КЗ «Яблунівський ліцей»
Підготувала
Практичний психолог
Горбач Яна Володимирівна
2021р.
Мета: виробляти навички поведінки в стресових ситуаціях, удосконалювати вміння педагогів зберігати здоров’я.
Матеріали: аркуші паперу форматів А4, А3 і А1, маркери, стікери, скотч, плакат із зображенням терезів, картки із завданнями, «Коло життя».
Хід тренінгу
Вправа «Етюд»
Учасники обирають один із аркушів (рожевий, зелений). Ті, хто взяв рожевий, продовжують фразу «Останнім часом мене на роботі радувало…», а ті, хто витягнув зелений, продовжують речення «Останнім часом мене на роботі засмучувало…».
Аркуші прикріплюють на плакат із зображенням терезів.
Прийняття правил роботи групи
Знайомство «Три символи»
На аркуші паперу потрібно записати своє ім’я та символами зобразити асоціації з власними діями, що погіршують або покращують здоров’я.
Вправа «Колесо життя»
На аркушах намалювати велике коло, у центрі поставити крапку. Поділити коло на 8 рівних частин, кожен сектор підписати (екологічне, фізичне, емоційне, психологічне, соціальне, духовне, інтелектуальне, професійне коло).
Поставити в кожному секторі крапки, які відповідають стану здоров’я, таким чином, щоб біля центру розмістилася крапка найменшого ступеня вираженості, а ближче до краю кола – найбільшого: духовне ( неактивний – активний); інтелектуальне (самовдоволений – допитливий); емоційне (нестійкий – стійкий); фізичне (хворий – здоровий); психічне (неадаптивний – адаптивний); соціальне (самотній – товариський); професійне (незадоволений – задоволений); екологічне (марнотратний – ощадливий). Потрібно з’єднати ці крапки.
Кожна зі спиць утримує наше колесо в рівновазі, кожна вимагає уваги. Нам треба рівномірно розвивати ці спиці, щоб прожити життя гармонійно.
Обговорення вправи.
Мозковий штурм «Особисті риси, які сприяють спішній роботі»
Колаж «Портрет успішного педагога»
Усі об’єднуються у дві групи. Кожна отримує набір маркерів, ножиці, клей, журнали, газети. Потрібно створити колаж «Портрет успішного педагога». Групи презентують свої роботи. Обговорення.
Пам’ятка «Правила збереження емоційного здоров’я»
Підбиття підсумків
Кожен по колу закінчує речення «Я вірю, що…»
1