Тренінг :«Покликання вчителя – покликання високе і благородне»

Про матеріал
Цікавий та змістовний матеріал для проведення тренінгу для педагогів. Вчительська доля — мудрістю вкрита, Дзвенить вона сміхом дитячих сердець. Вчительська доля — дощем раннім вмита, Вона для людей буде вічним взірцем.
Перегляд файлу

«Покликання вчителя – покликання високе і благородне»

                                                                Вчительська доля — мудрістю вкрита,

                                                                Дзвенить вона сміхом дитячих сердець.

                                                                Вчительська доля — дощем раннім вмита,

                                                                Вона для людей буде вічним взірцем.

Сьогодні ми з вами зібрались на тренінгу, ! щоб краще пізнати  один  одного,  покращити   настрій, та будувати відносини з колегами на основі поваги і довіри. 

Привітання

З гарним настроєм хто прийшов – махніть рукою,

Хто чує мене – кивніть головою,

Хто бачить мене-прошу оком моргнути,

Хто любить дітей-ті підводяться тихо,

Хто найвеселіший-ви всім усміхніться.

Хто ввічливий-сусідові злегка вклоніться

Вправа :« Квітка моєї душі»

1) Я працюю в цій школі, тому що…

2) Колектив ставиться до мене 

3) Ціную в людині  такі риси характеру…

4) Мене дратує  коли …

5) Я сказала б про себе, що я…

Вправа: « Не хочу хвалитися , але я..» 

Кожен учасник по черзі називає своє ім’я і говорить фразу, що починається зі слів: « Не хочу хвалитися, але я…». Наприклад: « Не хочу хвалитися , але  я добре граю на фортепіано». 

- 

Вправа: «Хочу. Мушу.»

- Напишіть 10 або більше речень, які б починалися б зі слів «Я хочу…»

- Напишіть речення, які починалися б зі слів «Я мушу чи Я повинен…».

- Що легше було писати?

- Як ви підходите до завдання, яке не хочете робити? Як ви боретеся з цим?

 

Важливо навчитись своє «Я повинен» перетворювати у «Я хочу». Для досягнення цього потрібно свідомо зосередитися на позитивних сторонах того, що необхідно зробити чи виконати.

 

Зараз нагадаємо історію про двох людей, яким дали по склянці води. Один сказав: «Ваша наполовину повна і я вдячний за це», - а другий розсердився: «Вона наполовину порожня і я почуваюся обдуреним».

Різниця між цими людьми полягає не в тому, що вони мають, а в тому, чим вони володіють. Люди, які вміють бути вдячними, цінують те, що мають. Тому вони більш щасливі, ніж ті, хто почувається обдуреним і чиї «склянки» завжди наполовину пусті.

- А тепер подивіться у той список «Я мушу…» і подумайте, що потрібно зробити, щоб воно перетворилося у «Я хочу…» так, щоб вам дійсно захотілося те виконати.  (За бажанням учасники тренінгу висловлюють свої думки).

Дискусійна карусель « Учитель: хто він?»

 «…Хочеш усвідомити для чого ти служиш? Тоді порівняй свою службу з

погляду суспільних цінностей, із професійною службою інших. І ти відчуєш, яке важливе і неповторне твоє життя для суспільства…»

 Ш.О.Амонашвілі

 

 Психолог озвучує певну точку зору , а учасники пояснюють чи

погоджуються вони з почутим і чому; відповіді аргументуються або

спростовуються, висловлюється своє сприйняття даної інформації.

 Отже, учитель: хто він?

 Учитель – завжди лікар…

 Учитель – художник…

 Учитель – актор…

 Учитель – скульптор…

 Учитель – великий психолог…

 Учитель – талановитий режисер…

 Учитель – щодня суддя…

 Учитель – ілюзіоніст…

 Учитель – творець…

 Учитель – поет і письменник…

 Учитель - інженер…

 Учитель - менеджер…

 Учитель – іноді буває клоуном…

 Учитель – мудрий філософ…

 Учитель – бухгалтер і економіст…

 Учитель – священник…

 Учитель, на жаль, буває дресирувальником…

 Учитель – кат…

 Учитель - будівельник…

 Учитель – військовослужбовець…

 Учитель – садівник…

 

     Фізкульт хвилинка:

Ви сиділи, ви трудились, вже й голівоньки втомились,

Раз, 2,3,4,5 — можна ними похитать.

А тоді аж по цукерці можна пальчиками взять.

Розмотали, в рот поклали, і гарненько пожували.

Раз, 2,3,4,5 — можна вже її ковтать.

Проковтнули, посміхнулись, до сусіда повернулись

Вправа “Аплодування”

Всі учасники стають поколу. Психолог  дає команду: Нехай вийдуть

на середину ті, хто... ( по черзі зачитує твердження 1-10, зміст

твержень повинен відповідати позитивним якостям та ознакам

педагога). При виході окремих учасників всі присутні їм

аплодують.

1. ...хто працює в ліцеї більше 20 років.

2. ..хто в цьому році підвищуватиме свою кваліфікацію.

3. ..хто любить читати художню літературу

4. ...хто легко встановлює контакт з учнями.

5. ..хто у колективі має друзів.

6. ..у кого не буває конфліктів з дирекцією.

7. ..хто має педагогічне звання.

8. ..хто володіє навиками роботи на ПК..

9... хто любить свою роботу

Вправа: Напиши щось приємне про кожного з учасників.

 Вправа "Смітник"

 Завдання: написати всі негативні емоції, переживання... Потім аркуш зім'яти, порвати, спалити...одним словом, знищити, позбутися негативізму...і викинути у сміттєвий кошик.

 Вправа релаксації "В осінньому лісі"

    Ми з вами на чарівній галявині. Давайте присядемо і трохи відпочинемо. Улаштовуйтесь зручно, заплющуйте очі та спробуйте уявити, як може виглядати чарівна галявина: дерева навколо неї, трава, квіти...

   Ви чуєте спів пташок, шелест опалого листя. Відваєте запах осіннього лісу. Сонечко крізь листочки гріє ваші щічки, руки, ніжки. Теплий вітерець начебто огортає нас пухнастою ковдрою. Уявіть собі веселку, пройдіть під нею, доторкніться до неї, відчуйте тепло або прохолоду. Вам легко і приємно... (звучить музика Чайковського "Осінь")

Вправа «Годинник»

Як намальовані стрілки

Чим вертикальнее вони дивляться, тим краще у тебе йде з запасами здоров'я, сил, ідей і інших корисних ресурсів. На твоєму циферблаті - час близько дванадцяти? Самий зеніт! Енергії в тобі достатньо, силушка грає, ти відчуваєш себе бадьоро і впевнено.

На твоєму годиннику 15, 20, 40, 45 хвилин. Це означає, тебе починають долати переживання з приводу проблем і невдач. Стрілки вище, все це тимчасово!

Якщо ж натякали пів на шосту - це дзвіночок вже неабиякий ... Тобі давно пора відправитися у відпустку - і краще в яке-небудь максимально тихе і відокремлене місце, де у тебе ніхто не буде ходити по голові, і ти будеш медитувати на висхідний сонечко, наминати фрукти і викидати з голови всякі накопичилися в ній дурості-тяжкості.

Як намальовані цифри

Якщо на циферблаті не умовна відзначені, а ретельно прописані всі-превсе циферки, значить, твоє життя проходить в режимі: "Страус, пішов! Швидше, ще швидше, стрибками! "Особливо якщо відзначені навіть секундні поділу - ось це вже точно ясний знак, що у тебе все останнім часом робиться в поспіху і метушні, і ти з працею справляєшся з тим, що на тебе навалилося і продовжує падати . Так що варто розгребти від цього завалу: непотрібне відкинути, другорядне відкласти, а все інше акуратно розпланувати - дивись, і розкидав поступово, і задихає легше.

Що намальовано навколо

Чи є на твоєму малюнку ще якісь деталі, крім власне самих годин (те, на чому вони стоять - стіл або серветка, будь-які предмети навколо)? Якщо є, це говорить про те, що для підживлення життєвою енергією тобі необхідні зовнішні джерела. Перш за все - інші люди. Щоб підзарядитися силами, ідеями та емоціями, тобі потрібно спілкування, якась спільна діяльність. Тільки тоді ти можеш відчути, що життя не капає по краплі, а б'є ключем! Так що якщо починаєш гальмувати і буксувати - це означає, що твій психологічний будильник сигналить тобі: подзвони друзям!

Жартівливі слова

1. Жартують, що представники цієї професії володіють “кращими

якостями дресирувальника, клоуна та циркової конячки, яку з року в рік

ганяють по тому ж колу”. Про якук професію іде мова? (вчитель,

педагог)

2. А як у Римі називали вчителів математики (калькулятор)

3. Хто із вчителів-предметників є диктатором? (Вчителі мови - вони диктують диктанти)

4.Люблять своїх вихованців - 15 працівників.

 

5.виконувати накази дирекції без обговорення готові -10 чол., з обговоренням -15чол.

6.Систематично старанно готуються до уроків — 15 працівників.

7.Дозволяють іноді затриматися на перерві та спізнитися на урок -15 працівники, з поважної причини (бесіда з колегами)

8.За цей рік ви сказали «Добрий день» більше 7 тис. разів, а почули у відповідь лише 917 разів.

9. 100% працівників — з нетерпінням чекають професійного свята — Дня вчителя з надією отримати премію.

Притча “Про добру сім’ю”

Шановні колеги! Хочу вам розповісти чудову китайську притчу про добру сім’ю, в якій більше 100 осіб жили разом мирно й дружно, без сварок і суперечок. Правитель країни позаздрив їхній злагоді й спеціально приїхав дізнатись, у чому ж тут секрет. Старійшина всього роду довго щось писав на папері, а потім віддав його правителю. На аркуші було лише три слова: любов, терпіння, ПРОЩЕННЯ.

– І це все?, - Здивувався правитель.

- Так, - відповів старійшина, - але сто разів любов, сто разів терпіння, сто разів прощення.

                                             Дякую за увагу!!!

docx
Додано
17 лютого 2022
Переглядів
618
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку