Тренінг «Ми змінимо світ»

Про матеріал
Мета заняття сприяти усвідомленню учнями проблеми насильства в сучасному середовищі; причини виникнення та питання зменшення цього явища у сучасному житті.
Перегляд файлу

«Мій улюблений світ — без насильства,

Без жорстокості, болю і зла,

Де народом заспівана пісня

Містить тільки хороші слова…

І. Супрун

«Ми змінимо  світ»

Мета : сприяти усвідомленню учнями проблеми насильства в сучасному середовищі; причини виникнення та питання зменшення цього явища у сучасному житті.

Обладнання: маркери, аркуші паперу (А-1, А-3), стікери, фліп-чарт ;

  • беджики з ім’ям;
  • зображення дитини форматА1;
  • зображення різних ситуацій поділене на позли;
  • скринька з питаннями;
  • цукерки 3-х видів ( за кількістю учасників);
  1. Вступне слово

Притча

В одному з монастирів Шаоліня майстер навчав своїх учнів. І якось учень поставив майстрові запитання :

  • Учителю, а як дізнатися, наскільки я жорстокий ?
  •  Щоразу, коли ти завдаватимеш удару своєму ворогові, уяви себе на його місці і відчуй його біль. І якщо один раз не відчуєш болю – знай, жорстокість захлиснула тебе.

              У засобах масової інформації все частіше з’являються новини про нестерпну жорстокість, носіями або жертвами якої є неповнолітні діти.

              Українське суспільство переживає не найкращі часи : насильство в родині, нерівність, підвищена агресивність підлітків, вживання наркотиків, алкоголю, розкута сексуальна поведінка дітей та підлітків. Усе це знаходить своє вираження в поведінці та в стосунках між дітьми та між дітьми та дорослими.

           Насильство – це дії над однією людиною або кількома людьми, що характеризуються такими ознаками :

  • Чиняться усвідомлено, цілеспрямовано;
  • Заподіюють шкоду ( фізичну, моральну, матеріальну);
  • Порушуються права та свободи людини;

«Той, що чинить насильство, має значні переваги, це зводить до нуля ефективний захист жертви насильства.»

Вправа «Знайомство»

Завдання:

  • назвати своє ім’я;
  • продовжити речення «Улюдях я найбільше ціную..», «У людях я    
  • не сприймаю..» (назвати 3 риси)

     (Учасники сидять в колі, кожен записує своє ім’я на бейджику.)

І конкурс Мозковий штурм «Види насильства»

  • Завдання:назвати види насильства, та їх прояви.

Причини проявів насильства :

  • Сім’я як  фактор становлення агресивної поведінки;
  • Взаємини з однолітками;
  • Засоби масової інформації;
  • Комп’ютерні ігри;
  • Низький соціально-економічний рівень життя великої кількості сімей;
  • Вплив соціуму;
  • Післяпологова депресія матері.

ІІ конкурс Конкурс «Пазл»

З окремих частин скласти зображення.

 

ІІІ конкурс Конкурс «Запитання»

( Кожна команда витягає запитання і дає відповіді)

  1. Форми насильства : фізичне, сексуальне, економічне, психологічне.
  2. Хто може бути «жертвою»?
  3. Хто може бути кривдником?
  4. Якими основними законами захищені права дітей: Конвенція ООН про права дитини, Конституція України, Закон України «Про охорону дитинства», Сімейний кодекс, Кримінальний кодекс, та інші.
  5. Продовжіть речення: Насильство породжує… насильство.
  6. Де найбільше спостерігаються прояви насильства? ( вдома, в школі, в громаді).
  7. Що таке насильство ? ( Спосіб, що забезпечує панування, владу людини над людиною; примус, який відбувається всупереч волі того, проти кого він спрямований, зазіхання на людську свободу).
  8. Що таке жорстоке ставлення ? ( Безжалісні, грубі дії, які завдають потерпілому фізичних та психічних страждань.)
  9. Що розуміють під поняттям толерантність ? ( прийняття людини такою, якою вона є ).
  10.  Що таке агресія ? ( Індивідуальна або колективна поведінка чи дія, спрямована на те, щоб завдати фізичної чи психічної шкоди, або орієнтована на знищення іншої людини чи групи).
  11.  З якого віку настає відповідальність ? ( з 14 років ).
  12.  Поясніть термін  «експлуатація». (  Використання чужої праці без справедливої винагороди; безоплатне привласнення результатів найманої праці. )
  13.  Поясніть термін «ігнорування». (  Навмисно не помічати, не брати до уваги, нехтувати кимось, чимось.)
  14.   Яка відповідальність передбачено за насильницькі дії? ( Адміністра-тивна, кримінальна.)
  15. До кого може звернутися дитина по захист від насильницьких дій ?

        Руханка вправа «Скульптура».

Необхідно з учасників сьогоднішньої зустрічі зробити скульптуру, використовуючи всіх як глину. Назва скульптури — «Ми проти насильства».

Обговорення.

ІVКонкурс «Добрий міліціонер»

      Учні поділяються на пари і отримують картки , на яких указані різні ситуації:

  • з дому втік хлопчик;
  • тато б´є свого сина;
  • на вулиці побилися підлітки.

Учні розробляють план дій хорошого міліціонера в цих ситуаціях. Пара , що розробила найвдаліший план , нагороджується призом.

Бесіда.

  Чим професія міліціонера відрізняється від інших професій?

  Чи були випадки в житті вашої сім'ї, коли ви зверталися за допомогою до міліціонера? Як ви думаєте , міліціонер учинив правильно у цих випадках? Щоб ви зробили на його місці?

  Що необхідно для того щоб стати хорошим міліціонером?

 Чи повинні жителі села допомагати міліціонеру? Чи любите ви дивитися фільми про міліцію? Що в цих фільмах вам найбільш подобається?

V Конкурс  «Прислів’я та приказки»

( Знайдіть другу частину прислів’я чи приказки )

Як ми до людей, так люди до нас.

У хорошій компанії розуму наберешся,  а в поганій – і свій загубиш.

З ким поведешся, від того й наберешся.

Від сварки до бійки – один крок.

Бити та лаяти є кому, а годувати та вчити так нікому.

Не кидай каміння в небо, бо собі голову розіб’єш.

Хто любить бити, того теж наб’ють.

Коли двоє сваряться, то більше винуватий той, хто розумніший.

Кого біда кусає, той завжди злість на когось має.

Правда і в огні не горить, і в воді не тоне.

Яка хата – такий тин, який батько – такий син.

Добрі діти на ноги поставлять, а лихі – з ніг звалять.

Не вчи дитину штурханцями, а хорошими слівцями.

Дурному і п’яному море по коліна.

 

V I. Вправа «Насильство в учнівському середовищі».

Робота в групах

Завдання:

1група .  Причини жорстокої поведінки в учнівському середовищі.                                                                   

2 група. Наслідки насильства жорстокої поведінки.

3 група. Як боротися із проявами насильства в учнівському середовищі.

Пояснення своїх відповідей кожною групою , обговорення і доповнення у великій групі.

Творча робота «Колаж»

(Кожній групі пропонують зробити (з фотографій, картинок із журналів) колаж будь-якого почуття, що стосується протидії  насильству. Якщо діти побачили в цих ілюстраціях інші почуття, запропонуйте їм пояснити свою думку.)

 

Підведення підсумків та визначення переможців

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Батьківський

консиліум-тренінг

«Виховання правової

культури

в сучасній сім’ї.»

j0216724

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Виховання правової культури в сучасній сім’ї.

Мета:   виховання правової культури, визначення статусу сім’ї у виховання дітей,  та налагодити співпрацю школи і сім’ї.

Обладнання: плакат «Дерево»,  «Особистість дитини», відеоролик «Малолітні алкоголіки», малюнки сім’ї.

План роботи

  1. Вправа 1. «Я тобі дарую…»(2хв)
  2. Вправа 2. «Дерево сподівань» (5хв)
  3. Вправа 3.«Моя сім’я»(5хв)
  4. Вправа 4. «Займи свою позицію» (20хв)
  5. Вправа 5.  «Коло дружби» (2хв.)
  6. Вправа 6. « Дерево підсумків» (5хв)

                                                   Хід заняття

Вступне слово.

Психолог. Доброго дня. Вітаю вас з сьогоднішнім святом Стрітення Господнім. Бажаю вам хорошого настрою та продуктивної роботи.

   На нашій зустрічі сьогоднішній присутні батьки, вчителі та учні різних вікових груп, соціальний педагог, заступники з навчальної і виховної роботи та наші гості.

  Вправа 1. «Я  тобі дарую…»

 Ми зараз  привітаємося і своє вітання почнемо із таких слів: «Я тобі дарую…».  Дарувати можна все,  що вам хочеться.

 

Вправа2.  «Дерево сподівань» (5хв)

Мета: дізнатися про сподівання учасни­ків від семінару.

Учасники на аркушах записують свої очі­кування від заняття.

     Однією із сторін всебічно розвиненої особистості є наявність у неї високої культури поведінки.  Ці якості формуються під впливом спеціальних виховних заходів, у спілкуванні з іншими людьми, у процесі її участі в різних видах діяльності. Прилучення неповнолітніх до правової культури збагачує їх духовне життя.

 Що впливає на формування всебічно розвиненої особистості

(Вивішую плакат «Особистість» і присутні вказують, що впливає).

    У правовому вихованні підлітків повинні брати участь сім’я, громадськість, школа, та правоохоронні органи.

  Що стосується залучення до правового виховання сім’ї, то слід сказати, що діти значну частину свого проводить у сім’ї. Вони спостерігають життя і діяльність батьків, взаємини з ними, засвоюючи ті морально-правові принципи якими керуються батьки у своїй поведінці.

 Я надаю слово моїй колезі Безбородько О. В.

Вправа 3.«Моя сім’я»(5хв)

      Мета : визначити хто в сім’ї  більше займається вихованням дитини.

   Малюнок сім’ї    - це фотографія сім’ї  без фото шопу. Перед вами знаходиться малюнки сім’ї, ми всі можемо побачити реальну картину, як дитина оцінює    свою сім’ю. Таку методику ми провели в одному із початкових класів. Детальніше розкаже  вчителька цього класу.  

Інформаційне повідомлення

Загальновідомо, що виховання дітей у сім'ї органічно поєднується з виховною роботою школи, дошкільних і позашкіль­них закладів. І педагогічна співпраця школи і сім'ї підпорядковується вихованню в дітях споконвічних духовних цінностей: совісті, досконалості, правди, добра, віри, надії, лю­бові, краси, чесності, щирості, мудрості... Бо такий скарб хочемо передати дітям ми, батьки і вчителі. Поряд з виконанням основ­ного завдання — допомогти дитині здобути знання — виховуємо душу. Адже душа — це сховище таємниць, почуттів, спогадів, мрій.

Взаємини сім'ї і школи регламентуються державними документами. Стаття 50 Закону України «Про освіту» називає батьків рівно­правними учасниками навчально-виховного процесу. Без допомоги батьків нам педагогічним працівникам важко досягти значних успіхів. Од­нак батьки часом недостатньо підготовані до такої співпраці. Ось чому одним із провід­них напрямків роботи  з батьками є співпраця, яка базується на вікових особ­ливостях особистості дитини з урахуванням її індивідуальності.

Вправа4. «Займи свою позицію» (15хв)

Мета. Вияснити хто  несе відповідальність за те,  що діти в досить ранньому віці починають вживати алкогольні напої

      Сьгодні ми розглянемо лише один аспект правової культура

  На сьогоднішній день всіх тривожить проблема дітей, які вживають алкогольні напої. Згідно анкетування, яке проводиться щорічно в нашій школі,  можемо сказати:що число дітей,  які вживають алкогольні напої з кожним роком росте. Найчастіше діти вживають слабоалкогольні напої.

 

Перегляд відео фільму «Малолітні алкоголіки».

   Під час перегляду відео фрагменту задумайтесь над таким питанням:

  • Хто в першу чергу несе відповідальність за те,    що діти в досить ранньому віці починають вживати алкогольні напої?

  Присутні діляться на 4 групи «Учні», «Батьки» , «Вчителі»,  «Експерти» ».

Розробка пропозицій до консолідації зусиль школи та сім'ї

Кожна група виділяє по три основні про­позиції — очікування, власні дії та взаємодія у консолідації зусиль сім'ї та школи у фор­муванні  здорової  дитини. Один представник від групи робить презентації і відстоює свою точку зору.   Експерти оцінюють і доходять висновку, що тільки у взаємодії  у роботі всіх учасників  виховної процесу дасть помітний  результат.

 

Робота з плакатом «Особистість»

Вправа 5.  «Коло дружби» (рефлексія  2 хв.)

Всі встанемо і візьмемося за руки і тепло наших рук передамо по колі. Подивимося один одному в очі і посміхнемося.

Вправа 6. « Дерево підсумків» (5хв)

Учасники на аркушах записують свої вра­ження та очікування. Чи вони справдилися.


 


 

Батьківський

консиліум-тренінг

«Виховання правової

культури

в сучасній сім’ї.»

j0216724

 

docx
Додав(-ла)
Бешлей Ірина
Пов’язані теми
Психологія, Позакласні заходи
Інкл
Додано
15 жовтня
Переглядів
73
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку