Розробка містить конспект уроку із теоретичним матеріалом та завданнями, що проводяться в ході проведення уроку. Особливістю розробки є використання не складного тесту "Чи гарний ти учень?". Дана в розробці методика тесту є проста для інтерпретації самим учнем. Результати тесту оголошуються і обговорюються учнем лише за його бажанням.
Практика показує, що учні мають великий інтерес до самопізнання шляхом подібних тестувань, тому це є чудовим способом спонукати їх на вивчення теми (при використанні тестів на початку уроку) та активізувати наприкінці уроку (використавши тест перед підсумковою частиною).
Тема: Як стати відмінником
Мета: ознайомити учнів з основними типами сприйняття інформації, методами, які полегшують запам'ятовування (мнемонічними прийомами) і способами зниження емоційного напруження напередодні контрольних тестів. Учні матимуть нагоду відпрацювати життєві навички активного слухання і позитивного мислення.
Обладнання і матеріали: аркуші паперу формату А2 і АЗ, олівці, фломастери, маркери, ножиці, скотч, клей, опитувальники, «золота медаль».
Терміни: інформація, активне слухання, типи сприйняття інформації
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Знайомство, нагадування правил (5 хв).
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Зворотний зв'язок, перевірка домашнього завдання (5 хв).
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Вчитель: про «Особливості сприйняття інформації» (5 хв). Незалежно від того, які канали сприйняття є для людини основними, вона отримує інформацію усіма можливими способами. Тому для кожного важливо, наприклад, розвивати навички слухання, зокрема активного.
Гра «Зіпсований телефон» (9 хв). Вишикуйте учасників у колону (наприклад, за зростом). Покажіть першому малюнок. Він тихенько пояснює зміст малюнка тому, хто стоїть за ним, а той — далі по ланцюжку. Перепитувати не можна. Останній вимовляє почуте вголос. Як правило, результат суттєво відрізняється від першого повідомлення.
Обговорення: «Що найбільше заважало переданню інформації?»
Відповідь: «Не можна було перепитувати».
Вчитель: про «Активне слухання» (5 хв).
Робота в групах (7 хв).
Об'єднання у чотири групи. Групи готують і демонструють, що треба робити для зменшення хвилювання перед контрольною:
група 1 — за кілька днів перед контрольною;
група 2 — напередодні контрольної;
група 3 — у день контрольної;
група 4 — після контрольної.
Зворотний зв'язок: «Мій секрет кращого запам'ятовування такий...» (4 хв).
Виконання тесту «Чи гарний ти учень»
Опис тесту
Обробка та аналізрезультатів
Постав собі 1 бал за відповідь «так» і 0 балів, якщо ти відповів «ні».
1-3 бала. На жаль, тобі є над чим задуматися: ти дозволяєш собі порушувати дисципліну та не слухаєш вчителя. Отже, треба багато працювати над собою. Прийми це до уваги!
4-9 балів. Ти, здебільшого, непоганий учень. Але відволікаєшся на сторонні справи. У тебе є шанс стати дисциплінованим учнем.
9-11балів. Ти – гарний учень, майже відмінник. Так тримати!
ІV. Узагальнення та систематизація знань.
Передавати по колу золоту медаль зі словами:«Я передаю цю медаль тобі з побажанням...» (5 хв).
VІ. Домашнє завдання.