Посилення профілактичної роботи щодо недопущення порушення прав дітей під час освітнього процесу.
Мета. Ознайомити педагогів з правовою відповідальністю щодо дітей; допомогти у розв'язанні правових проблем, сприяти усвідомленню прав дітей; виробити уміння приймати правильні рішення у складних ситуаціях
Обладнання: плакат з зображенням учня, кольорові папірці, чистий плакат «Як реагує дитина на порушення її прав?», папір для вправи «зім'ятий папірець»
Хід заняття
І. Організаційна частина
ІІ. Основна частина
Вправа «Учень»
(Група педагогів сидить колом і кожний учасник по черзі дає визначення слова «учень»).
Початок першого речення обов'язково включає в себе слово «учень – це...». Далі кожний закінчує речення так, як вважає правильним. При обговоренні психолог акцентує увагу на позитивних визначеннях).
Учень - це
Обговорення
Вступне слово тренера
Усі люди на землі мають рівні права. Ці слова закріплені Загальною Декларацією прав людини, що прийнята Генеральною Асамблеєю ООН в 1948 році.
Ваша дитина, як і будь-яка інша людина, має рівні людські права. Права дитини закріплені Конвенцією про права дитини, проголошеній Генеральною Асамблеєю ООН
20 лютого 1989р.
Заняття з елементами тренінгу з педагогами.
Тема: «Права дітей-понад усе!»
(посилення профілактичної роботи щодо недопущення порушення прав дітей під час освітнього процесу)
Мета: ознайомити педагогів з правовою відповідальністю щодо дітей; допомогти у розв’язанні правових проблем, сприяти усвідомленню прав дітей; виробити уміння приймати правильні рішення у складних ситуаціях.
Обладнання: плакат з зображенням учня, кольорові папірці, чистий плакат «Як реагує дитина на порушення її прав?», папір для вправи «зім’ятий папірець»
Хід заняття
І. Організаційна частина
ІІ. Основна частина
Вправа «Учень»
(Група педагогів сидить колом і кожний учасник по черзі дає визначення слова «учень»).
Початок першого речення обов’язково включає в себе слово «учень – це...». Далі кожний закінчує речення так, як вважає правильним. При обговоренні психолог акцентує увагу на позитивних визначеннях).
Учень - це
Обговорення
Вступне слово тренера
Усі люди на землі мають рівні права. Ці слова закріплені Загальною Декларацією прав людини, що прийнята Генеральною Асамблеєю ООН в 1948 році.
Ваша дитина, як і будь-яка інша людина, має рівні людські права. Права дитини закріплені Конвенцією про права дитини, проголошеній Генеральною Асамблеєю ООН
20 лютого 1989р.
Вправа «Кожна дитина має право»
На аркушах паперу (кольорові папірці) вам потрібно написати, які права мають ваші учні.
Обговорення прав учнів:
(прикріплення на плакат з зображенням учня)
Висновки.
Отже, вчителі порушують права дитини, якщо (на основі прав дитини визначити правил порушення прав дитини):
Дискусія на тему: «Як реагує дитина на порушення її прав?» Вчителі по колу висловлюють свої думки, ведучий записує їх на плакаті (дошці). Потім очікування аналізуються з використанням таких критеріїв:
Вправа «Зім’ятий папірець» (20 хв.).
Мета: показати вплив негативних висловлювань на людину.
Учасникам групи пропонується зім’яти аркуш паперу. Після того, як всі учасники виконали інструкцію тренер пояснює їм, що даний аркуш паперу символізував душу дитини, а процедура скомкування ‒ її травмування під впливом негативних висловів у її бік.
Тренер розповідає притчу.
Притча «Цвяхи» (15 хв.).
Мета: показати значення слів для кожної людини.
«Жив-був один дуже запальний і нестриманий молодий чоловік. І ось одного разу його батько дав йому мішечок з цвяхами і наказав кожен раз, коли він не стримає свого гніву, вбити один цвях в стовп огорожі. У перший день в стовпі було декілька десятків цвяхів. На другий тижня він навчився стримувати свій гнів, і з кожним днем число забитих в стовп цвяхів стало зменшуватися. Хлопець зрозумів, що легше контролювати свій темперамент, ніж забивати цвяхи.
Нарешті прийшов день, коли він ні разу не втратив самовладання. Він розповів про це своєму батьку і той сказав, що цього разу кожен день, коли синові вдасться стриматися, він може витягнути з стовпа по одному цвяху.
Йшов час, і прийшов день, коли він міг повідомити батька про те, що в стовпі не залишилося жодного цвяха. Тоді батько взяв сина за руку і підвів до огорожі:
- Ти непогано впорався, але ти бачиш, скільки в стовпі дірок? Він вже ніколи не буде таким як раніше. Коли говориш людині що-небудь зле, у неї залишається такий же шрам, як і ці дірки. І неважливо, скільки разів після цього ти вибачишся – шрам залишиться.
Після притчи тренер пропанує учасникам розгладити свій папірець, який вони зім’яли на початку вправи і поглянути чи змінився його вигляд.
Питання для обговорення:
- Що було легше зробити зкомкати чи розпрямити аркуш? На яку дію було затрачено більше сил?
- Чи вдалося комусь повернути аркуш до попереднього гладкого вигляду?
Тренер підводить учасників заняття до думки, що кожне сказане слово дитині має вплив на її душу, навіть якщо вона цього і не показує. Тому слід бути дуже тактовним у спілкуванні з учнями і не говорити з опалу ті слова про які потім пожалкуєте, але слід свій вони залишать.
Поради психолога «Що вчителі можуть зробити для свого учня?»
Забезпечення емоційного комфорту:
Забезпечте фізичну безпеку:
Слідкуйте за дисципліною:
Турбуйтеся про себе:
ІІІ. Заключна частина
Рефлексія заняття
Ваша мета – створити для школяра середовище любові та турботи.
Зворотній зв’язок вчителів і ведучого стосовно заняття (їх результативність, корисність для учасників, побажання на майбутнє).