Тренінг «Інноваційні технології в закладі позашкільної освіти»

Про матеріал
Мета: налаштування педагогів на постійний пошук креативного в освітньому процесі. Завдання: • розширення, поповнення знань педагогів щодо педагогічних інновацій, які можуть бути використані в практичній роботі з вихованцями; • підвищення компетентності педагогів у спілкуванні, розвиток вербальних і невербальних способів спілкування, осмислення взаємодії з позиції партнерства; • розвиток здатності до ігрової поведінки, актуалізація конструктивних засобів взаємодії.
Перегляд файлу

Тренінг 
«Інноваційні технології в закладі позашкільної освіти»

 

Мета: налаштування педагогів на постійний пошук креативного в освітньому процесі.

 

Завдання: 

  • розширення, поповнення знань педагогів щодо педагогічних інновацій, які можуть бути використані в практичній роботі з вихованцями;
  • підвищення компетентності педагогів у спілкуванні, розвиток вербальних і невербальних способів спілкування, осмислення взаємодії з позиції партнерства;
  • розвиток здатності до ігрової поведінки, актуалізація конструктивних засобів взаємодії.

 

Матеріал. Кросворд, тест, ватман, маркери

 

Хід тренінгу

Ведуча. Доброго дня, шановні колеги! Я рада вас всіх вітати на сьогоднішньому тренінговому занятті. Для цього вам потрібне бажання працювати та хороший настрій.

Пропоную девізом нашої роботи взяти слова Конфуція: «Скажіть мені — і я забуду, покажіть — і я запам'ятаю, дайте можливість обговорити — і я зрозумію, дайте можливість навчити — і я прийду до досконалості».

 

Вправа «Самопрезентація»

Мета: налаштувати учасників на роботу, допомогти розкрити свої особистісні якості, створити умови для ефективної співпраці.

Ведуча. Існує багато видів професійної діяльності, що стосуються людини, але є се­ред них професія педагога, яка безпосередньо впливає на долю. Ось чому ця професія повинна бути не лише діяльністю, але й покликанням. Зараз кожному з вас необхідно назвати своє ім'я та продовжи­ти такі фрази:

  • Я обрала професію педагога, тому що...
  • Якби я не стала педагогом, я б обрала професію...
  • Якості, які я найбільше ціную в людях...

Бесіда ведучої з педагогами.

 

Ведуча. Крім країн, позначених на географічних картах, є велика, густо населена Країна Дитинства, звідки тече могутня ріка людського життя. Дорослі — це діти, які виросли, і відрізняються вони від дітей тим, що у дитинстві є право на маленький ризик, чого дорослим інколи так бракує.

Напевно, не настане той час, коли ми зможемо сказати собі: ми знаємо все про дитину. І тому нам залишається уважно спостерігати за життям і розвитком дітей, і чим більше будемо вдивлятися в їхні очі, вислуховувати їх, тим більше зрозуміємо їх.

Розуміти дитину — це велике педагогічне мистецтво «...Там, де немає цього мистецтва, немає і не може бути виховання», — зауважував В.О. Сухомлинський. Прагнення йти в ногу з часом, налаштовує педагогів на постійний пошук нового. Проте не завжди це нове є кращим за стале, звичне.

Запитання бесіди (поділити присутніх на 2 групи)

  • Як на вашу думку, чи є питання інноваційних технологій  на сьогоднішній день актуальним?
  • Як ви можете оцінити свій рівень знань з питання інноваційних технологій?
  • Що таке новація? Відмінність новації від інновації? (новація – це щось нове, інновація – це зміни всередині системи, педаг. інновації – нововведення в педагогічній системі, що поліпшують розвиток і результати освітнього процесу).
  • Чи впроваджуєте ви педагогічні інновації в практику роботи з вихованцями?

 

Ведуча. Зараз я пропоную вам поділитися своїм досвідом роботи з використання сучасних інноваційних технологій у роботі з дітьми. Давайте назвемо ще сучасні інноваційні технології, які можна використовувати у роботі з вихованцями. Вводити нове слід поступово і обережно, і тільки переконавшись в його користі, всебічно і прискіпливо перевіривши, думати про наступні кроки.

 

Створення асоціативного ряду до поняття «інновація».

Завдання: створити асоціативний ряд, у який би входили поняття, які переплітаються зданим процесом. Наприклад:

ІННОВАЦІЯ

І — індивідуалізація;

Н— наслідування;

Н — новація;

О — оновлення;

В — впровадження;

А — апробація;

Ц — цінність;

І — інформація;

Я — особистісно-зорієнтована модель виховання.

 

Педагогічна гра «Лото».

Правила гри. Педагогам необхідно уважно прослухати розшифровку педагогічних термінів, закривши картонками на таблиці педагогічні поняття, які відносяться до розшифровки.

(У кожного учасника— індивідуальні картонки, якими закриваються клітинки карточки).

  • Врахування індивідуальності кожної дитини як вияв її психологічної організації, визнання своєрідності, унікальності (індивідуалізація).
  • Введення чогось нового (впровадження).
  • Ухвала, офційне схвалення, затвердження чого-небудь після випробування, перевірки (апробація).
  • Впровадження в практику роботи новацій, інновацій (оновлення).
  • Відомості про які-небудь події, чиюсь діяльність, повідомлення про щось (інформація).
  • Освітній процес, який максимально сприяє формуванню цілісної особистості, заснований на засадах глибокої поваги до особистості вихованця, врахування особливостей індивідуального розвитку (особистісно-зорієнтована модель виховання)

 

Розв'язання педагогічного кросворда «Інноваційні види занять»

По горизонталі:

1. Заняття складається з декількох взаємопов'язаних між собою частин, які підпорядковуються єдиній меті, доповнюють одна одну, складають єдине ціле. (Комплексне)

2. Заняття частіше за все проводиться в ігровій формі, характеризується тим, що виконання дитиною або дорослим будь-яких дій підпорядковане визначеному сюжету. (Сюжетне)

По вертикалі:

3. Заняття складається з декількох частин, майже не пов'язаних між собою. (Комбіноване)

4. Заняття базується на основі комбінованого, коли вихователь приділяє увагу якомусь питанню, тобто робиться акцент на одному виді діяльності. (Домінантне)

5. Заняття підпорядковане певній темі та одній меті. (Тематичне)

 

 

д

 

о

 

т

 

м

е

і

к

о

м

п

л

е

к

с

н

е

 

о

 

а

 

а

 

м

т

н

б

и

 

с

ю

ж

е

т

н

е

і

ч

 

н

 

н

н

е

о

е

 

в

а

н

е

Ведуча. Тест «Готовність до здійснення інноваційної діяльності»

Інструкція: якщо ви згодні з висловлю­ванням, вам це підходить  поставте відповідь «так». Якщо ви не згодні, вам це не підходить  поставте «ні».

 

  1. У мене часто з'являється бажання біль­ше знати про себе.
  2. Я вважаю, що не маю потреби в чомусь змінюватися.
  3. Я впевнений у своїх силах.
  4. Я вірю: заплановане мною — здійс­ниться.
  5. У мене немає бажання знати свої плюси та мінуси.
  6. У моїх планах найчастіше сподіваюся на удачу, ніж на себе.
  7. Я хочу краще та ефективніше працю­вати, застосовуючи нові технології.
  8. Я вмію примусити себе змінюватися, коли це потрібно.
  9. Мої невдачі частіше пов'язані з невмін­ням щось робити.
  10. Я цікавлюся думкою інших про мої риси та здібності.
  11. Мені важко самостійно застосовувати нове у своїй професійній діяльності, легше використовувати технології, перевірені ча­сом.
  12. У будь-якій справі я не боюся невдач та помилок.
  13. Мої здібності та вміння відповідають вимогам професії.
  14. Обставини сильніші за мене, навіть якщо я дуже бажаю що-небудь змінити.

 

Ведуча. Шановні колеги! В.О. Сухомлинський стверджував, що «...добре, тепле слово педагога —  місток між всіма членами колективу».

Пропоную вам сказати слова вдячності колегам, які працювали з вами.

 

 

1

 

doc
Додано
3 квітня 2019
Переглядів
1350
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку