Тренінг "Попередження конфліктів у соціальних мережах"

Про матеріал
Тренінг «Попередження конфліктів у соціальних мережах» Мета тренінгу: актуалізувати знання про конфлікт у соціальних мережах та його причини, розвивати навички безконфліктного спілкування і мережі.
Перегляд файлу

 

                                                   Тренінг

«Попередження конфліктів у соціальних мережах»

Мета: актуалізувати знання про конфлікт у соціальних мережах та його причини, розвивати навички безконфліктного спілкування і мережі.

Обладнання: Фліпчарт, роздатковий матеріал, листи А4, маркери, стікери, старі журнали, ножиці, олівці, фломастери, клей.

Час роботи: 1 год.30 хв.

                                                                  Хід заняття:

Привітання учасників тренінгу.

 

Вправа: «Не хочу хвалитися, але я…»

Мета: знайомство учасників групи, підвищення рівня згуртованості групи, створення дружньої атмосфери.

Метод: індивідуальна робота.

Учасники продовжують речення «Не хочу хвалитися, але я…» називаючи свої досягнення/ особисті якості тощо.

Альтернатива

«Я через десять років….», «Ви не знаєте про мене ….»

 

Правила роботи.

Мета: визначити основні правила роботи групи та встановити певні обмеження та комфортні умови для роботи учасників.

Метод: мозковий штурм.

Запитайте в учасників які правила роботи їм комфортні. Деякі альтернативні правила (якщо учасники не проявляють активність).

Приходити вчасно.

Бути позитивним.

Не критикувати.

Я-висловлювання.

Без «погонів».

Добровільності.

Конфіденційності.

 

Дерево очікувань

Мета: визначити очікування учасників від заняття.

Метод: індивідуальна робота.

На стікерах учасники пишуть свої очікування стосовно заняття. Потім кожен з учасників озвучує свої очікування та наклеює їх на контур дерева ніби листочки.

 

Займи позицію.

Мета: визначити думки учасників відповідно актуального питання та викликати групу на дискусію, продемонструвати різні думки з приводу одного і того ж твердження.

Метод: індивідуальна робота, обговорення.

Тренер читає твердження, яке потребує обговорення групи. Учасники стають у коло і слухають  запропоноване твердження, аналізуючи чи згодні вони підтримати його чи ні. Варто наголосити, що тут не має правильних чи неправильних відпові-дей і цілком нормально не погоджуватись з думкою оточуючих. Коли тренер читає тверження учасники закривають очі і роблять свій вибір (якщо вони погодуються з твердженням віднімають великий палець вгору, якщо ні – вниз як це показано на рис.

1.) Після того, як всі зроблять вибір тренер просить групу відкрити очі і обговорити власні позициії щодо твердження.

 

Рис.1. Жести, які демонструють згоду або не згоду з твердженням.

 

Питання для групи:

Я люблю спорт.

Я люблю порводити свій вільний час у соціальних мережах.

У соціальних мережах у мене багато друзів.

У соціальних мережах часто виникають конфлікти.

Соціальні мережі – це круто.

У соціальних мережах я довго спілкуюся.

Відповідно до того, що озвучила група відбувається обговорення різних точок зору.

Порада тренерові:

Слідкуйте, щоб учасники закривали очі під час того, як роблять власний вибір. Це допоможе учасникам брати відповідальність за свої дій. Хваліть учасників за те, що вони висловлюють власну думку, це допоможе мотивувати учасників та сформувати простір безпеки.

 

Інформаційне повідомлення

В останні роки соціальні мережі набули великої популярності як на території України,  так  і в усьому світі. З кожним днем все більше і більше користувачів мережі Інтернет реєструються і починають свою активну діяльність у все нових соціальних мережах, які міцно увійшли до списку найвідвідуваніших українськими користувачами сайтів.

Соціальна мережа – це спільнота людей, об’єднаних однаковими інтересами, уподобаннями, або тих, що мають інші причини для безпосереднього спілкування між собою. Сучасні Інтернет- сервіси забезпечують користувачів усіма можливими інструментами для спілкування одне з одним – відео, чати, зображення, музика, блоги, форуми тощо.

Проте спілкування у соціальних мережах хоч і є віртуальним, але при цьому не є безконфліктним як і в реальному житті. Тому варто детально розглянути які ж конфлікти можуть виникати в соціальних мережах, які їх особивості та наслідки для особистості.

 

Намалюй конфлікт у соціальній мережі.

Мета: візуально зобразити усі елементи та особливості конфлікту у соціальних мережах.

Метод: робота в групах, презентація, обговорення.

Учасники об’єднуються в малі групи по 3-4 учні. Завдання для груп однакове: зобразити конфлікт у соціальній мережі та його особливості. На роботу група має 5 хв., після чого учасники обирають хто з групи буде представляти малюнок. Після презентацій малюнків відбувається загальне обговорення особливостей конфліктів у мережі.

До особливостей можна віднести:

віртуальність (ти можеш не знати хто по той бік монітору)

багато учасників

використання графічних і відео матеріалів

публічність (відсутність конфіденційності)

висока активність

використання Інтернет-мемів, сленгу тощо

агресивність учасників

відсутність страху покарання

кібер-булінг

 

До уваги тренера:

Варто підвести групу до того, що конфлікти в соціальних мережах можуть бути достатньо агресивними і не мати конструктивного розв’язання. Така ситуація може призвести до кібер-булінгу.

 

Кібер-булінг в соціальних мережах.

Мета: ознайомити дітей з поняттям «кібер-булінг», проаналізувати як малі конфлікти можуть призвести до кібер-булнігу та які наслідки можуть бути для особистості.

Метод: інформаційне повідомлення, робота в групах, презентація, обговорення. Тренер знайомить учасників з поняттям «кібербулінг».

КІБЕР-БУЛІНГ – це новітня форма агресії, що передбачає жорстокі дії з метою дошкулити, нашкодити, принизити людину з використанням інформаційно-комунікаційних засобів в тому числі соціальних мереж (поняття за Л.Найдьоновою).

Далі учасники об’єднуються в малі групи по 3 особи та працюють з картками «Типи поведінки кібер-булінгу в соціальних мережах» (за матеріалами Робін Ковальскі, С’юзан Лімбер і Патріції Агатстон). Завдання групи: проаналізувати негативні наслідки такої поведінки особистості в соціальних мережах.

Типи поведінки, характерні для кібер-буллінгу:

Перепалки, або флеймінг – обмін короткими гнівними і запальними репліками між двома чи більше учасниками, використовуючи комунікаційні технології.  Частіше за все розгортається  в «публічних» місцях Інтернету, на чатах, форумах, дискусійних групах, інколи перетворюється в затяжну війну.

Нападки, постійні  виснажливі  атаки    найчастіше  це  залучення  повторюваних  образливих повідомлень, спрямованих на жертву.

Обмовлення, зведення наклепів – розповсюдження принизливої неправдивої інформації з використанням комп’ютерних технологій. Це можуть бути і текстові повідомлення і фото, і пісні, які змальовують жертву в шкідливій інколи сексуальній манері.

Самозванство, втілення в певну особу – переслідувач позиціонує себе як жертву, використовуючи її пароль доступу до її аккаунту в соціальних мережах, а потім здійснює негативну комунікацію. Організація «хвилі зворотних зв’язків» відбувається, коли з адреси жертви без її  відому відправляються ганебні провокаційні листи її друзям і близьким за адресною книгою, а потім розгублена жертва не очікувано отримує гнівні відповіді. Ошуканство, видурювання конфіденційної інформації та її розповсюдження – отримання персональної інформації в міжособовій комунікації і передача її (текстів, фото, відео) в публічну  зону Інтернету або поштою тим, кому вона не призначалась

Після того, як група завершить обговорення, один із учасників презентує напрацювання аудиторії, йде обговорення.

До уваги тренера:

Варто підвести групу, що кібер-булінг не має позитивних наслідків для особистості. Конфлікти можуть стати лише початком масштабного цькування особистості в соціальній мережі. Що може мати наслідки і в реальному житті. Тому потрібно контролювати власну поведінку в соціальних мережах.

 

Пам’ятка «Як уникати конфліктів у соціальних мережах»

Мета: візуалізувати правила поведінки в соціальних мережах задля уникнення конфліктів.

Метод: створення колажу, обговорення.

Учасники працюють інфдивідувально над своренням власної памятки щодо попередежння конфліктів у соціальних мережах.

До основних правил можна віднести:

спілкуватися лише з знайомими людьми

тримати власні негативні емоції при собі

не вживати лайливих слів

підтримувати власну репутацію в соціальних мережах, не викладати компрометуючий матеріал

якщо конфлікти в мережі стають систематичними – зверутись за допомогою до батьків.

Після завершення роботи учні презентують власні правила і обговрюють у групі їх фективність.

 

Підведення підсумків «Кастрюля. Кошик. Сміттєвий бак»

Мета: визначити наскільки збулися очікування учасників від заняття. Метод: індивідуальна робота.

На стікерах учасникам потрібно написати такі позиції:

те, що потрібно переварити/переосмислити.

те, що забирають з собою в життя.

те, що є непотрібним.

Ці стікери учасники наклеюють на відповідні малюнки, які у формати А-3 розвішені на стінах.

 

 те, що потрібно переварити/переосмислити.

     те, що забирають з собою в життя.

 

              те, що є непотрібним.

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
22 грудня 2020
Переглядів
1007
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку