Тренінг на тему: "Толерантне спілкування"

Про матеріал
Тренінг на тему: ТОЛЕРАНТНЕ СПІЛКУВАННІ Мета: — показати, як ставлення до себе пов’язане з толерантністю до інших; — показати, як толерантність до інших виростає з толерантності до себе і толерантності стосовно партнерів по групі; — показати функціональну роль почуття власного достоїнства в сис¬темі самоставлення особистості; — підтримати процес формування у старшокласників позитивної самооцінки; — дати можливість підлітку усвідомити свої здібності, особистісні риси і порівняти свій портрет із тим, як його бачать оточуючі; — показати, якими способами можна зробити спілкування толерантним.
Перегляд файлу

Тренінг на тему: ТОЛЕРАНТНЕ СПІЛКУВАННІ

Мета:

  •                    показати, як ставлення до себе пов’язане з толерантністю до інших;
  •                    показати, як толерантність до інших виростає з толерантності до себе і толерантності стосовно партнерів по групі;
  •                    показати функціональну роль почуття власного достоїнства в сис­темі самоставлення особистості;
  •                    підтримати процес формуван­ня у старшокласників позитивної самооцінки;
  •                    дати можливість підлітку усві­домити свої здібності, особистісні риси і порівняти свій портрет із тим, як його бачать оточуючі;
  •                    показати, якими способами можна зробити спілкування толе­рантним.

Розминка

Вправа «Це чудово!»

Мета:

  • підвищення самооцінювання, одержання підтримки від групи.

Необхідний час: 7 хвилин.

Процедура проведення. Учасник групи стоять у колі.

Інструкція: «Зараз хто-небудь з нас вийде в коло і скаже про якусь свою якість, уміння чи талант (на приклад, «я люблю танцювати», «вмію стрибати через калюжі»), відповідь на кожне таке висловлювання всі ті, хто стоїть у колі, по винні хором відповісти: «Це чудо во!» — й одночасно підняти вгору великий палець. У коло учасник виходять по черзі».

Основний зміст заняття

Вправа «Порадуй мене»

Мета: розвиток соціально інтуїції, чуйності, розуміння інше людини.

Необхідний час: 15 хвилин.

Процедура проведення. У центрі кола запрошується один із учасників. Передбачається, що в нього сьогодні день народження. Завдання решти — доставити йому радість. Кожен з учасників вирішує, що йому подарувати — річ чи подію, чи щось інше (наприклад, гоночний  автомобіль, кругосвітню подорож, віллу на узбережжі, «відмінно» з математики). Той, чий подарунок виявиться найвдалішим, одержує в нагороду усмішку від «іменинника». Потім стає «іменинником» і одер­жує подарунки інший учасник.

Вправа «Заморожений»

Мета: удосконалювання нави­чок емоційного контакту.

Необхідний час: 13 хвилин.

Процедура проведення. Учасники діляться на пари. У кожній парі один учасник відіграє роль «заморожено­го», а другий — «реаніматора». За сигналом ведучого «заморожений» застигає. Упродовж хвилини «реані­матор» має оживити його, при цьо­му він не має права ні торкатися, ні звертатися до «замороженого» зі сло­вами. Він може діяти тільки за до­помогою погляду, міміки і пантомі­ми. Критерій «розморожування» — зміни у вираз обличчя чи усмішка, сміх «замороженого».

Вправа «Як бути толерантним у спілкуванні»

Мета: навчання конструктив­них способів виходу з конфліктних ситуацій.

Необхідний час: 20 хвилин.

Процедура проведення. Кожен з нас час від часу потрапляє в конфліктні ситуації: із кимось сва­риться, зазнає незаслужених звину­вачень. Кожен по-своєму виходить із подібних ситуацій — хтось обра­жається, хтось «дає здачі, хтось намагається знайти конструктивне вирішення. Чи можна вийти з кон­фліктної ситуації за допомогою толерантної поведінки, зберігши власне достоїнство і не принизив­ши іншого? Ведучий пропонує ко­мусь із учасників групи пригадати і розповісти ситуацію, коли його чи кого-небудь зі його знайомих скривдили. Цей учасник виступить у ролі того, кого скривдили, а інший у ролі кривдника. Учасники повинні розіграти цю сцену. Вико­ристовуючи запропоновану нижче схему, «скривджений» спробує гідно вийти із ситуації. Наприклад, мама дорікає сину при друзях за те, що він не вимив посуд.

Схема гідного виходу із ситуації:

  1. Почни розмову з конкретно­го і точного опису ситуації, що тебе не влаштовує: «Коли ти накричала на мене при хлопцях...».
  2. Вирази почуття, що виникли в тебе у зв’язку з цією ситуацією і поведінкою людини стосовно тебе:«...я почуваюся незручно...».
  3. Скажи людині, як би тобі хо­тілося, щоб вона вчинила. Запро­понуй їй інший варіант поведінки, що влаштовує тебе: «...тому на­ступного разу я прошу тебе вислов­лювати свої зауваження не у при­сутності моїх друзів...».
  4. Скажи, як ти вчиниш у ви­падку, якщо людина змінить свою поведінку: «...тоді я прислухатиму­ся до твоїх зауважень».

Запропонуйте виконати це зав­дання декільком парам учасників.

Обговорення: учасники групи ви­словлюють свою думку про те, чий вихід із ситуації виявився найудалі­шим і чому.

Вправа «Я-вясловлювання» / «Ти-висловлювання»

(ця вправа є продовженням і за­кріпленням попередньої)

Цілі:

  •                    навчитися толерантно (у неагресивній, безоцінній манері) ви­ражати свої негативні почуття, такі як невдоволення, образа, засму­чення тощо;
  •                    зробити спілкування більш безпосереднім і вільним.

Необхідний час: 10 хвилин.

Процедура проведення. Ведучий пояснює різницю між «Я-висловлюванням» і «Ти-висловлюван­ням». Наприклад, використання в мові «Я-висловлювань» робить спілкування більш безпосереднім, допомагає виразити свої почуття, не принижуючи іншої людини. «Я-висловлювання» припускає відповідальність співрозмовника за свої думки і почуття («Я дуже тур­буюся, якщо тебе немає вдома до 10-ї              вечора»), метою «Ти-висловлю­вання» є обвинуватити іншу люди­ну («Ти знову прийшов додому об

11-й вечора!»). Якщо ми викорис­товуємо «Ти-висловлювання», то людина, до якої ми звертаємося, відчуває негативні емоції: гнів, роз­дратування, образу. Використання «Я-висловлювань» дає змогу лю­дині вислухати вас і спокійно вам відповісти.

Ведучий просить скласти «Я- висловлювання» для запропонова­них ситуацій (Додаток 1).

Рефлексія заняття

  •                    Про які способи толерантно­го спілкування ви сьогодні довіда­лися?
  •                    Як ви вважаєте, яка поведінка характерна для вас під час вирі­шення конфліктних ситуацій?
  •                    Які переваги толерантного спілкування?

 

 

 

Додаток до заняття

  1. Складіть «Я-висловлювання»
  2. Твій друг(подруга) попросивши) у тебе одяг і порвав(ла) його.
  3. Твій молодший брат пообпи­сував ручкою твої підручники.
  4. Твої друзі пішли в кіно, а тебе не взяли із собою.
  5. Твій учитель незаслужено звинуватив тебе в тому, що ти спи­сав(ла) контрольну в сусіда.
  6. Ви з другом домовилися зустрітися на вулиці. Ти прочекав(ла) його півгодини, а він так і не прийшов.
  7. Тренер сказав, що ти пропускаєш тренування, тому він відраховує тебе з команди.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
20 березня 2020
Переглядів
1276
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку