Тренінг
Ми люди – поки є природа
Мета: |
Формувати екологічну свідомість, розвивати уміння і навички збереження природних багатств, виховувати любов до природи. |
Хід тренінгу
І. Вступна частина.
1. Знайомство «Де я люблю відпочивати»/Н-д.: вдома, на природі, в гостях…/
2. Повідомлення теми, мети тренінгу.
3. Очікування «Дерево».Очікування на пташках, які літають навколо дерева, намальованого на аркуші паперу, а під кінець «сідають» (чи не сідають на нього)..
ІІ. Основна частина.
Людина, як живий організм, створений природою, є невід’ємноюїїчастиною, і їїжиттязалежитьвід стану навколишньогосередовища. Розвиток суспільства залежить від взаємодії людини і природи. Людина отримує від природи все необхідне для життя: енергію, харчові продукти, сировину для промисловості, а також бере від неї емоційну та естетичну наснагу. Щоб задовольнити свої потреби та поліпшити умови життя, людство, за допомогою свог інтелекту, дедалі активніше втручається в природне середовище, змінюючи його структуру та порушуючи стабільність його екологічної системи. Розвиток цивілізації та досягнення науково-технічного прогресу невпинно загострюють взаємовідносини між природою і суспільством. Збільшення обсягів промислового та сільськогосподарського виробництва, розвиток транспорту, енергетики негативно впливають на стан природного середовища, що, в свою чергу, становить суттєу загрозу існування самого людства.
Так, до нагативних наслідків науково – технічного процесу можна віднести дедалі більше забруднення атмосферного повітря і водоймищ, деградацію грунтів і зменьшення запасів природних копалин, порушення стабільності екологічних систем та ін., що посилюється надмірним збільшенням кількості потенційно – небезпечних об’єктів. Надзвичайно важливою проблемою сьогодення є екологічна криза, яка в недалекому майбутньому може перерости в екологічну катастрофу. На сьогодні рівень техногенного навантаження на довкілля України залишається занадто високим. Якщо раніше найбільшу небезпеку для людини становили пестициди, кислотнідощі та розливи нафти, то нині на домнуюче місце в безпеці життєдіяльності нашого суспільства ввійшло забруднення «важкими» та «малими» металами.
Кожна команда прослуховує ситуації і пропонує свій варіант їх розв’язання:
Учасники по черзі продовжують речення:
«Про екологічне становище нашого міста я знаю, те що…»
Поки команди готуються, для глядачів гра
«Вкажи правильну відповідь»
Вказати правильну відповідь «так» чи «ні»
(учні поділяються на команди, розраховуючись на «Флору» і «Фауну».)
1 команда «Флора» зображає без слів рослину так, щоб відгадали учні 2 команди. Пропонується використовувати міміку, жести. Розгадавши говорять, наприклад «Я – дерево, хочу сказати …(висловлюють прохання дерева, можна у віршованій формі).
Потім, так само 2 команда «Фауна» зображає без слів тварину і розгадавши висловлюють прохання від тварин.
1 група – 5 кл. – «Художники» - малює малюнок на тему: «Майбутне без природи».
2 група – 6 кл. – «Журналісти» - пишуть замітку на тему: «Ми всі – природа, ми –живі!»
3 група – 7 кл. – «Екологи» - розробляють пам’ятку “Як жити в гармонії з природою»
Команди готуються.
Перегляд ролику «Збережемо природу Землі разом»
Після того як групи виконають свої завдання, іде презентація і обговорення.
Уявіть собі типовий ранок наприкінці базарного дня. Торгівля скінчилася, продавці зібрали речі і пішли, залишивши після себе купу сміття. Цілком звична картина для будь-якого міста чи села. Одним із таких ранків йшли двоє: хлопчик та його мама. Хлопчику щойно купили морозиво. Він зняв обгортку і кинув її на землю.
Запитання для обговорення: про що говорить ця історія? (Не варто наслідувати інших, якщо вони чинять неправильно. Тоді наші вулиці, наші душі та стосунки стануть чистими)
ІІІ. Заключна частина
Зупинімось – благаємо всіх
Все задумано мудро в природі.
Жити всьому у мирі і злагоді,
Річка хай, куди хоче, тече.
Як зрубаємо дерево -
Вмить поспішаймо хоч два посадить.
Як асфальт – то через калину,
Джерельце – хай не знає зупину.
Полюбимо природу палко,
Не топчімо ногами фіалку…
Зупинімось, останній є шанс.
Ця планета не тільки для нас.
Люди, бюдьте ж людьми.