3 квітня о 18:00Вебінар: Гейміфікація уроку як засіб підвищення ефективності навчання

Тренінг з правознавства "Мої права та обов'язки"

Про матеріал

Мета: сформувати в учасників усвідомлення необхідності дотримання людиною прав та обов'язків, показати, що без обов'язків не можна використовувати права у демократичному суспільстві, виховувати законослухняність, активну громадянську позицію

Перегляд файлу

Тема "Мої права та обов'язки"

Мета: сформувати в учасників усвідомлення необхідності дотримання людиною прав та обов'язків.

Основні поняття для засвоєння: права, обов'язки, самовираження.

Обладнання: Плакат "Наші правила", Аркуші паперу А4 та АЗ, Роздаткові матеріали, маркери, фліпчарт.

Тривалість: 45 хв.

Структура теми "Мої права та обов'язки"

п/п

Зміст

Орієнтовна

тривалість

(хв.)

Примітка

1.

Привітання. Знайомство. Вправа "Комплімент"

5

 

2.

Правила

3

Плакат "Наші правила"

3.

Очікування

2

 

4.

Вправа "Пригадаймо разом"

8

 

5.

Вправа "Наші права та обов'язки"

8

Аркуші паперу формату АЗ

6.

Руханка

 

 

7.

Вправа "Ситуація"

8

Аркуші паперу А4 та АЗ

8.

Вправа "Мої права в школі та вдома"

8

Роздаткові матеріали

9.

Підсумок теми

3

 

Хід тренінгового заняття

І. Вступна частина.

1.Привітання. Знайомство (3хв.)

Добрий день! Сьогодні у нас дуже цікаве заняття. Ми будемо говорити про права та обов´язки дитини. Але спочатку давайте познайомимось. По черзі назвіть своє ім'я, назвіть вправу, яку ви вмієте робити дуже гарно і завдяки чому.

2. Визначення  правил (5хв.)

Завдяки правилам у вас все виходить, давайте і ми з вами визначимо правила, завдяки яким у нас теж все вийде (складання пазлів).

3.Очікування (2 хв.)

- Що ви очікуєте від нашої роботи? Напишіть і покладіть на одну чашу ваг

ІІ. Основна частина

4.Вправа "Пригадаймо разом"(8 хв.)

Об'єдную учасників в чотири групи: «Вчителі», «Діти», «Батьки», «Міліціонери». Потрібно пригадати права, якими вони користуються в житті, написати їх на аркуші.

 Обговорення:

   Чи завжди ми реалізуємо свої права? Що заважає нам це робити?

Необхідно нагадати, що для того, щоб реалізувались твої права, потрібно ставитися до інших так, як би ти хотів, щоб ставились до тебе. Твої права закінчуються там, де починаються права іншої людини.

5.Вправа "Наші права та обов'язки" (8 хв.)

Роздати  і прочитати оповідання  "Про  Галинку та Андрія»

Історія про Андрія та Галинку

Андрій і Галинка були дуже щасливими, коли довідалися, що батьки купили подарунки, про які вони так мріяли. Андрієві по­дарували улюблений компакт-диск, а Галинці подарували цікаву відеокасету. Брат зразу ж ввімкнув музику. Музика гриміла на весь дім. Андрій підспівував ще голосніше... А Галя, вхопивши відеокасету, чимдуж помчала вмикати відеомагнітофон. Спершу вони були дуже задоволені, кожен мав очікуваний подарунок. Гучна музика заважала Галинці зосередитись на перегляді кінофільму. В хаті стояв шум. Галинка попросила брата зменши­ти звук. Та він і не чув прохання сестри. Образившись, Галинка ввімкнула звук відеомагнітофону дуже голосно. Андрій те ж зро­бив з магнітофоном і став ще голосніше підспівувати. В кімнаті па­нував страшенний шум...

Обговорення:

   Чи могла б ця ситуація бути реальною?

   Чи порушувались права у даній ситуації? Які права були по­рушені? Ким?

   Як ви думаєте, що таке обов'язок?

   Як могли вчинити діти, щоб не порушити нічиїх прав?

Часто нам доводиться обмежувати свої права, щоб не порушувати права інших. Так народжуються наші обов´язки – поважати права інших.

6.Руханка.

Гра «Пересадки»

Помінятися місцями у кого:

- сині очі;

- оптимістичний характер;

- гарний настрій;

- є сестра;

- є брат;

- є бейджик;

7. Вправа "Ситуація" ( 8 хв.)

Учасники об'єднуються у 2 підгрупи.

Завдання: прочитати опис прав, перша група знаходить права, які дійсно захищені Конвенцією про права дитини, друга група знаходить права, які не потребують захисту. Пояснити, чому.

 

 

 

 

 8.Вправа "Мої права та обов´язки в школі та вдома" (8 хв.)

 

 

Пропоную учасникам зробити плакат-рекламу п'яти важливих прав, які вони можуть реалізу­вати у школі, та п'яти важливих прав, якими вони можуть кори­стуватися вдома. Третя група зображає у вигляді плакату-реклами обов'язки, які передбачають реалізацію цих прав.

Презентація своїх робіт.

Обговорення:

  Що вам допомогло скласти спільний перелік прав та обов'язків?

   Що вам особисто дає реалізація цих прав і дотримання обов'язків?

ІІІ. Заключна частина

9. Підсумок теми (3 хв.)

Підсумовуючи тему, задати питання, які враження від тренінгу? Можна перекласти гирьку на іншу чашу чи ні? Зробить це.

Побажання ланцюжком.

 

 

 

doc
Додано
4 липня 2018
Переглядів
712
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку