Тренінг професійного спрямування "Моя професія ПЕРУКАР"

Про матеріал
Тренінг професійного спрямування Дає змогу: • з'ясувати обізнаність учнів щодо професії перукар; • виявити ставлення до професії; • актуалізувати професійні вподобання учнів; • сформувати певний алгоритм дій щодо професійного самовизначення; • зануритися у професію через участь у майстер класі; • підвищення престижності робітничих професій. Категорія учасників: учні 8-11 класів. Тривалість: 90 хвилин.
Перегляд файлу

ДНЗ «Херсонське вище професійне  училище сервісу та дизайну»

 

 

 

 

F:\women-long-hair-style-icon-logo-women-face-vector-24794985.jpgТРЕНІНГ:«ПРОФЕСІЯ  ПЕРУКАР»

 

 

Укладачі: практичний психолог Луценко Г.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ХЕРСОН-2020

Тренінг: «Професія перукар і я»

Сьогодні багато хто замислюється про отримання професії перукаря. Адже майстри по стрижці, укладанні та фарбуванні волосся завжди затребувані, тому  що  в людині закладене прагнення до краси і догляду за собою,  а праця їх добре оплачується. Перукар   це  і  художник,  і  психолог,  і  довірена  особа.  У перукарню приходять, щоб стати привабливіше, змінити імідж, відчути себе персоною, про яку піклуються.  Однак у цієї професії, як і у будь-який інший, є свої нюанси. Перш ніж зробити свій вибір на користь навчання перукарського мистецтва, необхідно ознайомитися з особливостями, перевагами та недоліками цієї роботи. Дати відповіді про свої вміння, інтереси, можливості, таланти, бажання.

На сьогоднішньому тренінгу ми поговоримо саме про цю професію.

Мета: актуалізація професійного уподобання,  важливість зважених рішень; розширення  знань учнів та їх уявлення про перспективні напрями отримання професій «Перукар» та специфіку роботи представників сфери обслуговування.

 

Завдання:

  • з'ясувати обізнаність учнів щодо професії перукар;
  • виявити ставлення до професії;
  • актуалізувати професійні вподобання учнів;
  • сформувати певний алгоритм дій щодо професійного самовизначення;
  • зануритися у професію через участь у майстер класі;
  • підвищення престижності робітничих професій.

 

Категорія учасників: учні 8-11 класів.

Тривалість: 90 хвилин.

План

 

Види роботи

Орієнтов.

тривалість

Необхідне

обладнання

 

І. Вступна частина

 

 

1

Знайомство. Вправа «Асоціація»

10хв

Дошка, крейда

2

Прийняття правил роботи в групі

5 хв

Роздрукований приклад

3

Вправа «Очікування»

5 хв

 

 

II. Основна частина.

 

 

4

Вправа «Рука долі»

10хв

Аркуші паперу, ручка, мішечок

5

Вправа «Особливості професії перукар»

15хв

Роздрукований матеріал (Додатки 1-4). Папір, ручка, олівці, фломастери, фліпчарт(дошка), екран, мультімедійка.

6

Майсте- клас «Сучасні види плетіння коси із волосся»

 

20хв

грІнструменти:

гребінці, затискачі, шпильки,невидимки, резинки.

Матеріали : лак для волосся, воск,гель.

Білизна : пеньюар,

комірець, рушники.

Додаток5

7

Вправа «Пересадки»

5 хв

 

8

Проходження онлайн тесту «Перукар»

10хв

Комп’ютери (смартфони)

9

Вправа «Очікування»

5 хв

 

10

Роздача реклами закладу та буклету «Алгоритм професійного самовизначення» Пам'ятка старшокласникам.

5хв

Додаток 6

(роздатковий матеріал.), реклами училища

 

Усього

90 хв

 

 

Чим більше знаєш, тим більше можеш (Е. Абу)

 

І.ВСТУПНА ЧАСТИНА

Вправа «Знайомство» (10 хв)

Мета: сприяти груповій згуртованості, створити позитивний настрій

Інструкція. Зараз ми з вами познайомимося і зробимо це в такий спосіб. Кожен по черзі називає своє ім'я та асоціацію зі словом ПЕРУКАР.

Отже, ім'я та асоціація зі словом перукар…

Прийняття правил роботи в групі (5 хв)

Мета: ознайомити із правилами роботи  групи

Інструкція. Учасникам пропонується ознайомитися із написаними правилами, обговорити їх, доповнити (якщо є потреба в цьому).

У кожній тренінговій групі можуть бути свої правила і наша група не виняток . Чи згодні ви з такими:

  1.  Взаємоповага.
  2. Правило піднятої руки.
  3. Бути активним.
  4. Не критикувати.
  5. Не давати оцінок.
  6. Бути цілеспрямованим.
  7. Поважати думку кожного.
  8. Дотримуватись регламенту.

Вправа «Очікування» (5 хв)

Мета: визначитися з очікуваннями від тренінгу

Інструкція. Учасникам пропонується дати відповідь по колу.

Скажіть, будь ласка, свої очікування від нашої зустрічі?

Що сприятиме тому, щоб вони справдилися?

Вправа «Рука долі» (10хв)

Мета: розуміння важливості усвідомленого вибору.

Інструкція. Учасників просять на трьох(двох) картках написати назви професій, якими вони  хотіли б займатися в житті. Далі всі картки перемішують, кожен виймає по одній, як у лотереї. Результати обговорюються за наступними питаннями:

  • Хто (і скільки) з учнів отримали саме те, що бажали (записали)?
  • Кому (і скільком) пощастило і вони отримали те, що не записали, але бажали б?
  • Хто (і скільки) незадоволений своєю долею?
  • Від кого або від чого залежить вдалий вибір. (Формула ХОЧУ МОЖУ ТРЕБА)
  • Хто  може допомогти у виборі професії?

Результати у відсотках записуються на дошці.

Отже, необхідно навчитися при виборі професії та майбутнього життя діяти більш усвідомлено, а не навмання. Стати професіоналом  своєї справи можливо, якщо вчитися, прагнути до вдосконалення знань. Вибір професії — один із найсерйозніших кроків.

Вправа «Особливості професії перукар» (15хв)

Мета:  отримати й обговорити відомості про професію перукар.

Інструкція. Учасники об’єднуються в чотири групи. Кожна з них отримує завдання:

  • особливості праці (Доданок 1);
  • кому підходить професія перукар (Доданок 2);
  • споріднені спеціальності (Доданок 3);
  • де навчатися і де працювати.

(https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=WXSllI5aG7E&feature=emb_title), (Доданок 4)

Учасникам надаються інформаційні матеріали  (Додатки),  які вони перетворюють  у схеми, малюнки тощо.

Після закінчення вправи представники кожної малої групи, презентуючи свою роботу, вивішують на фліпчарті аркуш з інформацією широкому загалу.

Після презентації учасники обговорюють результати вправи.

  • Чому важливо знати плюси і мінуси професії?
  • Що дасть вам  інформація про споріднені професії?(про якості, особливості праці)
  • Що дала робота над цією вправою?

Вправа «Пересадки» (5хв)

Мета: активізувати учасників.

Інструкція. Учням пропонується встати і помінятись місцями всім тим….

  • у кого є сестра;
  • у кого гарний настрій;
  • у кого у вухах сережки;
  • хто ходить до перукаря;
  • хто любить співати;
  • хто малює;
  • хто фарбував волосся;
  • хто обрав професію;
  • хто має друзів.

Майстер -клас   «Сучасні види плетіння коси  із волосся» » (20хв)

Мета: знайомство з професією (навчитися виконувати легкі зачіски із застосуванням плетіння коси).

Інструкція. Зараз ми об'єднаємося у три  групи ,  у  кожної буде свій майстер, який покаже спочатку на моделі, а потім на бажаючих технику плетіння коси.

 (ПОСИЛАННЯ)  (відео, алгоритм-додаток 5).

 

 

Проходження онлайн тесту «"Чи є в тебе хист до роботи перукарем?"» (10-15хв)

Інструкція. Перейти  на сторінку http://prof.osvita.org.ua/ru/determine/testing/853/index.html

Кожний учасник отримує  індивідуальний результат, рекомендацію розвитку тих чи інших якостей необхідних для роботи перукаря.

Зауважуємо. Звісно, цього тесту не достатньо. Звернувшись до фахівців – профорієнтологів , психологів ви отримаєте відповіді стосовно темпераменту, здібностей, особливостей пам'яті, уяви тощо

Вправа «Очікування» (5хв)

Мета: забезпечити зворотній зв'язок.

Інструкція. Учням пропонується продовжити речення на вибір:

«Я дізнався, що….»;

«Мене здивувало, що…»;

«Мені сподобалось, що…»;

«Можливо, було б краще, якби…».

Дякуємо всім учасникам за роботу. Запрошуємо на навчання до ДНЗ «Херсонське вище професійне  училище сервісу та дизайну». Професійних вам успіхів і досягнень!  (роздача реклами училища та буклету «Алгоритм професійного самовизначення»Додаток 6)

 

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ

  1. Руденко Є. Методики професійної психо-діагностики.-К.: Шкільний світ, 2011-24с.
  2. http://prof.osvita.org.ua/ru/determine/testing/853/index.html
  3. Пустовая Є. Профорієнтація: проблективи//Завуч. – 2003.- (159).- С..2-3.
  4. https://stylezhinki.ru/suspilstvo/9362-profesija-perukar-opis-pljusi-i-minusi.htm
  5. https://naurok.com.ua/provedennya-mayster-klasu-suchasni-vidi-pletinnya-kosi-iz-volossya-110339.html
  6. ПОСИЛАННЯ НА МАЙСТЕР _КЛАС
  7. (https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=WXSllI5aG7E&feature=emb_title)

 

 

 

Картинки по запросу "алгоритм професійного самовизначення"

 

Додаток1

Особливості праці

Характер роботи.

Робота в системах «Людина — Людина» (обслуговування клієнтів), «Людина -  художній  образ»  (створення  зачіски   як  естетичного компоненту  зовнішності). 

     Виконує  стрижку,  укладання  і  завивку  волосся  відповідно  до замовлення клієнта. Складає фарбувальні розчини і проводить забарвлення волосся. Орієнтуючись  на  напрям  моди  і  особливості  зовнішнього  вигляду клієнта, дає пораду про вибір зачіски.

 Умови роботи.

      Робота  перукаря  найчастіше  позмінна,  проходить  в  приміщенні. Весь день  доводиться  бути  на  ногах.  У  зв’язку  із  специфікою  професії найбільше  навантаження  припадає  на  руки,  що  потребує  великої  фізичної  витривалості

     За певними підрахунками вченими було встановлено, що у середньому майстер, обслуговуючи клієнтів, проходить 10 кілометрів на день.        А це – навантаження на  спину  і ноги. Також на  їх організм  впливають  різні  хімічні  речовини,  підвищена  температура, локальна  вібрація.  Неодмінно  ще  потрібно  врахувати  психоемоційне навантаження.

Переваги  професії:

  • затребувана на ринку праці (бути красивими хочуть і жінки, і чоловіки).
  • оклади фахівців (перукарські послуги коштують недешево).
  • корисні знайомства.
  • гнучкий графік (якщо на себе працює)

Недоліки  професії:

  • робочий день у перукаря, як у всіх 8 годин. Але провести весь цей час на ногах, та ще й у приміщенні, де працюють з фарбою, включеними фенами та ножицями в руках не кожному під силу (фізичне навантаження).
  • найбільш часті клієнти медичних центрів, що займаються відновленням хребта, лікуванням вен і артроза - це перукарі. Варикоз, захворювання дихальних шляхів, ранній артрит - їх професійні недуги. Звичайно, багатьох з них можна уникнути, дотримуючись певних норм та гігієни праці, але фактор ризику високий.
  • Майстрам доводиться купувати всі професійні інструменти для роботи за свій рахунок, а коштують вони недешево.
  • Додаток2

Кому підходить професія перукар

Підходить як для жінок так і для чоловіків.

 

До  головних  вимог  при  виборі  професії  перукаря  слід віднести:

  • загальний фізичний розвиток, гарний розвиток моторики рук, фізична витривалість;
  • високу чутливість до кольору;
  • хороший зір, точний окомір, гарна зорова пам'ять;
  • спостережливість;
  • уміння зосереджуватися на одному об'єкті тривалий час;
  • постійний самоконтроль;
  • висока поміхостійкість (здатність працювати в приміщенні з високим рівнем шуму);
  • організованість.

 Особисті якості:

  • креативність,
  • терпіння і витривалість;
  • працьовитість,
  • гумор і чарівність,
  • комунікабельність,
  • акуратність.

 

Медичні обмеження

Професія протипоказана людям, які страждають:

    алергічними  реакціями на хімічні речовини (пахучі і барвні речовини) і волосся;

    психічними розладами;

    порушеннями опорно-рухових функцій, особливо кистей рук;

    судинними захворюваннями кінцівок.

 

 

 

 

 

 

Додаток3

Споріднені професії

 перукар;

  • манікюрниця;
  •  стиліст;
  • пастижер;
  • барбер (для чоловіків).

Сучасний перукар - це не просто людина, що вміє стригти і фарбувати волосся. Він повинен бути чарівником, що створює своїм клієнтам унікальні образи. У перукарській справі є кілька основних напрямків:

  • чоловічий майстер;
  • жіночий майстер;
  • колорист;
  • фахівець з плетіння косичок;
  • універсал;
  • перукар-стиліст.

Характеристика напрямків. У чому відмінності роботи кожного зі згаданих майстрів, зрозуміло з назви. Чоловічий майстер займається створенням зачісок для представників сильної статі, а в розпорядження жіночого потрапляють дамські локони. Професія "перукар для дітей" має на увазі роботу з маленькими клієнтами, підстригти яких буває деколи дуже непросто. Колористів навчають мистецтву фарбування, мелірування і колорування волосся. Спеціаліст з плетіння з легкістю створить на голові у клієнтки вечірні, молодіжні та авангардні зачіски за допомогою різного виду кісок. Але вище всього цінується перукар-універсал, адже він один може замінити всіх перерахованих вище фахівців. Такий майстер володіє технологією стрижки чоловіків, жінок і дітей, вміє завивати, укладати і фарбувати, знає, як правильно підбирати засоби по догляду за шевелюрою, розбирається в тонкощах впливу на волосся різних масок, шампунів і кондиціонерів. Саме таких майстрів широкого профілю із задоволенням беруть на роботу в перукарні та салони краси.

Хто такий перукар-стиліст? Якщо клієнтові знадобиться вечірня або модельна зачіска, тоді йому потрібно тримати шлях не до універсалу, а до перукаря-стиліста. Фахівець такого рівня вважається найбільш компетентним, адже він розбирається в останніх тенденціях моди, створює стрижки та укладки будь-якого ступеня складності, вміє працювати з гарячими ножицями, знає різні способи завивки і фарбування волосся і т. д. Професія "перукар-стиліст" затребувана в дорогих салонах краси, на телебаченні, в шоу-бізнесі.

Додаток4

Де навчатися і де працювати

Освітня підготовка

ДНЗ «Херсонське вище професійне училище сервісу та дизайну» після здобуття базової середньої освіти та повної загальної середньої освіти.

ПЕРУКАР – робота, яка потребує постійного розвитку (конкурентноспроможність).

Робота.

  • Перукарні;
  • салони краси;
  • за індивідуальним методам організації праці.

Мінімальні зарплати перукаря широкого профілю, що починає, - $200-300, перукар з досвідом роботи від двох років, що виконує стрижки, укладання, фарбування, може сміливо розраховувати в середньому від $400, досвідчені перукарі-стилісти, що виконують креативні стрижки, в модних салонах столиці заробляють  1000$.

Знайти роботу сьогодні може навіть майстер без досвіду, адже в кожному населеному пункті відкрито велику кількість перукарень і салонів краси. Якщо фахівець з якихось причин не бажає працювати в перукарні, салоні, він може надавати свої послуги на дому у себе або у клієнта. Перукарів-надомників сьогодні не так вже й мало. Для того, щоб отримувати стабільний і пристойний дохід, працюючи на себе, майстру потрібно мати велику кількість постійних клієнтів. Хороший фахівець завжди зможе прогодувати себе і свою сім'ю, адже перукарські послуги коштують недешево. Навіть якщо він тимчасово залишиться без роботи, він зможе стригти і фарбувати своїх знайомих і сусідів, отримуючи за це гідну матеріальну винагороду.

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток  5

 

Майстер-клас

з теми «Сучасні види плетіння коси із волосся»

Матеріали : Лак для волосся; воск ; гель.

Білизна : пеньюар ;комірець; рушники.

МЕТА: Знайомство з професією  (навчитися виконувати легкі зачіски із застосуванням плетіння коси).

                                                   Хід майстер класу.

 

Майстер-клас з плетіння косичок

     Гарне волосся - це не тільки прикраса будь-якої жінки, це її справжнє багатство. З гарним волоссям, як правило, асоціюються волосся довге і густе, і в цьому немає нічого дивного, адже довге волосся можна не тільки красиво розпустити, але і зробити карколомні зачіски. "

        Найпоширенішою зачіскою для довгого волосся і волосся середньої довжини є коса. Кіски бувають настільки різними, що навчившись їх плести, ви зможете створювати собі новий образ практично на кожен день. Простіше всього звернутися за допомогою до перукаря, проте на це не завжди достатньо часу і коштів. Тому найкращий вихід - навчитися плести коси.

Зараз ми об'єднаємося у три  групи ,  у  кожної буде свій майстер, який покаже спочатку на моделі , а потім на бажаючих технику плетіння коси.

Плетіння коси  «Риб`ячий хвіст зі стрічкою»:

Це плетіння коси Риб`ячий хвіст пропонується в техніці плетіння французької коси.

  • На маківці відокремте пасмо волосся і розділіть на 2 пасма.
  • Від першого пасма відокремте справа тонку частину.
  • Перекиньте тонке пасмо до лівого пасма і з`єднайте їх.
  • Відокремте від лівої частини тонке пасмо волосся зліва.
  • Перекиньте тонке пасмо направо і з`єднайте з правою частиною.
  • Повторіть знову пункти 2 і 3.
  • Від вільного волосся зліва відокремте тонке пасмо і перекиньте його теж направо.
  • Знову повторіть пункти 4 і 5.
  • Тепер відокремте пасмо вільного волосся справа.
  • Перекиньте це пасмо наліво і з`єднайте з лівим пасмом.
  • Повторюйте пункти з 6 по 10. Відокремлюючи тонке пасмо волосся з кожного боку, додавайте вільне волосся і з`єднувати з іншим пасмом, поки вільне волосся не закінчиться. Після цього плетіть звичайну косу Риб`ячий хвіст.

Плетіння кісок з трьох пасом навпаки:

  • На маківці відокремте пасмо волосся і розділіть на 3 частини.
  • Ліве пасмо розділіть навпіл.
  • У розділене ліве пасмо протягніть середне. Половинки пасом з`єднайте разом.
  • Тепер розділіть навпіл праву пасмо і протягніть в неї середню, з`єднавши половинки.
  • Якщо Ви вибрали варіант плетіння з хвоста, то повторіть пункти 2 - 4, поки не закінчиться волосся.
  • Щоб заплести квадратну косу по голові, розділіть ліве крайне пасмо навпіл, додайте до нього пасмо вільного волосся зліва до крайнього пасма, яке покладіть під середне. Потім з`єднайте половинки.
  • Плетіть, продовжуючи розділяти крайні пасма навпіл і додавати вільне волосся до крайньої половини, обплітаючи середне пасмо і в кінці поєднуючи половинки.
  • Закінчивши плетіння, злегка витягніть пасма своєї косички.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Доданок6

Алгоритм професійного самовизначення

Пам`ятка старшокласникам

 

                                         Знайти своє покликання – джерело щастя.

 

1. Визначити кілька професій, які подобаються, до яких є потяг, існують принципові можливості успішного їх освоєння й працевлаштування.

2. Шукати якнайбільше інформації про ці професії, знайомити з людьми, які їх представлять.

3. Вислухати думку батьків, учителів, друзів, проаналізувати їх.

4.Скласти список суттєвих можливостей професій ( наприклад, можливість спілкування з багатьма людьми, поїздки за кордон, висока платня тощо ) і проаналізувати його відносно своєї мети, очікувань, мрій.

 5. Визначити фізичні та психологічні якості, необхідні для кожної з професій.

6. Звернутися до психолога з проханням визначити ( дослідити ) інтереси, здібності, темперамент, особливості пам`яті, уяви тощо.

7.Прислухатись до своїх відчуттів, інтуїції.

8. “Приміряти” кожну з професію. Порівняти, зважити всі “ плюси ” і “мінуси ”.

9. Зробити вибір.

10. Упевнено йти до мети.

Професійних вам успіхів і досягнень!

 

 

 

 

.

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
18 березня 2021
Переглядів
1057
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку