашому житті, емоції, які з’являються, призводять до того, що в тілі відбуваються фізіологічні процеси, на які ми не маємо впливу, наприклад, прискорене серцебиття, почервоніння щік і т.п. В голові з’являються думки, які ми не контролюємо, так звані автоматичні думки, які віддзеркалюють наші емоційні переживання (або частково контролюємо). Ми не маємо на це впливу. Те, що ми можемо зробити, це спробувати ідентифікувати, що з нами відбувається, а потім прийняти рішення – як себе повести. Те, на що ми маємо вплив, – це наша поведінка.

(Взято з методичних матеріалів «Без ляпасу:Як з любов’ю та повагою визначати дитині кордони»,  Українського фонду «Благополуччя дітей»)

 

 

Інтерактивна  міні-лекція 

«Про  навички ненасильницького спілкування (матеріал для самонавчання)

 

 

«Серпантин індивідуальних вправ»: «Спостереження або оцінка» ►«Почуття чи думка» ►«З’ясування потреб» ►«Висловлювання прохання»

 

 

Рефлексія

Техніка «Чобіток  радості»

Техніка   «Чобіток радості» або «Підтримуюча листівка»

Хід вправи : на окремих листівках ( кількість листівок за кількістю учасників) кожен  учасник пише один прикметник, позитивну рису особистості. Кожен отримує таку листівку як згадку про роботу в команді

 В індіанських племенах є традиція – з дитинства збирати предмети, які зберігають пам’ять про важливі позитивні події в особистому житті та племені. Предмети збирають у невеликий мішечок, який носять на шиї. Вміст мішечка використовують у періоди труднощів і випробувань. Індіанець знаходить місце, де можна усамітнитися, дістає і розкладає предмети з мішечка перед собою, тим самим викликає спогади про позитивні, емоційно-значущі події свого життя. Ця традиція дозволяє зберігати емоційну рівновагу, розчиняти негативні переживання в позитивних, опираючись на минулий досвід, знайти способи подолання труднощів і випробувань.  .. ехай вона допомагає вам у хвилини втоми, сумнівів та невизначеності відновлювати радість та віру…

Оцінювальна анкета

Матеріал для самонавчання »Шлях до розвитку емоційного інтелекту полягає через…»

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Самотест  «Шляхи розвитку»

+/-

  1. У мене часто з’являється бажання більше знати про себе.
  2. Я вважаю, що в мене немає потреби в чомусь змінюватися.
  3. Я впевнений у своїх силах.
  4. Я вірю, що всі мої плани здійсняться.
  5. У мене немає бажання знати свої плюси та мінуси.
  6. У моїх планах я найчастіше сподіваюсь на щасливий випадок, ніж на себе.
  1. Я хочу краще та ефективніше працювати.
  2. Я вмію примусити себе змінитися, коли це потрібно.
  3. Мої невдачі частіше пов’язані з невмінням працювати.
  1.        Я цікавлюся думкою інших про мої якості та можливості.
  2.                     Мені важко самостійно досягти задуманого.
  3.                     У будь-якій справі я не боюся невдач та помилок.
  4.                     Мої якості та вміння відповідають вимогам моєї професії.
  5.                     Обставини сильніші за мене, навіть якщо я дуже бажаю щось змінити.

 

 

Ключ до обробки результатів: 1+, 2–, 3+, 4+, 5–, 6–, 7+, 8+, 9+, 10+, 11–, 12+, 13–, 14–.

Аналіз результатів. Для визначення готовності пізнати себе (ГПС) потрібно підра­хувати кількість співпадінь відповідей на самотест із ключем за твердженнями 1, 2, 5, 7, 9, 10, 13. Максимальне значення

величини ГПС дорівнює 7 балів. Так само визначаєть­ся готовність самовдосконалюватися (ГС). Підраховуємо кількість співпадінь за тверд­женнями 3, 4, 6, 8, 11, 12, 14. Максимальне значення ГС дорівнює 7балів.

 

Додаток 2

Притча про трьох мудреців

Три мудреці сперечалися про те, що важливіше для людини – її минуле, сьогодення чи майбутнє. Один із них сказав: – Моє минуле робить мене тим, хто я є. Я вмію те, чого навчився в минулому. Я вірю в себе, оскільки мені добре вдавалися справи, за які я раніше брався. Мені подобаються люди, з якими мені колись було добре, чи схожі на них. Я дивлюся на вас зараз, бачу ваші усмішки й очікую на ваші заперечення, тому що ми вже не один раз сперечалися, а я вже знаю, що ви не звикли погоджуватися без заперечень. – А з цим неможливо погодитися, – сказав інший, – якби ти був правий, людина була б приречена, як павук, сидіти день за днем у павутині своїх звичок.

Людину робить її майбутнє. Неважливо, що я знаю і вмію зараз – я навчатимуся того, що буде потрібно мені в майбутньому. Моє уявлення про те, яким я хочу стати, куди більш реальне, ніж мої спогади про те, яким я був. Мої дії зараз залежать не від того, яким я був, а від того, яким я збираюся стати. Мені подобаються люди несхожі на тих, з ким я вже знайомий. А розмова з вами цікава не тому, що ми вже звикли сперечатися один з одним, а тому, що я смакую тут захоплюючу боротьбу і несподівані повороти думки.

– Ви зовсім випустили з уваги, – утрутився третій, – що минуле і майбутнє існують тільки в думках. Минулого вже немає. Майбутнього ще немає. І незалежно від того, згадуєте ви минуле чи мрієте про майбутнє, маєте можливість діяти тільки в теперішній момент. Тільки у теперішньому моменті життя можна щось змінювати – минуле і майбутнє нам не підвладні.

Про що ця притча «тут і тепер»? Зосередимо увагу на питаннях компетентності у часі, ставлення до минулого, теперішнього, майбутнього Емоційно компетентні люди цінують свій час, раціонально використовують його. Надіюсь, що наш час разом буде конструктивним…

 

docx
Додав(-ла)
Баштова Алла
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
31 липня 2018
Переглядів
5358
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку