Тренінг Рівноправні стосунки: «Ні» алкоголю, наркотикам, спільному використанню предметів, що колють або ріжуть"

Про матеріал
Тренінг з превентивного проєкту "Захисти себе від ВІЛ" "Рівноправні стосунки: «Ні» алкоголю, наркотикам, спільному використанню предметів, що колють або ріжуть"
Перегляд файлу

Тренінг 9 Рівноправні стосунки: «Ні» алкоголю,  наркотикам, спільному використанню предметів, що колють або ріжуть

 Тема.Ознаки наркотичної залежності. Міфи і факти про алкоголь і наркотики

Мета: продовжити формувати навички здорового способу життя,  негативного ставлення до вживання алкоголю і наркотиків; розвивати навтчки асертивної поведінки; виховувати дбайливе ставлення до свого здорв’я, престижу здорового способу життя

 Тривалість  45 хвилин

 Очікувані результати

Після цього тренінгу учасники:

     Називають приклади психоактивих речовин

     Пояснюють небезпеку їхнього вживання

     Розпізнають ознаки наркотичної залежності; види залежності;

     Відрізняють факти про психоактивні речовини від міфів

Обладнання і матеріали

      Посібник для учнів.

       Папір форматів А2, А3, А4.

      Маркери, фломастери.

      Картки (острови) з написами: «ФЗ», «ПЗ», «ФЗ+ПЗ» та стікери з ознаками наркотичної залежності.

      Відеоматеріали «Наслідки вживання наркотиків»

     Презентація до уроку

     Епіграф «Людина часто сама собі найзоіший ворог» Цицерон

Орієнтовний план:

Тренінгові активності

Час

Привітання, зворотний зв'язок

5 хв.

Стартове завдання. Гра «Ціна шкідливої звички»

Вправа «Сподівання»

5 хв.

Інформаційне повідомлення (презентація): «Про наркотики і наркотичну залежність»

Перегляд відео «Наслідки вживання наркотиків»

5 хв.

Гра: «Острів». Вчимося розпізнавати ознаки залежності»

5 хв.

Руханка

3 хв.

Робота в групах: «Причини вживання наркотиків»

10 хв.

Робота з посібником та  сигнальними картками «Факти і міфи про психоактивні речовини»

5хв.

Зворотний зв'язок. Вправа «Чарівна скринька»

Очікування

Завершення тренінгу

7хв.

Всього:

45 хв.

 

Хід заняття

Орг. момент

(учні підписують бейджики та прикріплюють їх)

Привітання «Доброго дня»

 Треба разом привітатись:

- Добрий день! (учні відповідають)

Дружно, голосно сказати:

- Добрий день!

Вліво, вправо поверніться,

Туди-сюди посміхніться:

У долоні поплескайте:

Дружно, всі, не відставайте:

- Добрий день!

АБО

Наше коло  мов сім`я.

Друзі ми: і ти, і я.

-Добрий день, сусіду зліва.

-Добрий день, сусіду справа.

Ми – одна сім`я.

Наше коло  мов сім`я.

Друзі ми: і ти, і я.

Обніми сусіда зліва.

Обніми сусіда справа.

Ми – одна сім`я.

Зворотний зв'язок

- Що ми робили на минулому тренінгу?

Стартове завдання. Гра «Ціна шкідливої звички?»

Роздайте по 12 карток і попросіть учасників тренінгу написати: 

4 улюблені страви; 4 улюблені заняття (хобі); 4 імені своїх друзів.

Коли всі учасники заповнять картки, скажіть: «Давайте поставимо себе на місце людини, яка почала вживати наркотики. Це допоможе нам краще зрозуміти, що відбувається в її житті.

Щойно вона почала вживати наркотики, їй доводиться за це платити. І не тільки грошима. Вона втрачає можливість займатися улюбленими справами (наприклад спортом), у неї не вистачає грошей на ласощі, вона може втратити друга. На початку дехто жертвує цим без жалю. Прошу вас відкласти по одній картці, що символізують їжу, ваші захоплення і близьких людей.

Згодом наркозалежність вимагатиме нових жертв. Я прошу вас відкласти ще по одній картці.

Нарешті настає стадія, коли людина втрачає контроль  над своїм життям, і хвороба вже сама забирає в неї те, що їй дороге.

Поверніться одне до одного і візьміть навмання по три картки з рук партнера та покладіть їх поруч із ним.

-  Решта -  це варіант того, що залишає людині хвороба.

(можна попросити охочих поділитися своїми враженнями, висловити свої почуття)

Сл. вчителя: «Складіть разом усі ваші картки. Те, що відбувалося зараз, було лише грою. Я сподіваюся, що подібне ніколи не станеться у вашому житті, ця біда не зачепить ні вас, ні ваших близьких».

- А зараз зверніть  увагу на епіграф: „Людина часто сама собі найзліший ворог” . Це й справді так, а особливо, коли це стосується шкідливих звичок. Тож тема сьогоднішнього тренінгу: Ознаки наркотичної залежності. Міфи і факти про алкоголь і наркотики

Оголошення теми і мети уроку.

Вправа «Сподівання» (корзина з квітами)

Учні висловлюють свої сподівання щодо теми сьогоднішнього тренінгу, записують на стікерах прикріплюють навколо кошика

Інформаційне повідомлення: « Про наркотики і наркотичну залежність»(з використанням презентації)

Розповідь учителя з презентацією

"Наркотик" (від грец. Narkotikos-усипляючий). Сам термін  «наркотик пов’язаний» з  терміном "наркоманія". Групу наркотиків у вузькому сенсі слова складають так звані опіати - речовини, які добувають із маку: морфін, кодеїн, героїн, метадон. Але говорячи про наркоманію, ми маємо на увазі речовини, що формують психічну залежність
від їх споживання. Таким чином, в даний час термін "наркотична речовина" (наркотик) застосовується по відношенню до тих отрут або речовин, які здатні викликати ейфорізуючу, снодійну, болезаспокійливу або збудливу дію. Тобто, наркотики і алкоголь, про які йтиме сьогодні мова - найнебезпечніші психоактивні речовини.

 Психоакти́вні речови́ни — загальне поняття, що об'єднує такі категорії, як наркотичні засоби, психотропні речовини та  їх аналоги

Всі психоактивні речовини впливають на роботу головного мозку людини: прискорюють передачу сенсорних сигналів, або перешкоджають нервовим центрам виконувати свої функції.

Відкритий мікрофон

-         Які  психоактивні речовини вам відомі?(ліки, наркотик, побутова хімія, кава, чай)

-         Які з них є легальними (алкоголь, ліки, препарати  побутової хімії )

Доповнення, корегування відповідей

Які наслідки наркоманії для людей, що потрапили у наркотичну пастку? Наслідки наркоманії — це цілий список, і він дійсно неприємний. Наслідки наркоманії — це наближення до смерті! Залежність від наркотиків, систематичне вживання, або болісні ломки. Наслідки наркоманії — це руйнування всього, що є в цьому світі. Зруйноване тіло, виразки від уколів, гниють зуби, збільшена печінка, не врівноважена психіка, депресії, параної, втрата друзів, улюбленої роботи, і взагалі сенсу життя!

Пропоную переглянути відео, яке яскраво демонструє все те,  про що я розповіла

Перегляд відео

У 70-х рр XX ст. дослідники детально вивчили механізм дії наркотиків. За хімічним складом у опіуму багато спільного з ендорфінами, речовинами, що забезпечують нам знеболювання, які поліпшують настрій, так званні «внутрішні наркотики». Вони діють дуже м'яко і не завдають шкоди організму, а речовини, що вживаються "ззовні" надають поістинні руйнівну дію на організм людини. Первинний прийом наркотику сприяє тому, що в організмі людини відбувається масований викид ендорфінів, їх ще називають "гормонами радості". При цьому в людини з'являється відчуття психологічного комфорту, все сприймається в райдужних тонах, наркоман занурюється в солодкі мрії. Подібні відчуття ведуть до  формування психологічної залежності. Ендорфіни в невеликих концентраціях присутні в крові завжди. Ця фонова концентрація забезпечує нам нормальне, щоденну, душевну рівновагу і самопочуття. Якщо спершу придушити вироблення ендорфінів штучним прийомом наркотику, а потім скасувати його, організм залишиться без базового необхідного рівня власного гормону. В результаті розвивається глибокий депресивний стан. Бажання покращити приводить до вживанн наркотичної речовини знов і знов, у результаті чого і формується залежність. Тобто, постійна потреба у наркотиках.

Проблемне питання

- Що таке залежність і зловживання? Чим вони  відрізняються (слова записані на дошці)

Відповіді учнів, доповнення визначень (на дошці)

-  Що ви пам’ятаєте про види залежності?(на Основах здоров’я ми вже говорили на ці теми. Пригадайте, які види залежності вам відомі?)

- виступ учнів, які підготували інформацію про види залежності,  демонстрація слайду про види залежності.

Гра «Острів» «Види залежності»

 Учням пропонуються стікери з ознаками залежності, а вони повинні їх роподілити на 3 групи  ФЗ           ПЗ              ФЗ + ПЗ (прикріпивши їх на дошці на відповідному «острові»)

ФЗ

ПЗ

ФЗ + ПЗ

Зміна харчових звичок, різке схуднення

Настирливі думки про те, що треба дістати наступну дозу

Виникнення абстинентного синдрому через відсутність наступної дози

Потреба вживати більшу дозу, щоб відчути той самий ефект

 

 

 

 

Вживання наркотиків з метою відволіктися від проблем

 

Продаж речей чи крадіжки, щоб роздобути гроші на наступну дозу

 

Провали в пам’яті, коли неможливо пригадати, що робив напередодні

 

Втрата інтересу до всього що раніше цікавило

 

Часті зміни настрою, напади тривоги, депресії, люті

 

Постійні обіцянки не вживати наркотики, невдалі спроби зупинитися

 

Порушення сну: безсоння, нічні жахи,  пітливість

 

 

 

Поява нових друзів, які вживають наркотики

 

Відсторонення від родини і давніх друзів

 

Вживання психоактивних речовин наодинці

 

 

 

Інформаційне повідомлення

«Виникнення залежності»

(розповідь учителя, демонстрація слайдів)

  1. Експерементує, пробує наркотик
  2. Епізодичне його вживання
  3. Регулярне вживання, але в малих дозах
  4. Наркозалежність – людина не володіє собою

Руханка «Молекули», одночасний поділ на групи

(Зняття психоемоційного навантаження, поділ на групи)

Робота в групах (прийняття правил роботи: вчитель нагадує про правила прийняті на попередніх тренінгах, просить доповнити, якщо є бажання – прикріпити до промінчика сонця «Правила роботи в групі»)

«Причини вживання наркотиків та алкоголю » (ст. 79 посібника для учнів)

1 група Соціологи   Причини вживання наркотиків та алкоголю зовнішні (соціальні впливи)

2 група  Психологи  Причини вживання наркотиків та алкоголю внутрішні (психологічні чинники)

З група Рекламодавці Створити антирекламу щодо вживання наркотиків та алкоголю

Обговорення, доповнення, демонстрація слайдів

«Міфи і факти про наркотики»

- А чи й справді ці причини, які ви дослідили здатні вирішити якісь проблеми? Часто через необізнаність люди не розуміють у повній мірі наслідків від вживання наркотиків чи алкоголю. Тож спробуємо навчитися відрізняти міфи від фактів.

 Робота з  посібником (ст. 80 ), учні відмічають навпроти кожного твердження М- міфи та Ф – факти, під час обговорення використовуються сигнальні картки

(ЖОВТІ – Факт, ЗЕЛЕНІ - МІФ), відразу відповіді коменються тренером, редагуються та виправляються.

Зворотній зв’язок

Вправа «Чарівна скринька»

- Говорять,: «Обізнаний – значить озброєний». Здобуті ваші знання на сьогоднішньому тренінгу – ваш скарб, який допоможе зберегти найцініше – ваше здоров’я. Тож дайте відповідь на запитання

- Що нового і корисного ви дізналися для себе? Покладіть до чарівної скриньки свій скарб, чарівні монетки.

 «Очікування»

 Обговорення очікувань учнів ( які справдились, які ні, чому). Учні переміщують квіти до корзини, якщо їхні сподівання справдилися.

- А щоб закінчити на позитивній нотці, пропоную вам послухати вірш, поки ви готуєтеся до вправи прощання

 « Прощання»

Учні продовжують вираз:

«Найкращою альтернативою наркотиків для мене є…, тому усім бажаю.....»

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Снісар Інна
Додано
4 квітня
Переглядів
183
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку