Заняття з елементами тренінгу «УМІЙ ДРУЖИТИ»
Мета: згуртувати класний колектив, виявити індивідуальні особливості кожної дитини, підвищити самооцінку замкнутих дітей, розширити знання дітей про своїх однокласників, виявити лідерські здібності.
Обладнання: Плакати «Правила роботи», кросворд, малюнки з казки «Червона шапочка», плакати для запису якостей Вовка та Червоної шапочки, папір, фломастери, маркери, конверти з пазлами.
Вступне слово тренера. Ознайомлення з темою заняття. (5 хв)
Тренер представляється та розповідає дітям коротко про заняття: як воно проходитиме, що таке тренінг, скільки часу займе і для чого його проводять.
|
В |
Е |
Д |
М |
І |
Д |
Ь |
|
|
С |
О |
Р |
О |
К |
А |
|
|
|
|
К |
У |
Р |
Ч |
А |
Т |
А |
|
|
Ї |
Ж |
А |
К |
|
|
|
|
|
|
Б |
І |
Л |
К |
А |
|
С |
О |
В |
А |
|
|
|
|
|
Чи можете ви уявити людину ізольованою від інших?
Правила роботи.(3-5 хв)
Як правило, під час тренінгу правила визначають самі учасники заняття, але для економії часу та враховуючи вікові особливості учасників тренер сам пропонує правила, з якими можуть погоджуватися чи не погоджуватися учні. Психолог записує правила на ватмані, а учні підписуються під ними. В такому випадку учням здається, що вони дорослі, адже вони ставлять свій підпис в знак згоди з чимось, і вони з більшою відповідальністю відносяться до виконання правил тренінгу.
Знайомство (5-8 хв)
Тренер пропонує учням пограти в цікаву гру. Кожен з учнів по колу буде називати своє ім’я та рису характеру на першу літері імені учасника. Наприклад: Таміла – товариська, толерантна; Валя – весела, відважна
Таким чином і відбудеться знайомство. (2 конверт)
«Асоціативний кущ» (5 хв.)
доброзичливий
щирий вірний
чесний друг справедливий
чуйний добрий
тактовний
По закінченню 3 конверт.
Інформаційне повідомлення (10 хв)
Дітям пропонується згадати казку «червона шапочка». Учням пропонують дати стислу характеристику Червоної шапочки та вовка
Тренер на ватмані записує якості Червоної шапочки і якості вовка. Н-д ЧШ – добра, смілива, чемна, чесна і тд. Вовк – злий, хитрий і тд. (4 конверт)
Фізкультхвилинка (2-3 хв)
Станьмо, діти чітко в ряд.
Вирушаємо у сад.
Руки вгору піднімаєм.
Назбираємо багато,
Яблук грушок і сливок,
щоб узимку ласувати.
Ширше діти треба стати,
Будем дрова ми рубати.
Раз – підняти руки вгору,
Два змахнули всі додолу.
І рубаємо завзято.
Хай тепло приходить в хату.
Руки на пояс ставимо усі.
Будемо стрибати, мов горобці.
Скік вперед і скік назад.
Крильця вниз всі опустили.
І на місці походили.
Потім учням пропонують послухати іншу казку, позицію вовка.
Історія, розказана Вовком
Ліс був моєю домівкою. Я тут мешкав, тому я дбав про нього. Намагався тримати його в чистоті. І ось одного сонячного дня, коли я прибирав сміття після туристів, то почув за спиною чиїсь кроки. Я сховався за деревом і побачив маленьке дівчисько, що самовпевнено спускалося по стежці, тримаючи в руці кошик. Я зразу ж запідозрив щось недобре, тому що вона була вдягнута якось чудернацьки — вся в червоному, на голові щось незрозуміле, начебто вона не хотіла, щоб її впізнали. Звичайно я зупинив її, щоб поставити кілька запитань. Я запитав, хто вона така, звідки і куди прямує. Вона почала щось базікати про те, що йде до своєї бабусі та несе їй сніданок у кошику. Власне кажучи, вона здалася мені щирою дівчинкою, але вона була в моєму лісі, до того ж вона виглядала досить підозріло з тим дивним червоним клобуком на голові. Ось я й вирішив дати їй науку, наскільки це серйозна справа вештатись по моєму лісі без попереднього запрошення та ще й в такому кумедному вбранні.
Я дозволив їй продовжувати свій шлях, а сам випередив її і дістався хатинки її бабці раніше. Мені відкрила порядна стара жіночка. Я розповів їй про свою проблему, і вона погодилася, що її онука заслуговує на добру прочуханку. Ми домовилися, що бабця сховається і не буде показуватися, доки я її не покличу. Як ви вже, мабуть, здогадуєтеся, вона сховалася під ліжком.
Коли дівчисько дісталося до хатинки, я запросив її до спальні, де я лежав у ліжку, одягнутий як її бабуся. Дівчисько швиденько зайшла до спальні, така собі розрум’янена, і почала плести щось зовсім нечемне про мої великі вуха. Мені це дуже не сподобалося, але я стримався і сказав, що маю такі великі вуха, щоб краще її чути. Я просто мав на увазі, що хотів більш уважно почути, що вона верзе. Але вона знову почала нести образливу нісенітницю — на цей раз про мої банькуваті очі. Тепер ви маєте зрозуміти, як я ставився до цієї дівчинки, котра попри свою пришелепкувату зовнішність, виявилася такою уїдливою. Але ж я свого часу поклявся завше підставляти щоку, тому нагадав їй, що маю такі великі очі, щоб краще її бачити.
Те, що вона сказала після цього, мене дійсно дістало. Розумієте, я маю дуже проблемні великі зуби. І коли це дівчисько знову-таки нечемно про них відізвалася, я втратив контроль над собою. Я скочив з того ліжка і гримнув на неї, що, мовляв, маю такі великі зуби, щоб краще її було їсти.
Тепер, давайте подивимося правді в очі: чи чули ви колись, щоб який-небудь вовк, що поважає себе, з’їв хоч одну маленьку дівчинку. Відповідь буде «ні» — це всім відомо! Але те дівчисько немов з глузду з’їхало: воно почало бігати по всій хатинці і репетувати немов її ріжуть! А я був змушений ганятися за нею, щоб якось її угамувати. Мені довелося скинути бабцин одяг, але це все тільки ускладнило. Раптом двері з тріском відчинилися — на порозі стояв дроворуб з великою сокирою в руці. Я подивився на нього і негайно зрозумів, що маю ВЕЛИКІ проблеми. Вікно за моєю спиною було відчинено, і я прожогом вискочив в нього.
Цим все і закінчилося. Але, на жаль, бабця ніколи нікому не розповідала мою версію того, що сталося. Через це пішов поголос, що я дуже злий і страшний звір. Всі почали мене обминати десятою дорогою. Не знаю, що сталося з тим дівчиськом у пришелепкуватому червоному капелюсі, але мені з тих пір живеться не дуже солодко.
Потім знову записують якості Вовка і Червоної шапочки.
Тренер підводить дітей до думки, що іноді ми теж думаємо на когось з однокласників чи просто учнів , що вони злі і нехороші, а насправді вони добрі, чуйні та просто самотні. (5 конверт)
Вправа «Стіна дружби»( 10 хв)
Тренер повідомляє, що зараз створимо стіну дружби 4-А класу. Учні діляться на групи по 5 осіб (яблуко- груша- банан і тд.). Кожному учню дається аркуш паперу на якому він малює свою руку і на долоні пише своє імя та прізвище. На великому пальці пише свою рису характеру, і передає листочок наліво. Таким чином, листочок по колу рухається і всі учасники п’ятірки залишають на одному з пальців рису характеру того чи іншого учня. Потім тренер збирає всі долоньки, і зачитує якості , а учні відгадують чия це долоня. Усі долоньки треба прикріпити на видному місці в класі на ватмані під назвою «Стіна дружби» (6 конверт)
Заключна вправа «Пазл»
За кожне виконане завдання ви отримували конверт, тепер прошу розкрити конверти і скласти малюнок.
Ми бачимо кота Леопольда, який закликав до миру та дружби, це приклад доброти і безкорисливості
Перегляд мультфільму
Заключне слово тренера
На цьому тренінг закінчується і я прошу поділитися своїми враженнями від заняття.
Список використаних джерел: