Заняття з елементами тренінгу «Оминаймо гострі кути!»

Про матеріал

Профілактичне заняття з елементами тренінгу.

У навчальному закладі передбачається не тільки процес навчання, а й спілкування з вчителями, однокласниками та учнями. На жаль, інколи взаємодія учнів з учнями закінчується конфліктами. Це засмучує усі сторони протистояння, і, в першу чергу педагогів, батьків. Вони готові докласти всіх зусиль, щоб допомогти дитині.

В основному, сварки між учнями виникають найчастіше через спробу самоствердження за рахунок насмішок над іншими, фізично і психологічно більш слабкими дітьми. До того ж діти зараз дуже жорстокі, і, якщо в однокласникові відмічена якась відмінність, це неодмінно призводить до глузуванням.

Перегляд файлу

1

 

 

 

 

 

 

 

«Оминаймо гострі кути!»

Заняття з елементами тренінгу

 

 

 

Самборська  Неля Василівна

+380989704204

malinovska_n@ukr.net


Вступ

У навчальному закладі передбачається не тільки процес навчання, а й спілкування з вчителями, однокласниками та учнями. На жаль, інколи взаємодія учнів з учнями закінчується конфліктами. Це засмучує усі сторони протистояння, і, в першу чергу педагогів, батьків. Вони готові докласти всіх зусиль, щоб допомогти дитині.

В основному, сварки між учнями виникають найчастіше через спробу самоствердження за рахунок насмішок над іншими, фізично і психологічно більш слабкими дітьми. До того  ж діти зараз дуже жорстокі, і, якщо в однокласникові відмічена якась відмінність, це неодмінно призводить до глузуванням.

Сперечання викликані бажанням виділитися і завоювати авторитет серед інших учнів. Винним буває і сам педагог, без уваги відноситься до відстаючих в класі або надмірно хвалить успішних.

Для того, щоб учні не потрапляли в гущу конфліктів, потрібно виховувати в них почуття власної гідності і вміння постояти за себе. Буде корисно щоб вони відвідували різноманітні гуртки, спортивні секції, факультативи.  Навчаючи учнів, ні в якому разі не показуйте свій страх і не піддавайтеся на провокації. Необхідно прищеплювати в дітях повагу до однолітків, вчителів і оточуючих.

Тренінгове заняття розвиває такі навички та вміння: 

  • доброзичливість, інтерес і вміння будувати довірливі відносини один з одним;
  • емоційно співпереживати однокласнику, співпрацювати і діяти спільно; 
  • погоджувати свої дії з іншими і спільно вирішувати поставлені завдання; 
  • вирішувати конфліктні ситуації. 

Усе це сприяє зближенню учнів і розвитку почуття «Ми» в учнівському колективі. 
   

 

 

 Мета:

- формування в учнів навичок толерантного спілкування з ровесниками;

- формування сприятливого соціально-психологічного клімату в учнівському колективі;

- допомогти учням опанувати ефективні способи запобігання й розв'язання конфліктів.

Завдання:

  • розвивати конструктивні способи взаємодії й закріплювати навички безконфліктного спілкування в учнівському  колективі;
  • розвива­ти інтерес до себе, формувати первинні навички самоаналізу;
  •  розвивати форми i навички особистісного спілкування в гpyпi однолітків, способи взаєморозуміння.

Вид заняття: заняття з елементами тренінгу.

Форма організації роботи:  групова.

Кількість учасників: 18.

Вік учасників: 10—11 років.

Час проведення: 50—60 хв.

Строки проведення: протягом місяця(листопад).

На першому етапі – тестування, коригування основних вправ.

На другому етапі –  опрацювання протоколу, проведення заняття.

На третьому етапі – ознайомлення з результатами, надання рекомендацій.

Методи моніторингової оцінки програми (Додаток 7)

- Тест «Самооцінка конфліктності»; 

  • Тест «Чи вмієш Ви спілкуватися»;
  • Малювальний тест «Мій клас і я в ньому».

Мета: визначити соціально-психологічну атмосферу в класі, намітити шляхи корегування між учнями.

Інструкція: респондентам потрібно обирати найбільш прийнятні для них варіанти відповідей. 

Проведення заняття сприяло:

- формуванню здатності до емпатії, до розуміння переживань, станів і інтересів інших;

- розкриттю та розвитку здібностей учнів;

- формуванню інтересу до самого себе і до оточуючих людей;

- формуванню відповідальної поведінки;

- розвитку цілеспрямованої людини.

Після проведення  тренінгу обов’язкове отримання зворотнього зв’язку. В ході чого учасники визначають, що нового вони дізналися, що будуть застосовувати на практиці, що, можливо, змінять у своєму особистісному досвіді. Визначається також наскільки виправдалися очікування учасників, які були заявлені на початку тренінгу, що на їх думку було значущим, що менш суттєвим. Важливо дізнатися які враження залишились після проходження тренінгу.      

 

Очікувані результати тренінгу:

  • Сформовані навички толерантного спілкування з ровесниками;
  • Опановують ефективні способи запобігання й розв'язання конфліктів.

Результати дослідження(Додаток 8)

 


Структура  заняття

Назва

Час

1

I. Організаційний момент

2 хв

2

II. Вступ. 1. Вправа «Знайомство»

5-6 хв

3

2. Вправа «Криголам»

2-3 хв

4

3. Вправа «Ялинонька». Очікування.

6-7 хв

5

4. Вправа «Нетрадиційне вітання»

6-7 хв

6

III. Основна частина. 1. Вправа «Гострі кути»

4 хв

7

2. Вправа «Міні-лекція»

4-5 хв

8

3. Вправа «Цвяшки»

5-6 хв

9

4. Вправа «Руханка»

3-4 хв

10

5. Вправа «Банка осаду»

6-7 хв

11

IV. Підбиття підсумків. 1. Вправа «Кораблик»

6-7 хв

12

2. Вправа «Ялиночка». Рефлексія

1-2 хв

 


Хід заняття

I. Організаційний момент.

Соціальний педагог. Добрий день! Сьогодні в нас буде дуже цікаве заняття, тема якого «Оминаймо гострі кути!»

II. Вступ.

1. Вправа «Знайомство».

Обладнання: картки для оформ­лення візитівок, шпильки, ручки.

Соціальний педагог. Оформлення візитівки із тренінговим іменем. Учасники пишуть своє ім’я та кличку тварини, iз якою себе асоціюють. Надається повна свобода вибору. Тренінгове iм'я має бути написане розбірливо, великими літе­рами. Всі візитки кріпляться шпилькою на груди так, щоб yci могли прочитати. Надалі упродовж заняття вci будуть звертатися один до одного за цими іменами. Шаблон візитівки(Додаток 1.)

Уci сідають поруч, утворюючи велике коло. По чepзi називають себе, пояснюють, чому взяли саме таку назву тварини на час тренінгу. Варто зазначити свої особливості (ЗВИЧКИ, ЯKOCTІ, УMІHHЯ, ПРИХИЛЬНОСТІ), які відрізняють вас від інших і є рисою вашої індивідуальності.

Соціальний педагог. Haвіть найпростіше вітання та знайомство можуть дати багато чого для розуміння людини. Потрібно вчитися запам'ятовувати отриману інформацію, виявляючи увагу не лише до зовнішності індивіда, а й до змісту його слів. Основний принцип, що допомагає  зрозуміти себе інших,— це увага до людини.

2. Вправа «Криголам».

Соціальний педагог. Щоб заняття пройшло успішно, щоб в ycix був гарний настрій, потрібно дотримуватися деяких правил. Пам'ятаймо про них!

Правила

Правило піднятої руки.

Правило конфіденційності.

Не перебивайте інших.

Ставтеся до товаришів iз повагою.

Не смійтеся з інших.

Будьте активним.

Уважно слухайте товаришів.

3. Вправа «Ялинонька». Очікування.

Обладнання: плакат «Ялинонька», стікери у формі іграшок, ручки, коробка.

Соціальний педагог. Наша вправа називається «Ялинонька». Для того щоб її розпочати, дістанемо коробочку з іграшками. Але наші іграшки — це стікери, на яких ви повинні написати ваші очікування від сьогоднішнього заняття. Будь ласка, напишіть їх, по черзі озвучте та наклейте на ялинку(Додаток 2,3)

4. Вправа «Нетрадиційне вітання».

Соціальний педагог. Людина живе у світі нових технологій. I це зовсім непогано! Вони допомагають їй заощаджувати енергію для творчості й роздумів про сенс життя, але i заважають, збіднюючи наше життя та відносини з близькими.

Наприклад, як ви привітаєте один одного під час зустрічі? Xтo готовий розповісти й показати традиційні способи, прийоми, манеру вітання?

Що ви при цьому відчуваєте? Напевно, не дуже багато емоцій, тому що ця справа звична — ви завжди так вітаєтеся. Тепер давайте спробуємо відчути нові емоції, а також освоїти нетрадиційні вітання. Які? Ви можете caмi придумати їх i пока­зати всім. Хто хоче це зробити? Прошу. Для початку пропоную кілька варіантів вітання: (Додаток 4)

1)долонями, але лише тильною стороною;

2)стопами ніг (внутрішньою частиною, дуже легко, щоб не було боляче);

3)коліньми (внутрішньою частиною коліна лівої ноги злегка торкнутися коліна правої ноги парт­нера);

4)плечима (праве плече легенько торкається лівого плеча партнера, а потім навпаки);

5)чолами (але дуже обережно, щоб не поранити ні власної голови, ні голови партнера).

Haзвіть варіанти. Ми готові їх спробувати.(Варто встановити контакти з усіма учасниками. Учасники діляться одне з одним i зі всією групою своїми відчуттями.)

III. Основна частина.

1. Вправа «Гострі кути».

Соціальний педагог. Пропоную вам встати зi своїх місць i обережно й легенько поштовхатися.

Бесіда

Що ви відчували, коли вас штовхали? (Смуток, біль, злість, образу тощо.)

Що ви відчували, коли штовхали когось?(Провину, злість тощо.)

Як ви ставитеся до такої штовханини загалом?

Як ви думаєте, чи викликають недобрі слова такі  caмi неприємні відчуття, як i штовхання? Чому?

Соціальний педагог. Ось такі штовхання — це i є «гострі кути», тобто сварки й конфлікти. Хто знає, що таке конфлікт?

2. Вправа «Міні-лекція».

Соціальний педагог. Конфлікт — це зіткнення сторін, наприклад двох людей iз різними інтересами, думками, поглядами або бажаннями. Хто може навести приклад конфлікту, який, напри­клад, стався у вашому класі? Що його спричинило?

(Відповіді учнів.)

Соціальний педагог. Piзнi люди по-різному поводяться у конфліктній ситуації: вони орієнтуються або на себе, або на взаємодію з іншими людьми. Можна виділити такі метафоричні стратегії конфліктної поведінки:(Додаток 5.)

3. Вправа «Цвяшки».

Обладнання: пластикові стаканчики, цвяшки, скотч.

Соціальний педагог.  Зараз  ми  використаємо пластикові стаканчики i цвяшки. Але це не просте поєднання: стаканчики — це ми з вами, а цвяшки — це конфлікти. Давайте візьмемо 1 цвяшок — нас образили — i проколемо стаканчик; 2 — нас штовхнули; 3 — ми з кимось посварилися; i так декілька разів. Погляньмо на стаканчик: він увесь у дірочках, це ми з вами після кожної конфліктної ситуації. А тепер візьмемо скотч i спробуємо залатати дірки, але що ми бачимо — слід залишається.

Соціальний педагог. Поміркуйте над питанням: «Чому люди сваряться?» (Найчастіше люди сваряться, коли не приймають чужої думки, намагаються в усьому домінувати, не вміють слухати інших, хочуть навмисно образити одне одного, не розуміють одне одного, не керують своїми емоціями тощо.)

Причини сварок:

неприйняття чужої думки;

нехтування правами іншої людини;

прагнення домінувати;

невміння слухати інших;

свідоме прагнення скривдити одне одного;

нерозуміння;

невміння керувати емоціями.

Соціальний педагог. Якщо ми подивимося на перші п'ять причин, то зрозуміємо, що сварки найчастіше виникають через те, що люди не володіють культурою спілкування.

ОТЖЕ,

конфлікти можуть призвести до тривалих образ i виникнення неприємних почуттів або навіть до розірвання відносин.

А тому, щоб створити i зберегти xopoшi відносини з іншими, потрібно дотримуватися правил культури спілкування. Скажіть, будь ласка, що, на вашу думку, є основою культури спілкування?

(Biдповіді учнів.)

Соціальний педагог. Основою культури спілкування є повага до іншої людини. Поважати — означає враховувати думку іншої людини. Стався до іншого так, як би ти хотів, щоб ставилися до тебе. Потрібно приймати іншого таким, яким він є, i не оцінювати його. Важливо мати бажання зрозуміти іншу людину, прийняти думку, але «прийняти» — не означає «погодитися».

Притча про юнака з кепським характером

Жив coбi юнак iз кепським характером. Батько дав йому повнісінький мішок цвяхів i попросив:

— Забивай по одному цвяхові в садові воро­та щоразу, коли втратиш терпець або з кимось посваришся.

Першого дня хлопець забив тридцять сім цвяхів. Упродовж наступних тижнів юнак навчився контролювати кількість цвяхів, зменшуючи iз дня у день: зрозумів, що легше стримуватися, а ніж забивати цвяхи. Нарешті настав той день, коли юнак не забив жодного цвяха у ворота саду. Toді він прийшов до батька й повідомив йому цю новину.

Батько, вислухавши, порадив юнакові:

  •                  Виймай один цвях iз воріт щодня, коли НЕ втрачатимеш терпець.

Настав i такий день — юнак уже міг похвалитися батькові, що витяг yci цвяхи. Батько підвів сина до садових воріт i мовив:

— Сину, ти гарно поводився, але подивися, скільки дірок залишилося у твоїx воротах!!!  Ніколи вони не стануть такими, як були раніше! Коли ти з кимось сперечаєшся й кажеш йому неприємні речі, ти залишаєш у серці співрозмовника такі ж рани, що й на воротях. Можеш устромити у людину ніж, а потім витягти його, але залишиться рана. I вже не важливо, скільки  разів ти   попросиш пробачення.  Рана залишиться!  Рана, завдана словами, заподіює такий самий біль, як i фізична!    

4. Вправа «Руханка». 

Соціальний педагог. Зараз лунатиме спокійна, але не занадто повільна музика, ви встане­те зi своїх місць i рухатиметеся по кімнаті. Коли музика завершиться, yci повинні зупинитися й виконати мою команду. Домовилися? Отже, почали!

Команда, які виголошує соціальний педагог під час пауз:

 покрутіться навколо себе;

• покладіть праву руку на плече сусіда;

  підніміть ліву руку.

А тепер сідайте на свої місця.

5. Вправа «Банка осаду».

Соціальний педагог. Зараз ми виконаємо дуже цікаву вправу.

Візьмемо банку, наповнену прозорою водою, яка уособлює нас. Всипимо туди пригорщу сварок — пісок; пригорщу агресії — земля. Збовтаємо це все. Вода стала каламутною. Таке ж відбувається i з нами, коли ми перебуваємо у конфлікті з іншими дітьми, батьками, учителями чи iз собою. А тепер всипимо пригорщу цукру — пробачення, каяття. Струснімо банку. Чи змінилося щось? Як бачимо — Hi! Краще i легше запобігти, ніж виправити.

Соціальний педагог. Важливо навчитися випускати свій гнів, свою злість назовні, не кривдячи тих, хто перебуває поряд. Як можна контролювати свій гнів? (Заспокоїтися, зробити паузу, розслабитися.)

ЯК КЕРУВАТИ ГНІВОМ? 

• Використовуйте стоп-слова (просто скажіть собі «СТОП» i спробуйте заспокоїтися).             

• Зробіть   кілька  глибоких   вдихів (це допоможе   відновити    дихання  й ритмічність роботи серця).

 • Можна  також уявити  опонента у смішному вигляді. 

Соціальний педагог. Ми вже знаємо, що під час спілкування з іншими людьми необхідно керуватися таким правилом: «Стався до іншої людини так, як би ти хотів, щоб інші ставилися до тебе». Пам'ятайте, ми сьогодні розглянули метафоричні стратегії конфліктної поведінки. Яка з них, на вашу думку, є найкращою?

Учні. Слова.

Соціальний педагог. Отже, сформулюймо пра­вила спілкування у конфліктній ситуації.

ПРАВИЛА СПІЛКУВАННЯ  У КОНФЛІКТНІЙ СИТУАЦІЇ

• Залишайтеся спокійними i врівноваженими.

• Будьте терплячими.

• Не відповідайте образою на образу.

• Будьте   готовими   визнати   свою  провину.

• Не мстіть.

• Намагайтеся розв'язати  конфлікт  мирним шляхом. 

Соціальний педагог. А також не забувайте говорити одне одному привітні слова.

IV. Підбиття підсумків.

1. Вправа «Кораблик».

Зараз я вам роздам аркуші паперу i ми спробуємо трішки повправлятися в оригамі. Ми майструватимемо корабель. Корабель — це кожен iз нас, ми пливемо по життю, як кораблики.

Спочатку складемо листок вдвоє, потім загнемо до середини дві сторони у вигляді трикутничків, загнемо краї. Розправимо наш витвір — це уявна шапка, адже бувають моменти у житті, коли ми хочемо одягнути шапку-невидимку. Загнемо один край — ми бачимо іншу шапку — шапку рятувальника, адже часом ми у житті виконуємо таку роль, а дехто обирає собі шлях рятувальника на все життя. Загнемо інший край — це шапка Робін Гуда — людини, яка оберігала життя інших. Можливо, хтось iз вас буде Poбiн Гудом у майбутньому.

А тепер зробимо кораблик (Додаток 6.)

Наш кораблик пливе по бурхливому морю так, як i ми йдемо по життю. Але раптом наш кораблик вдаряється об айсберг конфліктів та непорозумінь (відірвіть правий край кораблика), об інший наш бік вдаряються інші кораблі — це суперечки з іншими людьми (відірвіть лівий край). А ось на наш ко­раблик, як грім серед ясного неба, падає шквал невдач, відірвіть щоглу. Розверніть свій кораблик. Ми бачимо листок обірваний, i нам здається, що все завершено, що ми розбиті i йдемо на дно, але складіть листочок вдвоє. Що ви бачите? У нас вийшла сорочка. У нас завжди є надія, яка ніколи нас не покидає. Ваша сорочка чиста, напишіть на ній свій спосіб оминання гострих кутів. I носіть iз собою.

ПАМ'ЯТАЙТЕ

Поводьтеся з іншими так, як би ви хотіли, щоб поводилися з вами.

Соціальний педагог. Тож підсумуймо. Що ви дізналися на сьогоднішньому занятті?

2. Вправа «Ялиночка». Рефлексія.

Соціальний педагог. На цьому наше заняття завершується, якщо ваші очікування здійснилися, залиште їх на ялинці. Дякую Всім за активну участь. А завершити наше занят­тя пропоную прекрасними словами Л. Толстого: «Добро, яке ти робиш від серця, ти робиш собі».


Додатки

Додаток 1.

 

 


Додаток 2.

 

Додаток 3.

 

Картинки по запросу новорічні іграшкиКартинки по запросу новорічні іграшкиКартинки по запросу новорічні іграшкиКартинки по запросу новорічні іграшкиКартинки по запросу новорічні іграшки

 

Додаток 4.

  

 

 


Додаток 5.

 

Черепаха (ухиляння).  Черепахи втікають і ховаються у свій панцир, щоб обминати конфлікти. Вони відмовляються від власних цілей та стосунків. Вони тримаються далі як від спірних питань, через які виникає конфлікт, так і від людей, до яких він причетний. Вони почувають себе безпомічними. Вони вважають, що намагатися вирішувати конфлікт — справа повністю безнадійна. Вони переконані, що легше втекти (фізично та психологічно) від конфлікту, аніж зіткнутися з ним.

 

Акула (примус). Акули намагаються перемагати опонентів тим, що силоміць примушують їх приймати потрібне їм рішення конфлікту. Для них найважливішими є власні цілі, а стосунки з людиною мають дуже мале значення. Вони будь-якою ціною готові добитися своїх цілей. Потреби інших людей їх не турбують. Їх мало хвилює те, чи вони комусь подобаються, чи конфлікти вирішуються тоді, коли один перемагає іншого, який програє. Вони хочуть бути переможцями. Перемога, на їхню думку, дає людям почуття гордості та успіху. Поразка викликає почуття безсилля, неадекватності і невдачі. Вони намагаються здобути перемогу, приголомшуючи суперників, нападаючи раптово, а також залякуючи або загрожуючи їм з позиції сили.

Картинки по запросу белая акула фото

Плюшевий ведмедик (пристосування).  Для ведмедиків — стосунки найважливіші, а власні цілі не мають великого значення. Ведмедики хочуть подобатися, хочуть, щоб усі їх любили і цінували. Вони вважають, що краще уникнути конфлікту заради гармонії, і впевнені, що конфлікти не можна обговорювати без шкоди для стосунків. Вони бояться завдати болю, образити, псувати стосунки під час конфлікту. Щоб зберегти стосунки, вони готові пожертвувати особистими цілями. Плюшеві ведмедики немовби кажуть: "Я пожертвую власними цілями, роби все, що ти хочеш, аби тільки я тобі подобався". Плюшеві ведмедики намагаються загладити конфлікт, боячись зіпсувати стосунки.

 

Лисиця (компроміс).  Лисиці невибагливі як у своїх цілях, так і в стосунках з іншими людьми. Лисиці шукають компромісу. Вони пожертвують частиною своїх домагань під час конфлікту і переконають іншу особу поступитися теж якоюсь часткою своїх цілей. Вони шукають такого рішення конфлікту, коли б обидві сторони мали користь – «золоту середину», між двома крайніми позиціями. Вони готові пожертвувати заради досягнення згоди для спільного добра частиною своїх домагань та стосунків.

 

Сова (співробітництво).  Сови дуже високо цінують власні цілі та стосунки. Вони розглядають конфлікти як проблему, яку треба розв'язувати, і шукають таке рішення, яке б задовольнило як їх­ні власні цілі, так і цілі супротивної сторони в конфлікті. Сови сприймають конфлікти як засіб поліпшення стосунків шляхом послаблення на­пруження між двома людьми. Вони намагаються розпочати дискусію, яка розцінила б конфлікт як проблему. Шукаючи рішення, які б задовольнили як їх самих, так і іншу особу, сови підтримують стосунки. Сови не заспокоюються доти, доки не знайдене рішення, яке б задовольнило і власні, і чужі цілі. Вони також не заспокоюються доти, до­ки напруга не спаде і негативні емоції не будуть повністю зняті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 6.

 

 

Додаток 7.

ТЕСТ «САМООЦІНКА КОНФЛІКТНОСТІ»

Тест дозволяє визначити ступінь особистісної конфліктності. 

Інструкція. Оцініть по 7-бальній шкалі, наскільки у вас наявна кожна якість, яка наведена в таблиці. Сім балів означає, що у вашій поведінці завжди проявляється якість, яка описана в лівій частині таблиці, 1 бал – що вона не проявляється ніколи, для вас характерна її протилежність, яка описана в правій частині таблиці.

Прагнете сперечатись

7 6 5 4 3 2 1

Ухиляєтесь  від суперечок

Свої висновки супроводжуєте тоном, який не терпить протиріч 

7 6 5 4 3 2 1

Свої висновки супроводжуєте тоном вибачення

Вважаєте, що досягнете свого, якщо будете сильно сперечатися

7 6 5 4 3 2 1

Вважаєте, що якщо будете сперечатися, то не доб’єтесь свого

Не звертаєте уваги на те, що інші не приймають  доказів

7 6 5 4 3 2 1

Жалкуєте, якщо бачите, що інші не приймають доказів

Спірні питання обговорюєте в присутності опонента

7 6 5 4 3 2 1

Обговорюєте спірні питання за відсутності опонента

Не хвилюєтесь, якщо попадаєте в напружену обстановку

7 6 5 4 3 2 1

В напруженій ситуації почуваєтесь незручно

Вважаєте, що в конфліктній ситуації потрібно проявляти свій характер

7 6 5 4 3 2 1

Вважаєте, що в конфліктній ситуації не потрібно проявляти свої емоції 

Не поступаєтесь у конфліктних ситуаціях

7 6 5 4 3 2 1

Поступаєтесь у конфліктних ситуаціях

Вважаєте, що люди легко виходять з конфліктної ситуації

7 6 5 4 3 2 1

Вважаєте, що люди із труднощами виходять із конфліктної ситуації

Якщо вибухаєте, то вважаєте, що без цього не можна

7 6 5 4 3 2 1

Якщо вибухаєте, то відчуваєте  вину

 

 

Обробка та аналіз результатів: підрахуйте загальну суму балів і оцініть свою ступінь конфліктності.

60 і більше балів – висока ступінь конфліктності. Найчастіше ви самі шукаєте приводи для спорів. Не ображаєтесь, якщо вас будуть вважати любителем посперечатись. Краще подумайте чи не ховається за такою поведінкою глибинне відчуття особистої неповноцінності?

50 - 60 балів – виражена конфліктність. Ви наполегливо відстоюєте свою думку, навіть якщо це може негативно вплинути на ваші взаємостосунки з оточуючими. За це вас не завжди люблять, проте поважають.

30 – 50 балів – конфліктність слабо виражена.   Ви вмієте згладжувати конфлікти і уникати критичних ситуацій, але при необхідності готові рішуче відстоювати свої інтереси.

15 – 30 балів – конфліктність не виражена. Ви тактовні, не любите конфліктів. Якщо ж вам приходиться вступати в суперечки, ви завжди враховуєте, як це може відбитися на ваших взаємостосунках з оточуючими.

Менше 15 балів – вам притаманно ухилятися від конфліктних ситуацій. Ви переважно відмовляєтесь від своєї мети, щоб уникнути якої-небудь напруги у відносинах. Чи не думаєте ви, що тим самим втрачаєте повагу оточуючих?


Тест «Чи вмієте Ви спілкуватися»

1. Чи часто до Вас звертаються на вулиці сторонні люди?

а) Так                            б) Рідко                             в) Інколи

2. Якого стилю спілкування Ви дотримуєтесь?

а) Люблю говорити гучно, емоційно, багато жестикулюю.

б) Розмовляю рівним, спокійним голосом.

в) Підтримую той стиль спілкування, який обере протилежна сторона.

3. Чи часто Ви посміхаєтеся своєму співрозмовникові?

а) Інколи.

б) Звісно, я ж демонструю йому свої емоції.

в) Ні, я взагалі рідко посміхаюся.

4. Опинившись у скрутному становищі, чи шукатимете Ви допомоги в інших?

а) Буду розраховувати тільки на себе.

б) Телефонуватиму рідним та знайомим зі скаргами на долю.

в) Зателефоную до близького друга та запитаю поради.

5. Ви чекаєте на лікаря в довгій черзі. Чим займатиметеся?

а) Читанням — завжди тримаю для такого випадку книгу чи журнал.

б) Спробую поговорити із сусідами на якусь тему.

в) Погуляю.

6. Чи полюбляєте Ви ходити в гості?

а) Залюбки, намагаюся не залишатися на свята вдома.

б) Люблю як ходити в гості, так і приймати їх у себе.

в) Мене ніхто не запрошує.

7. Ви зайняті, а Вам телефонує знайомий. Що робитимете?

а) Перепрошу й пообіцяю перетелефонувати, коли звільнюся.

б) Скажу, що не можу говорити, й покладу слухавку.

в) Нічого не вдієш — доведеться підтримати розмову.

8. Ви зустріли знайомого після тривалої розлуки. Про що говоритимете?

а) Спершу розповім йому всі мої новини.

б) Перекинуся кількома фразами.

в) Розпитаю, які зміни відбулися в його житті.

9. Чи пам’ятаєте Ви дні народження друзів?

а) Звісно, тримаю список пам’ятних дат на кожен місяць і завжди знайду час, щоб зателефонувати та висловити кілька теплих слів.

б) Так, це зручна нагода для спілкування. Зателефоную та напрошуся в гості.

в) Можу забути, якщо багато справ.

10. Чи полюбляєте Ви тварин?

а) Ні.

б) Швидше боюся, адже вони завжди намагаються подряпати або вкусити мене.

в) Люблю, й вони відповідають взаємністю.

Ключ до тесту

Описание: http://osnova.com.ua/UserFiles/Image/Screenshot_1(4).jpg

Підіб’ємо підсумки.

До 5 балів. Ви замкнені, не полюбляєте спілкуватися та ціл­ком заглиблені у справи. Хоча б у вихідні забудьте про службові обов’язки й приділіть увагу рідним та друзям. Пам’ятайте, що спілкування є основною людською радістю.

6–10 балів. Ви дуже сором’язливі. Вами легко маніпулювати, тому люди часто використовують Вас зі своєю метою. Навчіться говорити «ні», коли Вам це необхідно. Вам слід навчатися спілкування та займатися аутотренінгом.

11–15 балів. Ви вмієте підтримати розмову, можете приверну­ти до себе людей, але й не дозволите їм сісти Вам на голову.

16–20 балів. Ви надто нав’язливі та найчастіше думаєте тільки про себе. Не шукайте вигідних знайомств, намагайтеся спілкуватися саме тому, що люди є цікавими. Інакше можете втратити всіх друзів.


Малювальний тест «Мій клас і я в ньому»

Намалюй учнів свого класу, використовуючи чорний, коричне­вий, синій та червоний олівці. Чорним та коричневим малюй тих, до кого ставишся не дуже гарно, синім та червоним — до кого при­хильно. Намалюй також себе, колір і розмір малюнка обери самостійно.

 

   

 


Додаток 8.

Результати дослідження

Тест «Самооцінка конфліктності»

Загальна кількість учнів, які приймали участь у дослідженні: 18

Рівень

Кількість учнів з відповідним рівнем

% від загальної кількості учнів

висока ступінь конфліктності

-

-

виражена конфліктність

2

11,1

конфліктність слабо виражена

3

16,7

конфліктність не виражена

7

38,9

вам притаманно ухилятися від конфліктних ситуацій

6

33,3

 

Тест «Чи вмієте Ви спілкуватися»

Загальна кількість учнів, які приймали участь у дослідженні: 18

Стратегія

Кількість учнів з відповідною стратегією

% від загальної кількості учнів

ви замкнені

1

5,6

ви дуже сором’язливі

4

22,2

ви вмієте підтримати розмову

9

50

ви надто нав’язливі та найчастіше думаєте тільки про себе

4

22,2

 

Малювальний тест «Мій клас і я в ньому»

Загальна кількість учнів, які приймали участь у дослідженні: 18

Позиція учня

Кількість учнів даної позиції

% від загальної кількості учнів

прихильництво

12

66,7

посередництво

4

22,2

уникання

2

11,1

Список літератури

  1. Безпалько О., Савич Ж. Спілкуємось та діємо: Навч.-метод. посіб.-К.: Навч.книга, 2002.
  2. Борисова Л.М. Себе зрозуміти, себе змінити / Упоряд.: С. Максименко, О. Главник. – К.: Главник, 2006. (Бібліотечка соціального працівника)
  3. Купа І. Клуб лідерів (корекційно-розвивальна програма для підлітків //Соціальний педагог.-2011.-№13.
  4. Самооцінка учня/упор. С.Максименко, Н.Шевченко, О.Главник.-К.:,Главник,2004
  5. Світлана Скидан, соціальний педагог Барсуківської ЗОШ I—III ст., Тернопільська обл.  СОЦІАЛЬНИЙ ПЕДАГОГ № 3 (99), березень 2015
  6. Токарева В.І. Навчально-методичний посібник з етичного виховання учнів початкових класів//Практична психологія та соціальна робота. 2006. - №1.

Матеріали та обладнання: бумага А4, бейджики, шпильки, ручки, олівці, плакат «Ялинонька», стікери у формі іграшок, коробка, пластикові стаканчики, цвяшки, скотч, бутила, земля, пісок, цукор, фліптчарт, ноутбук.

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
19 жовтня
Переглядів
78
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку