Урок-тренінг "Життя у світі, в якому є ВІЛ"

Про матеріал

Мета уроку: дати знання про ВІЛ,СНІД,виникнення,шляхи передачі;

формувати уявлення про те,що від нашого розуміння ризику,від нашої

поведінки залежить наше здоров'я;

формувати толерантне ставлення до ВІЛ-інфікованих людей.

Перегляд файлу

 

 

          ВІЛ-так називається вірус,який викликає

                                СНІД у людини.

                Він руйнує важливі клітини системи

                           захисту організму,

                а тоді у людини можуть розвиватись-

                   в меншому або більшому ступені-

               такі хвороби,як пневмонія,герпес,

              інфекції або зараження патогенними

                    грибками і бактеріями,           

                  лихорадка,сверблячка.

       Сьогодні є тести,які можуть виявити

                       антитіла ВІЛ у крові.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             Тренінг

«Життя у світі,

           в якому є ВІЛ»

         у  8класі

 

 

 

 

 

 Тема.  «Життя у світі,в якому є ВІЛ»

Мета:   дати знання про ВІЛ,СНІД,виникнення,шляхи передачі;

             формувати уявлення про те,що від нашого розуміння ризику,від нашої    

             поведінки залежить наше здоровя;

             формувати толерантне ставлення до ВІЛ-інфікованих людей.

Обладнання:  стікери,плакати,фломастери,ватмани,журнали,пластилін,клей,ножниці.

                                  ХІД ЗАНЯТТЯ

Вступне слово тренера

           Якось один професор на досить великому білому аркуші намалював чорну крапку і показав учням.

     -Що ви бачите?- запитав він.

    - Чорну крапку!- відповіли всі разом.

    - Так,ви всі бачите маленьку чорну крапку,-сказав професор.-Але ніхто не зауважив великого білого аркуша.

            Життя-це серія хвилин: правдивий успіх приходить лише тоді,коли ми живемо усіма тими хвилинами сповна.

 Не ризикуй,ідучи за маленькою чорною крапкою,пройти великий білий аркуш.

Вправа «Дерево життя»

На дошці плакат із зображенням дерева. На кольорових паперових листочках учасникам пропонують записати власне розуміння слова «життя» (листочки прикріплюють до дерева,учасники вголос дають визначення)

       Тренер.  « Найвеличніша з книг-книга життя,яку не можна ні закрити,ні знову відкрити за своїм бажанням»,-казав А.Ламартін.Людей-мільйони.Вони як зірки на небі,що горять незвичайним світлом.Їхнє життя гірке,як полин,і солодке,як мед.Життя кожного-це дорога,якою тільки йому призначено пройти.Від кого ж залежить,якою буде ця дорога?

                             Повідомлення теми і мети заняття

       Знайомство

Учасники сідають в коло. Тренер пропонує учасникові,що сидить праворуч,

назвати своє  імя і закінчити фразу «Найважливішим для мене в житті є…»

               Прийняття правил групи

Для я ефективної роботи в будь-якій групі людей приймаються проголошені або не проголошені правила. Ми також приймемо правила,щоб нам комфортно працювалося. Пропоную розглянути наступні правила:

  • Говорити коротко,по черзі.
  • Слухати інших.
  • Говорити від свого імені.
  • Бути активним.
  • Бути позитивним.

(Правила зачитуються(зясовується розуміння кожного з них), погоджуються всіма учасниками. Якщо є необхідність, правила доповнюються за пропозицією учасників)

             Вправа «Очікування»

Тренер роздає всім учасникам стікери(клейкі папірці) круглої форми і дає таку інструкцію: «Уявіть собі,що ви тримаєте в руках піщинку.Кожен має написати на ній своє очікування від цього тренінгу і приклеїти її вгорі нашого піскового годинника. Наприкінці заняття ви перемістите свою піщинку вниз настільки,наскільки збудуться ваші очікування».

 

                                      ОСНОВНА  ЧАСТИНА

                       Притча «Ти ж знав»

    В одному індіанському племені юнаків на зрілість випробовували самотністю. Цим вони мали довести самі собі та спільноті,що готові стати справжніми воїнами. У час випробування один з юнаків опинився посеред гарної квітучої долини. Оглядаючи гори,що оточували цю долину,юнак побачив стрімку вершину,вкриту сліпучо-білим снігом. «Поміряюся я з тією вершиною»,- подумав він. Юнак одягнув сорочку із шкури зубра,на плече накинув плащ і почав спинатися на гору. Вибравшись на вершину,юнак побачив під собою цілий світ: чудові краєвиди,безмежний простір. Його серце наповнилося гордістю.

                 Раптом він почув біля своїх ніг дивне шелестіння. Подивився і побачив змію. Хотів зіскочити,але змія заговорила:

       -  Вмираю… Тут надто зимно для мене і немає поживи…Візьми мене під свою сорочку і знеси вдолину.

       -Ні,- відповів юнак. – Ти-гримуча змія.Якщо візьму тебе,ти вкусиш мене-і я помру.

       -Ні!Навіть не думай!- відповіла змія.- З тобою не буду так поводитися. Якщо мені допоможеш,не вчиню тобі жодного зла.

        Юнак і далі відмовлявся,але змія вміла добре переконувати. Врешті-решт він узяв її під сорочку і поніс з собою. Коли вони спустилися в долину,

юнак обережно поклав її на землю. Несподівано змія скрутилася,кинулася на хлопця і вкусила його за ногу.

     -Ти ж мені обіцяла!- закричав він.

  -Ти ж знав,що ризикуєш,коли брав мене з собою,-сказала змія і поповзла собі геть.

 

  Ця історія присвячена усім,хто піддається таким спокусам як наркотики,

алкоголь,безладне статеве життя. «Ти ж знав,що ризикуєш,коли брав мене з собою»

                  Вправа «Асоціації»

Сьогоднішнє заняття присвячене тому,що потрібно знати,щоб уникнути проблем ВІЛ/СНІД. Тому для початку пропоную назвати якомога більше асоціацій до слова «СНІД».(асоціації записуються на дошці).

 

            Отже,страх,співчуття,бажання жити,страх смерті-це ті почуття,які переповнюють хворих та близьких їм людей.

 

           Зараз ми перевіримо,що ви знаєте про ВІЛ/СНІД і шляхи його попередження.

Повідомлення учнів.

              Тест «Чи знаю я?»

 

             Гра «Міфи і факти»

   Учасники із коробки витягують твердження і пояснюють «міф»  чи «факт»

1.ВІЛ-це вірус,що викликає СНІД.(факт)

2.Можна заразитися ВІЛ,випивши зі склянки,якою користувався ВІЛ-інфікований.(міф)

3.ВІЛ передається через дружній поцілунок.(міф)

4.Можна заразитися ВІЛ під час переливання неперевіреної крові(факт)

5.Людина-носій ВІЛ може заразити свого статевого партнера(факт)

6.Уживання алкоголю може підвищити ризик зараження ВІЛ(факт)

7.Комарі можуть бути переносниками ВІЛ(міф)

8.Використання одноразових шприців може захистити від ВІЛ/СНІД.(факт)

9.Використання латексних презервативів під час статевого контакту може зменшити ризик зараження ВІЛ(факт)

10.Можна заразитися ВІЛ через сидіння на унітазі(міф)

11.Більшість людей,інфікованих ВІЛ,становлять загрозу для суспільства(міф)

12.ВІЛ-кінцева стадія захворювання на СНІД(міф)

13.СНІД передається через чхання(міф)

 

 Вправа «ВІЛ-позитивні сьогодення»

              Люди по-різному ставляться до осіб,у яких виявлено ВІЛ-інфекцію. Але ВІЛ-інфікований чи хворий на СНІД-це,насамперед,людина,наділена такими самими почуттями,бажаннями,що й здорова людина.

            Учасники діляться на команди.Кожна команда отримує картку з описом ситуації і повинна дати відповіді на запитання.

 

Ситуація1

Вадим після школи продає газети,він почув,що Олексій,який працює поруч з ним,хворіє на СНІД.Мати Вадима,дізнавшись про це,вимагає,щоб він покинув цю роботу.

-Чи повинен він залишити роботу?Якщо так,то чому?

-Який є ризик інфікування,працюючи разом?

 

Ситуація2

Андрієві 15років,він ВІЛ-інфікований.Зовнішній вигляд не свідчить про хворобу,але хлопець швидко втомлюється.Він продовжує ходити до школи,але не знає чи потрібно комусь розповідати про це.

-Чи повинен Андрій продовжувати відвідувати школу?Чому?

-Чи повинен він розповісти комусь про хворобу?Кому?Чому?

-Який ступінь ризику для вас,якщо Андрій сидітиме поруч у школі?

 

Після виконання завдання групи презентують результати своєї роботи і обговорюють відповіді.

Вправа «Обговорення листа»

Тренер об’єднує учасників у 3 групи за допомогою різних цукерок. Одній команді не вистачає.

  • Що вам не сподобалось при поділі на групи?
  • Що ви відчули? Як називається це слово.

Дійсно, дискримінація – несправедливе ставлення людини, порушення її прав через національність, релігію, колір шкіри або стан здоров’я.

(Тренер обов’язково віддає цукерки третій групі.

Лист ВІЛ-інфікованого Олексія

 «Боріться з інфекцією, а не з людьми»

       «…Я працював кухарем, коли дізнався, що в мене виявлено ВІЛ. Узяв відпустку та поїхав світ за очі – побути наодинці із самим собою, подумати. Як жити далі. Коли повернувся, мій шеф якимось чином уже дізнався про те. Що я ВІЛ – інфікований, і показав мені на двері…

       Деякі з моїх знайомих, які теж ВІЛ-інфіковані, розповідали, що коли про це ставало відомо, вони не тільки втрачали роботу, а й не могли ніде влаштуватися на інше робоче місце. Їм відмовляли в медичному обслуговуванні. А одного навіть вижили з селища.

      І зараз мене та моїх ВІЛ-інфікованих друзів непокоїть питання: що нам треба зробити, аби суспільство зрозуміло, що потрібно боротися з вірусом, а не з людьми?

З  повагою, Олексій»

Запитання для обговорення:

  • Чи правильно зробив шеф Олексія, звільнивши його з роботи?
  • Що робити знайомим Олексія, які теж ВІЛ-інфіковані?
  • Чи мали право відмовляти знайомим Олексія в медичному обслуговуванні?

              Арт-техніка «Колаж»

Створення двох групових колажів на тему «Здорова,успішна людина».

Після цього кожна група презентує свій колаж.Обговорення.                     ПІДСУМОК

            Повернення до очікувань

Ми сьогодні більше дізналися про ВІЛ/СНІД,виникнення,шляхи передачі.

 Варто пам’ятати,що будь-яка людина може інфікуватися вірусом імунодефіциту.Ніхто з нас не застрахований від ураження ВІЛ-інфекцією.

Так,люди сподіваються на диво медичної науки.Але СНІД не чекає,він чатує на кожного.Передусім треба сподіватися на себе,берегтися,пам’ятати,що

тільки від нас самих,від нашого розуміння ризику,від нашої поведінки залежить наше здоров’я.

Притча "Все в ваших руках".

Колись давно у древньому Китаї жив дуже розумний, але дуже пихатий мандарин (знатний вельможа.) Весь день його складався з примірок багатого вбрання та розмов з підданими про свій розум. Так минали дні за днями, роки за роками... Аж ось пройшов по всій країні поголос, що неподалік від кордону з'явився мудрець, розумніший за всіх на світі. Дійшов той поголос і до нашого мандарина. Дуже розлютився він: хто може називати якогось там ченця найрозумнішою людиною в світі?! Але виду не подав, а запросив мудреця до себе у палац. Сам же задумав обдурити ченця: "Я візьму в руки метелика,сховаю його за спиною і запитаю, що в мене в руках - живе чи мертве. І якщо ченець скаже, що живе - я задушу метелика, якщо мертве - я випущу його..." Та ось настав день зустрічі. У пишній залі зібралось багато людей, всім хотілось послухати словесний поєдинок найрозумніших людей в світі. Мандарин сидів на високому троні, тримав за спиною метелика і з нетерпінням чекав приходу ченця. Аж ось двері відчинилися, і до зали ввійшов невеличкий, худорлявий чоловік. Він підійшов до мандарина, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь-яке його запитання. І тоді, зло всміхаючись, мандарин проказав: "Скажи-но мені, що я тримаю в руках - живе чи мертве"? Мудрець трохи подумав, усміхнувся і відповів: "Усе в твоїх руках!" Збентежений мандарин випустив метелика з рук, і той полетів на волю, радісно тріпочучи своїми яскравими крильцями.

- Лише від нас залежить, чи збережемо ми те, що маємо, чи навпаки.

   Я  дякую за активність,за приємну та ефективну роботу в групі.

  Прошу підійти до нашого піскового годинника й перемістити свою піщинку вниз настільки,наскільки збулися ваші очікування.

 

 

  Прощання (передаючи запалену свічку, кожен говорить побажання).

Учасники беруть за одну руку свого сусіда по колу і говорять побажання. Коли коло замкнеться, піднімають руки догори зі словами «Разом ми подолаємо усе!»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 липня 2018
Переглядів
842
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку