«Моє майбутнє залежить від мене»
Мета: виховувати у дітей нормальну самооцінку; дати поштовх до самовдосконалення, позитивного відношення до себе; виховувати культуру спілкування.
№ з\п |
Зміст діяльності |
Час, хв. |
1. |
Привітання, повторення правил роботи. |
5 хв. |
2. |
Вправа «Комплімент» |
10 хв. |
3. |
Вправа «Похвальний лист» |
15 хв. |
4. |
Гра-розминка «Австралійський дощ» |
5 хв. |
5. |
Вправа «Але ж ти молодець» |
15 хв. |
6. |
Вправа на саморегуляцію «Могутнє дерево» |
15 хв. |
7. |
Підведення підсумків. Рефлексія. |
5 хв. |
Усього |
1 год. |
1. Привітання, повторення правил роботи
Мета: налаштування дітей на позитивну атмосферу.
Ведучий: Сьогодні ми з вами зібралися, щоб краще пізнати себе та інших і налагодити взаємодію в нашому колективі. У цьому нам допоможуть вправи. Але перш ніж перейти до них, потрібно згадати правила роботи, які ми з вами прийняли.
2. Вправа «Комплімент»
Мета: створення позитивного настрою в групі, розвиток почуття власної значимості, створення атмосфери доброзичливості та відкритості.
Ведучий: кожен учасник по ланцюгу передає м’ячик та говорить компліменти і побажання своєму сусідові.
Обговорення:
3. Вправа «Похвальний лист»
Мета: реалізація соціально-комунікативного потенціалу особистості школяра, створення позитивного мікроклімату в колективі.
Ведучий: У кожної людини є позитивні риси характеру, але говорити про них і виявити їх набагато складніше, чим критикувати й насміхатись. Сьогодні нам потрібно знайти позитивні риси своїх товаришів та повідомити їм про них.
Діти отримують картки з незакінченими реченнями: «Я ціную в тобі...» і «Мені подобається, як ти...»
Учасники пишуть лист сусіду закінчуючи речення, який знаходиться зліва і вручають адресату. Якщо захочуть, то наприкінці можна прочитати листа вголос. Ведучий стежить за тим, щоб всі учасники отримали «похвальний лист», бере активну участь у грі, висловлює власну думку і пропонує зробити це кожному.
Обговорення:
4. Гра-розминка «Австралійський дощ»
Мета: зняття напруги в групі, створення позитивної атмосфери.
Ведучий: учасники стають у коло. Інструкція: Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Ні? Тоді давайте разом послухаємо, який він. Зараз по колу ланцюжком ви будете передавати мої рухи. Як тільки вони повернуться до мене, я передам наступні. Стежте уважно!
- В Австралії піднявся вітер. (Ведучий тре долоні).
- Починає крапати дощ. (Клацання пальцями).
- Дощ посилюється. (Почергово плескання долонями по грудях).
- Починається справжня злива. (Плескання по стегнах).
- А ось град, справжня буря. (Тупіт ногами).
- Але що це? Буря стихає. (Плескання по стегнах).
- Дощ стихає. (Плескання долонями по грудях).
- Рідкі краплі падають на землю. (Клацання пальцями).
- Тихий шелест вітру. (Потирання долонь).
- Сонце! (Руки догори).
5. Вправа «Але ж ти молодець»
Мета: підняти самооцінку підлітка, зняти психоемоційне напруження.
Ведучий пропонує учасникам об’єднатися у групи по двоє, за ознакою «день» і «ніч». Один учасник говорить про свій недолік, а інший відповідає: «Але ж ти молодець, тому що...».
Обговорення:
— Які відчуття викликала вправа?
6. Вправа «Могутнє дерево»
Мета: створення позитивної самооцінки, розвиток згуртованості колективу, ознайомлення з елементами саморегуляції.
Ведучий пропонує всім стати в коло на деякій відстані один від одного. Кожен учасник сильно натискає п’ятками на підлогу, руки стискає в кулачки, міцно стискає зуби.
Ведучий: Ти – могутнє, міцне дерево, у тебе сильне коріння, і ніякі вітри тобі не страшні. В складних життєвих ситуаціях, коли не знаєш як поводитись, - стань сильним і могутнім «деревом», скажи собі, що ти сильний, у тебе все буде гаразд, і все збудеться. Це поза впевненої людини. Тепер візьміться за руки, піднімають їх вгору, продовжуючи натискувати п’ятками підлогу. «Ми разом – велика сила. Одинокому дереву важко в негоду; набагато легше, якщо це цілий гай. Разом нам не страшні ніякі проблеми.» А зараз розслабтесь, припиніть натискати п’ятками на підлогу, різко струхніть руками, розслабте м’язи обличчя.
7. Підведення підсумків. Рефлексія.
Мета: сприяння згуртованості групи; створення гарного настрою.
Ведучий пропонує учасникам стати у коло, щоб правою рукою утворити зірочку, і намагаються нею передати тепло рук одне одному. Усі дякують і прощаються.