КЗ «Яблунівський ліцей»
Підготувала
Практичний психолог
Горбач Яна Володимирівна
2021 р.
Мета: допомогти учням усвідомити, що добро потрібне кожній людині; вчити нести добро іншим через добрі справи; сприяти вихованню в них активної життєвої позиції, людяності, чесності, милосердя, доброти.
Матеріали: плакат «банк добрих справ», схема слів, м’яка іграшка, завдання на картках, квітка добра, плакати з висловами «Думай добре – роби добре – і буде добро» (П. Білецький – Носенко), «Раз добром нагріте серце вік не охолоне» (Т. Шевченко).
Вступ
Милосердя й доброта – як два крила, на яких тримається людство. І не обов’язково це матеріальна допомога нужденному. Інколи достатньо теплого слова, моральної підтримки, душевної розмови.
У нас час на землі панує так багато зла, розходиться все більше негативної інформації. Люди озлоблені, забувають про добро, про те приємне, що можна зробити одне одному.
Здавна людство вірило в добро, у перемогу справедливості, у щастя. Куди ж поділася ця віра? Може, варто звернутися до казок – мудрого джерела народної думки? Можливо, треба з них робити висновки і повертатися до добра, щоб зробити добрими когось, себе, весь світ?
Привітання. Вправа «Усмішка по колу»
Мета: створити сприятливі умови для праці, підняти настрій, створити невимушену атмосферу.
Кожен учасник імітує передачу усмішки по колу, «беручи її в руки».
усмішці. Давайте дарувати її протягом усього заняття. А також із гарним, чудовим настроєм почнемо наш тренінг.
Гра «Друкарська машинка»
Мета: формування навичок групової роботи.
З журналів учні вирізають слова і ними пишуть листа своєму сусіду, використовуючи гарні слова.
Знайомство. Вправа «Гімн імені»
Мета: познайомити учасників, розвивати навички самопрезентації, формувати позитивну самооцінку.
На розданих аркушах паперу записати своє ім’я, а потім придумати гарні слова, що починаються на першу літеру імені. Зачитати і прикріпити собі на одяг (бейджик). Наприклад: Світлана – смілива, славна, сильна, струнка.
Прийняття правил
Мета: навчити учасників розробляти і приймати правила роботи групи, формувати відповідальне ставлення до власної поведінки.
Із запропонованих правил обираються ті, які підходять для всіх:
Очікування. Вправа «Квіткове поле»
відрізняти ці поняття та знаходити спільне. Отже, тема заняття «Щастя - творимо добро».
Мета: навчити учасників визначати власті очікування і мету заняття.
На розданих квіточках написати свої очікування від заняття. Потім
прикріпити їх на аркуш паперу, щоб утворилося квіткове поле. Очікування проговорити.
Вправа «Ромашка»
квітки. Ви працювали в групах. Оберіть одного учня, який озвучить думку усієї команди.
Квіти прикріплюються до малюнка.
Вправа «Кроки допомоги»
озвучити їх. Усі ці поради записані у пам’ятках, які ми вам пропонуємо.
Зараз я прошу кожного з вас подумати лише про одну хорошу справу, яку ви можете зробити найближчим часом, щоб комусь стало легше, було приємно, щоб світ став трішечки кращим. Обговоріть цю думку у своїх групах і найбільше вагому, на ваш погляд, запишіть на цих чарівних метеликах, які лежать у вас на столах. У вас для роздумів 2 хвилини.
Вправа – гра «Мух краще ловити на мед»
Мета: показати, що підхід із позиції сили не завжди є ефективним засобом спілкування та спонукання людей до зміни поведінки.
Слід розділитися на пари, стати обличчям одне одного, одному з пари запустити руку в кулак і тримати його перед напарником.
Завдання: розтулити кулак партнера за 10 секунд.
Вправа «Мішок щастя»
Мета: формування в учасників усвідомлення життєвих цінностей як основи бачення власної життєвої перспективи.
Написати на стікерах, що для кожного треба, щоб бути щасливими.
Обговорити по колу. Прикріпити стікери на плакат «Мішок щастя».
Релаксаційна вправа «Квітка доброти»
Мета: дати можливість учасникам відпочити, розслабитися, відчути себе добрими, щасливими, розвивати уяву.
доброти. Ваші ріки відчувають незвичайне тепло, квітка зігріває вас, ваше тіло, вашу душу. Ви протягуєте руку і роздивляєтесь Квітку доброти. Уявіть собі, якого вона кольору, якого розміру. Можливо, вона має запах. А можливо, ви чуєте приємну музику, яка лине від квітки… І вам хочеться її послухати. Подумки зберіть усю доброту від Квітки доброти й помістіть у своє серце. Ви відчуваєте, як доброта входить у вас, як зігріває вашу душу, несе радість…
Я хочу, щоб сьогодні й надалі ви відчували допомогу від Квітки доброти. І коли у вас неприємності або погано на душі, можна собі допомогти тим, що ми робимо зараз: уявити в руках Квітку доброти і подумки помістити її в своє серце.
Вправа «Віночок»
Мета: навчити учнів робити висновки, підбивати підсумки на основі очікувань.
На одержуваних квіточках записати свої враження від заняття. Обговорити. Прикріпити квіточки вгорі над квітучим полем сподівань, щоб утворився віночок успіху.
Заключне слово «Побажай добра собі і всім»
залишити добрий слід на згадку про себе. І щоб не сталося в житті кожного з нас, завжди пам’ятай, що ви живете на планеті Земля і носити ім’я Людина. А людина починається з добра. І творити добро – значить бути щасливим». Отже, я бажаю собі і вам усім щастя. А зараз продовжуйте по колу бажати собі й одне одному добра: « Я бажаю собі і вам …»
1