Тренінг. профілактика конфліктів між учнями.

Про матеріал
Тренінг. Підвищення толерантності та профілактика конфліктів в міжособових стосунках учнів))))
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

«Профілактика конфліктів в між особових стосунках учнів»

 

 

Підготувала практичний психолог Багінська А.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТА: підвищення толерантності і профілактика конфліктів в міжособових стосунках учнів

 

Вправа:

Мета: формувати негативне відношення до шкільного насильства.

 

Умови проведення: в трьох напрямах прикріпляються три таблички: "ТАК", "НІ", "Можливо". Групі пропонуються пропозиції в ствердній формі, і можливість зайняти яке-небудь місце під табличкою залежно від свого відношення до твердження. Кожен може висловитися, прокоментувати свою позицію. Висловлювання необхідно розпочинати з фраз: "Я вважаю…", "Я думаю…", "Мені здається…".

 

Твердження:

  •                  Я - хороша людина.

 

  •                  Будь-яку проблему можна розв'язати, поки людина жива.

 

  •                  Я вважаю, що звернутися по допомогу не соромно.

 

  •                  Я завжди говорю правду.

 

  •                  Якщо я побачу, що з когось знущаються, я обов'язково заступлюся, або розповім тому, хто може допомогти.

Вправа «Я хочу»!

Мета: Формування навичок конструктивного вираження своїх потреб і розуміння потреб іншої людини.

Тренер роздає учасникам друкований матеріал: «Побажання і пропозиція»

і пропонує учасникам вибрати партнера з групи, представити його в ролі значимої людини і відкрито повідомити його про свої бажання (звернутися до нього з проханнями і побажаннями): «Я хочу, щоб ти…», «Зроби для мене, будь ласка…». Обов'язково треба включити в повідомлення висловлювання про свої потреби, наприклад: «У мене болить спина. Зроби мені, будь ласка, масаж», «Я хочу спати. Будь ласка, зроби музику тихіше».

 

(У повідомлення обов'язково включається висловлювання про свої потреби і питання про потреби партнера, наприклад: "Я хочу їсти. А ти? Давай приготуємо обід", "Хочеться подихати свіжим повітрям. А тобі? Давай погуляємо в парку", "Я хочу випити каву з печивом. А ти що хочеш? Пропоную тобі сходити за печивом, а я зварю каву". Якщо партнер має потреби, відмінні від потреб учасника, вони спільно шукають рішення, яке відповідатиме бажанням обох)

Питання для обговорення:

 

  • Що було для вас найскладнішим в цій вправі?

 

  • Які аналогічні труднощі ви зазнаєте в реальному житті?

 

  • Яким чином можна дізнатися про свої потреби і про потреби партнера?

 

  • Як можна задовольнити свої потреби, залежні від партнера?

 

  • Як ви використовуватимете досвід, отриманий у вправі?

 

Тренер: А чи завжди треба погоджуватися? Навіть дорослі не завжди уміють відмовляти. Потренуємося.

 

Вправа "Відмова"

Тренер: Згадаєте ситуацію спілкування з ким-небудь з оточення, в якій вам зазвичай важко відмовляти. Розіграйте цю ситуацію. Що ви випробовували? Що вам хотілося б змінити? Тепер розіграйте цю ж ситуацію по-новому, відмовивши партнерові або виразив свою незгоду з ним.

 

Питання для обговорення:

 

  •                  Що вам найважче далося, коли ви відмовляли?

 

  •                  Що ви відчували, коли відмовляли?

 

  •                  До яких ситуацій у вашому реальному житті можна застосувати досвід, отриманий за допомогою цієї вправи?

 

Вправа "Критика і зауваження"

 

Тренер: Згадаєте ситуацію (бажано актуальну, але можна привести і ту, що мала місце у минулому), в якій ви робите партнерові зауваження в деструктивній формі (самооцінку, що знижує його, порушує його почуття власної гідності, принижує його, викликає у нього образу, небажання спілкуватися з вами, відхід у себе, агресію у відповідь і так далі). Розіграйте цю ситуацію з іншим учасником групи спочатку такий, якою вона буває насправді. Що ви випробовували? Що вам хотілося б змінити? Тепер розіграйте цю ж ситуацію по-новому, зробивши зауваження в конструктивній формі. Обов'язково відкрито говоріть партнерові про свої потреби і описуйте свої почуття"(під час вправи можна використовувати м'яч).

 

Питання для обговорення:

 

  • Які труднощі ви зазнавали, роблячи зауваження в конструктивній формі?

 

  • Чи складно вам конструктивно критикувати в реальності?

 

  • Як можна здолати ці труднощі?

 

  • До яких ситуацій з вашого реального життя можливо застосувати цей досвід?

 

  • Як ви його використовуватимете?

 

Тренер: А як же позбавлятися від гніву?

 

Гра "Паперовий бум"

 

Гра дозволяє виплеснути агресію, напругу за допомогою неагресивних форм рухової активності.

 

Учасники діляться на дві команди. Кімната ділиться на 3 частини, на підлозі прокреслюються відповідно дві лінії. Одна команда виявляється на лівій частині кімнати, інша на правій. Учасникам передаються листи газет або паперу порівну і мнуться в м'ячики. Завдання кожної з команд: усі ті м'ячики, які виявилися на її території, перекинути на територію іншої команди.

 

Тренер: Я пропоную вам скласти зведення правил для комфортної і безпечної атмосфери в колективі, яким усі слідуватимуть:

 

  •                  У нас не з'ясовують відношення з кулаками.

 

  •                  Не ображають один одного.

 

  •                  Не дивляться байдуже, коли двоє б'ються. Їх рознімають, кличуть на допомогу.

 

  •                  Не сміються над чужими недоліками.

 

  •                  Не псують чужі речі...

 

(І т.д, діти пропонують правила)

 

Тренер: (Розгортаємо ватман #СТОП_Булінг, діти пишуть правила і просимо підписати) А тепер нехай кожен поставить під правилами свій підпис, як свідоцтво і згоду їх дотримуватися. Ми повісимо ці правила в класі і про них пам'ятатимемо. Адже не можна ділити світ тільки на чорне або біле, хороше або погане, у світі багато відтінків, тому кожна людина має позитивні і негативні риси вдачі. Але якщо ми проявляємо один до одного терпимість, чуйність, доброзичливість, нам легко порозумітися навіть з тими, хто не схожий на нас.

 

Або так

 

Давайте, сьогодні разом виростимо своє дерево толерантності, яке нагадуватиме, які якості допомагають людям позитивно спілкуватися.

 

У вас є стикеры - листочки дерева, на яких ви можете написати ті якості, які вам допомагають спілкуватися з людьми, а у мене на дошці ствол дерева толерантності(діти пишуть і приклеюють листочки, а потім зачитують їх).

 

Тренер:  Це дерево залишиться з вами і нехай на нім з'являються нові плоди і втечі ваших успіхів в толерантному спілкуванні з людьми!

Працюйте над собою (слайд презентації)

Ви – частина колективу, в якому треба зайняти своє місце і налагодити відносини з іншими учасниками. Для цього треба:

 

  •                  Не уникати спілкування. Приймати участь у дискусіях, спільних заходах

 

  •                  Мати свою думку і не критикувати думку інших

 

  •                  Старатися «бути в темі» того, чим цікавляться в колективі

 

  •                  Бути впевненим і наполегливим

 

  •                  Спілкуватися і з хлопцями, і з дівчатами

 

  •                  Бути ініціативним, креативним і не забувати про почуття гумору

Ще я хочу подарувати вам спеціальну колбу. З її допомогою ми будемо ввести "лічильник цькування" - кожен, кому сьогодні дісталося, хто бачив щось схоже на насильство, може покласти в неї камінчик. По числу камінчиків ми зможемо легко визначити, наскільки нинішній день був кращий за попередній.

 

З булінгом неможливо впоратися самостійно. Не бійся поговорити про проблему з батьками!!!

 

 

Тестування  (на розсуд ведучого для моніторингу безпечності і комфортності членам колективу)

Ведучий роздає учасникам бланки тестів і просить їх відповісти на питання.

 

Рефлексія і завершення

 

Що нового ви сьогодні дізналися?

 

Чому ви сьогодні навчилися?

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
11 березня 2021
Переглядів
343
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку