Тренінгове заняття "Я - неповторний"

Про матеріал

Тренінгове занятття, яке допоможе дітям усвідомити неповторність кожної людини, пояснити необхідність ставитися до людей із повагою; розвивати навички самоусвідомлення і самооцінки через позитивне ставлення до себе та інших людей.

Перегляд файлу

 

Урок – тренінг

«Я- неповторний»

Мета

 Допомогти дітям усвідомити неповторність кожної людини, пояснити необхідність ставитися до людей із повагою; розвивати навички самоусвідомлення і самооцінки через позитивне ставлення до себе та інших людей.

Результат

 Наприкінці заняття учні:

 розповідають, чим схожі й чим відмінні люди; пояснюють, чому треба ставитися з повагою до себе та інших.

Обладнання і матеріали

 Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери.

Комп’ютер, доступ до інтернету, телевізор.

Роздатковий матеріал

Орієнтовний план уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання. Вправа «Сонечко»

2. Прийняття правил учасників тренінгової групи.

3. Очікування учасників. Вправа «Гора»

ІІ. Вступна частина. 

  1.  Вправа «Дерево дружба» 
  2. Знайомство з учасниками. Вправа «Ти молодець».

ІІІ.  Основна частина.

 Тренінговий блок.

  1. Вправа «Якби моя квітка вміла говорити, вона сказала б, що я ...
  2. Бесіда «Спільне і відмінне»

Практичний блок.

  1. Поділ на групи.
  2. Аналіз історій і ситуацій.

А) Робота в групі.

В) Вправа «Смаки і вподобання»

ІV. Заключна частина.

  1. Підбиття підсумків.  (Хвилинка – цікавинка. Вправа «Чарівна скринька»).
  2. Релаксація. (Вправа «Ти особливий, тому що …»

 

 

І. Організаційний момент

1. Привітання. Вправа «Сонечко»

-  Діти, давайте привітаємося із сонячним промінням і перетворимося на маленькі сонечка. І скажемо слова: «Я маленьке сонечко, я прокидаюся рано, вмиваюся, я розчісую свої промінчики і піднімаюся вільно і урочисто. Я велика куля. В мене є багато світла і тепла.  Я дарую його людям, річці, небу, хмарці.  Я щасливий, що можу дарувати тепло людям.»

-  Діти,  який у вас став настрій? (доброзичливий, відкритий, веселий і т.д)

-  Я думаю, що така атмосфера пануватиме на нашому тренінгу до кінця.

2. Ухвалення правил роботи на тренінгу.

-  А допоможуть  нам у цьому правила, якими ми будемо користуватися протягом тренінгу.

-  Я почну, а ви продовжіть:

  • Мобільна тиша.
  • Тут і зараз: бути активним.
  • Бути щирим.
  • Бути відкритим.
  • Поважати думку інших.
  • Доповнювати один одного.
  • Не перебивати.
  1. Очікування  учасників  Вправа «Гора»
  • Кожен з вас прийшов на цей урок з цікавістю в очах. Я пропоную пограти в гру «Гора».  На дошці є галявина, на ній квітнуть квіти, росте дерево і є гора.

 Але ця картина дуже сумна і зараз ми додамо її різних кольорів. Якщо ви прийшли на тренінг, щоб дізнатися для себе щось нове і цікаве – приклейте  на гору  рожеву квіточку, знайти нових друзів – помаранчеву, отримати гарний настрій – блакитну. Молодці, я думаю, що всі ваші очікування  здійсняться.

 

 

 

ІІ. Вступна частина.

4.Знайомство з учасниками. Вправа «Ти молодець»

  • А чи хотіли б ви краще пізнати своїх однокласників? Чудово?
  • Пропоную зіграти в гру « Ти молодець!» 
  • Давайте вийдемо в центр класу і утворимо коло, де кожен учасник стане в коло  назве своє ім`я, і розкаже своїм однокласникам про своє хобі , а інші скажуть тобі: «Ти молодець!» і підіймуть  великого пальчика вгору. ОК ?

Я почну, а ви продовжите.

  • Молодці, думаю, ви краще пізнали своїх однокласників.

ІІІ.  Основна частина.

Тренінговий блок.

  1. Вправа «Якби моя квітка вміла говорити, вона сказала б, що я ...
  • Я пропоную вам створити весняний букет, та він крім квітів буде складатися з ваших неповторностей. Візьміть квіточку,підійдіть до букета, приклейте  її в букет, а після скажіть: «Якби  моя квітка вміла говорити, вона сказала б, що я відповідальна...... і т.д.

 

  1. Бесіда (Вправа «Спільне і відмінне»)

Розгляньте уважно букет і скажіть:

  • Що спільного у всіх квітах? ( яскраві, гарні, привабливі, мають запах, приносять людям насолоду,радують, викликають посмішку)
  • А чим вони відрізняються?

Отже, якщо придивитися, то видно, що всі квіти різні, як і ви. У  світі не знайдеться  двох однакових людей. Кожна людина  неповторна, і по-своєму прекрасна.

Практичний блок.

3. Аналіз історій і ситуацій.

Сядьте зручно і послухайте казку Г. Х. Андерсена "Гидке каченя".

Робота в групі.

- А зараз кожна  група отримає завдання:

І – група  назве всі риси характеру притаманні каченяті.

ІІ – група скаже якими словами можна охарактеризувати пташиний двір.

ІІІ – група  вкаже на те, чого вчить ця казка.

- Ця казка вчить нас, щоб ми ніколи не забували про людей, які хворі або непривабливі і не заганяли їх у самотність.

 

4. Руханка

- Сідаємо в коло, як на початку тренінгу.

- Я просила вас принести з собою вашу улюблену іграшку.

- Підніміть вгору всі свої іграшки. Чи однакові вони? Чому?

(Тому що у кожного своє захоплення, ви любите дивитися різні мультфільми, граєтеся різними іграшками. Та об’єднує всіх вас те, що ви діти приблизно однакового віку, і всі граєтеся іграшками, та в кожного є своя улюблена.) У кожної людини свої вподобання – і в цьому її неповторність.

ІV. Заключна частина.

  1. Релаксація. Вправа «Ти особливий, тому що …»

Станьте в коло, поверніть голівку до свого сусіда справа  і скажіть: «Ти особливий , тому, що … (веселий, хороша людина, гарно співаєш, швидко бігаєш…)

  1.  Підбиття підсумків

Хвилинка – цікавинка. Вправа «Чарівна скринька».

- На землі жили і живуть мільярди людей, та ніколи не було і нема двох зовсім однакових людей. Кожна людина неповторна. У мене є ось така «чарівна скринька», у ній зараз знаходиться найцінніший скарб нашої планети Земля. Хто із вас хоче побачити його, може зазирнути, але поки, що не розповідайте товаришам, кого ви там побачили.(Діти по черзі поглядають у скриньку)

- Тож кого ви побачили у скриньці? (Діти називають себе, адже на дні скриньки – люстерко)

- Так у «Чарівному» дзеркалі ви побачили себе, людину – найцінніший скарб. Кожен із вас – неповторна особистість. Кожен із вас людина, яка живе сьогодні і саме такої як ви більше на цій землі немає і не буде.І яким буде ваше життя залежить лише від вас, адже ваша доля у ваших руках, людина – це коваль свого щастя.

Висновок. Ми всі різні, але у нас багато спільного.

 

 

 

 

 

 

Добрий

Веселий

Щирий

Співчутливий

Вірний

 

Терплячий

 

Турботливий і уважний

Безкорисливий

Відданий

 

Вміє зберігати таємниці

Вміє слухати

Вміє вибачати

 

 

Може прийти на допомогу, коли  це потрібно.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

риси характеру притаманні каченяті

 

якими словами можна охарактеризувати пташиний двір

 

чого вчить ця казка?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
5 лютого 2019
Переглядів
1894
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку