Тренінг Комунікативних навиків. Види консультування.

Про матеріал
Відпрацювання навичок консультативної взаємодії. Постановка проблеми та її вирішення. Визначити на що сподівається людина. Визначення емоційного стану людини. Виявлення професійних навичок, якостей, здібностей. Подарувати надію на краще майбутнє.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Тренінг

комунікативних навиків

 

 

 

Підготував

соціальний педагог, практичний психолог Збаразька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 3               імені Михальського Тараса Романовича Добровольська О. В.


 

Тренінг комунікативних навиків

Мета: відпрацювання навичок консультативної взаємодії

1. Вступна бесіда.

2. Обговорення правил роботи в групі:

о відкритість;

о прийняття себе й інших;

о відповідальність;

о довіра;

о безоціночність суджень;

о перебування в атмосфері "тут і тепер";

о саморозкриття та самоусвідомлення.

 

Вправа 1. „Сонечко”

Написання  на сонечку свого імені.

Мета: знайомство. Сприйняття людини та її імені.

Вправа 2. „Очікувані результати”

Мета: постановка проблеми та її вирішення. Визначити на що сподівається  людина.

Вправа 3. „ Вибірка ”

Мета: актуалізація, підготовка до основних завдань. Вибірково  ставляться запитання учасникам тренінгу.

  1. Як часто ви проводите консультацію з учнями?
  2. В якому емоційному стані переважно звертаються за допомогою батьки, вчителі, учні?
  3. Чи завжди консультування приносить бажаний результат?

Зараз я вас попрошу поділитися попарно, для того щоб відтворити деякі  консультаційні ситуації. Представники з кожної пари підходять і вибирають свою ситуацію.

Вправа 4. „Ситуація”

Мета: виявлення професійних навичок, якостей, здібностей

Ситуація №

Ви працюєте в загальноосвітній школі, і до Вас звертається за допомогою 16-річна дівчинка, в якої проблема „Я не знаю, що мені робити. Я не можу більше жити із своїми батьками. Вони нестерпно себе поводять по відношенню до мене і мого молодшого братика. Вони  нас б’ють, не дають нам нормально харчуватися. Самі часто випивають і палять. Допоможіть.. Що  мені робити?”

Завдання.

Скласти та продемонструвати діалог-консультацію. Поради, рекомендації.

Ситуація №

Ви практичний психолог. До Вас звертається батько 12-річного сина.

  • Мій син є дуже розвинутою і розумною дитиною. В нього великі задатки до математичних наук. В майбутньому він міг би стати хорошим спеціалістом. Але я маю великі зауваження до ваших вчителів. Вони не відповідальні, не подають належного матеріалу для високих знань або взагалі його не знають! А від цього страждає моя дитина.
  • Що би Ви порадили в цій ситуації?

Завдання.

Скласти та продемонструвати діалог-консультацію. Поради, рекомендації щодо цієї проблеми.

Ситуація №

Складіть фрагмент консультування для учня, який схильний до девіантної поведінки. (Пропуск уроків без поважних причин).

Завдання.

Демонстрація діалогу.

Ситуація №

Одного разу приходить Ваш син додому і заявляє Вам: „Мамо, я більше не піду до школи!” Вашому синові 9 років.

Мама: „Синочку, не спіши, поясни з чого ти зробив для себе такий висновок?”

Син: „вчителька ображала мою маму, сказавши, що ти нічого більше ні вмієш робити, окрім як лізти комусь в душу. Я сказав їй, що моя мама найкраща в світі, і може допомогти будь-кому. Вона дуже мудра. А вчителька сказала: „Той нехай вчить тебе твоя мама, коли вона така мудра!””

Завдання.

Складіть діалог „Мама і син”. Дайте поради синові: як поводитися в школі, і що відповідати в таких випадках. Продемонструвати  діалог-консультацію.

Ситуація №

Одного разу ваша подруга, яка працює  на „телефоні Довіри” запросила Вас, як практичного психолога, поспілкуватися з людьми, які  туди телефонують і прохають допомогти в особистому житті. Ось ситуація.

Дівчина, якій 17 років: „Ало.. Мене звати Надя. Мені дуже важко говорити. Я закохалася у хлопця у якого вже є дівчина. Вона його не любить, тільки використовує , а він її любить, і не замічає навколо себе нікого. Як мені розповісти про свої почуття, щоб їх не відкинули та не висміяли.”

Завдання. 

Скласти діалог телефонного консультування. Продемонструвати його.

Вправа 5. Методика „Казкотерапія”

Мета: для визначення емоційного стану людини.

Обладнання: аркуш-А4, кольорові олівці.

Ви закриваєте очі, розслабляєте свій організм, а легенький вітерець підхоплює вас, і починає ширяти з вами навколо всього світу.... Він несе вас все далі і далі, все вище і вище.... Та  раптово... опускає вас на забуту людьми землю.... Падаючи на землю, Ви перетворюєтесь на дуже гарну, чарівну, прекрасну квітку.... Земля стоїть зовсім порожньою.... і тільки ви прикрашаєте її своєю чарівністю.. Але не довго триває ваша самотність....з’являються навколо  квітки – інші прикраси земної природи... Ви вже на цій землі не одна, і розумієте, що земля належить не тільки вам, а всьому творінню Божому...

Знову легенький вітерець підхоплює вас, закручує у веселому танку, і повертає вас назад у р6еальність, в якій так багато любові, добра і людяності.

Ви розкриваєте очі, і все, що  оточує вас сприймаєте по іншому.

Завдання.  Намалюйте, будь ласка ,все що ви уявили.

Провести спільний аналіз  малюнків із психологами.

Вправа 6.  „Побажання”

Мета: подарувати надію на краще майбутнє

Обладнання: аркуші, ручки, скринька.

Вам потрібно записати побажання тій людині якій ви самі бажаєте. Імені свого не підписуєте, а лише пишете КОМУ адресоване побажання. Хто  отримає побажання, зачитає його собі на одинці. Опустіть побажання у скриньку, щоб його отримав одержувач.

Вправа 7. „Очікування”

Чи всі отримали все, що очікували від проведеного заняття.

Висновки, зауваження, пропозиції,

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
31 січня 2022
Переглядів
336
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку