Тренінг "Ситуації ризику"

Про матеріал
Метою тренінгу є: розглянути правила безпечної поведінки на вулиці, в населеному пункті, в натовпі; розвивати вміння учнів розрізняти безпечні та небезпечні ситуації (ігри, зустрічі з незнайомцями), розвиток емоційного інтелекту; виховувати повагу до себе та оточуючих.
Перегляд файлу

Тема: ефективні дії в ситуації ризику.

Мета розглянути правила безпечної поведінки на вулиці, в населеному пункті, в натовпі; розвивати вміння учнів розрізняти безпечні та небезпечні ситуації (ігри, зустрічі з незнайомцями), розвиток емоційного інтелекту; виховувати повагу до себе та оточуючих.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Форма уроку: урок-тренінг.

Обладнання:  паперові смайлики, аркуші паперу, картки з надрукованими наборами слів, картки з текстами екстремальних ситуацій, газети.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

1. Вступна частина

Привітання учнів.

Вчитель: «Добрий день. І він дійсно добрий, адже сьогодні ми будемо з вами спілкуватися, ділитися враженнями, отримуватимемо нові знання. А який у вас настрій ви покажете мені за допомогою смайликів.

Повторення правил роботи в групах.

Говорити по черзі.

Не перебивати того, хто говорить.

Критикувати ідею, а не особу, яка її висловила.

Дотримуватися правила «піднятої» руки.

Поважати всі висловленні думки.

Зворотний зв'язок. Продовжити речення «На минулому уроці я зрозумів…»( діти діляться своїми знаннями , які отримали на минулому уроці).

Очікування. Вправа «Лист до себе»

Мета: моделювання учасниками власного Я-образу.

Інструкція: на окремому аркуші паперу напишіть листа самим собі тим, якими ви бачите себе наприкінці тренінгу. Опишіть свої очікування від занять, власті цілі, наскільки, в чому, як ви змінилися. Це буде ваш лист у майбутнє, який ви відкриєте на останньому занятті. Зверху на загорнутому аркуші намалюйте позначку, за якою ви впізнаєте свій лист. Тоді ж зможете проаналізувати власні очікування. До останнього заняття ваші листи будуть зберігатися у вчителя.

2.   Актуалізація, мотивація навчальної діяльності.

Вправа «Ланцюжок».

Учні по черзі називають одну небезпеку, що може підстерігати учня надворі.

Приклади відповідей: транспорт, незнайомці, шахраї, хулігани, натовп, бродячі собаки, п’яниці.

Проблемне запитання.

— Чи можна заздалегідь передбачити можливі небезпеки?

3.   Етап засвоєння нових знань

План пояснення нового матеріалу

1. Небезпечні місця в населеному пункті. (Робота в групах.)

Вправа «Фішбоун» 

Мета: визначення небезпечних місць своєї місцевості, проаналізувати потреби, рішення проблеми, розвиток емоційного інтелекту.

Інструкція:  матеріал будується у вигляді скелета риби. Голова – це проблема, верхні кістки – це потреби, нижні кістки – це рішення проблеми, хвіст – це висновок).

chernaya-ryba-1-425x301.jpg

2.   Особиста безпека на вулиці. 

Ви досить часто буваєте на вулиці самі, однак і тут ви не повинні забувати про свою безпеку. Саме для цього вам потрібно вивчити Правило п’яти «НЕ» поведінки надворі.

Правила п’яти "Не”

1.   Не гуляти в небезпечних місцях.

2.   Не гуляти в темряві.

3.   Не розмовляти з незнайомцями.

4.   Не сідати в машину без дозволу батьків.

5.   Не брати нічого від сторонніх людей.

Натовп — це неконтрольоване скупчення людей.

— Де може утворитися натовп? (Це святкові концерти, футбольні матчі, ярмарки. Зазвичай, на таких заходах перебуває дуже багато людей.)

Правила поведінки в натовпі — це комплекс заходів для уникнення небезпеки в місцях великого скупчення людей. Коли люди приходять на концерт або на будь-який інший святковий захід, вони зазвичай ведуть себе спокійно й миролюбно. Але як тільки захід закінчується, усі відразу покидають свої місця й стрімко рухаються до виходу. При цьому часто виникає натовп. Може статися так, що рух людей перетвориться з упорядкованого на стихійний.

— Що таке паніка?

Паніка — це втрата контролю за своєю поведінкою, нездатність правильно оцінити ситуацію й адекватно діяти.

Вправа «Придумай есе»
Мета: активізація фантазії, уяви, розвиток емоційного інтелекту.

Із запропонованих слів (діти, концерт, натовп, пожежа, паніка, правила поведінки, життя, допомога) придумати есе.

 Правила поведінки в натовпі:

1.   Натовп найкраще обійти, але якщо немає такої можливості, то не йди проти «течії», намагайся триматися подалі як від центру натовпу, так і від його країв. Перебуваючи дуже близько до краю, ти можеш травмуватися від вітрин, нерухомих стовпів, тумб, дерев. Також не можна чіплятися руками за що-небудь, оскільки це загрожує переломами.

2.   Взуття має бути зручним. Взуття на високих підборах може бути причиною травмування.

3.   Довге волосся слід зібрати у «хвіст». Позбався краваток, шарфів. Застебни блискавки й ґудзики на одязі, застібни усі кишені, вільні краї шнурків заправ у черевики.

4.   Парасольку й інші габаритні предмети, що є у тебе в руках або висять на плечі, варто викинути.

5.   Якщо у тебе щось упало, то не нахиляйся, щоб це підняти, оскільки тебе можуть затоптати.

6.   У щільному натовпі тебе можуть дуже здавити. Щоб уникнути цього, зчепи руки в замок і склади їх на грудях — це захистить діафрагму.

7.   Якщо ти впав, одразу ж намагайся згрупуватись і сильним поштовхом звестися на ноги. Зробити це дуже складно. На коліна вставати не варто, а слід впертися однією ногою в землю, ставши повною підошвою, і різко встати. Якщо піднятися не вдається, згорнися клубком, підтягни ноги й захищай руками голову.

8.   На великому концертному майдані або стадіоні слід заздалегідь визначити маршрут виходу. Краще перечекати, коли потік народу схлине, і вже спокійно залишити напівпорожню територію.

9.   В екстремальних ситуаціях не піддавайся загальній паніці, а оціни обстановку і прийми правильне рішення.

10. Слід знати напам’ять номери мобільних телефонів своїх близьких. Якщо ти втратив у натовпі свій телефон, то може з’явитися інша можливість зателефонувати й повідомити своїх рідних про своє місцезнаходження.

11. Не бери із собою на багатолюдні заходи коштовні речі.

Руханка «Островки».
Мета: створення умов для втілення ідей про способи дії в нестандартній ситуації,
згуртування групи, фізична розминка.
Матеріали. Газети.
Учасники діляться на групки по 4-6 чоловік і на швидкість виконують завдання розміститися на газеті (на всій, на половині, на третині).

3. Вправа «Екстремальні ситуації з незнайомцями»
Мета: розвиток фантазії; удосконалення комунікативних можливостей.
Матеріали. Картки з текстом екстремальної ситуації.

Учасникам гри, поділеним на підгрупи, пропонується вказати наслідки ситуації, що міститься в отриманій ними картці; визначити, до кого можна звернутися в цій ситуації по допомогу, та скласти алгоритм дій для уникнення небезпеки;

визначити, як можна уникнути подібної ситуації.

Приклади ситуацій
«Що було б, якби незнайомець:

1 група: запросив взяти участь у кінозйомці;

2 група: пообіцяв подарувати цінну річ у чужому будинку;

3 група: запросив покататися на машині;

4 група: запропонував гру на гроші.

Після підготовки учасники пропонують свої відповіді. Вправа завершується обговоренням.

5.   Узагальнення й закріплення знань

Відпрацьовування алгоритму безпечної поведінки в місцях великого скупчення людей. «Знайди помилку».

Учні на окремих аркушах паперу записують правила безпечної поведінки в натовпі, але навмисно записують одне-два помилкових твердження. Потім учні обмінюються аркушами із сусідом по парті. Слід визначити помилки. Взаємоперевірка.

6.   Підбиття підсумків уроку

Прийом «Одним словом»

Учні одним словом висловлюють свої враження від уроку.

7.   Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання.

Запропонувати дітям пограти з друзями чи батьками у «Екстремальні ситуації».

Індивідуальні завдання

1.   Небезпечні ігри підлітків.

2.   Небезпечні незнайомці.

3.   Інтернет: друг чи ворог.

 

 

ВУЛИЦЯ

 

 

НАСЕЛЕНИЙ ПУНКТ

 

 

НЕЗНАЙОМЦІ



 


Правила п’яти "Не”

1.   Не гуляти в небезпечних місцях.

2.   Не гуляти в темряві.

3.   Не розмовляти з незнайомцями.

4.   Не сідати в машину без дозволу батьків.

5.   Не брати нічого від сторонніх людей.

 

Правила п’яти "Не”

1.   Не гуляти в небезпечних місцях.

2.   Не гуляти в темряві.

3.   Не розмовляти з незнайомцями.

4.   Не сідати в машину без дозволу батьків.

5.   Не брати нічого від сторонніх людей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Правила п’яти "Не”

1.   Не гуляти в небезпечних місцях.

2.   Не гуляти в темряві.

3.   Не розмовляти з незнайомцями.

4.   Не сідати в машину без дозволу батьків.

5.   Не брати нічого від сторонніх людей.

 

Правила п’яти "Не”

1.   Не гуляти в небезпечних місцях.

2.   Не гуляти в темряві.

3.   Не розмовляти з незнайомцями.

4.   Не сідати в машину без дозволу батьків.

5.   Не брати нічого від сторонніх людей.

 

 

 

 

 

 


 

Діти, концерт, натовп, пожежа, паніка, правила поведінки, життя, допомога

 

 

Діти, концерт, натовп, пожежа, паніка, правила поведінки, життя, допомога

 

 

 


«Що було б, якби незнайомець:

1 група: запросив взяти участь у кінозйомці;

 

«Що було б, якби незнайомець:

2 група: пообіцяв подарувати цінну річ у чужому будинку;

 

«Що було б, якби незнайомець:

3 група: запросив покататися на машині;

 

«Що було б, якби незнайомець:

4 група: запропонував гру на гроші.

 

Правила поведінки в натовпі:

1.   Натовп найкраще обійти, але якщо немає такої можливості, то не йди проти «течії», намагайся триматися подалі як від центру натовпу, так і від його країв. Перебуваючи дуже близько до краю, ти можеш травмуватися від вітрин, нерухомих стовпів, тумб, дерев. Також не можна чіплятися руками за що-небудь, оскільки це загрожує переломами.

2.   Взуття має бути зручним. Взуття на високих підборах може бути причиною травмування.

3.   Довге волосся слід зібрати у «хвіст». Позбався краваток, шарфів. Застебни блискавки й ґудзики на одязі, застібни усі кишені, вільні краї шнурків заправ у черевики.

4.   Парасольку й інші габаритні предмети, що є у тебе в руках або висять на плечі, варто викинути.

5.   Якщо у тебе щось упало, то не нахиляйся, щоб це підняти, оскільки тебе можуть затоптати.

6.   У щільному натовпі тебе можуть дуже здавити. Щоб уникнути цього, зчепи руки в замок і склади їх на грудях — це захистить діафрагму.

7.   Якщо ти впав, одразу ж намагайся згрупуватись і сильним поштовхом звестися на ноги. Зробити це дуже складно. На коліна вставати не варто, а слід впертися однією ногою в землю, ставши повною підошвою, і різко встати. Якщо піднятися не вдається, згорнися клубком, підтягни ноги й захищай руками голову.

8.   На великому концертному майдані або стадіоні слід заздалегідь визначити маршрут виходу. Краще перечекати, коли потік народу схлине, і вже спокійно залишити напівпорожню територію.

9.   В екстремальних ситуаціях не піддавайся загальній паніці, а оціни обстановку і прийми правильне рішення.

10. Слід знати напам’ять номери мобільних телефонів своїх близьких. Якщо ти втратив у натовпі свій телефон, то може з’явитися інша можливість зателефонувати й повідомити своїх рідних про своє місцезнаходження.

11. Не бери із собою на багатолюдні заходи коштовні речі.

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
14 грудня 2019
Переглядів
1716
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку