Тренінг "Умій дружити"

Про матеріал
Для дітей молодших класів тренінг "умій дружити". Розробки завдань, вправ.
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу «УМІЙ ДРУЖИТИ»

Мета: згуртувати класний колектив, виявити індивідуальні особливості кожної дитини, підвищити самооцінку замкнутих дітей, розширити знання дітей про своїх однокласників, виявити лідерські здібності.

 

Обладнання: Плакати «Правила роботи», кросворд, малюнки з казки «Червона шапочка», плакати для запису якостей Вовка та Червоної шапочки, папір, фломастери, маркери, конверти з пазлами.

 

Вступне слово тренера. Ознайомлення з темою заняття. (5 хв)

Тренер представляється та розповідає дітям коротко про заняття: як воно проходитиме, що таке тренінг,  скільки часу займе і для чого його проводять.

  •                   Доброго дня! Сьогодні знову ми зібралися на разом на виховній годині. Протягом заняття ви будете виконувати завдання і за правильне виконання отримувати конверт з частиною пазла. В кінці ви відкриєте конверти і побачите героя відомого мультфільму.  Щоб дізнатися тему нашого заняття, я пропоную вам розгадати кросворд.

 

 

 

В

Е

Д

М

І

Д

Ь

 

 

С

О

Р

О

К

А

 

 

 

 

К

У

Р

Ч

А

Т

А

 

 

Ї

Ж

А

К

 

 

 

 

 

 

Б

І

Л

К

А

 

С

О

В

А

 

 

 

 

 

  1.  Влітку медом ласував,
    Досхочу малини мав.
    А як впав глибокий сніг,
    Позіхнув і спати ліг.
    Бачив чи не бачив сни,
    А проспав аж до весни.
    (Ведмідь)
  2.  Біла латка,
    Чорна латка
    По дереву скаче.
    (Сорока)
  3.  Наче сонячні клубочки
    Хтось розсипав біля квочки.
    Хто це там пищіть, малята?
    Здогадалися?...
    (Курчата)
  4.  Котиться клубочок
    Зовсім без ниточок.
    Замість ниточок – 
    Триста колючок.
    (Їжак)
  5.  Багряна шубка
    І розкішний хвостик.
    Ліс їй дари приносить:
    Осипають сосни шишки.
    Час уже збирать горішки.
    Клопотлива і метка,
    А в дупло несе грибка.      
    (Білка)
  6.  Уночі гуляє,
    А вдень спочиває,
    Має круглі очі,
    Бачить серед ночі.
    (Сова)
  • Молодці. Тож темою нашого заняття буде дружба. (1 конверт)

 Чи можете ви уявити людину ізольованою від інших?

 

Правила роботи.(3-5 хв)

Як правило, під час тренінгу правила визначають самі учасники заняття, але для економії часу та враховуючи вікові особливості учасників тренер сам пропонує правила, з якими можуть погоджуватися чи не погоджуватися учні. Психолог записує правила на ватмані, а учні підписуються під ними. В такому випадку  учням здається, що вони дорослі, адже вони ставлять свій підпис в знак згоди з чимось, і вони з більшою відповідальністю відносяться  до виконання правил тренінгу.

 

Знайомство (5-8 хв)

Тренер пропонує учням пограти в цікаву гру. Кожен з учнів по колу буде називати своє ім’я та рису характеру на першу літері імені учасника. Наприклад: Таміла – товариська, толерантна; Валя – весела, відважна

 Таким чином і відбудеться знайомство. (2 конверт)

 

«Асоціативний кущ» (5 хв.)    

                                                                        доброзичливий

                                                    щирий                               вірний

 

                                                чесний              друг             справедливий

 

                                                        чуйний                  добрий

тактовний

 По закінченню 3 конверт.

 

Інформаційне повідомлення (10 хв)

Дітям пропонується згадати казку «червона шапочка». Учням пропонують дати стислу характеристику Червоної шапочки та вовка

Тренер на ватмані записує якості Червоної шапочки і якості вовка. Н-д ЧШ – добра, смілива, чемна, чесна і тд. Вовк – злий, хитрий і тд. (4 конверт)

Фізкультхвилинка (2-3 хв)

Станьмо, діти чітко в ряд.

Вирушаємо у сад.

Руки вгору піднімаєм.

Назбираємо багато,

Яблук грушок і сливок,

щоб узимку ласувати.

Ширше діти треба стати,

Будем дрова ми рубати.

Раз – підняти руки вгору,

Два змахнули всі додолу.

І рубаємо завзято.

Хай тепло приходить в хату.

Руки на пояс ставимо усі.

Будемо стрибати, мов горобці.

Скік вперед і скік назад.

Крильця вниз всі опустили.

І на місці походили.

Потім учням пропонують послухати іншу казку, позицію вовка.

Історія, розказана Вовком

Ліс був моєю домівкою. Я тут мешкав, тому я дбав про нього. Намагався тримати його в чистоті. І ось одного сонячного дня, коли я прибирав сміття після туристів, то почув за спиною чиїсь кроки. Я сховався за деревом і побачив маленьке дівчисько, що самовпевнено спускалося по стежці, тримаючи в руці кошик. Я зразу ж запідозрив щось недобре, тому що вона була вдягнута якось чудернацьки — вся в червоному, на голові щось незрозуміле, начебто вона не хотіла, щоб її впізнали. Звичайно я зупинив її, щоб поставити кілька запитань. Я запитав, хто вона така, звідки і куди прямує. Вона почала щось базікати про те, що йде до своєї бабусі та несе їй сніданок у кошику. Власне кажучи, вона здалася мені щирою дівчинкою, але вона була в моєму лісі, до того ж вона виглядала досить підозріло з тим дивним червоним клобуком на голові. Ось я й вирішив дати їй науку, наскільки це серйозна справа вештатись по моєму лісі без попереднього запрошення та ще й в такому кумедному вбранні.

Я дозволив їй продовжувати свій шлях, а сам випередив її і дістався хатинки її бабці раніше. Мені відкрила порядна стара жіночка. Я розповів їй про свою проблему, і вона погодилася, що її онука заслуговує на добру прочуханку. Ми домовилися, що бабця сховається і не буде показуватися, доки я її не покличу. Як ви вже, мабуть, здогадуєтеся, вона сховалася під ліжком.

Коли дівчисько дісталося до хатинки, я запросив її до спальні, де я лежав у ліжку, одягнутий як її бабуся. Дівчисько швиденько зайшла до спальні, така собі розрум’янена, і почала плести щось зовсім нечемне про мої великі вуха. Мені це дуже не сподобалося, але я стримався і сказав, що маю такі великі вуха, щоб краще її чути. Я просто мав на увазі, що хотів більш уважно почути, що вона верзе. Але вона знову почала нести образливу нісенітницю — на цей раз про мої банькуваті очі. Тепер ви маєте зрозуміти, як я ставився до цієї дівчинки, котра попри свою пришелепкувату зовнішність, виявилася такою уїдливою. Але ж я свого часу поклявся завше підставляти щоку, тому нагадав їй, що маю такі великі очі, щоб краще її бачити.

Те, що вона сказала після цього, мене дійсно дістало. Розумієте, я маю дуже проблемні великі зуби. І коли це дівчисько знову-таки нечемно про них відізвалася, я втратив контроль над собою. Я скочив з того ліжка і гримнув на неї, що, мовляв, маю такі великі зуби, щоб краще її було їсти.

Тепер, давайте подивимося правді в очі: чи чули ви колись, щоб який-небудь вовк, що поважає себе, з’їв хоч одну маленьку дівчинку. Відповідь буде «ні» — це всім відомо! Але те дівчисько немов з глузду з’їхало: воно почало бігати по всій хатинці і репетувати немов її ріжуть! А я був змушений ганятися за нею, щоб якось її угамувати. Мені довелося скинути бабцин одяг, але це все тільки ускладнило. Раптом двері з тріском відчинилися — на порозі стояв дроворуб з великою сокирою в руці. Я подивився на нього і негайно зрозумів, що маю ВЕЛИКІ проблеми. Вікно за моєю спиною було відчинено, і я прожогом вискочив в нього.

Цим все і закінчилося. Але, на жаль, бабця ніколи нікому не розповідала мою версію того, що сталося. Через це пішов поголос, що я дуже злий і страшний звір. Всі почали мене обминати десятою дорогою. Не знаю, що сталося з тим дівчиськом у пришелепкуватому червоному капелюсі, але мені з тих пір живеться не дуже солодко.

Потім знову записують якості Вовка і Червоної шапочки.

 

Тренер підводить дітей до думки, що іноді ми теж думаємо на когось з однокласників чи просто учнів , що вони злі і нехороші, а насправді вони добрі, чуйні та просто самотні. (5 конверт)

 

Вправа «Стіна дружби»( 10 хв)

Тренер повідомляє, що  зараз створимо стіну дружби     4-А класу. Учні діляться на групи по 5 осіб (яблуко- груша- банан і тд.). Кожному учню дається аркуш паперу на якому він малює свою руку і на долоні пише своє імя та прізвище. На великому пальці пише свою рису характеру, і передає листочок наліво. Таким чином, листочок по колу рухається і всі учасники п’ятірки залишають на одному з пальців рису характеру того чи іншого учня. Потім тренер збирає всі долоньки, і зачитує якості , а учні відгадують чия це долоня. Усі долоньки треба прикріпити на видному місці в класі на ватмані під назвою «Стіна дружби» (6 конверт)

 

Заключна вправа «Пазл»

За кожне виконане завдання ви отримували конверт, тепер прошу розкрити конверти і скласти малюнок.

Ми бачимо кота Леопольда, який закликав до миру та дружби, це приклад доброти і безкорисливості

Перегляд мультфільму

 

Заключне слово тренера

На цьому тренінг закінчується і я прошу поділитися своїми враженнями від заняття.

 

Список використаних джерел:

  1. Коваль Т.П. «Вмій дружбою дорожити» // http://rzhyschiv-school1.edukit.kiev.ua
  2. Лакоцька О.В. Заняття-тренінг «Умій дружити» // http://www.teacherjournal.com.ua/shkola/pochatkove-navchannya-ta-vixovannya/17185-zanyattya-trenng-qumj-druzhitiq.html
  3. Рябухіна Т.В. «Умій дружити » (тренінгові заняття для учнів початкових класів) // http://orgznz.at.ua/load/psikhologichna_sluzhba/umij_druzhiti/2-1-0-10
  4. https://www.youtube.com/

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
18 жовтня
Переглядів
85
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку