Тренінг "Ми люди - поки є природа"

Про матеріал
Тренінг направлений на формування в учнів екологічної свідомісті, на розвиток умінь і навичок збереження природних багатств, виховання любові до природи.
Перегляд файлу

Тренінг

Ми люди – поки є природа

Мета:

Формувати екологічну свідомість, розвивати уміння і навички збереження природних багатств, виховувати любов до природи.

Хід тренінгу

І. Вступна частина.

1. Знайомство «Де я люблю відпочивати»/Н-д.: вдома, на природі, в гостях…/

2. Повідомлення теми, мети тренінгу.

3. Очікування «Дерево».Очікування на пташках, які літають навколо дерева, намальованого на аркуші паперу, а під кінець «сідають» (чи не сідають на нього)..

ІІ. Основна частина.

  1.               Гра «Асоціація». Учасник на листочках пишуть слова, які у них асоціюються зі словом «природа».
  2.               Повідомлення «Взаємодія людини і природи»

Людина, як живий організм, створений природою, є невід’ємноюїїчастиною, і їїжиттязалежитьвід стану навколишньогосередовища. Розвиток суспільства залежить від взаємодії людини і природи. Людина отримує від природи все необхідне для життя: енергію, харчові продукти, сировину для промисловості, а також бере від неї емоційну та естетичну наснагу. Щоб задовольнити свої потреби та поліпшити умови життя, людство, за допомогою свог інтелекту, дедалі активніше втручається в природне середовище, змінюючи його структуру та порушуючи стабільність його екологічної системи. Розвиток цивілізації та досягнення науково-технічного прогресу невпинно загострюють взаємовідносини між природою і суспільством. Збільшення обсягів промислового та сільськогосподарського виробництва, розвиток транспорту, енергетики негативно впливають на стан природного середовища, що, в свою чергу, становить суттєу загрозу існування самого людства.

Так, до нагативних наслідків науково – технічного процесу  можна віднести дедалі більше забруднення атмосферного повітря і водоймищ, деградацію грунтів і зменьшення запасів природних копалин, порушення стабільності екологічних систем та ін., що посилюється  надмірним збільшенням кількості потенційно – небезпечних об’єктів. Надзвичайно важливою проблемою сьогодення є екологічна криза, яка в недалекому майбутньому може перерости в екологічну катастрофу. На сьогодні рівень техногенного навантаження на довкілля України залишається занадто високим. Якщо раніше найбільшу небезпеку для людини становили пестициди, кислотнідощі та розливи нафти, то нині на домнуюче місце в безпеці життєдіяльності нашого суспільства ввійшло забруднення «важкими» та «малими» металами.

  1.               Життєва ситуація «Знайди вихід»

Кожна команда прослуховує ситуації і пропонує свій варіант їх розв’язання:

  1.               Дядько Дмитро викинув у ставок, у якому купаються діти, мертву курку.
  2.               Ой, не хочеться сміття палити, викину я його в ліс.
  3.               Розведу я багаття в степу, посплю  трохи і зігріюся, ніч довга.
  1.               Вправа «Продовж речення»

Учасники по черзі продовжують речення:

«Про екологічне становище нашого міста я знаю,  те що…»

  1.               Три команди обговорюють, а потім презентують питання.
  1.               Причини і наслідки забруднення «атмосфери»
  2.               Причини і наслідки забруднення «гідросфери»
  3.               Причини і наслідки забруднення «літосфери»

Поки команди готуються, для глядачів гра
«Вкажи правильну відповідь»

Вказати правильну відповідь «так» чи «ні»

  1.               Світло, вода, тепло, грунт – це екологічні чинник, що складають навколишнє середовище.
  2.               Вплив людина на довкілля називають антропогенним.
  3.               Життєва форма рослини – це гербарний зв’язок.
  4.               У посушливих місцях ростуть невеликі рослини.
  5.               Ялини ростуть на болотах.
  6.               Дерева і кущі – це одна життєва форма рослини.
  7.               Малина – це багаторічна трав’яниста рослина.
  8.               Очерет входить до складу степових рослинних угруповань.
  9.               До Червоної Книги заносять будь-які тварини і рослини.
  10.          Завдавати шкоди предстаникам Червоної Книги – це порушити закон.
  11.          На території природних заповідників охороняють тваринний і рослинний світ.
  12.          На території природних національних парків діють зони відпочинку.
  13.          Ланцюг живлення починається рослинами.
  14.          Ланцюг живлення починається тваринами.
  1. Гра «Ми всі – природа, ми –живі».

(учні поділяються на команди, розраховуючись на «Флору» і «Фауну».)

1 команда «Флора» зображає без слів рослину так, щоб відгадали учні 2 команди. Пропонується використовувати міміку, жести. Розгадавши говорять,  наприклад «Я – дерево, хочу сказати …(висловлюють прохання дерева, можна у віршованій формі).

Потім, так само 2 команда «Фауна» зображає без слів тварину і розгадавши висловлюють прохання від тварин.

  1.               Робота в групах.

1 група – 5 кл. – «Художники» - малює малюнок на тему: «Майбутне без природи».

2 група – 6 кл. – «Журналісти» - пишуть замітку на тему: «Ми всі – природа, ми –живі!»

3 група – 7 кл. – «Екологи» - розробляють пам’ятку “Як жити в гармонії з природою»

Команди готуються.

Перегляд ролику «Збережемо природу Землі разом»

Після того як групи виконають свої завдання, іде презентація і обговорення.

  1.               Реальна історія

Уявіть собі типовий ранок наприкінці базарного дня. Торгівля скінчилася, продавці зібрали речі і пішли, залишивши після себе купу сміття. Цілком звична картина для будь-якого міста чи села. Одним із таких ранків йшли двоє: хлопчик та його мама. Хлопчику щойно купили морозиво. Він зняв обгортку і кинув її на землю.

  •                   Будь-ласка, підніми, - сказала мати.
  •                   Але чому?! – хлопчик показав на вкриту кількасантиметровим шаром бруду землю.
  •                   Нашого сміття тут не буде!- сказала мати

Запитання для обговорення: про що говорить ця історія? (Не варто наслідувати інших, якщо вони чинять неправильно. Тоді наші вулиці, наші душі та стосунки стануть чистими)

ІІІ. Заключна частина

  1.               Вправа «Сьогодні я зрозумів(ла), що…»
  2.               Завершення вправи очікування «Дерево», чи здійчнилися очікування.
  3.               Вправа «Побажання другові»

Зупинімось – благаємо всіх
Все задумано мудро в природі.
Жити всьому у мирі і злагоді,
Річка хай, куди хоче, тече.
Як зрубаємо дерево -
Вмить поспішаймо хоч два посадить.
Як асфальт – то через калину,
Джерельце – хай не  знає зупину.

Полюбимо природу палко,
Не топчімо ногами фіалку…
Зупинімось, останній є шанс.
Ця планета не тільки для нас.
Люди, бюдьте ж людьми.

 

docx
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
772
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку