Рзробка допоможе в проведенні уроку в 9 класі, формувати цілісне ставлення до життя і здоров'я; розвивати уяву дітей про здоров'я та його складові; виховувати бажання берегти життя та здоров'я, створювати дружню атмосферу під час спілкування з однолітками.
Тренінг 9-клас
Тема: Здоров'я – запорука успіху.
Мета: формувати цілісне ставлення до життя і здоров'я; розвивати уяву дітей про здоров'я та його складові; виховувати бажання берегти життя та здоров'я, створювати дружню атмосферу під час спілкування з однолітками.
«Добути і зберегти своє здоров’я
може тільки сама людина»
(М.М.Амосов)
Обладнання: стікери, маркери, ватмани, презентація. На дошці прикріплені вислови.
Хід тренінгу
І. Самопризентація
- познайомити учасників один з одним;
- створити позитивну ауру хорошого настрою, сприяти згуртованості групи.
Учасники представляються і говорять комплімент своєму сусідові.
ІІ. Ознайомлення з правилами роботи в групі
- працюємо «тут» і «тепер»;
- сприйняття інших як самого себе;
- нічого не критикувати;
- вміти слухати і чути (один говорить - всі слухають);
- бути активними;
- дотримання регламенту;
- бути щирим.
ІІІ. Притча про здоров'я (розповідає вчитель)
Посперечалися одного разу Здоров’я і Щастя про те, хто з них важливіше.
Щастя каже:
— Я важливіше!
— Чому?
— Без мене людям погано. Вони завжди шукають мене. Про мене всі тільки й говорять. Кожен хоче бути щасливим.
— Кожен також хоче бути здоровим.
— Про здоров’я мало хто говорить, а ось про щастя всі підряд.
— Ти вважаєш, що здоров’я не потрібно людям?
— Щастя важливіше! Без нього людина не може. Дивись, он іде хлопчик. Давай у нього запитаємо, що для нього найголовніше – щастя чи здоров’я?
Вони звернулися до хлопчика.
— Хлопчик, що для тебе важливіше – щастя чи здоров’я?
— Звичайно ж, щастя! – Не замислюючись, відповів хлопчик.
— Ти щасливий? – О! Так, я щасливий!
— От бачиш! – Заплескало в долоні Щастя і підстрибнуло з радості. – Я ж кажу, що щастя головніше.
— А скажи, хлопчик, ти здоровий? – Задало наступне питання Здоров’я.
— Так, я здоровий!
— Щастить тобі! – Втрутилася в розмову жінка, яка проходила повз. – Мені б твоє здоров’я, тоді і я була б щаслива…
Кожному від народження дається найцінніший дар — життя. І найдорожче, що є в житті, — це здоров'я. Але, хоч як не дивно, люди дуже легковажно можуть ставитися до здоров'я, особливо молодь. Не вміють його берегти і вести здоровий спосіб життя.
ІV. Вправа «Асоціації»
Учасники, сидячи із своїм сусідом, підбирають слово на літеру до слова Здоров'я (учасники працюють у парі, підходять до дошки і прикріплюють стікер)
V. Поділ на групи:
За гарну роботу хочу вас пригостити солодощами (учні вибирають за своїм смаком цукерку).
VІ. Робота в групі (учні на ватмані записують поради до теми тренінгу «Здоров'я – запорука успіху»)
1. Ваші поради щодо збереження здоров'я.
2 . Ваші поради як навчити дітей берегти здоров'я.
VІІ. Руханка
VІІІ. Презентація
ІХ. Вправа «П'ять добрих слів» (учні отримують вирізані з паперу долоньки, пишуть одне добре слово і передають далі, вправа закінчується, коли на долоні буде 5 слів).
Очікування ( кожний учень бере стікер у вигляді яблука, говорить про свої враження і прикріплює в корзинку на дошці)
Х. Закінчення тренінгу
Прислухайтесь до законів Природи. Здоров’я − це великий дар. Пізнавайте себе в чистоті та розумі, роблячи добрі справи.Тримайте свої думки, слова, емоції в спокійному і доброму стані. Живіть без насилля над собою і іншими. Не зовіть завість, ненавість, образу в свій дім. Бережіть своє здоров’я.