Тренінг «психологічне благополуччя підлітків» для учнів 8 класу.

Про матеріал
Тренінг «психологічне благополуччя підлітків» для учнів 8 класу. Мета: розвивати емоційну компетентність, уміння правильно висловлювати почуття; формувати навички самоконтролю. Обладнання : папір, ручки, олівці, маркери, картки, скотч.
Перегляд файлу

Тренінг «психологічне благополуччя підлітків» для учнів 8 класу.

Мета: розвивати емоційну компетентність, уміння правильно  висловлювати почуття; формувати навички самоконтролю.

Обладнання : папір, ручки, олівці, маркери, картки, скотч.

 Хід заняття

I. 1 Вправа-привітання.

Мета: сприяти встановленню контакту між учасниками та налаштування на роботу в групі.

Інструкція: один з учасників говорить привітання або комплімент у такій формі: «Привіт усім, у кого в цей момент хороший настрій!» Ті, кого стосуються ці слова, хором відповідають: «Привіт!» А якщо був сказаний комплімент, то ті з учасників, які вважають, що це їх стосується, разом відповідають: «Дякую!» Вправа повторюється декілька разів.

2. Ознайомлення з планом роботи. Прийняття правил роботи групи. (Учасники по черзі висловлюють свої пропозиції, а вчитель записує їх на ватмані, таким чином колективно виробляються правила, за якими буде працювати група).

3. Вправа «Очікування». (Кожний учасник висловлює свої очікування від заняття, записує їх на спеціально підготовлених листочках та прикріплює їх на дошці).

II. 1 Вправа «Незакінчене речення»

Учасникам пропонується прислухатись до своїх органів чуттів і закінчити речення: 1. «У цю хвилину я відчуваю (тепло, холод, голод, спрагу, втому …)»

Підсумок: «Це – ваші відчуття».

2. Прислухатися до свого настрою і продовжити фразу «У цю хвилину мені(весело, сумно, нудно, радісно, цікаво…)»

Підсумок: «Це – ваші емоції».

3. Робота в парах. Висловіть свої почуття один до одного. Наприклад: «Я відчуваю до тебе симпатію», «Мені в тобі подобається…», «Я поважаю тебе» і т.д.

Підсумок: «Це – ваші почуття».

     2. Гра «Відгадай емоцію».

Учасникам роздаються заготовлені картки, на яких відмічені емоції, і те, за допомогою яких частин тіла потрібно ці емоції виразити. Наприклад, картка «Сум. Руки.»- означає, що сум потрібно виразити за допомогою рук. Учасникам потрібно відгадати, яку емоцію виражають.

(Емоції: «Горе. Обличчя», «Радість. Губи», «Чванливість. Права рука.»

«Гордість. Спина.», «Страх. Ноги.», «Відданість. Очі.», «Здивування. Очі, рот.»

Обговорення:

  •                  Що дала ця вправа? Які почуття виникали під час виконання?
  •                  Які емоції виконувати було приємно, а які ні ?
  •                  Що ви відчували? Які виникали відчуття?
  •                  У чому відмінність між емоціями і почуттями?
  •                  Чи є почуття корисні та почуття шкідливі?

3. Дискусія «Чи потрібно вчитись володіти своїми емоціями?»

4. Інформаційне повідомлення «Емоції та уміння приймати рішення»:

 Дуже часто в складних життєвих ситуаціях для прийняття виважених рішень недостатньо лише логічного аналізу. Аналізуючи кожне можливе рішення, слід зважати на почуття, які це рішення може викликати у тебе та інших людей, яких це стосується.

Уяви, як розвиватимуться події і що ти відчуватимеш. Якщо ці почуття неприємні, треба спробувати інший варіант.

Але уявляти власні почуття недостатньо. Постав себе на місце тих, на кого вплине твоє рішення. Вміння співпереживати допоможе уникати слів і вчинків, що ображають людей, віддаляють їх від тебе.

Усі відчуття, емоції та почуття є важливими. Вони допомагають сприймати та оцінювати інформацію з навколишнього світу і краще пристосовуватися до нього.

Однак сильний страх, тривога  гнів шкодять здоров’ю, а позитивні емоції збільшують резерви загального благополуччя.

 5. Робота в групах. Вправа «Позитивне мислення»

Інструкція: Тобі під силу розірвати ланцюг само підтримки стресу, зменшивши негативні думки на позитивні. Позитивне (оптимістичне) мислення послаблює емоційне напруження, допомагає знайти ефективне рішення і діяти відповідно до обставин.

Вам потрібно змінити негативні думки на позитивні.

Негативні думки, які поглиблюють стрес:

  •                 «У мене нічого не вийде».
  •                 (Позитивні, які допомагають зберегти самоконтроль:

«Я зроблю все, що в моїх силах, а коли не вийде, я це переживу»)

  •                 Негативні: «Усе пропало». (Позитивні: «Це не кінець світу»)
  •                 «Я дурень». («Я помилився», «Я – успішна людина!»)
  •                 «Мені обов’язково треба мати це» (Мені б хотілося мати це, але я не обов’язково матиму те, що хочу).
  •                 «Я повинен бути першим». («Мені б хотілося стати першим»)
  •                 «Вони змушені це зробити». («Сподіваюся, вони це зроблять»)
  •                 «Це безнадійно». (Ще не все втрачено»)
  •                 «Не варто й починати» («Треба хоч спробувати»)
  •                 «Я не зможу». (Я ніколи не  переймаюся по дрібницях»)
  •                 «Я безнадійна людина». («Я дивлюся на світ із оптимізмом)
  •                 «Усе втрачено». («Варто спробувати ще раз»)

Отже, формула позитивного мислення звучить приблизно так: «Було б добре, якби ми завжди отримували те, що хочемо. Ми робимо для цього все можливе. Та якщо, попри наші зусилля, бажання не здійснюється, ми почуваємося трохи розчарованими, але не впадаємо у відчай, не панікуємо, не зневажаємо себе чи інших людей».

6. Вправа «Потік вітру»

Мета: розвиток упевненості в собі, одержання позитивного досвіду руху, загальна гармонізація емоційного стану.

Інструкція: повітря сповнене різними запахами, рухами. Відчуйте подих повітря, відчуйте його дух. Передайте в своїх руках те, що ви відчуваєте… ви – легке повітря. Повітря буває різним. Зараз воно тепле, навіть гаряче. Раптом воно перетворилося на холодний колючий вітер, і стало холодно. Знову виглянуло сонечко, й ви – легкий  вітерець… Поступово ви перетворюєтеся на хмарини й плинете на землю… відчуйте легкість, повноту свободи й безмежність простору… Ви розчиняєтеся… перетворюєтеся на потік повітря … сильний вітер… справжній ураган… Раптом ураган стихає, й ви перетворюєтеся в легкий ніжний вітерець… Ласкаве сонце наповнює вас теплом. Зупиніться, закрийте очі. Відчуйте це місце в собі. Запам’ятайте цей стан, він буде давати енергію й силу. візьміть із собою цю енергію. Ви завжди можете до неї звертатися. Коли будете готові, попрощайтеся з образом, стисніть руки в кулаках, сильно потягніться - вперед і вгору - й повільно відкривайте очі.

- Які відчуття чи переживання у вас виникали під час виконання  цієї вправи?

- Наскільки вдалося розслабитись, почувати себе розкуто?

- Якою була взаємодія зі стихією повітря?

- Чи вдалося відчути різні стани повітря?

- Які емоції, тілесні відчуття викликали такі уявлення?

7. Гра « Асоціація».

Ведучий нагадує значення слова «Асоціація» − зв’язок, сприйняття, сприймання. Всі учасники сідають у коло. Ведучий пропонує одному учаснику сісти в центр кола. Кожний учасник по черзі висловлює своє порівняння образу сидячого в колі з живим або неживим предметом.

Наприклад, «Людо, ти мені нагадуєш зайчика, тому що…», «Сергій мені схожий на вулкан…» Якщо учасники не можуть пояснити чи обґрунтувати свою асоціацію, вони просто називають порівняння. Ведучий уважно слідкує, щоб діти не ображали гідність один одного.

Обговорення. Ведучий звертається до того, хто сидів у колі, які асоціації йому сподобались, а з якими він не згоджується.

III. Підведення підсумків.

-  Яке значення мають почуття та емоції в житті людини?

 Вправа «Крок – раз!»

Мета: створення позитивної атмосфери, групової згуртованості.

Учасники групи стають у широке коло, приймаючись за руки. Кожен по колу говорить: «Сьогодні я… (навчився, відчув, зрозумів тощо), і вся група робить крок уперед. Після промовляння всіх досягнень коло має стати щільним.

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
22 жовтня
Переглядів
80
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку