Тренінгове заняття «Це повинен знати кожен».
розробила
практичний психолог
Зеремлянської ЗОШ І-ІІІ ст.
Клопотовська О.М.
Мета: сприяти усвідомленню учнями необхідності самовдосконалення вмінь і навичок подання першої медичної допомоги.
Цільова група: учні 7-11 класів, психолог, практичний психолог, медична сестра Червоного Хреста.
Завдання:
Хід тренінгу.
1. Вступ.
Знання правил подання першої медичної допомоги необхідні всім учасникам. Вони потрібні для того, щоб розпочати на перший погляд прості, але в той же час дуже необхідні і негайні заходи щодо порятунку людини. Від умінь людини, яка подає допомогу, нерідко залежить життя потерпілого.
Оголошення теми, мети тренінгу.
2. Прийняття правил роботи в групі.
З метою створення доброзичливої атмосфери, усвідомлення залежності ефективної та комфортної роботи на тренінгу від прийнятих правил, у часникам пропонується скласти правила, за якими вони будуть працювати об'єднавшись у три групи за” видами кровотечі” (артеріальна, венозна, капілярна кровотечі). Після обговорення правил у малих групах приймаються загальні правила для великої групи, які прописуються на дошці:
3. “Очікування” («Аптечка»)
Тренер звертається до учасників з проханням написати на стікерах свої очікування стосовно тренінгу, висловити надії, що покладаються на сьогоднішній день. Всі учасники по черзі повідомляють те, на що вони сподіваються і приклеюють стікери навколо символічної аптечки.
4. Вправа “Асоціативне павутиння”.
Звертаючись до учнів психолог включає звук сирени та пропонує назвати асоціації до поняття “Травма” (біль, страх, кровотеча, забиття, перелом, ушкодження, здоров'я, ожеледиця, серцевий напад, автомобіль, реанімація.)
Психолог пропонує групі зробити висновок «Травма»
Групова дискусія.
Учасники обговорюють питання:
Психолог розповідає про організацію «Червоний Хрест».
Товари́ство Черво́ного Хреста́ Украї́ни — неприбуткова, всеукраїнська, добровільна, громадська, гуманітарна організація.
Волонтери та співробітники товариства керуються принципами Міжнародного руху Червоного Хреста і Червоного Півмісяця, які ґрунтуються на захисті людського життя та здоров'я, запобігання людським стражданням та їх полегшення, незалежно від раси, релігійних та політичних поглядів.
Червоний Хрест в Україні виник 18 квітня 1918 року під час Першої світової війни.
Діяльність Червоного Хреста:
Психолог пропонує відео про роботу Червоного Хреста.
Представник медична сестра Червоного Хреста розповідає та навчає учнів правилам надання першої медичної допомоги.
Психолог об'єднує учнів в три групи (артеріальна, венозна, капілярна ) і ставить їм завдання розробити план дій, продемонструвати наочно щодо подання першої медичної допомоги постраждалим.
Представлення групами своїх напрацювань.
Іншим групам пропонується ставити запитання на уточнення.
Запитання для обговорення:
8. Підведення підсумків.
Вправа “Чарівна аптечка”.
Психолог пропонує учням перенести свої стікери з очікуваннями, якщо вони справдилися у чарівну аптечку.