Урок - тренінг "Дорожньо- транспортні пригоди" познайомить учнів з видами аварій. Рольові ігри, робота в групах . а також перегляд ролику. де учасниками дорожнього руху є самі учні зробить сприйняття нового цікавим і захоплюючим.
Урок – тренінг з основ здоров’я
Тема: Дорожньо – транспортні пригоди.
Мета: формувати в учнів знання про причини дорожньо – транспортних пригод та їх наслідки, закріпити знання про правила поведінки пішоходів на вулицях і дорогах, виховувати бажання дотримуватись культури поведінки на дорогах, формувати навички відповідальності за здоров’я та життя.
Обладнання : ілюстрації з видами аварій;
різнокольорові вирізки у формі машинок;
мультимедійний проектор.
Хід тренінга
І.Вступна частина
1. Привітання
Світлофор дає сигнал:
Вирушати час настав.
Привітайтесь, посміхніться
І до справи всі беріться.
2.Знайомство. «Ти молодець»
Сьогодні ми продовжуємо вивчати тему безпеки на дорогах, тому я пропоную назвати себе і продовжити речення як ви дотримуєтесь правил дорожнього руху.
Я - Алла Федорівна і я завжди переходжу дорогу на зелене світло світлофора. ( Всі кажуть «Ти молодець»)
3.Зворотній зв’язок.
Згадайте, що таке перехрестя і відповідно позначте їх . Для того, щоб наш урок пройшов цікаво і плідно, ми повинні згадати правила. Тема нашого уроку «Дорожньо – транспортні пригоди» (сл.№1)
4.Очікування
На машинках, які лежать перед вами запишіть свої очікування від сьогоднішнього уроку і прикріпіть їх на старт.
ІІ.Основна частина.
З кожним роком на вулицях міст і сіл зростає інтенсивність руху. Ми звикли до розмаїття транспорту і часто не звертаємо уваги на це, безтурботно перетинаючи вулицю. І тоді з вірних помічників людини, транспортні засоби часто стають їхніми ворогами, чудовиськами на чотирьох колесах.
ДОРОЖНЬО – транспортна пригода (ДТП)- це подія, що сталася під час руху транспортного засобу, унаслідок якої поранені або загинули люди чи задано матеріальних збитків.(сл.№2)
Щорічно на дорогах земної кулі гине понад 300 тисяч чоловік, а сім мільйонів чоловік отримують поранення. (сл.№3)
За рік в Україні гине 5 тисяч людей, внаслідок ДТП, а понад 30 тисяч травмуються.(сл.№4)
Половина всіх випадків смерті на дорогах світу відбувається серед:
Мотоциклістів – 23%
Пішоходів – 22%
Велосипедистів – 4% (слайд №5)
У третю неділю листопада з 1993 року відзначається Всесвітній День пам’яті жертв ДТП.(сл.№6)
Волонтер 1
За 2017 рік в Україні сталося 158776 ДТП. Внаслідок чого загинуло 3410 людей, травмувалася 33613 людей. Найбільше аварій сталося в місті Києві. Причина: перевищення безпечної швидкості.
Волонтер 2
За січень – лютий у Дніпропетровській області сталося близько 120 ДТП.92- без потерпілих та 28 з потерпілими. Причина – погіршення природних умов.
До вашої уваги відео як ми з вами досліджували перехрестя. (Слайд №7)
Хто ж слідкує за порядком на дорогах? ( Слайд №8)
3.Мозковий штурм
- Чому так багато нещасних випадків трапляється на дорозі?
- Які причини виникнення ДТП?
4. РУХАНКА «Червоне, жовте, зелене»
Вчитель показує червоне коло – діти сидять не рухаючись, зелене – встають, рухаються, переходять з місця на місце, жовтий – плещуть в долоні.
5.Об’єднання в групи за кольорами світлофора(червоний, жовтий, зелений)
6.Робота в групах
1 група (червоний колір)
Роздивитись ілюстрації і визначити види аварій.
2 група (жовтий колір)
Створити аплікацію і пояснити, хто дотримується правил безпеки, а хто – ні.
3 група ( зелений колір)
Визначити правильні і неправильні дії , якщо ти став свідком ДТП.
7.Презентація робіт.
8.Рольова гра «Я – поліцейський»
Уявіть себе поліцейським. Які правила дорожнього руху порушують діти? (сл.№9)
9. Гра «Так чи ні»
-Переходити дорогу треба на червоне світло світлофора(ні)
- Пішоходам треба дотримуватись правила дорожнього руху (так)
- У Правилах дорожнього руху визначено права й обов’язки водіїв та пішоходів (так)
- ДТП – це підрозділ поліції , який відповідає за безпеку руху на дорогах (ні)
- ГШР – це подія, що сталася під час руху транспортного засобу.(ні)
- Основна причина ДТП – це порушення водіями та пішоходами Правил дорожнього руху (так)
ІІІ. Заключна частина
1.Зворотній зв’язок. «Закінчи речення»
На дошці початок речень. Виберіть, речення та закінчіть його.
Мене здивувало, що…..
Я дізнався, що…
Можливо було б краще, якби ….
Найбільше мені сподобалось…
Мене засмутило те, що…
2.Аналіз очікувань.
А тепер візьміть свої машинки і прочитайте свої очікування, які писали на початку уроку. Якщо вони збулися – перевісьте їх на фініш.
Отож на вулиці пильнуй!
Дорожні правила шануй!
Виконуй всюди і завжди!
Та й не трапиться біди!
(пожимають руки один одному)