19 липня о 18:00Вебінар: Реалізація національно-патріотичного проекту в закладах дошкільної та середньої освіти

Тренінг "Репродуктивне здоров’я молоді. Фактори впливу на репродуктивне здоров’я підлітків і молоді"

Про матеріал

Репродуктивне здоров’я молоді. Фактори впливу на репродуктивне здоров’я підлітків і молоді (9 клас) Тема: Репродуктивне здоров’я молоді. Фактори впливу на репродуктивне здоров’я підлітків і молоді. Практична робота. Розробка проекту «Вплив чинників ризику репродуктивне здоров’я». Мета: довести, що продовження роду є одним з основних призначень людини; ознайомити учнів із негативними наслідками впливу шкідливих речовин на репродуктивну систему; формувати відповідальне ставлення до свого здоров’я.

Перегляд файлу

Репродуктивне здоров’я молоді. Фактори впливу на репродуктивне  здоров’я  підлітків і молоді (9 клас)  

Тема:  Репродуктивне здоров’я молоді. Фактори впливу на репродуктивне здоров’я  підлітків і молоді. Практична робота. Розробка проекту «Вплив чинників ризику репродуктивне  здоров’я».

 Мета: довести, що продовження роду є одним з основних призначень людини;  ознайомити учнів із негативними наслідками впливу шкідливих речовин  на репродуктивну систему;             формувати відповідальне ставлення до свого здоров’я.

Обладнання і матеріали: А-4, стікери, олівці, фломастери, маркери, ножиці, скотч.

Підготувати заздалегідь: плакат «Правила групи», плакат «Дерево очікувань»; стікери у формі листя (для написання очікувань учнів), стікерів у формі квіток (наприкінці уроку учні додають на дереві до свого листка квітку, якщо їх очікування здійснилося); стікери у формі смайликів, кружечків.

Хід тренінгу

І. Актуалізація теми

Привітання, оголошення теми й завдань уроку.

 - Добрий день! Я рада  вітати вас на тренінгу «Репродуктивне здоров’я молоді.  Фактори впливу на репродуктивне здоров’я підлітків і молоді». Назвіть своє ім’я і продовжіть речення: «Для мене здоров’я це…», а своїм виразом обличчя подаруйте сусіду хороший настрій.

Бажаю вам, щоб гарний настрій залишався до кінця дня.

Поясніть прислів’я:

«Здоров’я маємо – не дбаємо, а втративши – плачемо».

« Бережи одяг, доки новий, а здоров’я, доки молодий».

« Здоровий злидар щасливіший від багача».

 Правила роботи в групі

  Щоб наша робота була плідною зараз ми повторимо правила роботи в групі (правила  обговорюються)

 Вправа «Очікування»

  На аркуші паперу намальовано дерево. Кожному учаснику роздаються листя і вони пишуть, що очікують від тренінгу. Листя кріпляться на дереві.

ІІ. Вивчення нового матеріалу

Вступне слово вчителя

 Репродукція – продовження роду. А продовження роду є одним із головних призначень людини. З досягненням біологічної та соціальної зрілості юнаки та дівчата створюють родину, у них народжуються діти… або не народжуються. Чому? Відповідь однозначна: репродуктивна система, яка саме відповідає за здатність і можливість народжувати дітей, не виконує своєї функції, тобто стан її здоров’я незадовільний.

     Під репродуктивним здоров’ям, згідно з рекомендаціями Програми дій Міжнародної конференції з питань народонаселення і розвитку (Каїр, 1994р), розуміють стан повного фізичного благополуччя, а не тільки відсутність захворювань репродуктивної системи, порушень її функцій або процесів у ній.

Вправа «Відкритий мікрофон»

 Учитель. Хотілося б поцікавитися: чи турбує вас проблема репродуктивного здоров’я сучасної молоді?  ( Кожен учень по колу отримує «мікрофон» та висловлює своє ставлення щодо зазначеної проблеми).

 Учитель. Дякую. Розумію, що тема уроку надзвичайно актуальна для підлітків. Дехто вважає, що народження дитини – це цілком закономірне явище для подружжя, як «наслідок» статевого життя дорослих людей. Та дехто з вас знає, що в деяких родинах виникають проблеми, пов’язані з неможливістю народити дитину. І дуже часто ниточка цієї проблеми тягнеться назад, у той час, коли в когось із подружжя були певні проблеми в підлітковому віці або зі здоров’ям, або зі зловживанням деякими шкідливими речовинами. Як ви думаєте, чи можуть ці проблеми призвести до серйозних захворювань репродуктивної системи або порушень її функціонування?

Визначення поінформованості учнів із проблемами (3 хв.)

Учитель. На дошці на аркушах А-4 написано «Так», «Ні», «Незнаю». На столах для кожного з вас є три смайлики: ( смайлик  посміхається,  ображений, здивований) прикріпіть свої смайлики до відповідного аркушу. Бажано підтримати свого паперового «друга» таким самим виразом обличчя (учні виходять до дошки і прикріплюють смайлики-стікери. Цією вправою поєднуємо руханку з проявом емоцій та оцінюємо інформованість учнів із проблеми).

  Учитель. Очевидно, що ваші уявлення про здоров’я репродуктивної системи потребують певних знань.

   Загальновідомо, що сучасний стан здоров’я молоді України далекий від загального. У супереч значним зусиллям держави ситуація в цій сфері не покращилася, і «стан здоров’я української молоді на межі тисячоріч оцінюється як незадовільний, що знижує рівень національної безпеки країни, як її оборонний потенціал, так і ресурс розвитку суспільства». Я процитувала один із висновків зі щорічної доповіді Президенту України, яку підготував Державний інститут проблем сім’ї та молоді.

     Здорові діти – це основа розвитку країни. Нам із вами вже відомо, що спосіб життя – найбільш вагомий аргумент на користь здоров’я взагалі; сам стан здоров’я формується в результаті взаємодії зовнішніх (природних і соціальних) та внутрішніх (спадковість, стать, вік) факторів. Здоров’я дорослої людини формується в дитинстві й значною мірою залежить від здорового способу життя.

Вправа «Мозковий штурм»

Учитель. Отже, які, на ваш погляд, чинники можуть впливати на стан здоров’я репродуктивної системи?

На плакаті «На репродуктивне здоров’я впливають»: вчитель занотовує всі вислови, які пропонують учні (наприклад, вони можуть бути такими: екологічні, нераціональне харчування,   спадкові хвороби, захворювання статевої системи, шкідливі звички тощо).

 Робота в групах

Учитель. Пропоную об’єднатися в 5 груп та протягом трьох хвилин обговорити вищезазначені пропозиції, після чого представник кожної групи дасть її стислий аналіз.

 Будь ласка, візьміть рожеві, жовті та зелені папірці й закріпть їх біля тих чинників, які на ваш погляд більш за все здатні зруйнувати репродуктивне здоров’я (обговорення).

   Для того щоб з’ясувати чинники впливу на здоров’я репродуктивної системи, я надам слово учням, які підготували інформацію і будуть працювати в об’єднаних групах в ролі «консультантів» (приклади інформаційних повідомлень додаються в додатку до тренінгу)

Робота в групах

Учитель. Щоб ми попрацювали ефективно, пропоную об’єднатися в чотири групи ( використавши листівки-пазли): кожна група опрацьовує надану волонтером інформацію та готує проект-презентацію. Перша група знайомить нас із впливом на репродуктивне здоров’я алкоголю; друга – тютюнового диму; третя - наркотичних речовин; четверта – захворювань статевої системи.

Для підготовки презентації на ваших робочих місцях є все необхідне: папір, фломастери, олівці, стікери, ножиці. Протягом 15 хвилин ви працюєте із «фахівцем», а результати наданої інформації будете презентувати у своїх проектах. Таким чином всі присутні ознайомляться з вищезазначеними проблемами. (презентація груп)

Учитель. Дякую всім. Усі групи добре працювали – підтвердження цього є ваші проекти. Прошу ще раз уважно на них подивитися і зробити власний висновок: чи варте сумнівне задоволення того, щоб потім, у дорослому житті, платити за нього своїм здоров’ям та неможливістю мати нащадків?

ІІІ. Завершення тренінгу

Учитель. Пропоную закінчити речення: «Сьогодні на тренінгу я   зрозумів ….»

 Дякую. У вас на столах лежать квіточки. На початку уроку ви висловили свої очікування, які написали на листочках. Якщо ваші очікування виправдалися, якщо ви отримали бажану інформацію, якщо ви розумієте, що продовження роду – це головне призначення людини, - прикріпіть квіточку біля вашого листочка.

  Подивіться, яке чудове в нас стало дерево! Бажаю й вам такого ж квітучого здоров’я!

  Наш тренінг закінчено.

  Я пропоную всім взявшись за руки повторити за мною:

      Про здоров’я треба дбати,

      Щоб дітей здорових мати!

           До побачення.      


 

1

 

docx
До підручника
Основи здоров`я 9 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
18 травня
Переглядів
85
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку