Тренінг "Я крокую до педагогічної майстерності" розрахований дляпсихологів та педагогів. Можна використати для проведення засідання педагогічної ради, методичного об"єднання чи творчої групи.
Педагогічний тренінг
“Я крокую до педагогічної майстерності”
( 10 учасників – 5 пар )
І. Вступ
Мета: активізація уваги учасників.
Ведучий розповідає притчу “Розклад поїздів”
(Зі збірника Б.Ферреро “ Сорок казок у пустелі” – Львів. Свічадо, 2000 р.- 80 с.)
ІІ. Знайомство
Мета: вироблення почуття особливого спілкування у парі та формування клімату психологічної безпеки.
Учасники сидять у колі. На столі лежать різнокольорові половинки квадратиків. Кожен по колу вільно вибирає половинку, яка йому подобається. Коментує свій вибір.
Об’єднання в групи відповідно кольору квадратика.
ІІІ. Вправа “Очікування від сьогоднішнього заняття”
Ведучий: Нашу психологічну та педагогічну роботу можна уявити як мальовничий та різноманітний карпатський ліс, де ми набуваємо досвіду, то йдучи протоптаними широкими дорогами, то блукаючи стежками особистих пошуків, то усамітнюючись, то виходячи на яскраві, освітлені нашим покликанням галявини, щоб розпалити з колегами вогнище надії, взаємоповаги та розуміння.
Тож уявімо собі, що ми вийшли на одну з численних галявин, де на ґрунті наших завдань та очікувань виростають барвисті квіти професійного досвіду. Відома істина – “Вчитель вчиться все життя”.
Прошу Вас на половині квадратика записати, що Ви очікуєте від сьогоднішнього заняття й визначтеся, хто з групи їх презентує. (Представники груп по черзі ознайомлюють учасників з очікуванням від семінару. Підсумки фіксують на дошці).
Метод “Незакінчене речення” – “Від сьогоднішнього заняття я очікую...” (стисло і чітко).
ІV. Мозковий штурм “Урок”
Хід вправи
Ведучий: Вертикально записуємо слово “урок”. Запишіть, будь ласка, слова, які у Вас асоціюються з уроком, що починаються з літер “у”, “р”, “о”, “к” і є:
а) іменником;
б) прикметником;
в) дієсловом.
Висновок ведучого
Значить, хороший вчитель у руслі своїх вимог має вчити дітей під час уроку пізнавати світ, соціум і себе.
V. Вправа “Чарівний базар”
Ведучий: Посередній вчитель розповідає.
Хороший вчитель пояснює
Кращий вчитель демонструє.
Великий вчитель надихає.
Професіоналізм, майстерність, досвід, талант. Чому не кожному вчителю вдається пройти ці ступені педагогічного зростання? Як стати педагогом-майстром?.
Хід вправи
Назвіть п’ять найголовніших складових педагогічної майстерності вчителя і запишіть (звірте із записаним на дошці)
VІ. Вправа “Мікрофон”
Сучасний учитель, який він? Спробуйте, передаючи один одному уявний мікрофон, вказати, які педагогічні здібності повинен мати сучасний учитель у період формування нової школи?
А тепер погляньте на пам’ятку: чи збіглися ваші думки?
Пам’ятка
VІІ. Вправа ”Вибери один із варіантів відповіді”
Ведучий: Кожна професія має свій інструмент. Інструментом учителя є оцінка – бал.
А ще небезпечним інструментом є влада, особливо якщо вона перебуває в руках недосвідченої, запальної, злопам’ятної людини. Учитель – майстер повинен знати, що одним із важливих чинників взаємин – характер стосунків, які складаються між учителями і учнями.
Спробуйте в кожній групі вибрати один варіант відповіді на запитання.
3. У кожного з Вас на парті є незакінчений вираз. Коротко закінчіть його.
Незакінчені вирази:
Отже, якщо бажаєте подарувати дітям задоволення, щастя, будьте до них чуйними, справедливими. Виявляйте повагу до малої людини, уникайте неправди і насильства.
VІІІ. Вправа “Допомога”
У кожного з нас є люди, які допомагали, допомагають у вирішенні проблем.
Прошу написати в стовпчик ініціали, посади тих осіб, які допомагали чи допомагають Вам у вирішенні педагогічних, професійних проблем. Потім зробіть градацію цих осіб за низхідним принципом, згідно з яким на І місці відзначте того, до кого в першу чергу могли і хотіли б звертатись по допомогу, наприклад:
Вчитель А.Б. – 12 б
Директор В.Г. – 10 б
Мої батьки – 9 б і т.д.
Отже, від проблем не можна ховатися, їх треба долати і шукати того, хто може і хоче допомогти.
ІX. Вправа “Поле вражень”
На дошці записані слова (вражений, нудно, збентежений, незадоволений, нецікаво, натхненний, задоволений, нецікаво, втомлений, щасливий, пригнічений, цікаво.)
Запишіть у кружечках ті слова, які відповідають Вашим відчуттям після заняття.
Ведучий: Підійдіть до дошки керівники груп, знайдіть свій квадратик і знаком “+” чи знаком “–“ позначте: справдились ваші очікування чи ні від сьогоднішнього заняття.
Зверніть увагу на дошку, де на ґрунті наших очікувань виросли різноманітні та різнобарвні квіти досвіду сьогоднішньої взаємодії.
X. Завершальна вправа “Тепло наших рук”
Всі учасники групи стають у коло, тримаються за руки.
,,Потисніть один одному руки і коротко висловіть особисті побажання, які починаються з вислову: “Я вірю ...”
Ведучий тисне руку кожному учаснику “Я вірю, що кожен з Вас стане майстром своєї справи!”
1