Тренінг «Права дітей-понад усе!»

Про матеріал

Посилення профілактичної роботи щодо недопущення порушення прав дітей під час освітнього процесу.

Мета. Ознайомити педагогів з правовою відповідальністю щодо дітей; допомогти у розв'язанні правових проблем, сприяти усвідомленню прав дітей; виробити уміння приймати правильні рішення у складних ситуаціях

Обладнання: плакат з зображенням учня, кольорові папірці, чистий плакат «Як реагує дитина на порушення її прав?», папір для вправи «зім'ятий папірець»

Хід заняття

І. Організаційна частина

ІІ. Основна частина

Вправа «Учень»

(Група педагогів сидить колом і кожний учасник по черзі дає визначення слова «учень»).

Початок першого речення обов'язково включає в себе слово «учень – це...». Далі кожний закінчує речення так, як вважає правильним. При обговоренні психолог акцентує увагу на позитивних визначеннях).

Учень - це

Обговорення

Вступне слово тренера

Усі люди на землі мають рівні права. Ці слова закріплені Загальною Декларацією прав людини, що прийнята Генеральною Асамблеєю ООН в 1948 році.

Ваша дитина, як і будь-яка інша людина, має рівні людські права. Права дитини закріплені Конвенцією про права дитини, проголошеній Генеральною Асамблеєю ООН

20 лютого 1989р.

Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу з педагогами.

Тема: «Права дітей-понад усе!»

(посилення профілактичної роботи щодо недопущення порушення прав дітей під час освітнього процесу)

Мета: ознайомити педагогів з правовою відповідальністю щодо дітей; допомогти у розв’язанні правових проблем, сприяти усвідомленню прав дітей; виробити уміння приймати правильні рішення у складних ситуаціях.

Обладнання: плакат з зображенням учня, кольорові папірці, чистий плакат «Як реагує дитина на порушення її прав?», папір для вправи «зім’ятий папірець»

Хід заняття

  І. Організаційна частина

  ІІ. Основна частина

 Вправа «Учень»

(Група педагогів сидить колом і кожний учасник по черзі дає визначення слова «учень»).  

   Початок першого речення обов’язково включає в себе слово «учень – це...». Далі кожний закінчує речення так, як вважає правильним. При обговоренні психолог акцентує увагу на позитивних визначеннях).

Учень - це

Обговорення

Вступне слово тренера

   Усі люди на землі мають рівні права. Ці слова закріплені Загальною Декларацією прав людини, що прийнята Генеральною Асамблеєю ООН в 1948 році.

   Ваша дитина, як і будь-яка інша людина, має рівні людські права. Права дитини закріплені Конвенцією про права дитини, проголошеній Генеральною Асамблеєю ООН

20 лютого 1989р.

Вправа «Кожна дитина має право»

    На аркушах паперу (кольорові папірці) вам потрібно написати, які права мають ваші учні.

Обговорення прав учнів:

  • Захист від будь-яких форм експлуатації, фізичного та психічного насильства, від дій педагогічних, інших працівників, які порушують права або принижують їх честь і гідність.
  •  На вибір факультативів, гуртків, екзаменів із окремих предметів і  їх складання екстерном .
  • Вибір навчального закладу, форми навчання, освітньо-професійних та індивідуальних програм, позакласних занять.
  • На відкриту оцінку своїх знань, отримання об’єктивної оцінки із предметів.
  • На завчасне повідомлення про строк контрольної роботи, вимагати проведення не більше двох контрольних робіт у день і не більше п’яти контрольних робі у тиждень.
  • Одержання направлення на навчання, стажування до інших навчальних закладів, у тому числі за кордоном
  • Вносити пропозиції в раду, адміністрацію школи по покращенню програмного навчання і виховання.
  • На забезпечення якісним харчуванням.
  •  Висловлювати класному керівнику, директору, вчителям свої проблеми і отримувати від них допомогу, пояснення, відповіді.
  • Користування навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою базою навчального закладу.
  • Відкрито висловлювати свою думку стосовно життя школи, не принижуючи гідності інших.
  • Доступ до інформації в усіх галузях знань
  • Представляти школу в конкурсах, оглядах, змаганнях та інших заходах відповідно зі своїми можливостями і вміннями.
  • На звільнення від уроків згідно заяви батьків.
  • Навчання для здобуття певного освітнього та освітньо-кваліфікаційного рівнів.

(прикріплення на плакат з зображенням учня)

  Висновки.

   Отже, вчителі порушують права дитини, якщо (на основі прав дитини визначити правил порушення прав дитини):

  • Експлуатують дитину (фізично).
  • Відмовляють у вільному виборі навчального закладу, факультативів, гуртків тощо.
  • Завдають шкоди здоров’ю фізично і морально дитини.
  • Залякують дитину, використовуючи при цьому суспільні установи (поліцію, церкву, спецшколу, колонію, психіатричну лікарню).
  • Порушують її  недоторканність.
  • Навіюють страх за допомогою жестів, поглядів.
  • Перебивають дитину під час розмови.
  • Ізолюють дитину.
  •  Контролюють її доступ до спілкування з ровесниками, дорослими, родичами, одним із батьків.
  • Використовують образливі прізвиська.
  • Соромлять дитину.
  • Використовують її як передавача інформації між батьками та вчителями під час конфліктів у школі.
  • Контролюють поведінку дитини за допомогою оцінок.
  • Ігнорують її.
  •  Не задовольняють її основні потреби стосовно навчання.
  • Погрожують залишити її на наступний рік.
  • Погрожують фізичною розправою.
  • Поводяться з дитиною як з прислугою.
  • Відмовляються повідомляти про важливі рішення, які безпосередньо стосуються її долі.

    Дискусія на тему: «Як реагує дитина на порушення її прав?» Вчителі по колу висловлюють свої думки, ведучий записує їх на плакаті (дошці). Потім очікування аналізуються з використанням таких критеріїв:

  • Їй важко спілкуватися з однолітками і дорослими (вона блазнює, б’ється, замикається в собі)
  • Її турбує особиста безпека й любов до неї
  • Вона часто буває в поганому настрої
  • Може втекти з дому
  • Може вживати наркотики або алкоголь
  • Може заподіяти собі смерть

Вправа «Зім’ятий папірець» (20 хв.).

Мета: показати вплив негативних висловлювань на людину.

    Учасникам групи пропонується зім’яти аркуш паперу. Після того, як всі учасники виконали інструкцію тренер пояснює їм, що даний аркуш паперу символізував душу дитини, а процедура скомкування ‒ її травмування під впливом негативних висловів у її бік.

Тренер розповідає притчу.

Притча «Цвяхи» (15 хв.).

Мета: показати значення слів для кожної людини.

   «Жив-був один дуже запальний і нестриманий молодий чоловік. І ось одного разу його батько дав йому мішечок з цвяхами і наказав кожен раз, коли він не стримає свого гніву, вбити один цвях в стовп огорожі. У перший день в стовпі було декілька десятків цвяхів. На другий тижня він навчився стримувати свій гнів, і з кожним днем число забитих в стовп цвяхів стало зменшуватися. Хлопець зрозумів, що легше контролювати свій темперамент, ніж забивати цвяхи.

   Нарешті прийшов день, коли він ні разу не втратив самовладання. Він розповів про це своєму батьку і той сказав, що цього разу кожен день, коли синові вдасться стриматися, він може витягнути з стовпа по одному цвяху.

  Йшов час, і прийшов день, коли він міг повідомити батька про те, що в стовпі не залишилося жодного цвяха. Тоді батько взяв сина за руку і підвів до огорожі:

- Ти непогано впорався, але ти бачиш, скільки в стовпі дірок? Він вже ніколи не буде таким як раніше. Коли говориш людині що-небудь зле, у неї залишається такий же шрам, як і ці дірки. І неважливо, скільки разів після цього ти вибачишся – шрам залишиться.

   Після притчи тренер пропанує учасникам розгладити свій папірець, який вони зім’яли на початку вправи і поглянути чи змінився його вигляд.

Питання для обговорення:

- Що було легше зробити зкомкати чи розпрямити аркуш? На яку дію було затрачено більше сил?

- Чи вдалося комусь повернути аркуш до попереднього гладкого вигляду?

   Тренер підводить учасників заняття до думки, що кожне сказане слово дитині має вплив на її душу, навіть якщо вона цього і не показує. Тому слід бути дуже тактовним у спілкуванні з учнями і не говорити з опалу ті слова про які потім пожалкуєте, але слід свій вони залишать.

   Поради психолога «Що вчителі можуть зробити для свого учня

  • Поважайте учня.
  •  Визнавайте права учня не зважаючи свої власні почуття, права навибір друзів та діяльності.
  • Не  принижуйте  і не  ображайте школяра
  • Визнавайте права учня на особисте життя.
  • Довіряйте дитині.
  • Поважайте почуття дітей.

   Забезпечення емоційного комфорту:

  • Говоріть та дійте так, щоб учень відчував себе у безпеці та комфортно.
  • Діти повинні мати можливість розповідати вам про те, що вони відчувають.

Забезпечте фізичну безпеку:

  •  Не залишайте школяра без нагляду в на уроці, в класі, школі та шкільному подвір’ї.

Слідкуйте за дисципліною:

  • Будьте послідовними.
  • Створюйте правила поведінки відповідно до вікового розвитку дитини.
  • Усно визначайте свої очікування та межі дозволеного.
  • Давайте настанови, а не покарання.
  • Приділяйте учню увагу: 
  • Беріть участь в житті школяра: у шкільних заходах, дитячих іграх, спілкуйтесь з її друзями.
  • Залучайте дитину до своїх заходів.
  • Розповідайте учню про своє бачення життєвих цінностей.

Турбуйтеся про себе:

  • Приймайте любов учнів.
  • Якщо, дитина Вас дратує, скажіть їй про свої відчуття від першої особи: Наприклад: «Мені важко, коли хтось заважає».
  •  Не звинувачуйте дитину.
  • Заохочуйте дітей займатися тим, що їм цікаво.
  • Будьте позитивними.
  • Дозволяйте дітям не погоджуватися з вами.
  • Відзначайте їхні успіхи.
  • Виражайте свою любов до дитини словами.
  • Проявляйте любов, коли дитина відчуває фізичний та душевний біль.

ІІІ. Заключна частина

Рефлексія заняття

Ваша мета – створити для школяра середовище любові та турботи.

  Зворотній зв’язок вчителів і ведучого стосовно заняття (їх результативність, корисність для учасників, побажання на майбутнє).

 

docx
Додано
10 квітня 2018
Переглядів
1009
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку