Майстер - клас «Успішна професія –успішний вчитель»

Про матеріал

Майстер - клас направлений на усвідомлення необхідності розвитку мобільності, формування ІКТ-компетентності вчителя та учнів інформаційними та комунікаційними технологіями в навчальному процесі. Він мотивує педагогів до самовдосконалення, рефлексії, оволодіння механізмами комунікативної компетентності.

Перегляд файлу

 

Тренінг для педагогів «Професійна мобільність педагога або  чому треба вчитися і змінюватися все життя?»

                             «Вчитель – вічний учень»

 

 

 

Щоб бути незамінною, треба весь час змінюватися.
Коко Шанель

Виживає не  найсильніший і не  найрозумніший,

а той, хто краще пристовується до змін.
Чарльз Дарвін 

                                                                             Вчительська праця – це щоденна                    творчість і мистецтво

В.О. Сухомлинський

 

 

 

  Тренінг направлений на усвідомлення необхідності розвитку мобільності, формування ІКТ-компетентності вчителя та учнів інформаційними та комунікаційними технологіями в навчальному процесі. Тренінг мотивує педагогів до самовдосконалення, рефлексії, оволодіння механізмами комунікативної компетентності.

          Завдання тренінгу:

  - створення умов для формування  компетентності «уміння вчитися» ;
  - сприяння розвитку культури  взаємодіі при роботі в парах, групах;
  - створення умов для розвитку, виховання успішної особистості та для бажання вчитися упродовж всього життя.

          Необхідні матеріали:

- аркуші формату А - 4 за числом учасників, прості олівці, фломастери;

- спокійна музика для релаксації;

- картинки та картки;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                             Хід тренінгу.

І.Організаційний етап. Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів.
1.1. Привітання


- Добрий день, шановні учасники  тренінга. Я дуже рада вас бачити і сподіваюсь на вашу допомогу, підтримку і плідну співпрацю.
Така дісталась вже нам робота.
Є в ній і радість,та є й турбота,
Є вічний пошук, безсонні ночі,
Та гріють душу дитячі очі.
- Бажаю всім творчого натхнення, позитивних емоцій та активної участі у роботі.


1.2. Вправа «Кольорові пташки»


Мета: підготувати учасників до успішної діяльності; створити комфортну атмосферу, гарний настрій.
Обладнання: картки – пташки  різного кольору: червоний, жовтий, синій.
                                                           
- А зараз оберіть, будь ласка,  картку певного кольору.


-  Психологи доводять, що рожевий колір означає оптимізм, гарний настрій; жовтий колір – пізнання істини; голубий колір - душевний підйом, фіолетовий-впевненність в своїх силах.  З таким настроєм ви сьогодні прийшли на тренінг.


1.3.Вправа «Очікування»

 
Мета: сприяти формуванню побажань учасників щодо участі їх у тренінгу; формувати їх професійні прагнення; підвищення рівня інформованості щодо даної проблеми.
Обладнання: картки-смайлики.                                                      
- Звичайно, наша плідна робота залежить від вашого настрою. Посміхніться один одному.

З гарним настроєм хто прийшов – махніть рукою,

Хто чує мене – кивніть головою,

Хто бачить мене-прошу оком моргнути,

Хто любить дітей  прошу поплескати і мугикнути,

Хто найвеселіший-  всім усміхніться.

Хто ввічливий-сусідові злегка вклоніться

- Хай вам сонечко сміється, і наука хай дається.

 

1.4. Правила роботи під час тренінга.


  - Сьогодні 15 лютого - день Стретіння Господнього.  Христос згідно з Євангелієм є Первенцем, народженим від Діви Марії. Тому за Законом Мойсея Діва Марія саме на сороковий день від народження Ісуса Христа приходять із Ним до Єрусалимського храму. І саме ця подія стала одним із перших явлень Христа народу як Бога та Месії.  

    На Стрітення, за народними переказами, зима іде туди, де було літо, а літо - де була зима. В народі уявляли, що навесні Зима - стара баба, а Літо - молода дівчина. Дорогою вони зустрічаються і сперечаються між собою - кому йти, а кому вертатися?   Якщо до вечора стане тепліше - Літо пересперечало Зиму, а якщо холодніше, то Зима. "

      От і ми на прикінці  тренінга  дізнаємось хто ж таки взяв верх зима чи літо, залежно від того яким буде результат нашої роботи.

       Символом свята є стрітенська пташка.  Напишіть на картках- пташках , що ви чекаєте від сьогоднішньої  зустрічі? Потім ми перевіримо чи справдилися  ваші очікування.
( Кожен учасник зачитує вголос свої очікування.)
 

- Бо девіз нашого тренінга:
«Зібратись разом – це початок,
Триматися разом – це прогрес,
Працювати разом – успіх!»


1.5. Оголошення теми  тренінга
- Тема нашого тренінга «Вчитель –вічний учень».

На тренінгу категорично забороняється: відволікатися від змісту, сумувати, думати про домашні турботи,  дітей, чоловіка.

Дозволяється: щиро висловлювати свою думку, доброзичливо посміхатися колегам, бути активними в обговоренні проблемних питань, вносити раціональні пропозиції та творчі ідеї.

1.6. Вправа «Мозковий штурм»
Мета: активізувати учасників, підготувати їх до виконання наступних вправ.

     У 80-ті роки XX ст. предметом стурбованості старших поколінь став стиль диско і брейк-данс. Тривогу викликала масовість молодіжних рухів і напрямів (крім хіпі, з'являються панки, "металісти", рокери, важка рок-музика і масове захоплення західним стилем життя). Зараз ці підлітки виросли, стали дорослими і є основними носіями нових демократичних цінностей, діячами ринкової економіки. Вони мають власних дітей. Тож, сьогодні постає питання: "Сучасні діти – які вони?".
- Як ви можете описати сучасного учня?
- Чи змінилися учні за останні 10 років?  Які вони?
- Якщо учню треба отримати інформацію,  до чого він звернеться?
- Так,звісно,отримують діти інформацію з інтернету.

1.7. Вправа « Асоціативний кущ»                       Сучасний учень…

         Сучасні діти — це акселерати, художні натури з високим рівнем уваги, мрійливості. Це люди прагматичні, з високим інтелектом. А високий інтелект — це гарантія того, що такою людиною важко маніпулювати. Однією з найважливіших характеристик їх інтелекту є його пластичність, гнучкість, здатність легко сприймати нову інформацію.
         Сучасні діти занурені у віртуальний світ, в якому багато небажаної для них інформації. Для того, щоб не "відбирати" у них можливість бути там, але при цьому продуктивно працювати і навчатися, вчитель  повинен сам навчитися використовувати  можливості віртуального світу в навчальних цілях і запропонувати альтернативу учням, тобто ввести їх в світ природних і людських зв'язків і відносин , передати їм кращі зразки, способів і норми поведінки в усіх сферах життєдіяльності.
         - А який сучасний вчитель? Назвіть   основні риси , які ви вважаєте необхідні для сучасного учителя?

 

    1.8. Вправа . Записати  кваліфікаційні вимоги  для сучасного вчителя. Оголошення. Які найважливіші риси характерні сучасному учителю?


- Високі знання предмета. Творчий.
- Любов до дітей.
- Використання інтерактивних технологій.
- Постійно підвищує свій професійний рівень.

     1.9. Вправа. Створення індивідуальних освітніх маршрутів «Сходинки до вдосконалення»

 

Кожен учасник команди отримує аркуш зі «Сходинками до вдосконалення». Кожна сходинка - це крок до досконалості. Потрібно зобразити себе на тій сходинці, де кожен себе уявляє відповідно до своїх професійних досягнень. На нижніх сходинках потрібно означити словами вже досягнуте, а на верхніх - те, чого прагнете досягнути. Учасники команд презентують свої аркуші.

схема 2схема   

           1.10. Вправа  «Фотоапарат»
- Увага на екран. Запамятайте побачене.
- Отже, сучасний вчитель:
     Любить того, кого навчає.
     Любить свій предмет і досконало ним володіє.
     Постійно вчиться сам.
- Змінилися риси сучасного учителя. Постійно змінюються методи та засоби навчання.
- Щоб не відставати, йти в ногу з часом, нам потрібно завжди удосконалюватися.
«Не можна людину навчити на все життя, її можна навчити вчитися все життя».                                   (Дені Дідро)

  1.11. Вправа «Успішна професія –успішний вчитель»

Завдання: з певної кількості критеріїв вибрати найбільш важливий для Вас.


.взаємовиручка

.висока мотивація до успіху

.бажання вчитися новому

.креативність

.мобільність

           .професіоналізм

.організованість

.самореалізація кожного

.почуття  моральної  відповідальності


Обговорення:

-         Які критерії Ви вважаєте найважливішими для себе? 

           Чому саме ці? 

 

ІІ. Презентація досвіду роботи  

                                            
  «Мобільність педагога або чому треба вчитися і змінюватися все життя?».

-         Що ж таке професійна мобільність педагога?

Поняття «професійна мобільність» досить ємне і неоднозначне. У психологічному словнику воно визначається як «здатність і готовність особистості досить швидко і успішно оволодівати новою технікою і технологією, купувати відсутні знання і вміння, щоб забезпечити ефективність нової професійної діяльності».
Також хочу відзначити, що мобільний учитель - це вчитель-лідер. А в чому це виражається? У впевненості в собі при публічних виступах, способах взаємин з оточуючими людьми, учнями, в манерах взаємодії з людьми. Це людина, яка готова відповісти на питання: "Чи готовий я переосмислити методи навчання? Чи готовий я вивчати нові ідеї і нові концепції? Чи готовий я по-новому поглянути на предмети, які викладаю своїм учням?".

 

         1.1. Вправа  Креативчик».  Накреслити коло і поставити точку.                          Креативні відповіді мають: до 5 років – 90% дітей;

                                                з 6 до 7     - %;

                                                дорослі – 2%.    Заважає інерція мислення.

 

          1.2. Вправа «Молекули» (для того, щоб об'єднатися у пари)

Мета: зняття напруги, створення дружньої обстановки.

Члени групи - «атоми» - вільно рухаються по кімнаті під музику. За сигналом психолога  атоми об'єднуються в молекули по 2 людини, це і будуть майбутні пари.

 

         1.3. Вправа «Арка з папірця»  В парі вирізати з листка А4 арку, щоб могла під нею пройти людина. Презентація робіт.

         1.4. Вправа « Кошик ідей»

          Мета: актуалізувати знання про інноваційні форми навчання, які стимулюють творчий підхід педагогів до роботи в школі;  формувати в учасників уміння працювати в команді.

      - Сьогодні зібралися не просто вчителі, а педагоги для яких важливо оволодівати  новими знаннями та уміннями сучасних нетрадиційних форм і методів організації навчально-виховної роботи, що значною мірою сприятиме розвитку творчого пошуку, згуртування учнів та їхньої активізації в шкільному житті.

       Інструкція: на різнобарвних картках групи мають написати способи підвищення майстерності.

                            Умови формування ІКТ-компетентності

1) чітка постановка цілей і завдань навчання, тобто викладач повинен бачити найближчу перспективу і конкретну цінність результатів освоєння нової області знань;

2) наявність педагогічно корисного і емпірітівно зрозумілого дидактичного забезпечення, розміщеного на різних носіях (можуть бути використані як автономні, так і мережеві ресурси);

3) особиста готовність і зацікавленість педагогів освоювати передовий досвід;

4) наявність первинних навичок роботи на комп'ютері, що в деяких випадках (при дистанційній формі організації навчання) може стати

непорушною умовою успішного підвищення даного виду компетентності;

5) мотиваційні установки педагогів на самостійну роботу.

6) матеріально-технічна оснащеність навчальних кабінетів в школі;

7) стимулювання роботи педагога щодо використання ІКТ у педагогічній діяльності, підвищення своєї кваліфікації з боку шкільної, районної адміністрації.

 

            1.4. Вправа  «Сніжинки  проблем»

      Мета: визначити основні проблеми, які виникають у вчителя удосконалюючи  свої знання.

      Інструкція:  визначити основні проблеми, які заважають  вчителю продовжувати навчання, записати їх на індивідуальних картках-«сніжинках» і розмістити їх над деревом.

      Обговорення:

-         З якими труднощами Ви можете зустрітися на шляху реалізації професійної мобільності?

-         Кожен, хто хоче, поділіться , спираючись на особистий життєвий досвід, із проблемами у професійному рості та шляхами їх розв'язань.

 

          1.5. Вправа  «Повітряні кульки»      Звукова гімнастика

Робимо глибокий вдих носом, а на видиху голосно й енергійно вимовляємо звук.

          А  - впливає благотворно на весь організм

          Є  - впливає на щитовидну залозу

          І  -  впливає на мозок, очі, ніс, вуха

          О - впливає на серце, легені;

          В - впливає на органи, розташовані в області живота;

          Я - впливає на роботу всього організму;

          М - впливає на роботу всього організму;

          X - допомагає очищенню організму;

          ХА - допомагає підвищити настрій.

 

     Учитель не повинен іти попереду, ведучи за собою дітей, не повинен іти позаду, весь час підштовхуючи їх,— він повинен бути весь час поряд і спільно вирішувати всі проблеми, що виникають у навчальному процесі. А щоб вирішувати всі проблеми, необхідно самому досконало володіти тим матеріалом, якого ми навчаємо учнів. Саме тому вчитель не повинен стояти на місці, а має весь час вдосконалюватись.

 

        Притча

Високо в темному небі, на одній величезній зоряній галявині жили - були зірки. Було їх дуже багато, і всі зірки були дуже гарними. Вони світилися й іскрилися, а люди на землі щоночі любувалися ними. Всі ці зірки були різних кольорів. Тут були червоні зірки, і тим, хто народжувався під їхнім світлом, вони дарували сміливість. Тут були сині зірки - вони дарували людям красу. Були на галявині й жовті зірки - вони обдаровували людей розумом, а ще на галявині були зелені зірки. І всі люди, хто народжувався під їхнім світлом зелених променів, ставали дуже добрими.

І от одного разу на зоряному небі щось спалахнуло! Всі зірки зібралися подивитися, що ж відбулося. А це на небі з'явилася ще одна маленька зірочка. Але була вона абсолютно... біла! Оглянулася зірочка навколо й навіть замружилася: скільки прекрасних зірок навколо - прошептала вона. “А що ти даєш людям?”- запитали її інші зірки. У відповідь вона задумалася....

- Я знаю, що серед всіх присутніх немає таких зірок, які були б безбарвними. Я бажаю вам «світитися» завжди й скрізь!  

 

           IX. Підведення  підсумків  заняття. « Виправдання сподівань»

Рефлексія «Все в твоїх руках»

На аркуші паперу кожен обводить свою ліву руку. Кожен палець – це певна позиція, з приводу якої необхідно висловити свою думку.

Великий – для мене було важливим і цікавим…

Вказівний – з цього питання я отримав конкретну рекомендацію…

Середній – мені було важко (мені не сподобалось)…

Безіменний – моя оцінка психологічної атмосфери…

 

 Мізинець – для мене було недостатньо…

 

          - Чи справдилися ваші очікування? День Стрітення теплий і сонячний, то і весна тепла.  Якщо на Стрітення холодно, то вже скоро весна.Напишіть на листочках свої враження, та прикріпіть їх на дерево. 
   Учитись важко, а учить ще важче.
  Але не мусиш зупинятись ти.
  Як дітям віддаси усе найкраще
  То й сам сягнеш нової висоти.

 

В одній старовинній легенді говориться:

«Один чоловік вирішив змінити світ. Але світ такий великий, а він такий маленький. Тоді він вирішив змінити своє місто. Але місто таке велике, а він такий маленький. Тоді він вирішив змінити свою родину. Але родина в нього така велика, одних діток десяток. Тоді ця людина добралася до того єдиного, кого вона в силах змінити, будучи таким маленьким: самого себе.                   Тож не бійтеся змінювати себе.

Я дякую  усім  учасникам  заняття  за  активну  та  результативну  роботу. Бажаю,  щоб ваша  праця  приносили  лише  радість  та  позитивні  результати. Робіть усе з любов′ю. Адже  усе,  що  робиться  з  любов’ю, приречене  на  успіх.


 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
28 травня 2018
Переглядів
2197
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку