Тренінг "« Що таке невербальне спілкування ,або як розмовляти тілом»

Про матеріал

В ході тренінгу діти мають зрозуміти поняття невербального спілкування та дізнатися про значення найбільш вживаних жестів. Як завдяки жестам виразити свої емоції. Чому важливо розуміти невербальне спілкування

Перегляд файлу

 

Тренінг на тему

 

 «  Що таке невербальне спілкування ,або як розмовляти тілом»

 

Тривалість – 1 год. 

 

Матеріали: скотч,олівці,глобус,фломастери,стрічка,папір,стікери,корзинка.

 

  1. Вступ

а.) Привітання

 

Доброго дня дорогі учасники тренінгу. Сьогодні разом зі мною пропоную долучитися до пізнання підводних каменів невербального спілкування,яке є невід’ємною частиною нашого спілкування. Кожного для ми спілкуємося з своїми друзями,знайомими невербальними засобами. Що це і як це відбувається? Чи важливо це для мене? Як завдяки жестам виразити свої емоції? Пропоную дізнатися цю корисну інформацію взявши участь у тренінгу..

 

Отже мета тренінгу – зрозуміти поняття невербального спілкування та дізнатися про значення найбільш вживаних жестів .

 

 

 

б) Знайомство: ловимо ведмедика, називаємо  ім'я, зображуємо улюблений жест або емоцію, перекидаємо ведмедика іншому учаснику.

2. Збір очікувань: пропоную Вам на стікера записати те ,що ви хоче те дізнатися відвідавши тренінг,як це пригодиться вам у житті,озвучити їх і причепити на наш “шнурочок очікувань”.

а) Правила роботи в групі: без правил важко працювати, чи не так? Пропонуємо вам долучитися до формулювання правил методом “мозкового штурму”, щоб робота була комфортною і продуктивною (в залежності від реакції групи можемо або підштовхнути їх, запропонувавши правило піднятої руки, або прийняти усі пропозиції групи).

3. Блок теорії та вправ:

 

а) Теорія: Що таке спілкування ви знаєте??? а що таке невербальне спілкування???

 Це такий вид спілкування ,при якому ми використовуємо певні знаки. Цікаво що це може бути? А це є- погляд,міміка,жести,поза,відстань один від одного,походка,дотики тощо. Чи погоджуєтеся ви з думкою що лише 7% інформації передається через слова,38 %- через  інтонацію,гучність звучання, а 55% - невербальне спілкування. Як це відбувається? (обговорення …)

 

 Тому слухати співрозмовника означає також розуміти мову жестів. Чарлі Чаплін (показати фото )та інші актори німого кіно були засновниками  невербальної комунікації, для них це було єдиним засобом спілкування на екрані.

 

Чому важливо розуміти невербальне спілкування:

 

 По-перше, словами можна передати тільки  знання, але щоб висловити почуття, одних слів часто буває недостатньо. Почуття, що не піддаються словесному вираженню, передаються на мові невербального спілкування.

 По-друге, знання цієї мови показує, наскільки ми вміємо володіти собою. Невербальна мова скаже про те, що люди думають про нас .

  І, нарешті, невербальне спілкування цінне особливо тим, що воно спонтанне і виявляється несвідомо. Тому, незважаючи на те, що люди зважують свої слова і контролюють міміку, часто ми можемо побачити  приховувані  почуття через жести, інтонацію й забарвлення голосу.

 

Вправа №1: «Мозковий штурм» -  Учасникам пропонується висловити думку що таке невербальне спілкування,тренер записує на дошці. Тренер показує групі різноманітні картинки,які учасники повинні погрупувати  за певними знаками….міміка,жест,поза,погляд тощо. Паралельно іде обговорення того що відбувається. Чому ви так вважаєте,яка ознака вказує що це відноситься до певної категорії?

 

Руханка: Тренер пропонує одній людині вийти на середину із зав’язаними очима ,а інші учасники повинні певним жестом передати свої емоції які вони відчувають до неї.

 

 

б) Теорія

 

Жести - це різноманітні рухи руками і головою

Сьогодні ми детальніше розглянемо жести та їхнє значення.

Наведемо кілька прикладів: 
Прикривання рота .  Якщо людина в процесі спілкування доторкається до рота або прикриває його долонею, це означає, що він з якоїсь причини «стримує» власне бажання спілкуватися.. 

Дотик до вуха. Почісування вуха є полегшеним варіантом «затикання» вух і означає, що людина не хоче чути того, про що йому говорить співрозмовник.  Підпирання долонею підборіддя. Людина підпирає голову або підборіддя, якщо йому нудно, нецікаво і він бореться зі своїм бажанням заснути. 


Погладжування підборіддя. Цей жест свідчить про те, що співрозмовник перебуває в стадії роздумів і розглядає можливі для себе варіанти. 


Жести емоційного дискомфорту. Численні жести - збирання неіснуючих ворсинок, знімання та одягання кільця, чухання шиї, «приведення у порядок» одягу, вертіння ручки або  - вказують на те, що співрозмовник потребує підтримки.

Жести нетерпіння. Якщо людина постукує пальцями по столу, совається на стільці, притупують ногами або поглядає на годинник, то тим самим він сигналить оточуючим про те, що його терпіння закінчується. 
 

Найбільш часто вживані руху голови - це ствердно кивнув головою і негативне похитування головою. Виділяють три основні положення голови. Перше - пряма голова. Це положення характерно для людини, нейтрально ставиться до того, що він чує. Друге - голова, нахилена в сторону, що говорить про те, що у людини пробудився інтерес (те, що люди, як і тварини, нахиляють голову, коли стають чимось зацікавленими.). І, нарешті, третє - коли голова нахилена вниз, значить, ставлення людини негативне і навіть засуджує. У такому випадку слід чимось зацікавити співрозмовника, щоб змусити його підняти голову. 
 

Вправа №2 : кожному учаснику  дається карточка на якій написана емоція,йому пропонується передати цю емоцію певним жестом так,щоб інші учасники зрозуміли про що йдеться мова. Результат записується на дошці.

 

 

Підсумки тренінгу:

а) збір результатів тренінгу від учасників: учасникам роздають смайликик на якому вони повинні домалювати емоцію і коротко висловити свою думку чи була цікаво слухати інформацію? Ви дізналися те,чого не знали?

 

б) подяка: дуже дякую вам за увагу, шановні учасники. Пропонуємо вам поаплодувати собі та колегам, адже  цей жест  означає подяку.

 

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
28 травня 2018
Переглядів
3124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку