Тренінг
«Інноваційні технології в закладі позашкільної освіти»
Мета: налаштування педагогів на постійний пошук креативного в освітньому процесі.
Завдання:
Матеріал. Кросворд, тест, ватман, маркери
Хід тренінгу
Ведуча. Доброго дня, шановні колеги! Я рада вас всіх вітати на сьогоднішньому тренінговому занятті. Для цього вам потрібне бажання працювати та хороший настрій.
Пропоную девізом нашої роботи взяти слова Конфуція: «Скажіть мені — і я забуду, покажіть — і я запам'ятаю, дайте можливість обговорити — і я зрозумію, дайте можливість навчити — і я прийду до досконалості».
Вправа «Самопрезентація»
Мета: налаштувати учасників на роботу, допомогти розкрити свої особистісні якості, створити умови для ефективної співпраці.
Ведуча. Існує багато видів професійної діяльності, що стосуються людини, але є серед них професія педагога, яка безпосередньо впливає на долю. Ось чому ця професія повинна бути не лише діяльністю, але й покликанням. Зараз кожному з вас необхідно назвати своє ім'я та продовжити такі фрази:
Бесіда ведучої з педагогами.
Ведуча. Крім країн, позначених на географічних картах, є велика, густо населена Країна Дитинства, звідки тече могутня ріка людського життя. Дорослі — це діти, які виросли, і відрізняються вони від дітей тим, що у дитинстві є право на маленький ризик, чого дорослим інколи так бракує.
Напевно, не настане той час, коли ми зможемо сказати собі: ми знаємо все про дитину. І тому нам залишається уважно спостерігати за життям і розвитком дітей, і чим більше будемо вдивлятися в їхні очі, вислуховувати їх, тим більше зрозуміємо їх.
Розуміти дитину — це велике педагогічне мистецтво «...Там, де немає цього мистецтва, немає і не може бути виховання», — зауважував В.О. Сухомлинський. Прагнення йти в ногу з часом, налаштовує педагогів на постійний пошук нового. Проте не завжди це нове є кращим за стале, звичне.
Запитання бесіди (поділити присутніх на 2 групи)
Ведуча. Зараз я пропоную вам поділитися своїм досвідом роботи з використання сучасних інноваційних технологій у роботі з дітьми. Давайте назвемо ще сучасні інноваційні технології, які можна використовувати у роботі з вихованцями. Вводити нове слід поступово і обережно, і тільки переконавшись в його користі, всебічно і прискіпливо перевіривши, думати про наступні кроки.
Створення асоціативного ряду до поняття «інновація».
Завдання: створити асоціативний ряд, у який би входили поняття, які переплітаються зданим процесом. Наприклад:
ІННОВАЦІЯ
І — індивідуалізація;
Н— наслідування;
Н — новація;
О — оновлення;
В — впровадження;
А — апробація;
Ц — цінність;
І — інформація;
Я — особистісно-зорієнтована модель виховання.
Педагогічна гра «Лото».
Правила гри. Педагогам необхідно уважно прослухати розшифровку педагогічних термінів, закривши картонками на таблиці педагогічні поняття, які відносяться до розшифровки.
(У кожного учасника— індивідуальні картонки, якими закриваються клітинки карточки).
Розв'язання педагогічного кросворда «Інноваційні види занять»
По горизонталі:
1. Заняття складається з декількох взаємопов'язаних між собою частин, які підпорядковуються єдиній меті, доповнюють одна одну, складають єдине ціле. (Комплексне)
2. Заняття частіше за все проводиться в ігровій формі, характеризується тим, що виконання дитиною або дорослим будь-яких дій підпорядковане визначеному сюжету. (Сюжетне)
По вертикалі:
3. Заняття складається з декількох частин, майже не пов'язаних між собою. (Комбіноване)
4. Заняття базується на основі комбінованого, коли вихователь приділяє увагу якомусь питанню, тобто робиться акцент на одному виді діяльності. (Домінантне)
5. Заняття підпорядковане певній темі та одній меті. (Тематичне)
|
д |
|
||||||||
о |
||||||||||
|
т |
|
м |
|||||||
е |
і |
|||||||||
к |
о |
м |
п |
л |
е |
к |
с |
н |
е |
|
о |
|
а |
|
а |
|
|||||
м |
т |
н |
||||||||
б |
и |
|
с |
ю |
ж |
е |
т |
н |
е |
|
і |
ч |
|
н |
|
||||||
н |
н |
е |
||||||||
о |
е |
|
||||||||
в |
||||||||||
а |
||||||||||
н |
||||||||||
е |
||||||||||
Ведуча. Тест «Готовність до здійснення інноваційної діяльності»
Інструкція: якщо ви згодні з висловлюванням, вам це підходить — поставте відповідь «так». Якщо ви не згодні, вам це не підходить — поставте «ні».
Ведуча. Шановні колеги! В.О. Сухомлинський стверджував, що «...добре, тепле слово педагога — місток між всіма членами колективу».
Пропоную вам сказати слова вдячності колегам, які працювали з вами.
1