«Дитина – неповторна і дивовижна краплинка чистої, живої, джерельної води, яку треба берегти, цінити, любити і лише тоді вона перетвориться в повноводну річку, бездонне море, могутній океан – океан почуттів, емоцій, вражень..» Моє життєве кредо: Моє професійне кредо: «Вихователю повинні бути притаманні якості близькі до материнських. Як мати віддає своїм дітям все найкраще, так і педагог вкладає свою душу в учнів. У цьому внутрішній зміст професії»
Особисті відомості 1.Прізвище, ім’я , по батькові: Амеліна Зоя Іллівна 2. Дата народження: 21.04.1959 3. Освіта: повна вища 4. Який навчальний заклад закінчила: Харківський державний університет ім. О.М.Горького 5. Спеціальність за дипломом: «географ, викладач географії» 6. Місце роботи: Харківське державне вище училище фізичної кульутри № 1 7. Посада: вихователь
Особисті відомості 8.Трудовий стаж: 33 роки 9. Педагогічний стаж: 33 роки 10. Рік останньої атестації: 2011 рік 11. Кваліфікаційна категорія: «Спеціаліст вищої категорії» 12. Рік проходження курсів підвищення кваліфікації: 2014 13. Тема випускної роботи: «Методика проведення самопідготовки»
«Мій вибір професії був більш ніж свідомим. Для мене «вихователь» не професія, не хобі, не робота… Для мене «вихователь» - це життя, моя філософія. Я не працюю вихователем, я живу вихователем. І не дивлячись на всі труднощі та спроби відмовити мене від вибору цієї «невдячної» професії, я працюю, живу цією професією. Вихователь – це фахівець, який сьогодні працює в системі середньої освіти, володіє педагогічними технологіями, що відповідають новим суспільним цілям та рівню розвитку науки про дитину. Вихователь повинен постійно працювати над підвищенням фахового рівня, володіти мистецтвом спілкування з дітьми. Сучасний вихователь володіє почуттям гумору. Саме він знадобиться в скрутну хвилину і додасть оптимізму в разі невдачі». Пошуки педагогічної істини
Люблю вихованця, довіреного мені батьками, всією душею, серцем і розумом. Намагаюся бачити в кожному своєму вихованцеві повноправну, унікальну особистість, гідну визнання і поваги. Усвідомлюю повною мірою відповідальність за кожну ввірену мені дитину, за її фізичний стан та емоційне благополуччя. Віддаю щодня дітям усе, що знаю і вмію сама. Пам'ятаю, що знання без почуттів, добрих справ і чистих помислів не окриляють, а обтяжують і руйнують будь-яку людину, зокрема дитину. Стежу за тим, щоб мої слова не розходилися з ділом. Оцінюю вчинок, а не особистість і ніколи не вживаю виховних впливів у поганому настрої. Сприймаю батьків своїх вихованців як перших союзників у справі розвитку дитячої особистості. Завжди намагаюся бути з учнями поруч, але трішечки попереду. Пам'ятаю, що без любові до дітей немає вихователя. Ні посада, ні знання, ні освіта не зарадять. Основні заповіді вихователя
Методична діяльність Беру активну участь у роботі методичного об'єднання вихователів, засіданнях педагогічної ради ХДВУФК №1. Працюю над реалізацією проблемної теми методоб'єднання вихователів: «Від творчого вихователя до творчого вихованця» Виступала на педраді на тему: «Педагогічне новаторство та творчість. Використання інноваційних форм і методів роботи, вивчення і впровадження педагогічного досвіду» (2015-2016 н.р.) Виступала на методоб'єднанні вихователів на тему: «Сім’я – основа виховання громадянина-патріота України» (2015-2016 н.р.) Розробила методичні рекомендації щодо вивчення індивідуальних особливостей та розвитку творчих здібностей підлітків «Як виховувати успішних дітей» (2012 р.). «Портфоліо студентки Соколовської Є.В.» (2012 р.)
Самоосвітня діяльність Досліджую різні педагогічні проблеми. Вивчаю літературу з педагогіки та психології, матеріали періодичних видань. Виконала роботи на такі теми: «Як виховувати успішних дітей» (2012 р.); «Місце вихователя та вихованця в управлінні виховним процесом» (2012-2013 н.р.); «Організація педагогічної взаємодії у вихованні підлітків» (2013-2014 н.р.); «Вихователь як організатор морального розвитку учнів у школі та сім’ї » (2014-2015 н.р.); «Моральне становлення підлітка як ланка розвитку його життєвої компетентності» (2015-2016 н.р.).
Розробила презентації: «Академічне веслування:від минулого до майбутнього» 2011-2012 н.р. «Мій любий краю, ти серцю рідна пристань» 2012-2013 н.р; «Особиста гігієна спортсмена» 2013-2014 н.р; «Гігієна взуття» 2013-2014 н.р; «Нічого кращого немає, як тая мати молодая з своїм дитяточком малим» (до Дня Матері) 2014-2015 н.р.; «Такий ось підлітковий вік» (інформація для батьків) 2014-2015 н.р.; «Румунія», «Португалія» (до дня Європи ) 2015-2016 н.р.; «Хто людям добра бажає, той і собі має» (до уроку милосердя) 2015-2016 н.р;
Мета діяльності Формування ключових компетентностей учнів: соціальної; полікультурної; комунікативної; інформаційної; саморозвитку та самоосвіти; продуктивної творчої діяльності. Поглиблення знань з вікової психології та фізіології підлітків. Закріплення вміння використовувати інтерактивні методи в навчально-виховному процесі підлітків.
Зміст діяльності Планування, організація позаурочної виховної роботи з учнями училища, вихованцями спортивних відділень веслування академічного, плавання, плавання синхронного, водного поло: організація та проведення відкритих виховних заходів за обраною тематикою: «Мій любий краю, ти серцю рідна пристань» (усний журнал); «Академічне веслування: від минулого до майбутнього» (усний журнал) ; «Право та гідність»(ділова гра); «Нічого кращого немає, як тая мати молодая з своїм дитяточком малим»(свято); «Хто людям добра бажає, той і собі має»(урок милосердя).
Організація зустрічей з цікавими людьми: У 2014 – 2015 н.р. було проведено зустріч учнів 7 – А класу з кандидатом історичних наук, доцентом кафедри історії України Харківського національного педагогічного університету ім.Г.С.Сковороди Колодою В.В. Школярі розширили свій кругозір з історії рідного краю. У січні 2015-2016 н.р. було проведено зустріч учнів 8 – В класу з Міславською І.Б., президентом фонду порятунку дітей та підлітків України від наркотиків. «Археологічна культура Харківщини» «Наркоманія: причини, ознаки, наслідки»
До ТОВ «Кулиничівський хлібозавод» 7 грудня 2015 року було організовано екскурсію для учнів 8 – В класу ХДВУФК №1 на одне з провідних підприємств харчової промисловості – ТОВ «Кулиничівський хлібозавод». Учні мали можливість спостерігати процес хлібопекарського виробництва від замішування тіста до упаковки готової продукції. Спортсмени змогли побувати в ролі пекарів. Також вони взяли участь у конкурсі розгадування загадок, найактивніші були нагороджені призами.
Висновки У роботі вихователя важливо враховувати індивідуальні особливості дитини та добре володіти методикою проведення занять. Також для якісного педагогічного процесу важливі і особисті якості педагога, особливо організаторські здібності, харизматичність, креативність, доброзичливе ставлення до дітей та самоконтроль. Вищезазначені позиції потребують постійної самоосвіти та наявності мети педагогічної діяльності. Найважливіше в педагогічній діяльності – це гармонія в стосунках з учнями, їх батьками та колегами, постійний творчий пошук і самовдосконалення Слід багато працювати над своєю вдачею, бо без цього не зможу виховати і вдачі своїх вихованців!