Практикум для розвитку пізнавальної сфери учнів

Про матеріал
В роботі міститься розробка 10 зайнять для учнів середньої та старшої школи.
Перегляд файлу

Вправи для розвитку пізнавальної сфери учнів

Два вовки. Або який вовк живе в тобі?

Колись давно, старий дід повідав своєму онуку життєву істину.

– Розумієш, в кожній людині йде боротьба. Ця боротьба дуже схожа на бій двох вовків. Один вовк – чорний. Він представляє собою різне зло: заздрість, лють, ревнощі, жаль, егоїзм, жадібність, брехню… Інший вовк – білий. Він представляє добро: мир, дружбу, любов, надію, турботу, доброту, вірність, правду та інше добро.

Онук, зворушений до глибини душі словами діда, надовго задумався. А потім спитав:

–Діду! А який вовк в кінці перемагає? Злий чи добрий?
Старий ледь помітно посміхнувся і відповів:

–Запам’ятай: завжди перемагає той вовк, якого ти годуєш.

Напишіть математичні символи

1.  дорівнює -

6. нескінченність -

2. більше -

7. більше або дорівнює -

3. приблизно дорівнює -

8. відсоток -

4. менше або дорівнює -

9. проміле -

5. корінь квадратний -

10. корінь кубічний -

Якомога швидше назвіть уголос кольори слів, не читаючи їх. Виправляйте помилки одразу.

Чорний      Червоний      Чорний      Червоний      Синій      Жовтий

Жовтий      Червоний      Синій     Червоний      Жовтий       Чорний

Синій      Чорний     Червоний     Жовтий      Синій       Жовтий

Червоний      Синій      Чорний      Синій      Жовтий       Чорний 

Старт:____хв____с                                             Час закінчення:____хв____с

 

Якомога швидше проведіть лінію від 1 до 15 та від А до К, почергово з'єднуючи числа та літери (від 1 до А, від А до 2, від 2 до Б тощо).

Старт: ________хв________с

Час закінчення:

______________хв__________с

Час виконання завдання: _____________хв __________с

Порахуйте якомога швидше

Старт: ________хв________с

1). 6-5=

11). 1Х9=

21). 4х6=

2). 3+9=

12). 5+1=

22). 13-4=

3.) 2х7=

13). 16-8=

23). 7х6=

4). 8х3=

14). 15-6=

24). 11-5=

5). 14-9=

15). 16-7=

25). 3х2=

6). 5х8=

16). 9+8=

26). 4х4=

7). 7+1=

17). 4+8=

27). 18-7=

8). 9-7=

18). 3+9=

28). 7+2=

9). 3+0=

19). 6х8=

29). 5+7=

10). 4+2=

20). 7х7=

30). 15-8=

 

Час закінчення: ________хв________с

Час виконання завдання: _____________хв __________с

 

        

 

Перстень царя Соломона

За переказами, цар Соломон володів перстнем, на якому було вигравірувано: “Все минає”.

В хвилину горя і тяжких переживань Соломон дивився на напис і заспокоювався.

Але одого разу сталося таке нещастя, що мудрі слова, замість того щоб утішити, викликали у нього напад люті.

Зірвав цар Соломон кільце з пальця й кинув його на підлогу.

Коли воно покотилось, Соломон раптом побачив, що на внутрішній стороні кільця також є якийсь напис.

Зацікавившись, він підняв кільце з підлоги і прочитав: “І це пройде”.

Голосно засміявшись, Соломон надів перстень на палець, та більше з ним ніколи не розлучався.

Напишіть адміністративні центри наведених областей

  1. Сумська –_______________________________________________________
  2. Хмельницька – __________________________________________________
  3. Рівненська – ____________________________________________________
  4. Івано-Франківська – ______________________________________________
  5. Волинська – ____________________________________________________
  6. Чернівецька – ___________________________________________________
  7. Одеська – _______________________________________________________
  8. Закарпатська – __________________________________________________
  9. Вінницька – _____________________________________________________
  10.   Миколаївська – __________________________________________________

Якомога швидше назвіть уголос кольори слів, не читаючи їх. Виправляйте помилки одразу.

Червоний       Жовтий         Чорний        Синій        Жовтий        Червоний

Чорний         Червоний         Синій       Жовтий         Синій        Чорний   

Жовтий       Синій       Чорний      Червоний       Чорний        Синій

Синій      Чорний       Червоний       Жовтий        Червоний        Жовтий

 

Старт: _____хв____с                               Час закінчення:_____хв_____с

Час виконання завдання:_______хв_____с

Якомога швидше проведіть лінію від 1 до 15 та від А до К, почергово з'єднуючи числа та літери (від 1 до А, від А до 2, від 2 до Б тощо).

Старт: ________хв________с

 

 

 

 

 Час закінчення: ________хв________с

Час виконання завдання:____хв ____с

Порахуйте якомога швидше                                                                          Старт: ________хв________с

1). 8+7=

11). 2х5=

21). 3+2=

2). 9х3=

12). 5+2=

22). 14-8=

3). 17-5=

13). 13-5=

23). 6х6=

4). 8х7=

14). 16-9=

24). 5х9=

5). 7-7=

15). 5+8=

25). 3+4=

6). 6х3=

16). 15-6=

26). 7х9=

7). 9+5=

17). 4х8=

27). 2х7=

8). 4+2=

18). 3х9=

28). 12-9=

9). 3+8=

19). 11-5=

29). 10-8=

10). 2+5=

20). 16-7=

30). 4+3=

Час закінчення: ________хв________с

Час виконання завдання: _____________хв __________с

 

 

Чого боятись?

Одного разу почалася дуже сильна злива. Всі діти прибігли додому, але наймолодшої доньки не було.

Мати занепокоїлася і пішла шукати її. Надворі йшов дощ, безперервно виблискували блискавки і гримів грім. Від цих блискавок ставало страшно і моторошно.

Мама кожен раз лякалася при виблискуванні блискавки.

Незабаром, жінка знайшла свою дочку, дівчинка бігала і гралася під дощем.

Вся змокла, але щаслива вона стрибала і танцювала. І кожен раз, коли в небі вдаряла блискавка, дівчинка піднімала своє обличчя та сміялась! Мама була дуже здивована:

– Що ти робиш? – запитала вона. –Тобі не страшно? Невже ти зовсім не боїшся грози?

 А чого тут боятися? – Весело відповіла дівчинка.- Мамо, дивись, я танцюю, – а небо мене фотографує!

Напишіть, про які одиниці вимірювання йдеться

  1. 10 міліметрів - __________________________________________________
  2. 1000 метрів - ____________________________________________________
  3. 1000 мілілітрів - _________________________________________________
  4. 60 секунд - ______________________________________________________
  5. 100 копійок - ____________________________________________________
  6. 10 сантиметрів - _________________________________________________
  7. 100 кілограмів - _________________________________________________
  8. 60 хвилин - _____________________________________________________
  9. 10 000 квадратних метрів - ________________________________________
  10.   1000 кілограмів - ________________________________________________

      Якомога швидше назвіть уголос кольори слів, не читаючи їх. Виправляйте помилки одразу.

Синій        Чорний       Жовтий         Червоний       Синій        Червоний

Червоний        Синій         Чорний        Жовтий         Чорний         Синій

Чорний        Жовтий        Червоний        Синій       Жовтий        Чорний

Жовтий       Червоний          Синій         Чорний       Червоний         Жовтий

Старт: _____хв____с                                                                    Час закінчення:_____хв_____с

Час виконання завдання:_______хв_____с

Якомога швидше проведіть лінію від 1 до 15 та від А до К, почергово з'єднуючи числа та літери (від 1 до А, від А до 2, від 2 до Б тощо).

Старт: ________хв________с

 

 

Час закінчення: ________хв________с

Час виконання завдання: ____хв_____с

Порахуйте якомога швидше                                                                      Старт: ________хв________с

1). 11-7=

11). 3+6=

21). 1+4=

2). 17-8=

12). 14-9=

22). 5х7=

3). 2+9=

13). 3х2=

23). 4+5=

4). 9+8=

14). 6х4=

24). 7х6=

5). 18-7=

15). 9+1=

25). 16-8=

6). 4+3=

16). 2+5=

26). 19-7=

7). 10-8=

17). 8х8=

27). 3+8=

8). 9х3=

18). 7+8=

28). 15-7=

9). 12-5=

19). 6х4=

29). 5х9=

10). 3х8=

20). 13-5=

30). 9х9=

 

Час закінчення: ________хв________с

Час виконання завдання: _____________хв __________с

 

Два яблука

Маленька дівчинка принесла знадвору два яблука. Мабуть, її хтось пригостив.

– Матусю, поглянь, які гарні гарні яблука!

– Дійсно, гарні! Пригостиш мене? – запитала мама.

Дівчинка поглянула на яблука. А потім відкусила від одного з них. На секунду замислилась і… надкусила інше.

Мама дуже здивувалась. І подумала:

– Яка жадібна дівчинка у мене зростає! Обидва яблука почала їсти, а мені так жодного і не запропонувала.

Але, на її подив, дівчинка простягнула мамі одне яблуко зі словами:

– Матусю! Візьми це яблуко! Воно – солодше!

Напишіть повні назви одиниць вимірювання за наведеними скороченнями

  1. См - _________________________________________________________
  2. Км - _________________________________________________________
  3. Дм - _________________________________________________________
  4. Га - __________________________________________________________
  5. Ц - ___________________________________________________________
  6. м/с - __________________________________________________________
  7. мм2 - _________________________________________________________
  8. мм3 - _________________________________________________________
  9. год - __________________________________________________________
  10. т - ____________________________________________________________

 

Якомога швидше назвіть уголос кольори слів, не читаючи їх. Виправляйте помилки одразу.

Жовтий         Синій         Червоний          Чорний         Червоний        Синій  

Синій        Чорний         Жовтий        Червоний          Чорний       Жовтий

Червоний      Жовтий         Чорний         Стній        Жовтий        Червоний   

Чорний       Червоний       Синій        Жовтий      Синій       Чорний

Старт: _____хв____с                                                                                Час закінчення:_____хв_____с

Час виконання завдання:_______хв_____с

 

Якомога швидше проведіть лінію від 1 до 15 та від А до К, почергово з'єднуючи числа та літери (від 1 до А, від А до 2, від 2 до Б тощо).

Старт: ________хв________с

 

Час закінчення: ________хв________с

Час виконання завдання:

_______хв ________с

 

Порахуйте якомога швидше

Старт: ________хв________с

1). 5+9=

11). 17-8=

21). 3х3=

2). 14-7=

12). 9х4=

22). 16-9=

3). 7х2=

13). 13-5=

23). 8+3=

4). 18-9=

14). 15-7=

24). 4х8=

5). 3+7=

15). 6+5=

25). 2х5=

6). 11-4=

16). 7х9=

26). 12-7=

7). 9+7=

17). 1+7=

27). 3х6=

8). 17-9=

18). 2х9=

28). 4х5=

9). 7+2=

19). 8+2=

29). 15-8=

10). 6х7=

20). 3+9=

30). 5+7=

 

Час закінчення: ________хв________с

Час виконання завдання: _____________хв __________с

 

Лев та мишеня

Лев спав під деревом. Раптом, Миша пробігла по його тілу. Лев прокинувся і зловив мишеня. Миша стала просити відпустити її. Вона сказала:

– Дружба краща за бійку. Якщо ти мене відпустиш – і я тобі добро зроблю.

Лев засміявся з того, що миша обіцяє йому добро зробити. Але, все ж-таки, відпустив її.

Згодом, мисливці зловили лева і прив’язали мотузкою до дерева. Миша почула левиний рев, прибігла, перегризла мотузку і сказала:

– Пам’ятаєш, друже, ти сміявся з мене. Не думав ти, що я могла тобі добро зробити, а тепер бачиш, – буває і від миші добро.

Запишіть назви відповідних частин мови

  1. назва предмета - _________________________________________________
  2. ознака предмета - ________________________________________________
  3. кількість предметів - _____________________________________________
  4. указує на предмет, ознаку, кіл-ть, не називаючи їх - ___________________
  5. дія, стан предмета - ______________________________________________
  6. ознаки дії, предмета, іншої ознаки - _________________________________
  7. для зв’язку слів - ________________________________________________
  8. з’єднує члени речення або прості речення - __________________________
  9. надає додаткові відтінки - ________________________________________
  10. виражає почуття, емоції - _________________________________________

 

Якомога швидше назвіть уголос кольори слів, не читаючи їх. Виправляйте помилки одразу.

Червоний        Жовтий        Чорний        Синій         Червоний       Жовтий 

Чорний         Синій        Жовтий       Червоний        Чорний        Синій  

Жовтий         Чорний        Червоний         Жовтий         Синій        Чорний  

Синій        Червоний        Синій         Чорний       Жовтий         Червоний

 

Старт: _____хв____с                                                                                Час закінчення:_____хв_____с

Час виконання завдання:_______хв_____с

Якомога швидше проведіть лінію від 1 до 15 та від А до К, почергово з'єднуючи числа та літери (від 1 до А, від А до 2, від 2 до Б тощо).

Старт: ________хв________с

 

 

 

 

Час закінчення: ________хв________с

Час виконання завдання: ________хв______с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Порахуйте якомога швидше                                                                        Старт: ________хв________с

1). 2+5=

11). 8х5=

21). 4х2=

2). 7х3=

12). 2+8=

22). 15-6=

3). 12-7=

13). 9х5=

23). 3+7=

4). 8х3=

14). 6+2=

24). 1х5=

5). 10-7=

15). 11-8=

25). 17-9=

6). 5+6=

16). 8+7=

26). 8х6=

7). 4х9=

17). 2+6=

27). 13-5=

8). 3х5=

18). 7х9=

28). 18-9=

9). 14-8=

19). 9х3=

29). 4+2=

10). 1+4=

20). 15-9=

30). 17-8=

 

Час закінчення: ________хв________с

Час виконання завдання: _____________хв __________с

 

Все в твоїх руках

Колись давно, в одному місті, жив мудрець. Слава про його мудрість рознеслась далеко навколо його рідного міста, люди здалеку приходили до нього за порадою.

Але був у місті чоловік, який заздрив його славі. Прийшов він якось на луг, спіймав метелика, посадив його між зімкнутих долонь і подумав:

 – Піду я до мудреця і спитаю у нього: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках: живий або мертвий?  Якщо він скаже “мертвий”, я відкрию долоні, метелик полетить.  Та, якщо він скаже “живий” – я зімкну долоні, і метелик помре. От тоді всі й зрозуміють, хто з нас розумніший.

Так все і сталось. Заздрісник прийшов у місто і спитав у мудреця:

– Скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках: живий чи мертвий?

Пильно дивлячись в очі, мудрець сказав:

– Все в твоїх руках!

Напишіть, про що йдеться

  1. «королева» квітів - _______________________________________________
  2. Хрумкий зелений овоч - __________________________________________
  3. «самозакохана» квітка - ___________________________________________
  4. Розмір поверхні - ________________________________________________
  5. Бог війни в Давньому Римі - _______________________________________
  6. Овоч-«синьйор» - ________________________________________________
  7. «гарбузова господиня» - __________________________________________
  8. «залізний птах» - ________________________________________________
  9. «солодка смерть» - _______________________________________________
  10.  Квітка для ворожіння - ___________________________________________

 

Якомога швидше назвіть уголос кольори слів, не читаючи їх. Виправляйте помилки одразу.

Жовтий        Червоний        Синій       Чорний        Жовтий        Чорний

Жовтий         Синій         Чорний          Жовтий        Червоний          Синій

Червоний         Чорний        Синій          Жовтий        Чорний       Синій

Синій        Чорний        Жовтий         Червоний         Жовтий        Червоний

Старт: _____хв____с                                                                                Час закінчення:_____хв_____с

Час виконання завдання:_______хв_____с

Якомога швидше проведіть лінію від 1 до 15 та від А до К, почергово з'єднуючи числа та літери (від 1 до А, від А до 2, від 2 до Б тощо).

Старт: ________хв________с

 

 

 

 

Час закінчення: ________хв________с

Час виконання завдання: _______хв _____с

Порахуйте якомога швидше

Старт: ________хв________с

1). 7х8=

11). 19-4=

21). 9х3=

2). 5+5=

12). 6х2=

22). 12-8=

3). 8-3=

13). 8+3=

23). 5х7=

4). 4х2=

14). 17-4=

24).17-11=

5). 18-7=

15). 5+9=

25). 11+1=

6). 3+2=

16). 6-4=

26). 7+3=

7). 14+2=

17). 14+6=

27). 10-3=

8). 7+7=

18). 8х1=

28). 3х2=

9). 12-6=

19). 11-6=

29). 18-2=

10). 13-9=

20). 8+5=

30). 16- 7=

 

Час закінчення: ________хв________с

Час виконання завдання: _____________хв __________с

 

Мовчання – золото.

Учню не терпілося розказати Учителю плітки, які він почув на базарі.

— Почекай, — зупинив його мудрець. — Як ти вважаєш, чи ця плітка правдива?

— Не знаю. Може і правдива. А, може, і ні.

Тоді Учитель запитав:

— Чи принесе вона комусь користь?

— Не впевнений. Яка з цього може бути користь?

— Вона смішна?

— Трохи смішна. Тільки от, чомусь, не радісна.

— Ну, от. Тоді навіщо мені її слухати? Краще помовчи.

Учень замислився і сказав:

— Ви праві, Вчитель. Напевно, нема чого Вам її слухати. І нікому це слухати не треба. Дякую Вам за урок!

Напишіть слова за числовим кодом, де число – порядковий номер літери в українському алфавіті

  1. 2, 6, 9, 19, 16 ,1 - _________________________________________________
  2. 21, 12, 16, 16, 33 - ________________________________________________
  3. 19, 9, 7, 16, 7, 6, 31 - ______________________________________________
  4. 15, 21, 11, 18, 11, 27, 33 - __________________________________________
  5. 28, 1, 20, 16, 33 - _________________________________________________
  6. 17, 12, 22, 27, 7 - _________________________________________________
  7. 3, 1, 23, 21, 1 - ___________________________________________________
  8. 2, 1, 14, 22, 23, 21, 32, 15 - _________________________________________
  9. 20, 23, 1, 22, 23, 3, 19 - ____________________________________________
  10. 22, 15, 19, 1, 21, 1 - _______________________________________________

 

Якомога швидше назвіть уголос кольори слів, не читаючи їх. Виправляйте помилки одразу.

Червоний         Жовтий       Чорний         Синій        Червоний         Жовтий

Жовтий        Чорний          Синій         Червоний        Жовтий          Чорний

Синій         Червоний         Чорний       Синій        Жовтий          Червоний

Чорний          Жовтий         Синій         Чорний        Червоний           Синій

Старт: _____хв____с                                                                                Час закінчення:_____хв_____с

Час виконання завдання:_______хв_____с

 

Якомога швидше проведіть лінію від 1 до 15 та від А до К, почергово з'єднуючи числа та літери (від 1 до А, від А до 2, від 2 до Б тощо).

Старт: ________хв________с

 

 

 

 

Час закінчення: ________хв______с

Час виконання завдання: _______хв ______с

 

 

 

 

 

 

 

 

Порахуйте якомога швидше

Старт: ________хв________с

1). 13-5=

11). 6+5=

21). 13+5=

2). 5-4=

12). 12+8=

22). 17-4=

3).3х8=

13). 7+7=

23). 12-11=

4).17-5=

14). 8х2=

24). 5х9=

5). 8+8=

15). 18-12=

25). 7х6=

6). 19-3=

16). 11+7=

26). 9+9=

7). 16+4=

17). 18-9=

27). 10-7=

8). 15+5=

18). 15+5=

28). 5х7=

9). 9х3=

19). 19-8=

29). 4+9=

10). 19-5=

20). 4+8=

30). 14+4=

 

Час закінчення: ________хв________с

Час виконання завдання: _____________хв __________с

Аркуш паперу

Вчитель покликав учнів і показав їм аркуш білого паперу.

– Що ви тут бачите? – спитав Мудрець.

– Нічого, – відповіли учні.

– Погляньте уважніше, – поради вчитель.

– Я бачу малесеньку крапку, – відповів один з учнів..

Всі інші учні закивали головами в знак того, що теж бачать маленьку крапку.

– Придивіться уважніше, – сказав Вчитель.

 Тут чорна крапка, – сказав інший учень.

 Ні! – заперечив третій учень, – тут маленька крапка. Адже так?

Всі інші учні закивали головами на знак згоди.

Після довгої паузи всі учні в очікуванні подивились на Вчителя.

– Шкода, що всі мої учні побачили тільки маленьку крапку, і ніхто не помітив чистого білого паперу…

І додав:

– Значить, мені є ще чому вас вчити.

Запишіть назви столиць наведених держав

  1. Україна - _______________________________________________________
  2. США - _________________________________________________________
  3. Канада - ________________________________________________________
  4. Польща - _______________________________________________________
  5. Німеччина - _____________________________________________________
  6. Угорщина - _____________________________________________________
  7. Іспанія - ________________________________________________________
  8. Швеція - ________________________________________________________
  9. Японія - ________________________________________________________
  10. Литва - _________________________________________________________

 

Якомога швидше назвіть уголос кольори слів, не читаючи їх. Виправляйте помилки одразу.

Чорний        Синій       Червоний         Жовтий            Синій         Чорний

Жовтий         Червоний           Синій        Чорний        Жовтий          Червоний

Синій         Жовтий          Червоний        Чорний          Синій         Червоний

Жовтий         Синій          Чорний          Червоний        Жовтий        Чорний

 

Старт: _____хв____с                                                                                Час закінчення:_____хв_____с

Час виконання завдання:_______хв_____с

Якомога швидше проведіть лінію від 1 до 15 та від А до К, почергово з'єднуючи числа та літери (від 1 до А, від А до 2, від 2 до Б тощо).

Старт: ________хв________с

 

 

 

 

Час закінчення: ________хв________с

Час виконання завдання:

_______хв _______с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Порахуйте якомога швидше

Старт: ________хв________с

1). 6х6=

11). 10+8=

21). 16-7=

2). 8-7=

12). 4-3=

22). 11-5=

3). 13-8=

13). 6х6=

23). 14-8=

4). 7-6=

14). 4х8=

24). 2х7=

5). 3+4=

15). 9+5=

25). 4+3=

6). 12+6=

16). 17-4=

26). 18-12=

7). 17-8=

17). 5+2=

27). 11-3=

8). 15-6=

18). 9+8=

28). 3+7=

9). 13-6=

19). 2+5=

29). 8+8=

10). 14-6=

20). 7+7=

30). 7х2=

 

Час закінчення: ________хв________с

Час виконання завдання: _____________хв __________с

 

Про сніг, сусідів та дружбу

Жили поряд два сусіда. Прийшла зима, випав сніг.

Перший сусід вранці вийшов з лопатою розгрібати сніг перед будинком.

Поки розчищав доріжку, подивився, як там справи у сусіда. А у сусіда –  вже втоптана доріжка.

На наступний ранок знову випав сніг.

Перший сусід встав на півгодини раніше, взявся за роботу, дивиться – а у сусіда вже доріжка прокладена.

На третій день знову сніг випав. Ще раніше вийшов чоловік наводити порядок … Дивиться – а у сусіда доріжка вже прокладена. Як це так? Коли він встигає?

У той же день зустрілися вони на вулиці, поговорили про те, про се… Тут перший сусід ненароком і питає:

– Послухай, сусід, а коли ти встигаєш доріжку до будинку торувати?

Другий сусід здивувався спочатку, а потім засміявся:

– Так я його ніколи доріжки не топчу – це до мене друзі ходять!

 

Напишіть, про що йдеться

  1. Головна квітка вересня - __________________________________________
  2. Коренеплід, що надає кольору борщу - ______________________________
  3. Блакитна кітка, що росте на полях - _________________________________
  4. Біла духмяна квітка, схожа на дзвоник - _____________________________
  5. Посуд для приготування перших страв - _____________________________
  6. Столове приладдя із зубцями - _____________________________________
  7. Українські гроші - _______________________________________________
  8. Міський електротранспорт зі штангами - ____________________________
  9. Пристосування для розчісування - __________________________________
  10. Перша вистава п’єси в театрі -______________________________________

 

Якомога швидше назвіть уголос кольори слів, не читаючи їх. Виправляйте помилки одразу.

Синій        Червоний         Жовтий       Чорний         Червоний          Синій

Жовтий           Чорний          Синій            Червоний          Чорний        Жовтий

Червоний         Чорний          Жовтий       Синій          Чорний          Жовтий

Синій        Жовтий         Червоний         Жовтий         Чорний          Синій

Старт: _____хв____с                                                                                Час закінчення:_____хв_____с

Час виконання завдання:_______хв_____с

 

Якомога швидше проведіть лінію від 1 до 15 та від А до К, почергово з'єднуючи числа та літери (від 1 до А, від А до 2, від 2 до Б тощо).

Старт: ________хв________с

 

 

 

 

Час закінчення: ________хв________с

Час виконання завдання: _____________хв __________с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Порахуйте якомога швидше

Старт: ________хв________с

1). 2+4=

11). 14+3=

21). 6+8=

2). 5х9=

12). 12-8=

22). 9+9=

3). 9х9=

13). 19-17=

23). 12+4=

4). 1+7=

14). 16-7=

24). 7х3=

5). 3х8=

15). 8-6=

25). 11-8=

6). 5+7=

16). 6+12=

26). 3+2=

7). 12+7=

17). 7-4=

27). 4+4=

8). 18-2=

18). 6+6=

28). 5+7=

9). 8+3=

19). 14+5=

29). 5х7=

10). 14-6=

20). 12-7=

30). 8х8=

 

Час закінчення: ________хв________с

Час виконання завдання: _____________хв __________с

 

Бо я – людина.

Вечоріло. Битим шляхом йшло двоє подорожніх — батько й семирічний син.

Посеред шляху лежав камінь.

Батько не помітив каменя, спіткнувся, забив ногу. Крекчучи, він обійшов камінь, і, взявши дитину за руку, пішов далі.

Наступного дня батько з сином йшли тією ж дорогою назад. Знову батько не помітив каменя, знову спіткнувся і забив ногу.

Третього дня батько й син пішли тією ж дорогою. До каменя було ще далеко. Батько каже синові:

— Дивись уважно, синку, треба обійти камінь. Ось і те місце, де батько спіткнувся й забив ногу.

Подорожні сповільнюють кроки, але каменя немає. Бачать, обабіч дороги сидить сивий старий дід.

— Дідусю, — запитав хлопчик, — Ви не бачили тут каменя?
— Я прибрав його з дороги.
— Ви також спіткнулися й забили ногу?
— Ні, я не спіткнувся й не забив ногу.
— Чому ж ви прибрали камінь?
— Бо я — людина. Хлопчик зупинився у задумі.
— Тату, — запитав він, — а Ви хіба не людина?

Василь Сухомлинський

 

 

Запишіть числа цифрами

  1. Одна ціла шість десятих - _________________________________________
  2. Тринадцять цілих дві сотих - ______________________________________
  3. П’ятсот шістдесят дев’ять тисячних - _______________________________
  4. Сто двадцять одна тисяча один - ___________________________________
  5. Сімнадцять дев’ятнадцятих - ______________________________________
  6. Півтора - _______________________________________________________
  7. П’ятнадцять двадцять восьмих - ____________________________________
  8. Дві цілих три четвертих - _________________________________________
  9. Одна тисячна - __________________________________________________
  10. Сорок чотири сотих - _____________________________________________

 

 

Якомога швидше назвіть уголос кольори слів, не читаючи їх. Виправляйте помилки одразу.

Червоний         Синій       Чорний         Жовтий       Червоний        Синій

Жовтий         Чорний           Синій        Жовтий        Червоний      Чорний

Синій         Червоний         Жовтий         Чорний        Синій          Жовтий

Чорний         Червоний         Синій         Червоний           Жовтий       Синій

Старт: _____хв____с                                                                                Час закінчення:_____хв_____с

Час виконання завдання:_______хв_____с

Якомога швидше проведіть лінію від 1 до 15 та від А до К, почергово з'єднуючи числа та літери (від 1 до А, від А до 2, від 2 до Б тощо).

Старт: ________хв________с

 

 

 

 

Час закінчення: ________хв________с

Час виконання завдання: _____хв _____с

 

Порахуйте якомога швидше

Старт: ________хв________с

1). 4+7=

11). 4х8=

21). 2+5=

2). 3+9=

12). 3+4=

22). 10-8=

3). 17-2=

13). 16-7=

23). 9+11=

4). 8+4=

14). 4+7=

24). 12-9=

5). 6-6=

15). 9+6=

25). 7+8=

6). 3+8=

16). 17-12=

26). 16-9=

7). 9х3=

17). 2х7=

27) 7х9=.

8). 5х5=

18). 10-8=

28). 4х8=

9). 2+7=

19). 6х6=

29) 2+5=.

10). 15-6=

20). 11-8=

30). 11+5=

 

Час закінчення: ________хв________с

Час виконання завдання: _____________хв __________с

 

 

Джерела

  1. https://pritcha.com.ua
  2. Кавашіма Рюта

Тренуй свою пам'ять/пер.з яп.О.Колисецька. – Харків : Вид-во «Ранок» : Фабула, 2020. – 112 с.

 

ВІДПОВІДІ

3аняття 1

Письмові вправи

1.  дорівнює - =

6. нескінченність - ∞

2. більше - >

7. більше або дорівнює - ≥

3. приблизно дорівнює - ≈

8. відсоток -

4. менше або дорівнює - ≤

9. проміле - ‰

5. корінь квадратний - √

10. корінь кубічний - 3

 

Малювання за числами і літерами

30 арифметичних прикладів

1). 6-5=1

11). 1х9=9

21). 4х6=24

2). 3+9=12

12). 5+1=6

22). 13-4=9

3.) 2х7=14

13). 16-8=8

23). 7х6=42

4). 8х3=24

14). 15-6=9

24). 11-5=6

5). 14-9=5

15). 16-7=9

25). 3х2=6

6). 5х8=40

16). 9+8=17

26). 4х4=16

7). 7+1=8

17). 4+8=12

27). 18-7=11

8). 9-7=2

18). 3+9=12

28). 7+2=9

9). 3+0=3

19). 6х8=48

29). 5+7=12

10). 4+2=6

20). 7х7=49

30). 15-8=7

 

 

Заняття 2

Письмові вправи

  1. Сумська – Суми;
  2. Хмельницька – Хмельницький;
  3. Рівненська – Рівне;
  4. Івано-Франківська – Івано-Франківськ;
  5. Волинська – Луцьк;
  6. Чернівецька – Чернівці;
  7. Одеська – Одеса;
  8. Закарпатська – Ужгород;
  9. Вінницька – Вінниця;
  10. Миколаївська – Миколаїв.

 

Малювання за числами і літерами

30 арифметичних прикладів

1). 8+7=15

11). 2х5=10

21). 3+2=5

2). 9х3=27

12). 5+2=7

22). 14-8=6

3). 17-5=12

13). 13-5=8

23). 6х6=36

4). 8х7=56

14). 16-9=7

24). 5х9=45

5). 7-7=0

15). 5+8=13

25). 3+4=7

6). 6х3=18

16). 15-6=9

26). 7х9=63

7). 9+5=14

17). 4х8=32

27). 2х7=14

8). 4+2=6

18). 3х9=27

28). 12-9=3

9). 3+8=11

19). 11-5=6

29). 10-8=2

10). 2+5=7

20). 16-7=9

30). 4+3=7

 

 

 

Заняття 3

Письмові вправи

  1. 10 міліметрів – сантиметр;
  2. 1000 метрів – кілометр;
  3. 1000 мілілітрів – літр;
  4. 60 секунд – хвилина;
  5. 100 копійок – гривня;
  6. 10 сантиметрів – дециметр;
  7. 100 кілограмів – центнер;
  8. 60 хвилин – година;
  9. 10 000 квадратних метрів –гектар;
  10. 1000 кілограмів – тонна.

Малювання за числами і літерами

 

30 арифметичних прикладів

1). 11-7=4

11). 3+6=9

21). 1+4=5

2). 17-8=9

12). 14-9=5

22). 5х7=35

3). 2+9=11

13). 3х2=6

23). 4+5=9

4). 9+8=17

14). 6х4=24

24). 7х6=42

5). 18-7=11

15). 9+1=10

25). 16-8=8

6). 4+3=7

16). 2+5=7

26). 19-7=12

7). 10-8=2

17). 8х8=64

27). 3+8=11

8). 9х3=27

18). 7+8=15

28). 15-7=8

9). 12-5=7

19). 6х4=24

29). 5х9=45

10). 3х8=24

20). 13-5=8

30). 9х9=81

 

 

 

Заняття 4

Письмові вправи

  1. См – сантиметр;
  2. Км – кілометр;
  3. Дм – дециметр;
  4. Га – гектар;
  5. Ц – центнер;
  6. м/с – метрів за секунду;
  7. мм2 – квадратний міліметр;
  8. мм3 – кубічний метр;
  9. год – година;
  10. т – тонна.

 

Малювання за числами і літерами

 

30 арифметичних прикладів

1). 5+9=14

11). 17-8=9

21). 3х3=9

2). 14-7=7

12). 9х4=36

22). 16-9=7

3). 7х2=14

13). 13-5=8

23). 8+3=11

4). 18-9=9

14). 15-7=8

24). 4х8=32

5). 3+7=10

15). 6+5=11

25). 2х5=10

6). 11-4=7

16). 7х9=63

26). 12-7=5

7). 9+7=16

17). 1+7=8

27). 3х6=18

8). 17-9=8

18). 2х9=18

28). 4х5=20

9). 7+2=9

19). 8+2=16

29). 15-8=7

10). 6х7=42

20). 3+9=12

30). 5+7=12

 

 

 

 

Зайняття 5

Письмові вправи

  1. назва предмета – іменник;
  2. ознака предмета – прикметник;
  3. кількість предметів – числівник;
  4. указує на предмет, ознаку, кіл-ть, не називаючи їх – займенник;
  5. дія, стан предмета – дієслово;
  6. ознаки дії, предмета, іншої ознаки –прислівник;
  7. для зв’язку слів – прийменник;
  8. з’єднує члени речення або прості речення – сполучник;
  9. надає додаткові відтінки – частка;
  10. виражає почуття, емоції – вигук.

 

Малювання за числами і літерами

30 арифметичних прикладів

1). 2+5=7

11). 8х5=40

21). 4х2=8

2). 7х3=21

12). 2+8=10

22). 15-6=9

3). 12-7=5

13). 9х5=45

23). 3+7=7

4). 8х3=24

14). 6+2=8

24). 1х5=5

5). 10-7=3

15). 11-8=3

25). 17-9=8

6). 5+6=11

16). 8+7=15

26). 8х6=48

7). 4х9=36

17). 2+6=8

27). 13-5=8

8). 3х5=15

18). 7х9=63

28). 18-9=9

9). 14-8=6

19). 9х3=12

29). 4+2=6

10). 1+4=5

20). 15-9=6

30). 17-8=9

 

 

 

Зайняття 6

Письмові вправи

  1. «королева» квітів – троянда;
  2. Хрумкий зелений овоч – огірок;
  3. «самозакохана» квітка – нарцис;
  4. Розмір поверхні – площа;
  5. Бог війни в Давньому Римі – Марс;
  6. Овоч-«синьйор» - помідор;
  7. «гарбузова господиня» - диня;
  8. «залізний птах» - літак;
  9. «солодка смерть» - цукор;
  10.  Квітка для ворожіння – ромашка.

Малювання за числами і літерами

 

30 арифметичних прикладів

1). 7х8=56

11). 19-4=15

21). 9х3=27

2). 5+5=10

12). 6х2=12

22). 12-8=4

3). 8-3=5

13). 8+3=11

23). 5х7=35

4). 4х2=8

14). 17-4=13

24).17-11=6

5). 18-7=11

15). 5+9=14

25). 11+1=12

6). 3+2=5

16). 6-4=2

26). 7+3=10

7). 14+2=16

17). 14+6=20

27). 10-3=7

8). 7+7=14

18). 8х1=8

28). 3х2=6

9). 12-6=6

19). 11-6=5

29). 18-2=16

10). 13-9=4

20). 8+5=13

30). 16- 7=9

 

 

 

 

Зайняття 7

Письмові вправи

  1. 2, 6, 9, 19, 16 ,1 – бджола;
  2. 21, 12, 16, 16, 33 – рілля;
  3. 19, 9, 7, 16, 7, 6, 31 – ожеледь;
  4. 15, 21, 11, 18, 11, 27, 33 – криниця;
  5. 28, 1, 20, 16, 33 – чапля;
  6. 17, 12, 22, 27, 7 – місце;
  7. 3, 1, 23, 21, 1 – ватра;
  8. 2, 1, 14, 22, 23, 21, 32, 15 – байстрюк;
  9. 20, 23, 1, 22, 23, 3, 19 – птаство;
  10. 22, 15, 19, 1, 21, 1 – скнара.

 

Малювання за числами і літерами

 

30 арифметичних прикладів

1). 13-5=8

11). 6+5=11

21). 13+5=18

2). 5-4=1

12). 12+8=20

22). 17-4=13

3). 3х8=24

13). 7+7=14

23). 12-11=1

4).17-5=12

14). 8х2=16

24). 5х9=45

5). 8+8=16

15). 18-12=6

25). 7х6=42

6). 19-3=16

16). 11+7=18

26). 9+9=18

7). 16+4=20

17). 18-9=9

27). 10-7=3

8). 15+5=20

18). 15+5=20

28). 5х7=35

9). 9х3=27

19). 19-8=11

29). 4+9=13

10). 19-5=14

20). 4+8=12

30). 14+4=18

 

 

Зайняття 8

Письмові вправи

  1. Україна – Київ;
  2. США – Вашингтон;
  3. Канада – Оттава;
  4. Польща – Варшава;
  5. Німеччина – Берлін;
  6. Угорщина – Будапешт;
  7. Іспанія – Мадрид;
  8. Швеція – Стокгольм;
  9. Японія –Токіо;
  10. Литва – Вільнюс.

Малювання за числами і літерами

30 арифметичних прикладів

1). 6х6=36

11). 10+8=18

21). 16-7=9

2). 8-7=1

12). 4-3=1

22). 11-5=6

3). 13-8=5

13). 6х6=36

23). 14-8=6

4). 7-6=1

14). 4х8=32

24). 2х7= 14

5). 3+4=7

15). 9+5=14

25). 4+3=7

6). 12+6=18

16). 17-4=13

26). 18-12=6

7). 17-8=1

17). 5+2=7

27). 11-3=8

8). 15-6=9

18). 9+8=17

28). 3+7=10

9). 13-6=7

19). 2+5=7

29). 8+8=16

10). 14-6=8

20). 7+7=14

30). 7х2=14

 

 

 

 

 

 

Зайняття 9

Письмові вправи

  1. Головна квітка вересня – айстра;
  2. Коренеплід, що надає кольору борщу – буряк;
  3. Блакитна кітка, що росте на полях – волошка;
  4. Біла духмяна квітка, схожа на дзвоник – конвалія;
  5. Посуд для приготування перших страв – каструля;
  6. Столове приладдя із зубцями – виделка;
  7. Українські гроші – гривня;
  8. Міський електротранспорт зі штангами – тролейбус;
  9. Пристосування для розчісування – гребінець;
  10. Перша вистава п’єси в театрі –прем’єра.

Малювання за числами і літерами

 

30 арифметичних прикладів

1). 2+4=6

11). 14+3=17

21). 6+8=14

2). 5х9=45

12). 12-8=4

22). 9+9=18

3). 9х9=81

13). 19-17=2

23). 12+4=16

4). 1+7=8

14). 16-7=9

24). 7х3=21

5). 3х8=24

15). 8-6=2

25). 11-8=3

6). 5+7=12

16). 6+12=18

26). 3+2=5

7). 12+7=19

17). 7-4=3

27). 4+4=8

8). 18-2=16

18). 6+6=12

28). 5+7=12

9). 8+3=11

19). 14+5=19

29). 5х7=35

10). 14-6=8

20). 12-7=5

30). 8х8=64

 

 

 

 

Зайняття 10

Письмові вправи

  1. Одна ціла шість десятих – 1,6;
  2. Тринадцять цілих дві сотих – 13,02;
  3. П’ятсот шістдесят дев’ять тисячних – 0,569;
  4. Сто двадцять одна тисяча один – 121 001;
  5. Сімнадцять дев’ятнадцятих –  1719
  6. Півтора – 1,5;
  7. П’ятнадцять двадцять восьмих -1528
  8. Дві цілих три четвертих – 234
  9. Одна тисячна – 0,001;
  10. Сорок чотири сотих – 0,44.

Малювання за числами і літерами

 

30 арифметичних прикладів

1). 4+7=11

11). 4х8=32

21). 2+5=5

2). 3+9=12

12). 3+4=7

22). 10-8=2

3). 17-2=15

13). 16-7=9

23). 9+11=20

4). 8+4=12

14). 4+7=11

24). 12-9= 3

5). 6-6=0

15). 9+6=15

25). 7+8=15

6). 3+8=11

16). 17-12=5

26). 16-9=7

7). 9х3=27

17). 2х7=14

27) 7х9=.63

8). 5х5= 25

18). 10-8=2

28). 4х8=32

9). 2+7=9

19). 6х6= 36

29) 2+5=.7

10). 15-6=9

20). 11-8=3

30). 11+5=16

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
23 грудня 2020
Переглядів
360
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку