Тренінг " Формування рівних прав між хлопцями та дівчатами"

Про матеріал
Гендерна рівність ( паритет) - рівний правовий статус жінки і чоловіків та рівні можливості для його реалізації. Розкрити поняття "Гендер", "Гендерна рівність", "Стать", "Гендерні стереотипи" . Метою данного тренінгу є : усвідомити необхідність протидіяти гендерним стереотипам, що існують у суспільстві; формувати навички рівноправного спілуквання та впевненої поведінки; виховувати активну позицію щодо утвердження рівних прав і можливостей жінок та чоловіків.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Презентацію підготувала: Козюбенко Лілія Валентинівна Практичний психолог НВК ЗОШ І-ІІІст.-ліцей м. Добропілля 2019рік.

Номер слайду 2

Тренінг: Формування рівних прав між хлопцями та дівчатами. Тільки тоді станеш людиною, коли навчишся бачити людину в іншому. О. Радіщев

Номер слайду 3

Підлітковий вік – важливий період у психосоціальному розвитку людини. Необхідно вчити підлітків свідомо послаблювати реагування на несприятливі чинники, знижуючи чутливість до їхньої дії.

Номер слайду 4

Пропоную вашій увазі тренінг для учнів 9 -11 класів, метою якого є свідоме формування толерантної поведінки підлітків.

Номер слайду 5

Хід тренінгу. Психолог: Гендерна рівність ( паритет) – рівний правовий статус жінок і чоловіків та рівні можливості для його реалізації. Це право осіб обох статей брати рівну участь в усіх сферах життя суспільства.

Номер слайду 6

Організаційне повідомлення “Стать і гендер”Поняття “ гендер” визнається як щодо жінок, так і щодо чоловіків. Гендер визначає відмінності в поведінці жінок та чоловіків, а також стосунки між ними як громадянами й членами суспільства. Закріплення гендерної рівності на законодавчому рівні фактично розпочалося у другій половині ХХ століття. Рівність правового статусу людей було проголошено статтею 1 “ Декларації прав людини ”, яку прийняли 10.12.1948 на сесії Генеральної Асамблеї ООН у Парижі. Стать означає, чи є хтось чоловіком або жінкою за біологічними ознаками. Стать визначається будовою генів, статевих органів, а також деякими особливостями рис обличчя, статури, тембру голосу. Ознаки статі є незмінними. Із 70-х років ХХ століття закони про рівність статей було прийнято у багатьох країни Європи. Наша держава зробила важливий крок у бік утвердження гендерної рівності у 2005 році. Основи державної політики з гендерної проблеми було закріплено Законом України “Про забезпечення рівних прав і рівних можливостей жінок і чоловіків” (закон вступив в силу 01.01.06).

Номер слайду 7

Вправа “ Стать чи гендер ?”Психолог: Учні! Пропоную вам, прочитати список тверджень і визначити, стосуються вони поняття статі чи гендеру. Хлопчики переважно жвавіші за дівчаток. Дівчатка люблять бавитися ляльками, а хлопчики машинками. Жінки можуть народжувати дітей, а чоловіки – ніУ хлопців-підлітків “ламається” голос, а у дівчат – ні

Номер слайду 8

Гендерні стереотипи - це спрощені уявлення, які існують у суспільстві щодо поведінки людей різної статі, одягу, сфери занять тощо.

Номер слайду 9

Інформаційне повідомлення “Гендерні стереотипи” Стереотип – це  “сформований за конкретних соціальних умов образ людини, яким користуються як штампом”. Типові ґендерні стереотипи (вони ж – міфи), бо спростовуються як науковими дослідженнями, так і самим життям)1.      Відмінності між чоловіками й жінками мають суто біологічну природу, отже, є неподоланними й вічними. Як писав про це фундатор психоаналізу З. Фрейд, “Анатомія – це доля...”. Саме поняття “гендер” передбачає той момент, що основна маса відмінностей між статями має не природне (природжене) походження,  а є наслідком виховання, соціалізації, впливу культури й суспільства. Це теж факт, який важко заперечувати.2.      На відміну від чоловіків, жінки мають нижчі інтелектуальні здібності, нелогічне, ірраціональне мислення і, як наслідок, нижчу професійну компетентність. Звідси – поширене уявлення про жінок як гірших працівників на відповідальних посадах і в інтелектуальних професіях. Не тільки дослідження психологів, але й саме життя доводить хибність цього твердження. На сьогодні люди обох статей можуть на рівних демонструвати високі розумові й організаційні здібності. А ось чи створює суспільство для цього рівні умови – це окреме питання...3.      На відміну від жінок, чоловіки менш емоційні, нездатні до співчуття й співпереживання. Цей міф обходиться людству дуже дорого. Наприклад, українським чоловікам він вартує десь 12 років життя – саме такою є різниця в середній тривалості життя чоловіків і жінок. Хлопчика змалечку привчають стримувати свої почуття, не плакати (“Ти ж хлопець! Солдат!”). А як писав видатний хірург Пирогов, “Невиплакані сльози змушують плакати внутрішні органи”. То ж ранні інфаркти й інсульти в чоловіків – це прямий наслідок стереотипного уявлення про “чоловічу нечутливість”...

Номер слайду 10

Вправа “Гендерні стереотипи” Психолог: Діти уважно прочитайте список стереотипів і вирішуйте, погоджуєтесь з нам чи ні. Хлопці мають бути енергійними і мужніми, а дівчата –чарівними й поступливими. Спорт для хлопців важливіший, ніж для дівчат. Дівчині треба знайти гарного чоловіка, а хлопцеві – добру роботу. Дівчата прагнуть шлюбу більше, ніж хлопці. Догляд за дітьми – суто жіноча робота. Хлопець, який любить куховарити, недостатньо мужній.

Номер слайду 11

Запитання для обговорення Що вас вразило найбільше? Чому ?Чи спричинене неоднакове представництво жінок і чоловіків у вищих законодавчих органах і на керівних посадах нашої держави?

Номер слайду 12

Вправа “Знайди зайве”Психолог: учні я пропоную розбитися на 2 групи. Одній групі я роздам об'яви з місцевих газет та журналів ( оголошення про вакансії на ринку праці). Іншій групі дістається оголошення з Інтернет – сайту. Ваша задача визначити та аргументувати, що саме вказує в оголошенні на гендерну рівність або нерівність і як треба виправити оголошення, щоб воно вважалося гендерно нейтральним.

Номер слайду 13

Вправа “Ми –всі рівні між собою” Психолог: Учні, зараз кожен із вас повинен на аркуші написати характерні риси ( жінки та чоловіка – позитивні та негативні). Та пояснити свою позицію. Час виконання 5 хв. Обговорення після вправи: На, що орієнтувались у виборі якостей?Які якості було вибрати легше?

Номер слайду 14

Зворотній зв'язок Що нового дізналися з проблем з проблем гендерного паритету?Що сподобалося на уроці? Що не сподобалось?Чи самі ви стикалися з таким явищем, як гендерна нерівність?

Номер слайду 15

Дякую за увагу! До нових зустрічей!

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
24 квітня 2019
Переглядів
3209
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку