Тренінг "Слухати, розуміти, взаємодіяти"

Про матеріал
Метою тренінгу є: познайомити учасників з видами спілкування і навчити їх прийомам активного слухання; формувати в учнів навички безоцінного спілкування.
Перегляд файлу

Тема: слухати-розуміти-взаємодіяти.

Мета: познайомити учасників з видами спілкування і навчити їх прийомам активного слухання; формувати в учнів навички безоцінного спілкування.

Форма уроку: тренінг.

Завдання:

  • показати механізми створення неефективної комунікації;
  • виявити фактори, що впливають на перекручування інформації;
  • розвивати навички невербальної передачі інформації;
  • засвоїти правила спілкування.

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1.                    Підготовча частина.

правила роботи:

  • щирість і відвертість,
  • повага один до іншого,
  • говорити тут і тепер,
  • брати активну участь,
  • говорити від свого імені,
  • дотримуватися регламенту.

Вправа «Уявний мікрофон»

  • Як називаються правила спілкування з людьми? (правила хорошого тону)
  • Що означає слухати, розуміти, взаємодіяти?

Вправа: "Хочу побажати своєму сусідові по парті ..., хочу побажати собі ...".

Мета: Створити сприятливу атмосферу у групі.

Хід вправи: Кожен учасник гри висловлює побажання іншому.

"Історія про рай і пекло"

Одного разу іудейський мудрець попросив Господа показати йому рай та пекло. Господь підвів його до приміщення, де билися, плакали й страждали голодні люди. Посеред кімнати стояв великий казан із смачною їжею, у людей були ложки, але вони були довші за руку й тому було неможливо потрапити ложкою до рота. «Так, це справжнє пекло!» — сказав мудрець.

Потім вони зайшли до наступного приміщення. Усі люди там були ситі й веселі. Та коли мудрець придивився, то побачив там такий самий казан й точнісінько такі самі ложки! Що ж робило їхнє життя райським? Вони годували один одного! Тобто вміли взаємодіяти між собою.

  1.                    Основна частина.

Інформаційне повідомлення

«Слухати — розуміти — взаємодіяти»

Одна розумна та іронічна людина помітила: «Розмова — це змагання, в якому першого, хто затримав подих, оголошують гарним співрозмовником». Під час спілкування між людьми відбувається досить складний процес порозуміння. Серед інших факторів невміння слухати часто стає основною причиною неефективного спілкування, нерозуміння і навіть конфліктів.

Хіба це складно — слухати? Здається, для цього досить просто помовчати, поки говорить співрозмовник.

Справа в тому, що рівень нашої уваги нестабільний, він коливається. Побічні думки спотворюють зміст повідомлення. Наш емоційний стан теж відволікає увагу від того, про що говорить співрозмовник, і ми «відключаємося» або подумки вже готуємо гідну відповідь, пропускаючи багато важливої інформації. Уміння слухати є найважливішою умовою ефективного спілкування.

Активне слухання — це не просте мовчання, це активна діяльність, своєрідна робота, якій передують бажання почути, інтерес до співрозмовника. Те, як людина реагує на повідомлення іншого, залежить від рівня її моральності та культури.

Застосування таких простих, на перший погляд, прийомів дає можливість:

  • забезпечити адекватний зворотний зв’язок;
  •  паралельно інформувати співрозмовника про те, що перед ним людина, якій можна вказувати;
  • останнє особливо важливо, якщо ви маєте справу з авторитарною, «твердою» людиною. Застосування навичок активного слухання дуже допоможе, якщо ви — людина невпевнена, вам властиво займати позицію «жертви».

Існує кілька рівнів активного слухання:

= 1-й рівень — передбачає, що слухач вставляє не монолог свого співрозмовника слова «ага», «так» або повторно проговорює те, що почув, — свого роду «відлуння», що свідчить про увагу до співрозмовника;

=  2-й рівень — у процесі спілкування слухач може підвести певну риску під почутим, що також дає змогу уникнути непорозуміння;

= 3-й рівень — пов’язаний з розвитком ідей, які ви почули від співрозмовника.

Вправа «Мої сильні сторони»

Мета: допомогти учасникам налаштуватися на довірливий стиль спілкування, розвивати навички самоаналізу.

Хід вправи. Учасникам пропонується на папері обвести свою долоню ручкою. На кожному пальці написати свої сильні сторони, а по середині своє ім’я. Презентація долоньок. Обговорення: «Чи важко було відшукати свої сильні сторони?

Вправа «Плітка»

Одному учню демонструють картинку, яку він повинен уважно розглянути і зміст якої повинен запам’ятати, завдання — уважно, розповісти про зміст картинки, і як можна точніше переказати цей зміст наступному учасникові.

Питання для обговорення

  • Що відбувалося з інформацією, яка передавалася учасниками, під час виконання вправи? Чому інформація спотворювалася?

Вправа: "Море хвилюється ..."

Мета: формувати навички саморегуляції, навчити переключатися з однієї емоції на іншу.

Хід вправи: учасники гри після слів ведучого: «Море хвилюється раз, море хвилюється два, море хвилюється три – емоція... – завмри», повинні завмерти закарбувавши на своєму обличчі ту чи іншу емоцію. Ведучий оцінює, хто найкраще зумів передати ту чи іншу емоцію. Після вправи проходить обговорення: «Чи легко передавати потрібні емоції?»

  1. Заключна частина.

Вправа «Мікрофон»

Мета: усвідомлення проблеми культури спілкування.

Хід вправи. Учасники передають по колу мікрофон і закінчують фразу «Мені легко спілкуватися, коли…», діляться думками щодо процесу спілкування.

Бесіда

  • Що важливе в розмові? Що нового ви дізналися на уроці?

Заключне слово:

Любі діти! Маю надію, що ви зрозуміли, що важливо не тільки  знати, а й вміти керуватися знаннями в повсякденному житті.

Пам’ятайте, своїми позитивними прикладом ви зможете впливати на інших.

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
14 грудня 2019
Переглядів
3963
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку