Тренінг колективної взаємодії

Про матеріал
Тренінг колективної взаємодії для викладачів та майстрів виробничого навчання Веселовська Яна Анатоліївна
Перегляд файлу

ТРЕНІНГ КОЛЕКТИВНОЇ ВЗАЄМОДІЇ

для педагогів та майстрів виробничого навчання

Цілі та завдання тренінгу:
- розвиток комунікативних навичок;
 - формування  ефективного і гармонійного спілкування в колективі;
 - розвиток партнерських стосунків  та навичок співпраці в колективі.

Структура:

  1. Привітання
  2. Знайомство
  3. Правила роботи
  4. Вправа «Мої очікування»
  5.  Мозковий штурм «Колектив vs група»
  6. Розминка
  7. Вправа «Прохання»
  8. Гра «Павучок»
  9. Вправа «Ти мені подобаєшся тим …..»
  10. Завершення роботи вправа

1. Привітання

- Вітаю всіх учасників нашого тренінгу.

- Що ж являє собою тренінг?

Слово "тренінг" походить від англійського "to train", що означає "навчати, тренувати, дресирувати".

Тренінг - це одночасно:

  • цікавий процес пізнання себе та інших;
  • спілкування;
  • ефективна форма опанування знань;
  • інструмент для формування умінь і навичок;
  • форма розширення досвіду.

Під час тренінгу створюється неформальне, невимушене спілкування, яке відкриває перед групою безліч варіантів розвитку та розв'язання проблеми, заради якої вона зібралася. Як правило, учасники в захваті від тренінгових методів, тому що ці методи роблять процес навчання цікавим, не обтяжливим.

 

2. Знайомство

Кожен учасник називає своє ім’я та прикметник на першу літеру свого імені, наприклад: Яскрава Яна. 

 

3. Правила роботи в групі.

Пропоную всім нам разом встановити правила роботи для нашої групи та записати їх на фліпчарті. Правила є обов’язковими для всіх.

  • Активність;
  • Правило «піднятої руки»;
  • Говори «тут і тепер»;
  • Доброзичлива, відкрита атмосфера;
  • Без критики;
  • Вимкнений мобільний телефон.

Чи згодні ви та чи приймаєте ці правила роботи?

 

4. Вправа «Мої очікування»

- Чого саме чекаєте від нашого заняття?

- Які знання прагнете отримати?

 

5. Мозковий штурм «Колектив vs група»

Учасники поділяються на дві команди, кожній надається ватман та маркери, завданням:

-1 команда -  написати, що таке «колектив» та його ознаки;

-2 команда - написати, що таке «група» та її ознаки;

після цього спікери кожної команди виходять та представляють роботу своїх груп, важливим є обговорити  те, як  можна з групи зробити колектив.

 

 

6. Розминка

Гра  «Агент»

Мета: активізувати, «розігріти» членів групи, створити в них певний емоційний настрій, зняти напруженість, що може виникнути на первісних етапах роботи групи, розвити  уважність.

Час: 10- 15 хвилин

1.Тренер вибирає якийсь предмет: банан, в’язку ключів тощо.

2.Всі учасники стають у коло, тримаючи руки за спиною.

3. Один доброволець стає в середину кола.

4.Тренер обходить учасників і таємно вкладає предмет комусь у руки. 5.Участники  починають його передавати за спиною з рук у руки.

5.Задача добровольці в середині — вгадати по обличчю, хто тримає предмет, і помінятися з ним місцями.

6. Гра повторюється знову.

 

7. Вправа «Прохання»  (робота в парах)

- Вам потрібно звернутися до напарника з проханням. Успіх виконання вправи полягає у тому, з якою інтонацією ви попросите про щось. Можна почати з компліменту, нагадати про особисті заслуги. Задача другого учасника – уважно вислухати прохання, і в залежності від стилю прохання погодитися , чи відмовитися виконати прохання.

 

8. Гра «Павучок»

(ще до заняття в двох екземплярах - вирізається круг з картону, робите по колу отвори, все залежить для скількох осіб гра, всередині отвір під товстий маркер. Натягуєте шнури в колі людей. В центрі стіл з прикріпленим папером. Домовляєтесь, що чи кого разом малюватимете. Легко опускаєте маркер і керуєте ним. Треба вчитись спокійно і грамотно домовлятись, хто і куди веде. Презентуєте роботу, дякуєте за співпрацю. Обговорюєте процес, можливо, чому не вийшло. Домовлялись діяти.)

 Завдання можна ускладнити, після того як група вирішила та вже щось намалювала, попросити домалювати, наприклад: до дерева намалювати траву, квітку, тварину.

 

9.  Вправа «Ти мені подобаєшся тим…»

Час проведення: 10 хв.

Варіант І.

1. Учасники стають у коло.

2. Тренер  кидає м’яч одному з учасників, кажучи водночас: «Мені в тобі подобається…» і називає вподобане якість (кілька якостей).

3. Учасник, який отримав м’яч, кидає його іншій людині й називає йому вподобані якості.

4. М’яч повинен побувати у всіх учасників.

Варіант ІІ.

М’яч замінюється  мотком  ниток, який  передається від тренера до якогось учасника з озвучуванням  особистих якостей. Кожен  учасник  передає моток намотуючи  нитку на палець і так по черзі. Коли моток побуває у всіх учасників і всі будуть пов’язані, потрібно повернути нитки змотуючи їх назад, але при цьому побажати щось приємне.

 

10. Завершення роботи.

Обговорення  тренінгу, чи справдились їх очікування.

Вправа «Парковка» : учасники на попередньо підготовленому ватмані із знаком «Р» можуть написати, ті моменти або ситуації, які хотіли б обговорити.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
5 лютого 2019
Переглядів
5425
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку