Тренінг "Моє життя залежить від мене"

Про матеріал
Мета тренінгу: виховувати у дітей нормальну самооцінку; дати поштовх до самовдосконалення, позитивного відношення до себе; виховувати культуру спілкування.
Перегляд файлу

 «Моє майбутнє залежить від мене»

Мета: виховувати у дітей нормальну самооцінку; дати поштовх до самовдосконалення, позитивного відношення до себе; виховувати культуру спілкування.

  • Необхідні матеріали: комп’ютер, мультимедійний проектор або телевізор, м’ячик, картки з незакінченими реченнями, папір, ручки.
  • Структура заняття

з\п

Зміст діяльності

Час, хв.

1.

Привітання, повторення правил роботи.

5 хв.

2.

Вправа «Комплімент»

10 хв.

3.

Вправа «Похвальний лист»

15 хв.

4.

Гра-розминка «Австралійський дощ»

5 хв.

5.

Вправа «Але ж ти молодець»

15 хв.

6.

Вправа на саморегуляцію «Могутнє дерево»

15 хв.

7.

Підведення підсумків. Рефлексія.

5 хв.

Усього

1 год.

  •  
  • Хід заняття

1. Привітання, повторення правил роботи

Мета: налаштування дітей на позитивну атмосферу.

Ведучий: Сьогодні  ми з  вами  зібралися, щоб  краще  пізнати  себе  та  інших  і  налагодити взаємодію  в  нашому  колективі. У  цьому  нам  допоможуть  вправи. Але  перш  ніж перейти до них, потрібно згадати правила роботи, які ми з вами прийняли.

2. Вправа  «Комплімент»

Мета: створення позитивного настрою в групі, розвиток почуття власної значимості, створення атмосфери  доброзичливості та відкритості.

Ведучий: кожен учасник по ланцюгу передає м’ячик та говорить компліменти і побажання своєму сусідові.

Обговорення:

  • Чи приємно вам було отримувати компліменти?
  • А чи хтось відчував незручність, коли йому говорили комплімент?
  • А що важче: отримувати компліменти чи робити?
  • Чи потрібно вчитись робити компліменти?

3. Вправа «Похвальний лист»

Мета: реалізація соціально-комунікативного потенціалу особистості школяра, створення позитивного  мікроклімату в колективі.

Ведучий:  У кожної людини є позитивні риси характеру, але говорити про них і виявити їх набагато складніше, чим критикувати й насміхатись. Сьогодні нам потрібно знайти позитивні риси своїх товаришів та повідомити їм про них.

Діти отримують картки з незакінченими реченнями: «Я ціную в тобі...» і «Мені подобається,  як  ти...»

Учасники пишуть лист сусіду закінчуючи речення, який знаходиться зліва і вручають адресату. Якщо  захочуть, то наприкінці можна прочитати листа вголос. Ведучий стежить за тим, щоб всі учасники отримали «похвальний лист», бере активну участь  у грі, висловлює власну думку і пропонує  зробити це кожному.

Обговорення:

  • Які у вас виникали почуття, коли ви писали листи?
  • А коли отримували?

4. Гра-розминка «Австралійський дощ»

Мета: зняття напруги в групі, створення позитивної атмосфери.

Ведучий: учасники стають у коло. Інструкція: Чи знаєте ви, що  таке австралійський дощ? Ні? Тоді давайте разом послухаємо, який він. Зараз по колу ланцюжком ви будете передавати мої рухи. Як тільки вони повернуться до мене, я передам наступні. Стежте уважно!

- В Австралії піднявся вітер. (Ведучий тре долоні).

- Починає крапати дощ. (Клацання пальцями).

- Дощ посилюється. (Почергово плескання долонями по грудях).

- Починається справжня злива. (Плескання по стегнах).

- А ось град, справжня буря. (Тупіт ногами).

- Але що це? Буря стихає. (Плескання по стегнах).

- Дощ стихає. (Плескання долонями по грудях).

- Рідкі краплі падають на землю. (Клацання пальцями).

- Тихий шелест вітру. (Потирання долонь).

- Сонце! (Руки догори).

5. Вправа «Але ж ти молодець»
Мета: підняти самооцінку підлітка, зняти психоемоційне напруження.
Ведучий пропонує учасникам об’єднатися у групи по двоє, за ознакою «день» і «ніч». Один учасник говорить про свій недолік, а інший відповідає: «Але ж ти молодець, тому що...».
Обговорення:
— Які відчуття викликала вправа?

6. Вправа «Могутнє дерево»

Мета: створення позитивної самооцінки, розвиток згуртованості колективу, ознайомлення з елементами саморегуляції.

Ведучий пропонує всім стати в коло на деякій відстані один від одного. Кожен учасник сильно натискає п’ятками на підлогу, руки стискає в кулачки, міцно стискає зуби.

Ведучий:  Ти – могутнє, міцне дерево, у тебе сильне коріння, і ніякі вітри тобі не страшні. В складних життєвих ситуаціях, коли не знаєш як поводитись, - стань сильним і могутнім «деревом», скажи собі, що ти сильний, у тебе все буде гаразд, і все збудеться. Це поза впевненої людини. Тепер візьміться за руки, піднімають їх вгору, продовжуючи натискувати п’ятками підлогу. «Ми разом – велика сила. Одинокому дереву важко в негоду; набагато легше, якщо це цілий гай. Разом нам не страшні ніякі проблеми.» А зараз розслабтесь, припиніть натискати п’ятками на підлогу, різко струхніть руками, розслабте м’язи обличчя.

7. Підведення підсумків. Рефлексія.
Мета: сприяння згуртованості групи; створення гарного настрою.

Ведучий пропонує учасникам стати у коло, щоб правою рукою утворити зірочку, і намагаються нею передати тепло рук одне одному. Усі дякують і прощаються.

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
21 жовтня
Переглядів
65
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку