21 травня о 18:00Вебінар: Дисграфія. Як працювати вчителю?

Тренінг "Мистецтво самореалізації"

Про матеріал
Тренінг для вчителів Мистецтво самореалізації (Скарби глибин людського серця) Мета тренінгу: - формувати навички конструктивного співробітництва, толерантного поводження та позитивного ставлення до себе і до життя; - вдосконалювати навички самомотивації, самоорганізації та самоконтролю на основі внутрішнього потенціалу вчителів; - сприяти розвитку критичного і креативного мислення вчителів; - вдосконалювати педагогічну майстерність вчителів з використання різних форм та методів з розвитку здоров’язбережувальних компетенцій учнів; - налаштувати на відкриття для себе психологічної реальності й усвідомлення своєї особистої позиції стосовно навколишнього світу й оточуючих людей.
Перегляд файлу

Тренінг для вчителів

Мистецтво самореалізації (Скарби глибин людського серця)

Мета тренінгу:

- формувати  навички конструктивного співробітництва, толерантного поводження та позитивного ставлення до себе і до життя;

- вдосконалювати  навички  самомотивації, самоорганізації та самоконтролю на основі внутрішнього потенціалу вчителів;

- сприяти розвитку критичного і креативного мислення вчителів;

- вдосконалювати педагогічну майстерність вчителів з використання різних форм та методів з розвитку здоров’язбережувальних компетенцій  учнів;

- налаштувати на відкриття для себе психологічної реальності й усвідомлення своєї особистої позиції стосовно навколишнього світу й оточуючих людей.

Хід заняття

Вступне слово тренера

Самореалізація особистості – це те, без чого не можна обійтися, коли мова йде про формування глибокого та цілісного погляду на світ та події, що відбуваються. Якщо ми не будемо застосовувати наявний у нас потенціал величезних можливостей, то він пропаде дарма. Більшість звикає жити просто за інерцією і не прагне ні до чого значного. Щоб прийти до чогось значного, необхідно розуміти, куди слід рухатися. Напрямок кожен задає собі самостійно. Якщо людина не знає, куди і на що спрямовувати свої зусилля, то ніколи не зможе відчути себе дійсно щасливою.

В кожному з нас приховані великі перспективи. Більшість людей навіть не підозрюють про це, продовжуючи жити буденним непомітним життям, вони не мають можливості отримати дорогоцінний досвід знайомства з власним внутрішнім світом. Самореалізація являє собою найважливішу потребу особистості. Тільки людина, яка повністю розкрила свою внутрішню природу, може стати керманичем свого життя і справжнім переможцем.

Вправа для активізації учасників «Трохи про мене…»

У кого є син – підніміть руку.

У кого є донька – закрийте рукою очі.

У кого є різностатеві діти – робить це обома руками.

Хто народився взимку, нехай візьме за руку сусіда праворуч.

Хто народився навесні, нехай візьме за руку сусіда ліворуч.

Хто народився влітку, нехай покладе руку на плече сусіда праворуч.

Хто народився восени, нехай покладе руку на плече сусіда ліворуч.

У кого є захоплення – встаньте.

У кого є домашні улюбленці – встаньте на ліву ногу.

Хто любить майструвати – встаньте на праву ногу.

Хто любить вирощувати і догляд за рослинами – підніміть обидві руки.

Хто встав не з тої ноги, нехай загляне собі під стілець.

Хто зранку поснідав, нехай погладить себе животі.

У кого болить голова – погладьте себе по голові.

У кого гарний настрій – посміхніться.

Хто вважає, що все буде добре, нехай плескає в долоні.

 

 

Притча «Чашка й кава»

Група випускників, успішних, з чудовими кар’єрами, прийшли в гості до свого старого професора. Звичайно ж, незабаром розмова зайшла про роботу – випускники скаржилися на численні труднощі і життєві проблеми. Запропонувавши своїм гостям каву, професор пішов на кухню і повернувся з кавником і підносом, заставленим різними чашками – порцеляновими, скляними, пластиковими, кришталевими і простими, і дорогими, і вишуканими.

Коли випускники розібрали чашки, професор сказав:

– Якщо ви помітили, всі дорогі чашки розібрані. Ніхто не брав прості і дешеві. Бажання мати для себе тільки краще і є джерело ваших проблем. Зрозумійте, що чашка сама по собі не робить каву кращою. Іноді вона просто дорожча, а іноді навіть приховує те, що ми п’ємо. Те, що ви дійсно хотіли, було – кава, а не чашка. Але ви свідомо вибрали кращі чашки. А потім роздивлялися, кому яке горня дісталося. А тепер подумайте: життя – це кава, а робота, гроші, положення, суспільство – це чашки. Це всього лише інструменти для зберігання життя. Те, яку чашку ми маємо, не визначає і не змінює якості нашого життя. Іноді, концентруючись тільки на чашці, ми забуваємо насолодитися смаком самої кави.

Насолоджуйтесь своєю “кавою”!

Вправа «Пазли»

Завдання для трьох груп:

- із літер скласти термін «тренінг» (можна ускладнити завдання двома наборами слів);

- із слів сформулювати визначення даного терміну: «це сукупність групових методів формування вмінь і навичок самопізнання, спілкування і взаємодії людей у групі.»

- підібрати до певного терміну відповідне визначення:

Гра – форма діяльності в умовних ситуаціях, спрямованих на відтворення і засвоєння суспільного досвіду, зафіксованого в соціально закріплених способах виконання предметних дій.

Кокологія – це низка психологічних ігор, призначених для того, щоб розкрити емоційні й поведінкові особливості учасника гри.

Самореалізація – здатність людини всебічно розвивати особистісний потенціал: самовизначатися, жити активно і натхненно, вдосконалюватись, рухатись вперед, ставити перед собою амбітні цілі й досягати їх, долаючи перепони, знаходячи оптимальні рішення для себе й оточення.

Здоров’язберігаюча компетентність – інтегральна якість фахівця, яка забезпечує успішне збереження та зміцнення фізичного, соціального, психічного та духовного здоров’я свого та здоров’я оточення.

Вправа «Відгадай правила»

Тренер демонструє малюнки, які відповідають змісту правил групи, а учасники відгадують, яке правило «зашифроване» на малюнку.

Вправа «Хмара»

Потрібно у хмарі слів знайти правила тренінгу.     

Правила тренінгу

- Дотримуватися регламенту;

- Ставитися з повагою до всіх;

- Поважати почуття інших;

- Говорити має хтось один;

- Говорити слід по суті;

- Доброзичливість;

- Тактовність;

- Толерантність;

- Терпимість;

- Конструктивність;

- Активність;

- Говорити від свого імені;

- Правило піднятої руки;

- Щирість і відвертість;

- Відповідальність;

- Конфіденційність;

- Повага до іншого;

- Тут – і зараз;

- Поважай думку іншого.

- Прислухайся до свого серця

Вправа - знайомство «Фракції»

Фільм-антиутопія знятий за мотивах роману «Дивергент» Вероникі Рот, що став світовим бестселером. Картина режисера Ніка Бергера розповідає про життя в місті Чикаго в недалекому майбутньому. Суспільство змінилося, стався поділ людей на п'ять фракцій: Безстрашність, Щирість, Дружелюбність, Ерудиція і Зречення. Всі підлітки, що досягли 16 років, зобов'язані вибрати одну з п'яти фракцій і приєднатися до неї на все життя або потрапити до фракції вигнанців Ізгої.

Завдання: завдяки яким якостям ви могли б потрапи до тієї чи іншої фракції?

Вірш Григорія Савчука

Цей світ чекав, мабуть, таки не нас,

Не нам він готував свої щедроти,

Тому й живем в такий непевний час,

В тісних обіймах скрути та скорботи.

 

Ніщо для нього наші каяття,

Чи метушня, чи вимахи руками…

Тепер ми – жебраки свого життя,

Яких стає все більше із роками.

 

Наосліп ходим, ніби в дурмані,

В торбах несем лиш прикру ностальгію,

А душі плачуть: люди ви, чи – ні?

Вкажіть же шлях, подайте хоч надію.

Вправа «На прийомі у психолога»

Трапляються життєві ситуації, коли нам важко розібратися з проблемою, що виникла, навіть поради друзів не спрацьовують. Тоді ми звертаємося по допомогу до спеціаліста. На прийомі у психолога нам пропонують зручно розміститися на дивані і подумки повернутися у дитинство. Адже сьогоднішні наші невдачі чи успіхи сягають корінням у далеке дитинство.

Пригадайте і поділіться з нами історією, яка відбулася з Вами у дитячому віці, але залишила відбиток на все Ваше життя.

Вірш психолога Р.Волдо Емерсона

Якщо ви боїтеся, що можуть вас побити,

Тоді вважайте, що вас уже побили.

Гадаєте, чогось не можете зробити,

То ви цього, вважайте й не зробили.

Ви боїтесь програти -  так і буде

І вас лишатимуть позаду люди.

Бо “лузер “ ви в свідомості спочатку.

А дійсність – це лиш волі відпечаток.

Думки повинні високо злітати

Вони ж, реально, можуть вас підняти.

І щоб в житті частіш перемагати

Упевненість в собі потрібно мати.

І хто завжди вважає, що він зможе,

Той вірогідніше за все і переможе!

Простий психологічний тест «Синій птах»

 Одного разу синій птах зненацька влітає у вікно вашої кімнати й потрапляє у пастку. Щось у цьому заблукалому птасі приваблює вас, і ви вирішуєте залишити його в себе. Але, на ваш подив, наступного дня птах змінює колір із синього на жовтий! Цей дуже незвичний птах змінює кольори щоночі - на ранок третього дня він яскраво-червоний, а на четвертий день стає зовсім чорним. Якого кольору птах, коли ви прокидаєтеся на п'ятий день?

- Птах не міняє кольори, він залишається чорним?
- Птах повертається до свого початкового синього кольору?
- Птах стає білим?
- Птах стає золотим?

Птах, що влетів до кімнати, здається символом удачі, змушує непокоїтися про те, що щастя буде нетривалим. Реакція людини демонструє те, як вона реагує на труднощі й невизначеність у реальному житті.

Ті, хто говорив, що птах залишився чорним, сприймають життя песимістично і схильні вважати, що, якщо ситуація одного разу погіршилася, то вона вже ніколи знову не нормалізується. 

Ті, хто сказали, що птах знову став синім, практичні оптимісти, які вірять у те, що життя - це суміш хорошого і поганого, і що не слід боротися з цією реальністю. Такі люди сприймають неприємності спокійно й дозволяють життю тривати без зайвого занепокоєння і стресу. Такий погляд дозволяє благополучно переносити хвилі нещасть і не давати їм віднести себе. 

Ті, хто відповіли, що птах став білим, під тиском поводяться спокійно і рішуче. Вони не витрачають час на хвилювання й нерішучість, навіть коли ситуація розвивається не на їх користь.

Тих, хто сказав, що птах став золотим, можна описати словом "безстрашні". Однак потрібно пам'ятати, що межа між безстрашністю й безрозсудністю дуже тонка.

Притча «Тачка»

Троє чоловіків, напружуючись щосили, везуть важкі тачки з камінням. Перехожий ставить кожному з них те саме запитання:

  • Що ти робиш?

Перший відповів:

  • Везу цю кляту тачку.

Другий відповів:

  • Заробляю собі на хліб.

Третій же мовив:

  • Будую місто.

Завдання: визначити мотиви, що спонукають трудитися кожного з вас.

Експрес - тест: до якої роботи Ви схильні?

Видатні психологи на замовлення британської корпорації Magic Circle розробили цікавий метод визначення головних професійних якостей працівників.Треба просто поглянути на картинку і вибрати дерево, яке Вам подобається. Кожне із стилізованих зображень дерев відповідає певному характеру.
тест дерево 

Дерево № 1
Ви прагнете бути кращим у всьому. Досягненню мети Ви готові віддавати увесь свій час. Причому працювати навіть не заради економічної вигоди, а заради ідеї. Ви вимогливі як до себе, так і до оточення. При цьому Ви зовсім не егоїст і зі задоволенням ділитися з колегами своїми професійними секретами.  

Дерево № 2
На першому місці для Вас фінансове благополуччя. Заради більшої зарплати Ви готові навіть поступитися комфортними умовами  роботи. Колеги сприймають Вас як жорстку, але справедливу людину. Підлеглим подобається працювати під вашим керівництвом, оскільки Ви ставите чіткі цілі і не даєте ображати «своїх» людей.

Дерево № 3
Ваша незамінна якість - це комунікабельність. Ви відмінно знаходите спільну мову як з клієнтами, так і з колегами. Вам приємно працювати у великому колективі, де Ви по праву вважають душею компанії.

Дерево № 4
В першу чергу Ви творча людина. Ви є справжнім генератором ідей, за що Вас цінують ваші колеги. Ви постійно прагнете до вдосконалення, переймаючи досвід інших людей і приділяючи багато часу самонавчанню.                           

Дерево № 5
Головна ваша якість, яка завжди допомагає Вам навіть в найважчій роботі це стресостійкість. Вас практично не можливо вивести з рівноваги. Навіть якщо на роботі багато недопрацювань, Ви залишаєтеся спокійні і розсудливо вирішуєте проблеми. Ніщо у світі не може змусити Вас змінити ваш шлях до мети.

Дерево № 6
Колеги характеризують Вас як відповідальну людину. З Вами приємно працювати в одній команді, адже Ви ніколи не підведете колектив. Ви завжди готові допомогти колезі.

Дерево № 7
Ви маєте неймовірну харизму, яка разом з незвичайним ентузіазмом допомагає Вам відстоювати свої інтереси. Колеги знають Вас як пробивну людину і за це особливо цінують.

Дерево № 8
Ви людина інтелектуальної праці. Немає такої загадки, на яку Ви б не знайшли відповіді. Колеги завжди раді прийти до тебе за порадою. Правда, Ви не любите працювати фізично, вважаючи, що краще досягати результату розумом, а не силою.

Дерево № 9
Ви надзвичайно допитливі і не боїтеся прийняти виклик. Завдяки цим якостям ви можете замінити майже будь-кого зі своїх колег, навіть якщо їх робота має іншу специфіку. Саме вашу універсальність найбільше цінують в колективі.

Вправа - тест «Монолог»

Задумайте неістоту – предмет або явище, одухотворіть його і напишіть від його імені монолог про те, що відчуває, думає, мріє…

Суть полягає в тому, що тіло неживої природи, обране вами, Ви наділили якостями, які притаманні Вам. А думки викладені у монолозі, відображають вашу сутність: головне, основне, визначальне, таке що зумовлене глибинними, необхідними, внутрішніми зв'язками й тенденціями розвитку.

Повідомлення «Кокологія»

Кокологія (від японського kokoro «душа», «почуття», «внутрішній світ») – популярна психологічна гра, що прийшла до нас із Японії. Творці кумедної психологічної гри – кокології – стверджують, що їхній винахід також здатний допомогти нам проникнути в таємниці власної підсвідомості і дізнатися про себе багато нового і несподіваного. 

В її арсеналі – ряд ситуативних тестів, що пропонують людині підключити уяву і відповісти на певні питання, домалювати картинку, вибрати з пропонованих варіантів той, який більше до душі, уявити і описати ту чи іншу ситуацію.

У підсумку, давши відповідь на безневинне питання, що, здавалося б, не має до нас ніякого відношення, і отримавши інтерпретацію відповіді, ми часто дізнаємося про себе чимало цікавого.

Наприклад, уявляємо собі пташку певного кольору і дізнаємося, як скоро в нашому житті відбудуться довгоочікувані зміни. Описуємо культпохід до музею і з’ясовуємо, яке враження справляємо на людей при першій зустрічі.

Нехай дані тести не можна назвати ні занадто серйозними, ні науково обгрунтованими, зате зі завданням підняти настрій, створити в компанії теплу і душевну атмосферу, налагодити комунікацію між людьми, здивувати, розсмішити – вони цілком впораються. А деякі з гравців у цю психологічну гру стверджують навіть, що кокологія допомогла їм поглянути на себе свіжим поглядом, переосмислити стосунки з оточуючими, розібратися в причинах власних проблем.

Правила:

1. За можливості, не грайте на самоті;

2. Будьте спонтанні;

3. Пам’ятайте: правильних або неправильних відповідей в даному випадку не існує;

4. Не намагайтеся за будьяку ціну передбачити інтерпретацію відповідей, не забігайте наперед;

5. Будьте чесними і щирими, даючи відповіді на запитання;

6. І, нарешті, остання порада: дивіться на світ ширше, не варто сприймати все надто буквально і надто серйозно.

Тибетський тест  «Життєві пріоритети»

Вимкніть на час свою логіку, розслабтеся і дайте відповідь всього на одне питання. Постарайтеся не давати собі часу на роздуми і відповідати перше, що спадає на думку. Якщо необхідно, візьміть ручку і папір, для того щоб записати вашу відповідь. В кінці тесту ви дізнаєтеся те, що важливе у вашому житті. Уявіть, що перед вами 5 цих тварин. Розмістіть їх в будь-якому порядку, який вам подобається: Корова, Тигр, Вівця, Кінь, Порося.

У відповіді визначаються ваші життєві пріоритети:

Корова означає кар'єру.

Тигр - це почуття власної гідності.

Овечка - це любов.

Кінь означає сім'ю.

Порося символізує гроші.

Тест «Наші улюблені казкові герої»

Приготуйте ручку і аркуш паперу. А тепер дайте відповідь на питання:

– Які персонажі казок вам найбільше подобаються? Подумайте про це і напишіть трьох з них у порядку переваги. При цьому не забудьте якомога докладніше описати ті якості, які вам особливо симпатичні в кожному з героїв.

Суть тесту:

Три названі вами персонажі відображають три сторони вашої особистості.

1) Істота, яку ви назвали першою – це той ідеал, до якого ви прагнете. Якості, якими ви наділили персонажа, що посів перше місце, говорять про те, чого ви хочете досягти.

2) Другий казковий герой символізує вашу сутність. Ті її характеристики, які ви перерахували, відбивають і ваші власні риси характеру.

3) Даючи характеристику третього персонажу, ви, напевне, і не припускали, що описуєте себе з точки зору людей, які оточують вас. А це саме так.

Інсценізація – експромт української народної казки на сучасний лад «Ріпка»

Дійові особи та їх опис:

Ріпка – за кожного її згадування підносить руки над головою кільцем і говорить: «Оба - на».

Дід Кирило – потираючи руки, говорить: «Так - так, пощастило!»

Бабця Марфа – хитає головою й говорить: «Де мої 17 років?».

Онучка – руки в боки й говорить: «Я готова».

Пес Жук – вискакую наперед зі словами: «Гав - гав. Я не проти».

Кішка Мінка – потягуючись: «Без проблем».

Мишка - норушка – б'є себе в груди: «Я – Бетмен!».

 

Казка починається!

 

Тихо. Серпень. Сонце лише

Ранок лiтнiй розбудило.

На город швиденько вийшов

Супер-фермер – дiд Кирило.

 

Озирнувся, знову ходить.

– От земли так пайова!

Добpe й щедро рідна родить:

Piпка он стоїть яка!

 

Смикнув раз за пaгін, вдруге,

Сили всі зібрав, потяг,

Та зеленую красуню

зрушити не змiг нiяк.

 

Рiпка мiцно в землю сiлa,

Лист зелений розпустила,

Нiби пава на лугу,

Й не зiрвати одному.

 

Кличе бабу він з гoроду:

Марфа, чуєш? Не лежи!

Хочу вирвать рiпку сходу,

То ж скорiше поможи!

 

– Ой, старий, ще дуже рано,

Не кричи менi дарма,

Я готую всім сніданок,

То ж часу зовсiм нема.

 

Знову дiд до баби кличе:

Бабо, кинь свої дiла!

Подивисъ у поле лише:

Рiпка виросла яка!

 

Осъ прибiгла баба швидко,

Стали разом, узяли,

Дід - за рiпку, баба - cлiдом,

Так разом і потягли.

 

Сонце десь у високості,

Пiт вже ллється зi старих,

Тiлъки рiпка, нiби в гoстях,

У землi собi сидитъ.

 

Кличе баба вже й онуку:

– Чуєш, люба, поспiши,

Рiпку - велетня з городу

Вирватъ швидко поможи!

 

Вийшла дiвчина й питає:

– Як же рiпку потягну?

Мaнiкюр тодi зламаю,

Зачiску собi зiмну!

 

Вся ця справа - не для мены,

Дiвкa я таки мicькa,

На гoродi, може, в мене

Заболитъ ще гoлова.

 

– Треба справу цю завершить, –

Вiдказала баба iй,

– А як пенсiю одержу

Стану спонсором твоїм.

 

Знову стали. Дід за рiпкy,

Баба й внучка теж взяли,

Пiднатужилися швидко

Й разом троє потягли,

 

Полудень на землю хилитъ,

Добре натрудилися,

Але рiпка все сидить,

Хоч би похилилася.

 

Сидять троє вci у полi

І вiдпочивають,

Коли внучка до собачки

Голосно гyкaє:

 

Жуче, любий, бачиш:

В гopi дiд i баба, послiши,

Пригoщу тебе я добре,

Рiпку вирвать поможи.

 

Знову стали на городі

Й разом дружно потягли,

Piпку дiд - за коси довгі,

Баба дiдa - за боки.

Пес не гає часу, гoдi,

Взяв онучку за подiл.

 

Кличе Жук кицуню Miнy:

 – Слухай, Miно, не лежи!

І старим в гарячу днину

Рiпку вирвать поможи.

 

Каже киця неохоче:

– Я до рiпки не пiдy,

Хай же той, хто  хоче,

Той i тягне на біду.

 

 – Змилуйся кицюню Мiнo,

Ти на помiч йди до нас,

Принесу тобi «Мiвiнy»

І смачнесенъкий «Bicкас».

 

Дiд i баба напряглися,

І онучка потягла,

Жук старається, не писне,

Й киця хвостик узяла ...

 

Не подyжaли та й гoдi!

Як же бути? Що робить?

Piпка, наче на престолi

У землi собi сидить

 

Вже мозолi кожний має

Та i вечiр настигає.

Ciли трiшки вiдпочить

І подумать: Що робить?

 

Кличе киця мишку з нiрки:

– Ти, Норушко, не лежи,

Чуєш, плачутъ cтapi гірко?

Piпкy вирвать поможи

 

– Краще в нірцi перебyти, –

Каже мишка, –

Бо дивись, ненароком

Хтось наступить,

Oтoдi вже покрутись.

 

 – Не тікай, мишyню, в нiрку

Треба дiдy догодить.

А як вирвемо ми ріпку

Дiд ycix нас пригостить.

 

От сiм'я велика дружно

За роботу узялась,

Стало зовсiм їм сутужно ...

Тут вже рiпка й подалась.

 

Бо не витримать кpacyнi

Того натиску нiяк,

Це не просто сам дiдyля,

А сiмейний вже підряд.

 

Впала ріпка на дідуся

А дiдyсь - на бабусю,

А бабуся - на онуку,

А онука, будь така,

Впала просто на Жука.

 

Жук, хоч як не намагався,

На бiдy i він попався:

Кицi Мiнi впав на лапку,

Киця б - на мишку,

Та мишка - у шпарку.

 

І вiдpазу всі зраділи

Piпку вирвати зyмiли.

Стали дружно поживать,

Землю добре оброблять,

Щоб наступноro вже року

Урожай зiбрать нівpoкy.

 

 Ось і казочці кінець, а хто слухав – молодець.

Тести

О.В. Суворов називав її «матір'ю перемоги» (Дисципліну, наполегливість, інтуїцію).

Відомий академік, дослідник Арктики, у 14-річному віці склав план-програму свого життя. (Отто Шмідт, Фернан Магеллан, Руаль Амундсен).

Найщасливіші люди, за дослідженнями Організації економічного співробітництва та розвитку, живуть в (Австралії, Канаді, Норвегії).

Вірю не вірю

Чи правда, що гра на дозвіллі убезпечить дитину від стресу, тривоги та депресії? (Так)

Чи правда, що ознаками магнієвого дефіциту в організмі є швидка втомлюваність, депресія, забудькуватість, порушення сну, запаморочення? (Так)

Чи правда, що недостатня кількість сонця викликає депресію, а споживання бананів та шоколаду піднімають настрій? (Так)

Супер інтуїція

Яка сіра привітна особа здійснює підступний план убивства двох осіб, і лише завдяки своєчасному втручанню громадськості все закінчується добре? (Вовк із казки «Червона шапочка»)

Яка головна героїня постійно й нахабно обмовляла тих, хто їй робив добро. А щоб уникнути законного покарання незаконно оволоділа чужим помешканням . (Коза-дереза із казки «Коза-дереза»)

Який герой казки постійно виконує забаганки амбітної супутниці, проте прагнення задовольнити власні потреби призводить до різкого зниження прожиткового рівня. (Дід із казки «Золота рибка»)

Вправа «Аналіз ситуацій»

Необхідно встановити відповідність між завданнями розділу 3 «Психологічна і духовна складові здоров'я» підручника «Основи здоров'я» для 9 класу І.Д. Беха та ключовими компетентностями.

1. Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами

Учитель пропонує 9-тикласникам прочитати східну притчу «Божественний дух» і обговорити, які скарби заховано в глибинах людських сердець.

2. Спілкування іноземними мовами

Під час вивчення розділу 3 «Психологічна і духовна складові здоров'я» учні засвоїли психологічний прийом рефреймінг, що в перекладі з англійської означає «зміна рамки».

3. Математична компетентність

За допомогою анкет, розроблених Д. Франкеном, 9-тикласники оцінили риси свого характеру, пов'язані із загальнолюдськими цінностями та проаналізували вигоди від удосконалення характеру.

4. Основні компетентності у природничих науках і технологіях

На малюнку 32 учням необхідно розглянути процес сприйняття та засвоєння інформації, щоб усвідомити актуальність застосування методик ефективного навчання.

5. Інформаційно-цифрова компетентність

Майбутні випускники провели дослідження, в ході якого за допомогою Інтернету та ЗМІ проаналізували оголошення у пресі, інформацію з інтернет - сайтів, присвячених працевлаштуванню, та пройшли он-лайн тестування з вибору майбутньої професії.

6. Уміння вчитися впродовж життя

Прочитавши поради щодо підготовки до іспитів, дев'ятикласники вирішили скласти власні плани підготовки, для успішного проходження ДПА.

7. Ініціативність і підприємливість

Щоб визначитися з майбутньою професією, педагог порекомендував учням зібрати інформацію про дану професію: запитати про неї у дорослих, влаштувати екскурсію на підприємство чи коротке стажування, здійснити екскурсію до центру зайнятості, щоб ознайомитися з нинішньою ситуацією на ринку праці та дізнатися прогнози на майбутнє.

8. Соціальна та громадянська компетентності

Учитель запропонував 9-тикласникам назвати критерії, за якими вони б обирали фахівців на роботу. В ході дискусії з'ясувалося, що на сучасному ринку праці емоційна компетентність цінується більше, ніж інтелектуальна.

9. Обізнаність та самовираження у сфері культури

Учні встановили особисту шкалу цінностей, після чого учитель подав думку, звірити їх з універсальними цінностями, які були визначені в ході 10-тирічного дослідження ученого зі США, Даррела Франка.

10. Екологічна грамотність і здорове життя

Учитель пропонує учням об'єднатися у 5 груп і навести приклади відповідальної поведінки для різних аспектів благополуччя: фізичного , соціального, інтелектуального, емоційного, духовного.

Релаксація «Кошик для сміття»

 Учасники записують на аркуші паперу те, що їх дратує і заважає бути щасливим, потім по черзі промовляють фразу «Я викидаю в кошик для сміття … тому, що це негативно впливає на мене», зминають аркуш і викидають його в кошик.

Вправа «Антикварна лавка»

Учасники грають ролі покупців у антикварному магазині, в якому можна купити те, чого їм не вистачає для щастя. При цьому, їм необхідно назвати ціну, але не в грошовому еквіваленті.

Вправа «Дошка оголошень»

Учасники дають оголошення про те, чим вони радо поділяться з усіма охочими, щоб світ став кращим, а нещасних людей стало менше.

Рефлексія. Вправа «Будинок»

Жив один чоловік, який із дитинства мріяв мати великий будинок, дружну родину та мешкати на березі моря. Йому довелося важко працювати у своєму житті, щоб нарешті придбати ділянку на березі моря. Він побудував великий будинок, посадив сад і багато квітів, від сусідів поставив паркан, але у своєму будинку він вирішив зробити лише одне вікно. Вікно мало виходити на море, а вид із нього мав милувати око господаря, виросли діти, з'явилися онуки, яким мало було одного вікна, вони додавали ще віконець.

 Якщо на сьогоднішньому тренінгу ви щось для себе відкрили, дізналися про щось нове, то додайте віконце будинку. Якщо ви не розібралися в якихось ситуаціях, то додайте дерев біля будинку, а якщо вважаєте, що проблеми, які сьогодні розглядалися, вас не стосуються, то додайте парканчику навколо будинку.

Історія «Морська зірка»

Якось одна людина йшла вздовж морського узбережжя. Вона помітила, що за ніч на берег викинуто величезну кількість морських черепашок і зірок. Удалині вона побачила, як хтось танцює на пляжі. Здивована тим, що хтось радіє життю таким чином, вона підійшла ближче.

 Коли вона наблизилася, стало очевидно, що фігурка не танцює, а дивно повторює якісь дії. Підійшовши до маленької фігури ще ближче, людина побачила, що це дитина. Маленька дівчинка старанно збирала на березі морських зірок і кидала їх у море. Від подиву людина зупинилася на мить, а потім запитала:

– Навіщо ти кидаєш у море морських зірок?

– Якщо я залишу їх на березі, - відповіла дівчинка, - то сонце висушить їх, і вони помруть. Я кидаю їх у море тому, що хочу, щоб вони жили.

 Людина замислилася на мить, вражена словами дівчинки, але, згадавши, скільки миль узбережжя вона пройшла, сказала:

  Так їх, цих зірок, тут на березі мільярди, що ти можеш змінити?

Дівчинка на хвилину замислилась над словами, а потім нахилилася, підняла ще одну морську зірку і кинула її в бурхливе море, усміхнулася і відповіла:

  Можливо, ви і маєте рацію, - сказала вона, - але саме для цієї зірочки я змінила життя».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Візьми з собою

 

Перечислюючи те, що нам потрібно для щастя, ми не рідко забуваємо додати себе.

Подумай, як важко змінити самого себе, і ти зрозумієш, наскільки малі твої можливості змінити інших.

Ми витрачаємо так багато енергії, турбуючись про чужі справи, що в результаті нам її не вистачає, щоб потурбуватися про свої власні.

Лише дуже незначна частина людей живе сьогоднішнім днем, більшість готується жити пізніше.

Якщо ви не бажаєте просто прийняти те, що вам готує майбутнє, створіть його самі.

Коли ви бачите, що ваше життя руйнується, подумайте, що ви побудуєте на місці, яке звільнилося.

Поки ви будете продовжувати робити те, що ви робите, ви будете продовжувати отримувати те, що ви отримуєте.

У всіх нас є свої сильні сторони. Те, що спрацювало у когось іншого, може не спрацювати у нас, і навпаки.

Три речі, в яких найскладніше зізнатися: вибач, я тебе люблю, допоможи мені.

Досягнення в нашому житті відбуваються лише завдяки нашій праці, при цьому людина не повинна забувати про чесність при реалізації своїх цілей.

Список використаних джерел:

Література:

- Баранова Н.П. Тренінги для вчителів з педагогічної майстерності./ Баранова Н.П. – Х.: Вид. група «Основа», 2012. – 159 с. іл.

- Краса і здоров'я. вплив модних тенденцій на здоров'я./ І.О. Якимюк.// Основи здоров'я. Січень 2017.

- Літковська О.В. 100 притч для тих, хто вчить , і тих, хто вчиться./ Літковська О.В. К.: Шк. Світ, 2012. – 224 с.

- Родинні посиденьки./ Н.М. Довбій.// Основи здоров'я. Березень 2017

Твоє майбутнє – у твоїх руках./ Н.М. Озюменко.// Основи здоров'я. Травень 2017.

- Савчук Г.С. Дзвоникова криниця. Поезії./ Г.С. Савчук. Умань. Видавничо-поліграфічний центр «Візаві», 2013. – 144 с.

- Туріщева Л.В. Психологічні тренінги для школярів. Туріщева Л.В. – Х.: Вид. група «Основа», 2010. – 124, іл.

- Чому дітям потрібен вільний час?/ Н.В. Третякова.// Основи здоров'я. Листопад 2017.

- Що я знаю про здоровий спосіб життя? Вікторина./ Т.М. Пилипченко.// Основи здоров'я. Грудень 2017.

Інтернет-ресурси:

- http://www.greatpicture.ru/ekspress-test-k-kakoy-rabote-vyi-predraspolozhenyi/

- https://bdzhola.com/news/test-jakij-rozpovist-vam-scho-dlja-vas-najgolovnishe-u-zhitti-lishe-3-pitannja

- http://tabletki.pp.ua/psihologiya/4092-samorealzacya-osobistost-ce-scho-take-yak-povyazan-samoviznachennya-samorealzacya-osobistost.html

- http://social-science.com.ua/article/1224

- https://www.metod-kopilka.ru/kazka_na_suchasniy_lad.rpka-5662.htm

- https://www.google.ru/url?

-https://www.facebook.com/psyholognataliazatyshna/posts/308421689494039:0

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Майстер-класи
Додано
27 лютого
Переглядів
186
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку