Виховний захід «Я – дитина, я – людина, що має свої права!»

Про матеріал
Узагальнити знання дітей про їхні права та обов'язки; формувати правову свідомість; виховувати почуття власної гідності, пошану до законів України, уміння користуватися своїми правами; розвивати активну життєву позицію.
Перегляд файлу

Тема:          «Я – дитина, я – людина, що має свої права!»

Мета: узагальнити знання дітей про їхні права та обов'язки; формувати правову свідомість; виховувати почуття власної гідності, пошану до законів України, уміння користуватися своїми правами; розвивати активну життєву позицію.

Обладнання: чарівна скринька, планшет для приклеювання пазлів, пазли з паперу, ноутбук для перегляду презентації та мультфільму.

 

Діти, у мене в руках чарівна скринька, а в ній найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але поки що не розповідати про те, що там побачили, аж доти, доки всі найцікавіші і найсміливіші не зазирнуть до скриньки.

(Діти по черзі заглядають у скриньку. )

То кого ви побачили в чарівній скриньці?

 

 (Себе! – відповідають діти, на дні скриньки дзеркало!)

 

Так, ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе, людину – найцінніший скарб. Кожен із вас – неповторна особистість, людина, яка живе сьогодні і саме такої більше на цій землі немає і ніколи не було.

    Діти, а хочете я вам розповім історію одного хлопчика?

 

  Жив-був маленький хлопчик, який виховувався у лісі. Його друзями були звірі: пантера, ведмідь, сокіл, удав. Жив хлопчик по певних правах  – правах  джунглів. А закони джунглів були дуже жорстокими. Не було у нього ані даху над головою, ані свого куточка, де можна було погратися, відпочити, тим більше не було в нього школи, де він міг би навчатися та спілкуватися с іншими. Часто звірі його ображали тільки за те, що він не був схожий на них. І вирішив він шукати інше місце, де йому буде краще жити і права  були б більш добрішими. Довго блукав він по лісу, поки його не знайшли добрі люди и не забрали його с собою. Виявилось, що хлопчик дуже схожий на них. І хлопчику дуже захотілося залишитися з ними, але він відчував страх і невпевненість, він не знав як люди до нього поставляться, по яких законах вони живуть.

 

А давайте ми сьогодні  спробуємо познайомитися з правами і законами дітей.

     Сьогодні ми з вами  ми з  відправимося у подорож до країни « Право знайка»

 У кожного з нас є свої права та обов’язки. І головне право – жити добре у своїй  родині. Але ж бувають випадки, коли вам чогось не дозволяють, лають і навіть наказують.

     Так ось, під час нашої подорожі ви повинні навчитися захищати свої права та допомогти у цьому своїм друзям.

Але люди, як і колись, дуже різні – їм важко інколи домовитися, і коли вони не можуть або не хочуть зрозуміти одне одного, виникають конфлікти. Тому на кожному з нас лежить велика відповідальність. Ми повинні усіма силами намагатися розуміти та берегти одне одного, не лише у своїй родині чи серед своїх друзів, а й у всьому світі. А для цього треба добре знати свої права та обов’язки.

Роздати картки з правами ( 4 групи)

 3 хвилини діти працюють з картками, читають їх.

 А тепер  давайте згадаємо казки та мультики і за допомогою казкових героїв запам’ятаємо наші права.

 

1 група ( діти по черзі зачитують права записані на картках

1.Всі діти мають знати свої права.( згадаємо казку про хлопчика Мауглі)

 2.Всі діти мають право на особисте життя ( Кривенька качечка)

 Українська народна казка «Кривенька качечка»

« Пішла вона до криниці, а дід з бабою – в хату! Дивляться – аж у гніздечку нема качечки, тільки повно пір’ячка. Вони тоді взяли гніздечко – та й кинули у піч. Воно там і згоріло. Зайшла дівчину в хату та зараз до гніздечка – аж гніздечка нема.

Дівчина й каже:

- Я довіку жила б у вас, якби ви не спалили мого гніздечка та не підглядали за мною. А тепер – піду я від вас.»

(Дід з бабою порушили право дівчини на особисте життя. Ст. 16 Конвенції ООН про права дитини)

 3. Кожна дитина має право на  медичну допомогу ( Айболит)

4.Усі діти мають право на повноцінне харчування ( Білосніжка і 7 гномів).

 

А давайте з вами пограємо в гру « Модель здоров'я»

Малюємо на папері модель свого здоров'я

- розглянемо малюнки

- а тепер візьмемо своє здоров'я в ручки і зімнемо його.

- розгладьте своє здоров'я і подивіться що воно вже зіпсоване. Здоров'я треба берегти з малечку.

2 група

 

 5.Кожна дитина  не повинна бути скривджена

 

Ситуація 2

 Карабас - Барабас тримає у неволі малих акторів, живуть вони у тісній скрині, важко працюють на нього, а він ще й погрожує величезним малахаєм, б'є, знущається привселюдно, залякує, що вб'є! Яке право порушено стосовно акторів?

(Усі держави, в тому числі й наша, забезпечують захист дітей від нанесення їм фізичної, моральної та психологічної шкоди, від жорстокого ставлення, експлуатації.)

6. Діти мають право на об'єднання ( Маугли)

7. Невід'ємне право на життя ( Вовк і 7 козенят, Червона шапочка)

 

Ситуація 3

 Ідучи дорогою через ліс до хворої бабусі, Червона Шапочка зустріла Вовка, який сказав, що він чуйний, добрий, що також хоче провідати хвору бабусю. Вона повірила. Вони вирішили позмагатися: пішли різними дорогами, хто швидше дістанеться місця. Але Вовк випередив її, обманом забрався до хати, з'їв бабусю, а потім і Червону Шапочку.

 Які права дитини порушив Вовк? Чи потрібно спілкуватися з незнайомими людьми?

(Вовк порушив головне право дитини — право на життя, також незаконно ввірвався до чужої оселі.)

8. Діти не повинні стати жертвами насильства ( Маша і ведмідь, Золотий ключик)

 

3 група

9. Всі діти мають право на власну думку ( Снігова королева)

Ситуація 4

 Снігова Королева викрала Кая, зачарувала його і залишила жити в своєму кришталевому палаці. Скільки сліз пролила Герда, всі навіть повірили, що Кая немає в живих, що, можливо, потонув у річці. Яке право порушено стосовно Кая?

 (Відповідач порушила право дитини на захист від викрадення, позбавлення права дитини на власну думку.)

10. Всі діти мають право на відпочинок ( Попелюшка)

Ситуація 1

 Мачуха з ранку до вечора примушує Попелюшку працювати. Бідній дівчинці заборонено брати участь в іграх та забавках сестер.

 Яке право порушено стосовно Попелюшки?

(Право дитини на відпочинок і розваги, право брати участь у розважальних заходах, що відповідають їхньому віку).

11.Всі діти мають право на освіту ( Золотий ключик)

12. Всі діти мають право на інформацію ( мультик тітонька Сова)

 

А давайте ми з вами трішки відпочинемо , ми ж маємо право на відпочинок ?

 Давайте ми з вами потанцюємо і подивимось які ми з вами талановиті

 

(Фізкультхвилинка)

4. група

13. Всі діти мають право на любов та піклування ( Красуня та чудовисько , Том і Джеррі, Ну , постривай )

14. Всі діти є рівними у своїх правах ( 12 місяців)

15. Всі діти мають право на розвиток талантів ( Бременські музиканти)

16. Дитина вважається людиною віком до 18 років  ( Коза – дереза, 3 порося)

Гра

          « ВІРНО – НЕ ВІРНО»

 Проводимо гру з дітьми „Вірно-не вірно” (плескаємо-тупаємо).

 

  • Кожна людина має своє ім’я.
  • Можна заарештувати дитину.
  •  Не можна відвідувати лікаря.
  •  Не можна ходити до школи.
  •  Можна забрати дитину від родини.
  •  Можна відпочивати.
  •  Можна примушувати дитину тяжко працювати.
  •  Можна  кривдити свого друга
  •  Не можна відпочивати
  •  Можна ходити до школи.

 

І ось мандрівка з казковими героями підходить до завершення .І Подивіться на нашу модель Планети яку ми з вами склали з наших пазлів з нашими правами.   Завжди пам’ятайте їх і допомагайте  своїм друзям.

          І на завершення нашої подорожі давайте перегляд   мультфільм  про казкових героїв в країні прав та обов’язків.  

docx
Додано
3 квітня 2019
Переглядів
592
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку